Overførelse af variabler
Fra : John DK

Dato : 04-06-05 11:40

Hej venner.

Hvordan laver fx dette: http/www.domæne.zzz/start.php?=234.

Jeg har en MySql database på mit site.

Håber at I kan hjælpe mig.

MVH
John

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-06-05 22:26

On Sat, 04 Jun 2005 12:39:55 +0200, John DK wrote:

> Hvordan laver fx dette: http/www.domæne.zzz/start.php?=234.

Det har du så lige skrevet - det var nemt ikke ? :)

> Jeg har en MySql database på mit site.

Godt - men hvad vil du bruge den til ?

Eller - du bliver nød til at skrive meget mere om hvad det er du vil.

--
mvh Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

Fra : Christoffer

Dato : 04-06-05 22:35

> Det har du så lige skrevet - det var nemt ikke ? :)

> Godt - men hvad vil du bruge den til ?
>
> Eller - du bliver nød til at skrive meget mere om hvad det er du vil.
Går ud fra han vil vide hvordan man får en url som den. Så man man jo
forklare ham at det er værdier som bliver hentet, eller videreført. Det kan
være værdier fra en database eller fra en form... Selv bruger jeg det til
profiler og nyheder.

For at lave det, er du nødt til at have en database med id og indhold, så
skal du have en side hvor du henter informationen fra databasen og indsætter
på siden, informationerne bliver oftest (altid for mit vedkommende)
specificeret ud fra id...

--
Christoffer B.

Fra : John DK

Dato : 05-06-05 12:51

"Christoffer" <christoffer@buur.info> skrev i en meddelelse

> [...]
> skal du have en side hvor du henter informationen fra databasen og
> indsætter på siden, informationerne bliver oftest (altid for mit

Det er lige nøjagtigt det jeg vil.
Findes der et tutoriel om dette på nette, eller er der en kan hjælpe mig med
et eksempel.

John