Skændning af Koranen var sand.
Fra : Allan Riise

Dato : 04-06-05 08:08

http://www.dr.dk/nyheder/udland/article.jhtml?articleID=257314

Og så er det man tænker ved sig selv..
Er der mon de facto statscensur i USA?

Hvorfor havde man så travlt med at tilbagevise at sådanne ting skete med
Koranen, når der allerede da artiklen udkom, var beviser for at det var
sket?

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 04-06-05 09:17

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvorfor havde man så travlt med at tilbagevise at sådanne ting skete med
> Koranen, når der allerede da artiklen udkom, var beviser for at det var

Vi taler om 5 episoder på 3 år og ingen involvere at skylle sider af
Koranen i toilettet som det tidligere blev påstået.

Iøvrigt er alle de skyldige enten irettesat, fyret eller forflyttet.

Fra : Allan Riise

Dato : 04-06-05 09:25

> Vi taler om 5 episoder på 3 år og ingen involvere at skylle sider af
> Koranen i toilettet som det tidligere blev påstået.

I ingen af de 5 nævnte sager, nej.

> Iøvrigt er alle de skyldige enten irettesat, fyret eller forflyttet.

Jamen det er da også virkelig hårdt at blive irettesat.

Hvoprdan kan det dog være, at Jeg tror at dette kun er toppen af isbjerget?
Er der mon nogen grund til at Jeg kan foranlediges til at tro, at der ligger
langt flere tilfælde på "hylden"?

--
Allan Riise

Fra : Kim2000

Dato : 04-06-05 09:40

> I ingen af de 5 nævnte sager, nej.

Det fortæller os i hvert fald at Newsweek ikke havde fat i den rigtige
historie

> Jamen det er da også virkelig hårdt at blive irettesat.

Der er fem sager, en med at overpisse koranen, mon ikke det er fyren der
blev fyret, mon ikke den mand der stænkede den til med vand er gutten
der blev irettesat (i USA kan det betyde degradering og/eller at man
ikke kan stige i graderne i et par år, så det er skam en straf).
Militæret er ikke som den offentlige sektor, hvor en irettesættelse
betyder der bliver sagt fy og så går alt videre som intet er hændt.

(Min kilde til den viden er dog forklaringen fra en amerikansk soldat
under udstationering i Irak for mere end ti år siden).

> Hvoprdan kan det dog være, at Jeg tror at dette kun er toppen af
> isbjerget?
> Er der mon nogen grund til at Jeg kan foranlediges til at tro, at der
> ligger langt flere tilfælde på "hylden"?

Tja, når vi i Danmark åbenbart mener det er "krigforbrydelser" at råbe
af folk og nægte dem et glas vand, så er der sikkert rigtig meget gemt
under dynen....

mvh
Kim

Fra : Jesper

Dato : 04-06-05 10:20

> [...]

> Er der mon nogen grund til at Jeg kan foranlediges til at tro, at der ligger

Ih jo! Tilfælde hvor US soldater har placeret Koranen med forsiden NEDAD
og et andet eksempel hvor de lagde Koranen ovenpå et TV-apparat(GYS!)

Fra : hanzen

Dato : 04-06-05 10:45

> Ih jo! Tilfælde hvor US soldater har placeret Koranen med forsiden NEDAD
> og et andet eksempel hvor de lagde Koranen ovenpå et TV-apparat(GYS!)

Det er da forfærdeligt at man ikke behandler denne bog - verdens vigtigste
bog - med respekt.
Tænk på den er skyld i at store dele af verden kan leve i fred og
fordragelighed. Takket være den er alle muhamedanerlande rige, demokratiske
og fyldt med menneskekærlighed til alle uanset religion og overbevisning.
Ligeret for alle - ja selv kvinder har rettigheder.
Hvorfor skal den vanæres ved at ligge ovenpå et TV der måske ovenikøbet
viste billeder af halvnøgne kvinder uden telt?
Overskriften: "TV apparet voldtaget" lyser op på min nethinde.
Jeg forstår godt muhamedanerne og deres medløbere er forargede.

af hensyn til enkelte læsere ( ingen nævnt ingen glemt ) kommer her et lille
>IRONI OFF

Jeg er også forarget
Jeg er forarget over at der er individer af vestlig oprindelse der kan se
noget godt i denne bog og dens indvirkning på vores verden.

--
hilzen
hanzen

Fra : T. Liljeberg

Dato : 04-06-05 18:23

On Sat, 4 Jun 2005 10:24:30 +0200, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Jamen det er da også virkelig hårdt at blive irettesat.

Hvilken straf synes du, de pågældende skulle have? Hvad er en rimelig
straf for at ødelægge en bog?

--
Government at its best is a necessary evil,
and at its worst, an intolerable one.

Fra : Allan Riise

Dato : 04-06-05 18:42

"T. Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> Hvilken straf synes du, de pågældende skulle have? Hvad er en rimelig
> straf for at ødelægge en bog?

Det drejer sig jo *ikke* om at ødelægge en bog, men at man ramme folk på
deres religiøsitet, og forsøger at øge et pres, via samme.

--
Allan Riise

Fra : T. Liljeberg

Dato : 04-06-05 18:32

On Sat, 4 Jun 2005 19:41:53 +0200, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>"T. Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

>Det drejer sig jo *ikke* om at ødelægge en bog, men at man ramme folk på
>deres religiøsitet, og forsøger at øge et pres, via samme.

Du svarede ikke på mit spørgsmål - hvad er en rimelig straf?

Fra : Allan Riise

Dato : 04-06-05 18:38

> Du svarede ikke på mit spørgsmål - hvad er en rimelig straf?

Fordi at det *ikke* er en bog det drejer sig om, men det er Du måske ikke
enig i?

Men Jeg kan da fortælle hvad Jeg mener det skal koste, at skabe endnu mere
had.
Øjeblikkelig afsked, med vanære, og 30 dage til at tænke over, at De er med
til at gøre arbejdet i Irak endnu mere besværligt.
For ikke at tale om, hvad det betyder for Muslimer, og deres syn på USA over
hele verdenen.

--
Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 04-06-05 18:39

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> "T. Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> Fordi at det *ikke* er en bog det drejer sig om, men det er Du måske
> ikke enig i?

Er koranen (TDIRMD) ikke en bog?

J.

Fra : Allan Riise

Dato : 04-06-05 18:46

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Er koranen (TDIRMD) ikke en bog?

Derfor er det stadig ikke en bog det drejer sig om, men det som den står
for.

--
Allan Riise

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-06-05 19:03

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> Derfor er det stadig ikke en bog det drejer sig om, men det som den står
> for.

Jeg vil godt garantere for, at hvis der stod det samme i Bibelen om
muslimer, som der står i Koranen om jøder og kristne, så ville Bibelen blive
forbudt af Menneskerettighedsdomstolen. Forestil dig at der i Bibelen stod,
at muslimer er efterkommere efter aber og svin, og at alle muslimer skal
dræbes, eller i det mindste bringes til nedværdigelse og til at betale
beskyttelsesskat. Og forestil dig at der var 200 vers om hvordan muslimer
skulle brændes og bankes med jernkroge osv osv, som Allah jo har tiltænkt
dig og mig, - det ville aldrig blive accepteret, - lige som der står i
Koranen, at anden religion end islam vil aldrig blive accepteret af Allah.

Islam har altid fået særbehandling, DE skal have mere "respekt" over deres
tredjestørste helligdom end jøder og kristne over deres første, De kan sætte
sig til at skide i Fødselskirken, mens hele den muslimske verden ville vælte
hvis jøder gjorde noget lignende i al Aqsa - men vi æder det jo stille og
roligt i os, og godt det samme, ellers ville hele verden jo stå på gloende
pæle.

Fra : Jim

Dato : 04-06-05 19:22

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> Derfor er det stadig ikke en bog det drejer sig om, men det som den
> står for.

Ja tak, hvad den står for er vi klar over.
Men det er da ikke noget at være stolt af.
Det er stadig kun en bog, som er lavet af papir, og den er der
efterhånden mange af.
Hvori består problemet?

Fra : Henri Gath

Dato : 04-06-05 18:42

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
til at gøre arbejdet i Irak endnu mere besværligt.

> For ikke at tale om, hvad det betyder for Muslimer, og deres syn på USA
> over hele verdenen.

Ja, det tænker du meget på, forræder....

Fra : Allan Riise

Dato : 04-06-05 18:51

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> til at gøre arbejdet i Irak endnu mere besværligt.

> Ja, det tænker du meget på, forræder....

Over for hvad/hvem og hvor?

--
Allan Riise

Fra : Henri Gath

Dato : 04-06-05 18:58

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> "Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Over for hvad/hvem og hvor?

Ja, det ved du vel for helvede selv? Eller er du bare fuldstændig vanvittig?

Fra : Tim

Dato : 04-06-05 19:10

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det ved du vel for helvede selv? Eller er du bare fuldstændig
> vanvittig?

Et sug for meget i hashpiben.

Jeg tror sgu' han er begyndt igen.

Tim

Fra : T. Liljeberg

Dato : 04-06-05 19:01

On Sat, 4 Jun 2005 19:38:18 +0200, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>"T. Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

>Fordi at det *ikke* er en bog det drejer sig om, men det er Du måske ikke
>enig i?

Juridisk er det en bog, politisk er det naturligvis noget helt andet.

>Men Jeg kan da fortælle hvad Jeg mener det skal koste, at skabe endnu mere
>had.

Hvis det er argumentet, skal der så også være begrænsninger for
civile? Må jeg gerne brænde en bibel eller koran eller amerikansk
flag, hvad synes du?

>Øjeblikkelig afsked, med vanære, og 30 dage til at tænke over, at De er med
>til at gøre arbejdet i Irak endnu mere besværligt.

Jeg synes, at de pågældende militærfolk skulle have klare ordrer, at
den slags ikke må finde sted. Af politiske grunde, selvfølgelig. Og så
kan de straffes under de militære regler der gælder hvis man ikke
følger ordrer.
Øjeblikkelig afsked og 30 dages fængsel forekommer mig urimeligt
hårdt. Der er jo ikke nogen, der er kommet til skade.

>For ikke at tale om, hvad det betyder for Muslimer, og deres syn på USA over
>hele verdenen.

Netop, det er en ren politisk overvejelse. Men juridisk kan det aldrig
blive andet end en bog. Amerikansk lovgivning kan ikke give
beskyttelse til religiøse symboler - faktisk har staten givet
kunststøtte til kunstnere, der som "kunst" nedsænker kors og
krucifikser i urin.

Fra : Allan Riise

Dato : 04-06-05 19:21

> [...]
>
> Hvis det er argumentet, skal der så også være begrænsninger for
> civile? Må jeg gerne brænde en bibel eller koran eller amerikansk

Flagbrænding DK. er forbudt, og det er passende.
Bog afbrænding med det i øje at nedgøre en gruppe p.g.a. deres religion, det
vil Jeg også tro er forbudt, og det er også ok med Mig.

> [...]
> beskyttelse til religiøse symboler - faktisk har staten givet
> kunststøtte til kunstnere, der som "kunst" nedsænker kors og

Her det *ikke* kunst, og Jeg har vidst gjort Min mening klar.

--
Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 04-06-05 19:12

> [...]
> det vil Jeg også tro er forbudt, og det er også ok med Mig.

> Her det *ikke* kunst, og Jeg har vidst gjort Min mening klar.

Det skulle du måske vente med, til du ikke er skæv mere. Læg heller pot'en
på hylden, når du skriver herinde. Det burde være dig der fik en griner, men
det er faktisk os

Du er edderbankme' langt ude.

Tim

Fra : T. Liljeberg

Dato : 04-06-05 19:17

On Sat, 4 Jun 2005 20:21:27 +0200, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>"T. Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

>Flagbrænding DK. er forbudt, og det er passende.

Jeg er naturligvis modstander af den slags indskrænkninger i min
frihed. Jeg vil forsvare folks ret til at brænde flag, og vil samtidig
bruge min egen ytringsfrihed til at kritisere den slags idioti.

>Bog afbrænding med det i øje at nedgøre en gruppe p.g.a. deres religion, det
>vil Jeg også tro er forbudt, og det er også ok med Mig.

Hvorfor skal religioner have speciel beskyttelse? Eller vil du også
forbyde afbrænding af politiske bøger?

>Her det *ikke* kunst,

Så jeg må gerne brænde en koran, efter din mening, hvis jeg gør det
som en kunsterisk "happening"?

>og Jeg har vidst gjort Min mening klar.

Ja, du vil forbyde visse handlinger, der kan give anledning til had,
mens du velvilligt støtter andre.

Fra : Allan Knaap

Dato : 04-06-05 19:22

> [...]
> med til at gøre arbejdet i Irak endnu mere besværligt.
> For ikke at tale om, hvad det betyder for Muslimer, og deres syn på USA

Sålænge man forbliver med at betragte religion som en magtfaktor vil man
også fremover være underlagt religionens luner. Men religion har kun den
magt man giver den. Så hvis man begynder at at betragte og behandle religion
for hvad det er og ikke bukker under for hvad religionens repræsentanter
anser deres tro skal være, og hvilken rolle den skal spille, vil religionens
magt langsomt med sikkert forsvinde.

Når den religiøse magt er væk, vil den heller ikke kunne bruges som pression
da religion ikke længere vil have nogen betydning.

For at sikre os at vores børn kan vokse op uden religion, skal det desuden
være forbudt at forsøge at indoktrinere børn og påtvinge dem religiøse
doktriner. Når de er voksne kan de så selv tage en beslutning.

Det endelige mål må være at religion ikke længere skal kunne anvendes i et
politisk magtspil, hvor religionen blot er et skalkeskjul for ønsket om
politisk herredømme.

Allan Knaap

Fra : Jim

Dato : 04-06-05 18:30

> "T. Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> Det drejer sig jo *ikke* om at ødelægge en bog, men at man ramme folk
> på deres religiøsitet, og forsøger at øge et pres, via samme.

Det var vel ikke den sidste af slagsen.
Jeg er sikker på, at de nok kunne få loiv til at vende røven i vejret de
5 gang de er nød til det.
Mon ikke de kunne låne ved sidemanden?

J.

Fra : Tim

Dato : 04-06-05 19:08

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> "T. Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> Det drejer sig jo *ikke* om at ødelægge en bog,

Vel gør det da så, og du tager neandertalernes parti, når de slår
vesterlændinge ihjel.

> men at man ramme folk på deres religiøsitet, og forsøger at øge et pres,
> via samme.

Who gives a shit, paphat?

Fatter du ikke, at danskerne er aldeles ligeglade med deres Jumbobog?

LOL altså

Tim

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-06-05 10:47

> [...]
>
> Hvorfor havde man så travlt med at tilbagevise at sådanne ting skete med
> Koranen, når der allerede da artiklen udkom, var beviser for at det var

Man tilbageviste det konkrete tilfælde, der havde jo været andre tilfælde
refereret i aviserne i løbet af årene. Sjovt iøvrigt at muslimer ikke går
amok og dræber deres egne, når saudiarabiske politifolk tramper hen over
koraner.

Muslimer burde øves i at se på den bog, som på alle andre bøger, det ville
være en begyndelse til en sanering af islam. Hele problemet med islam
stammer jo fra, at deres kernetro er, at hvert et ord i den bog er direkte
fra universets skaber, hvor utroligt det end er for os andre, at fatte, især
når vi læser de mange vers, der er direkte latterlige.

Fra : Henri Gath

Dato : 04-06-05 11:55

> [...]
>
> Hvorfor havde man så travlt med at tilbagevise at sådanne ting skete med
> Koranen, når der allerede da artiklen udkom, var beviser for at det var

Nåh, hvor er det synd for dine trosfæller......de små pus...det er også synd
for dig, at din bibel er blevet vanæret...skide være med at de røvhuller
bomber kvinder og børn i smadder...går efter civilister, men KORANEN skal
fnademe respekteres......vorherrebevares......

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 04-06-05 12:46

> [...]
> røvhuller bomber kvinder og børn i smadder...går efter civilister, men
> KORANEN skal fnademe respekteres......vorherrebevares......

Ja, lad os da brænde eller vanære bibelen - den står for den største masse
af mord og krige her i verden og dens tilhængere går gerne ind for mord på
civile og på børn - Vorherre bevares.

--
ahw

Fra : Rune

Dato : 04-06-05 13:01

> Ja, lad os da brænde eller vanære bibelen - den står for den største masse
> af mord og krige her i verden og dens tilhængere går gerne ind for mord på
> civile og på børn - Vorherre bevares.

Jeg troede du var tilhænger af blasfemiparagraffen. I øvrigt mener såkaldte
progressive kunstnere jo det er så chickt at vanære biblen. Så det er der jo
nok eksempler af.

Fra : Jim

Dato : 04-06-05 13:07

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> masse af mord og krige her i verden og dens tilhængere går gerne ind
> for mord på civile og på børn - Vorherre bevares.

Hvordan kan biblen slå ihjel?
Og hvordan vanærer man biblen?

J.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 04-06-05 14:21

> Hvordan kan biblen slå ihjel?
> Og hvordan vanærer man biblen?

Og hvordan kan koranen slå ihjel og hvordan vanærer man koranen?

--
ahw

Fra : John Doe

Dato : 04-06-05 14:31

> Og hvordan kan koranen slå ihjel og hvordan vanærer man koranen?

Man vanærer den åbenbart ved at sidde at læse i den når man skider.....

Hilsen Sten

Fra : Pjensen73

Dato : 04-06-05 16:52

Arne H. Wilstrup skrev:
> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvordan kan koranen slå ihjel og hvordan vanærer man koranen?
>
> --
> ahw

Dræb dem hvorend du møder dem.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 04-06-05 17:09

"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Dræb dem hvorend du møder dem.

Det er et citat taget ud af sin sammenhæng -der henvises til jøder og vel at
mærke til de jøder, der er fjender af islam og som angriber islam. Ikke alle
jøder, ikke alle modstandere, men dem, der øver en aktiv handling mod islam.
Læs forøvrigt mit svar til dig i sidste indlæg.

--
ahw

Fra : Tim

Dato : 04-06-05 17:53

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote in message

> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Det er et citat taget ud af sin sammenhæng

Nåhja... så kan det jo betyde mange forskellige ting.

Tim

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-06-05 18:28

> [...]
> alle jøder, ikke alle modstandere, men dem, der øver en aktiv handling mod

Ja, man var jo så fræk at sætte sig til modværge, da muslimerne erobrede
Asien og det halve Europa, det er rent fy-fy iflg Koranen, og straffes med
brænding i helvede som det mindste.

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-06-05 19:05

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> [...]

> Asien og det halve Europa, det er rent fy-fy iflg Koranen, og straffes med

og iøvrigt:

“Fight those who believe not in Allah nor the Last Day, nor hold that
forbidden which has been forbidden by Allah and His Messenger, nor
acknowledge the religion of Truth, (even if they are) of the People of the
Book, until they pay the Jizya with willing submission, and feel themselves
subdued”, (tmq 9:29) which is at the time of war and fighting. So peace and
fighting are two situations, which remain un-abrogated, i.e. neither
abrogates the other.

2. In addition to this, the saying and actions of Muhammad (Salalahu Alaihi
Wasallam) show that Jihaad definitely is to start (offensive) fighting the
kuffar to make the Words of Allah the highest and to propagate (da’wa) the
call of Islam. Muhammad (Salalahu Alaihi Wasallam) said,

- nå, I ved jo selv, hvad det var, han sagde.

Fra : Jim

Dato : 04-06-05 18:21

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvordan kan koranen slå ihjel og hvordan vanærer man koranen?

Jeg ved heller ikke, hvordan koranen kan slå ihjel, men derimod hvordan
den opfordrer til drab.
Og hvordan man vanærer koranen har jeg heller ingen anelse om.
For mig er den ikke andet end papir med nogle vanvittige tekster.

J.

Fra : Tim

Dato : 04-06-05 15:35

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote in message

> "Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, lad os da brænde eller vanære bibelen

Ja, lad os. Who fuckin' cares?

Tim

Fra : Pjensen73

Dato : 04-06-05 16:51

Arne H. Wilstrup skrev:
> [...]
> af mord og krige her i verden og dens tilhængere går gerne ind for mord på

Der står da ellers i bibelen, at du ikke må slå ihjel.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 04-06-05 17:07

> Der står da ellers i bibelen, at du ikke må slå ihjel.

Ja, og...? Stening var en jødisk "skik" - folk, der var homosexuelle (mænd)
skulle lide døden fx
I 1.verdenskrig stod der på mange tyske soldaters bælter: Gott mit uns! og
præsterne velsignede våbnene, der skulle bruges til at myrde med.

Tilsvarende under 2.verdenskrig, ligesom Nixon og andre præsidenter, der var
ansvarlige eller medansvarlige for Vietnamkrigene og andre krige og overgreb
mod andre, hvor våben blev taget i anvendelse og hvor man myrdede løs, skete
med beslutninger fra kristne -ja, endog kristne fundamentalistiske
præsidenter, der ellers går meget op i om abort er mord eller ej.

Og allesammen går til bøn og siger at de tror på Gud og på bibelen som Guds
ord.

I koranen må man heller ikke slå ihjel - Muhamed anbefaler også at man viser
mildhed mod sine fjender og forbryderne, men alligevel findes der fanatiske
muslimer, der har en helt anden opfattelse af hvad det vil sige at forsvare
troen (her må man nemlig gerne slå ihjel).

Brug og misbrug af hellige skrifter har altid været tilfældet uanset om det
har været jøder, muslimer eller kristne - ja, selv hinduister har lov til at
slå ihjel - de har i hvert fald gjort det i talrige scenarier.

Så ærlig talt: religionen har slået massevis ihjel, fordi det er i dens
navn, at man har øvet dødsvold mod andre.

Da kristendommen og jødedommen er en af de ældste store religioner i verden,
så er der ingen tvivl om at disse religioner er ansvarlige for flest
myrderier.

--
ahw

Fra : Pjensen73

Dato : 04-06-05 19:46

Arne H. Wilstrup skrev:
> [...]
>
> Da kristendommen og jødedommen er en af de ældste store religioner i verden,
> så er der ingen tvivl om at disse religioner er ansvarlige for flest

Der står at du ikke må slå ihjel. At det så ser anderledes ud i
virkeligheden er en helt anden sag.
Derimod siger koranen, at alt magt til muslimer og død over vandtro.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 04-06-05 20:22

> Der står at du ikke må slå ihjel. At det så ser anderledes ud i
> virkeligheden er en helt anden sag.
> Derimod siger koranen, at alt magt til muslimer og død over vandtro.

vandtro? mener du ikke vantro? (det var seriøst ment!) - og det du hævder
står ingensteder i koranen. Der står intet om at de "vantro" skal dø.

Og hvorfor er det en anden sag at man ifølge bibelen ikke må slå ihjel og
gør det alligevel eller når man ifølge koranen heller ikke må slå ihjel men
gør det alligevel?

--
ahw

Fra : Pjensen73

Dato : 04-06-05 20:33

Arne H. Wilstrup skrev:
> [...]
> gør det alligevel eller når man ifølge koranen heller ikke må slå ihjel men

Jaja lille Arne. Undskyld der lige er smuttet et "d" ind i vantro.

Man slår jo ihjel i koranens navn og ikke i bibelens navn.
I Bibelen vender man den anden kind til. Det gør man ikke i koranen.

I koranen forbander man alle andre religioner.
I bibelen nøjes man med at kaste forbandelsen på Satan.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 04-06-05 20:43

> Jaja lille Arne. Undskyld der lige er smuttet et "d" ind i vantro.
>
> Man slår jo ihjel i koranens navn og ikke i bibelens navn.
> I Bibelen vender man den anden kind til. Det gør man ikke i koranen.

Det er ikke korrekt - bibelen er fuld af beretninger om hvordan misdædere af
alle afskygninger har måttet lide døden af en straffende, en hævnende gud -
og det med den anden kind; har du egentlig tænkt over at der står at når
nogen slår dig på din venstre kind skal du straks vende den højre til, at
det i de fleste tilfælde vil betyde at man skal slås af en venstrehåndet
person for at den pågældende kan ramme ens højre kind? Det vil sige at det
kun er sjældent og altså ikke altid at man skal vende den venstre kind til,
nemlig når man bliver slået på sin højre af en "kejt"-håndet.

Desuden udøvede Jesus jo selv vold, da han rydede templet for kræmmere - så
selv i det såkaldte "nye testamente" blev der begået vold.

Desuden tog Jesus jo ikke afstand fra hele det gamle testamente, og han tog
ikke afstand fra at Gud straffede folk med døden eller at jøderne selv var
tilhængere af og udførte dødsstraf i alle tilfælde.

I de ti bud står der at man ikke må slå ihejl, men man gør det alligevel -
og under 1. verdenskrig slog man jo netop ihjel i Guds navn "Gott mit uns".

Så afhængigt af hvordan du læser bibelen, og hvordan du tolker den, så er
den ikke så forskellig fra koranen som du tror - og i øvrigt bygger en stor
del af koranen netop på bibelen.

I koranen er det ligefrem forbudt at slå ihjel.

> I koranen forbander man alle andre religioner.

Det er IKKE korrekt - der står at man skal respektere andre religioner.

> I bibelen nøjes man med at kaste forbandelsen på Satan.

nej, det er heller ikke korrekt.

--
ahw

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-06-05 22:39

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote in message

> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> I koranen er det ligefrem forbudt at slå ihjel.

Ja, en krigsherre forbyder at slå ihjel, det lyder sandsynligt, -
selvfølgelig er det ikke forbudt at slå ihjel iflg Koranen, og sandelig
heller ikke efter Hadith. Profeten lod en hel jødisk stamme i Medina myrde
og lod dem begrave i render, de selv havde gravet i gaderne.

> Det er IKKE korrekt - der står at man skal respektere andre religioner.

Vel gør der ej, det er dog utroligt at en skolelærer som vistnok underviser
i historie kan få sig selv til at sige sådan noget vås.

I nogle få vers i Koranen fra før Profeten fik magt, beskrives jøder og
kristne nogenlunde positivt, men der er langt flere vers, hvor de forbandes,
og folk som dyrker andre religioner blive altid forbandet ned i helvede, og
de skal naturligvis dræbes hvis de nægter at konvertere til islam.

"respektere andre religioner", gud fader bevares, hvis man kan tro det, så
kan man tro hvadsomhelst, og det kan AHW jo også.

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-06-05 23:00

> [...]
>
> "respektere andre religioner", gud fader bevares, hvis man kan tro det, så
> kan man tro hvadsomhelst, og det kan AHW jo også.

Der står direkte i Koranen: "tag ikke jøder og kristne som venner . . . " og
det er når Koraen er mild over for disse grupper.

Two groups - the Jews and the Christians - are the main elements
constituting the 'Camp of Kufur' [unbelief] and will continue to be its two
foundations until Allah allows their downfall and annihilation at the end of
days ... The Jews are the objects of Allah's [promised] wrath, while the
Christians deviate from the path of righteousness ... The Koran described
the Jews as a nation cursed by Allah, a nation at which he was angry - some
of whom he turned into apes and pigs."

Den med at jøder blev lavet til aber og svin, er noget imamer har brugt
utallige gange, ofte på den måde at de kalder nulevende jøder for
"efterkommere efter aber og svin", nu er man i det seneste år begyndt at
arbejde på at sådanne udtalelser OG deres brug i skolebøgerne bliver
mildnede i flere mellemøstlige lande.

Children in Saudi Arabia are also taught to hate. According to a report by
the Middle East Media Research Institute, "a textbook for 8th grade students
explains why Jews and Christians were cursed by Allah and turned into apes
and pigs. Quoting [the Quran's] Surat Al-Maida [Sura 5], Verse 60, the
lesson explains that Jews and Christians have sinned by accepting polytheism
and therefore incurred Allah's wrath. To punish them, Allah has turned them
into apes and pigs."

Here in the United States, the Saudis distribute textbooks for Muslim
schools that are filled with the vilest hate speech. According to a text
financed by the foundation of Ibrahim Ben Abdul Aziz Al-Brahim,
father-in-law of King Fahd, "Judaism and Christianity are deviant
religions." Consequently a Muslim must not befriend them: "Befriending the
unbelievers, through loving and cooperating with them while knowing that
they are unbelievers, makes those who are their friends the same as them."
Another text declares that "the unbelievers, idolaters, and others like them
must be hated and despised."

Jeg ved godt, at AHW ikke tør læse hvad jeg skriver, men til almindelig
efterretning, så ubefæstede sjæle ikke falder for hans fordrejninger.

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-06-05 23:08

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

Her er lidt om jihad fra en af de to mest autoritative hadith-forfattere
"Muslim", han har en autoritet som Paulus i Det Ny Testamente:

Muslim book of Jihad: ...we attacked from all sides... I saw a group of
persons that consisted of women and children... Among them was a woman
from Banu Fazara. With her was her daughter who was one of the prettiest
girls in Arabia. I brought them to Abu Bakr who bestowed that girl upon
me as a prize. I had not yet disrobed her when the Messenger of Allah
(may peace be upon him) met me in the street and said: Give me that girl

Muslim book of Jihad: It is narrated by Sa'b b. Jaththama that he said
(to the Holy Prophet): Messenger of Allah, we kill the children of the
polytheists during the night raids. He said: They are from them.

(altså: slå bare børnene ihjel, de er også polyteister som deres forældre, -
"respektere andre religioner")

Muslim book of Jihad: Then he killed their men, and distributed their
women, children and properties among the Muslims, except that some of
them had joined the Messenger of Allah (may peace be upon him) who
granted them security. They embraced Islam.

Muslim book of Jihad: Then he said (to Sa'd): These people have
surrendered accepting your decision. He (Sa'd) said: You will kill their
fighters and capture their women and children. (Hearing this), the
Propbot (may peace he tpon him) said: You have adjudged by the command of
God.

Muslim book of Jihad: They surrendered at the command of the Messenger of
Allah (may peace be upon him), but he referred the decision about them to
Sa'd who said: I decide about them that those of them who can fight be
killed, their women and children taken prisoners and their properties
distributed (among the Muslims).

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-06-05 23:14

> [...]
>

> Her er lidt om jihad fra en af de to mest autoritative hadith-forfattere
> "Muslim", han har en autoritet som Paulus i Det Ny Testamente:

Og en lille bid fra en arabisk historiker om hvordan den muslimske hær
banede sig vej op gennem Frankrig 100 år efter profetens død, de blev som
bekendt stoppet af "Hammeren" ud for byen Tour-Poitier, ellers havde vi nok
være muslimer i dag.

The Moslems smote their enemies, and passed the river Garonne, and laid
waste the country, and took captives without number. And that army went
through all places like a desolating storm. Prosperity made those warriors
insatiable. At the passage of the river, Abderrahman overthrew the count,
and the count retired into his stronghold, but the Moslems fought against
it, and entered it by force, and slew the count; for everything gave way to
their scimitars, which were the robbers of lives.

Lyder det som disse milde fromme vi altid hører om fra 700 til 1100 tallet?

Og nu skal jeg nok holde inde med citaterne, I promise.

Fra : Pjensen73

Dato : 05-06-05 15:00

Arne H. Wilstrup skrev:

> nej, det er heller ikke korrekt.
>
> --
> ahw

Har du nogen sinde hørt præsten stå på prædike stolen og sige.
"Vi forsager Allah og alt hans væsen....."?

Fra : Jim

Dato : 05-06-05 15:45

> Har du nogen sinde hørt præsten stå på prædike stolen og sige.
> "Vi forsager Allah og alt hans væsen....."?

Ja, muhamedanernes "allah" må være det, vi andre kalder for satan.

J.

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 05-06-05 00:42

Pjensen73 skrev i meddelelsen ...

>Der står da ellers i bibelen, at du ikke må slå ihjel.

Mere præcist står der at du ikke må begå mord.

Der er eksemeplvis intet forbud mod at spise kød, som det
jo kræve at man slår noget ihjel at gøre.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : T. Liljeberg

Dato : 04-06-05 18:25

On Sat, 4 Jun 2005 13:45:40 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote:

>Ja, lad os da brænde eller vanære bibelen - den står for den største masse
>af mord og krige her i verden

Jeg tror, at bibelen må nøjes med anden pladsen. Langt flere mord er
begået i kommunismens navn.

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-06-05 18:31

"T. Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> wrote in message

> Jeg tror, at bibelen må nøjes med anden pladsen. Langt flere mord er
> begået i kommunismens navn.

Jamen det kan undskyldes med, at da kommunismen hærgede var menneskeheden
blevet flerdoblet, siden dengang kristendommen var på krigsstien i
Middelalderen, - vil jeg tro AHW mener.

Fra : Mendoza

Dato : 04-06-05 18:17

Arne H. Wilstrup wrote:

> Ja, lad os da brænde eller vanære bibelen - den står for den største
> masse af mord og krige her i verden og dens tilhængere går gerne ind
> for mord på civile og på børn - Vorherre bevares.

Ja, for min skyld gerne. Al overtro er latterlig.

Mendoza

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 05-06-05 00:40

Arne H. Wilstrup skrev i meddelelsen
<42a19468$0$164$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...

>Ja, lad os da brænde eller vanære bibelen - den står for den største masse
>af mord og krige her i verden og dens tilhængere går gerne ind for mord på
>civile og på børn - Vorherre bevares.

Hvorhenne i biblen pålægges kristne at gå i krig eller at dræbe folk ?

Iøvrigt er der dræbt betydeligt flere for at udbrede kommunismen end nogen
religion.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 05-06-05 12:25

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Arne H. Wilstrup skrev i meddelelsen
> <42a19468$0$164$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...

> Hvorhenne i biblen pålægges kristne at gå i krig eller at dræbe folk ?

hvorhenne i koranen pålægges muslimer at gå i krig eller dræbe folk?

Jeg har aldrig hævdet at bibelen skriver noget sådant, men jeg har hævdet
med rette at dens TILHÆNGERE har gjort det med bibelen i hånden.
Korsridderne fx- dagens krige institueret af USAs præsident fx

> Iøvrigt er der dræbt betydeligt flere for at udbrede kommunismen end nogen
> religion.

bevis det!

--
ahw

Fra : Henri Gath

Dato : 05-06-05 12:34

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> "Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> hvorhenne i koranen pålægges muslimer at gå i krig eller dræbe folk?

Hvad med at flytte din fede røv ned på biblioteket og låne den og LÆSE den?

> Jeg har aldrig hævdet at bibelen skriver noget sådant, men jeg har hævdet
> med rette at dens TILHÆNGERE har gjort det med bibelen i hånden.
> Korsridderne fx- dagens krige institueret af USAs præsident fx

I røber du din manglende historiske viden...korstogene var en reaktion på
muslimsk agression...

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 05-06-05 12:59

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med at flytte din fede røv ned på biblioteket og låne den og LÆSE
> den?

Fede røv? må jeg være fri - jeg er skam slank som en mynde. En ren sylfide.

> I røber du din manglende historiske viden...korstogene var en reaktion på
> muslimsk agression...

Jeg konstaterer endnu en gang at du ikke kan læse. Korsridderne blev ikke i
deres lande for at forsvare troen - de gik aktivt mod muslimernefor at
tvinge dem til at "omvende" sig og forlod derfor eget land for at "kæmpe for
troen" - og de anvendte metoder der i barbarisk udførelse ikke lader nogen
noget efter: spidning af folk levende gennem røv og hovede for at lade dem
lide til skræk og advarsel, tvangsdåb m.v. Det var s'gu' nogle "kønne karle"
der huserede.

Muslimsk agression? Det må du længere ud på landet med.
Den påstand kan kun kristne finde på.

--
ahw

--
ahw

Fra : Henri Gath

Dato : 05-06-05 14:24

> [...]
> "kønne karle" der huserede.
>
> Muslimsk agression? Det må du længere ud på landet med.

Det var så ikke muslimerne, der erobrede Spanien? Det var ikke tyrkerne,
der blev stoppet udenfor Wiens porte?
Arne, det er en skændsel, at en lærer i den danske folkeskole kan have så
mangelfuld en historisk indsigt.....

Fra : Pjensen73

Dato : 05-06-05 14:57

Henri Gath skrev:
> [...]
> der blev stoppet udenfor Wiens porte?
> Arne, det er en skændsel, at en lærer i den danske folkeskole kan have så

Jeg håber da ikke at han underviser i kristendomskundskab.

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-06-05 14:38

> [...]
> "kønne karle" der huserede.
>
> Muslimsk agression? Det må du længere ud på landet med.

Her røber AHW dog at han skriver for sjov for at irritere, selv han ved godt
at det var muslimerne som havde erobret både Palæstina, hele Nordafrika og
Spanien, for at holde os til det omtalte område.

Her er lidt om Koranens store respekt for andre religioner og religiøse:

[2:89][The curse of Allah is on the unbelievers]

[3:28][Let not the believers take the unbelievers for friends]

[3:85][And whoever desires a religion other than Islam, it shall not be
accepted from him]

Den bliver ofte brugt af fromme muslimer i vore dage.

[3:118][Do not take for intimate friends from among others than your own
people]

[5.51][Do not take the Jews and the Christians for friends; they are friends
of each other]

Vers som ofte bliver brugt at imamer over alt i verden.

[9:14] [Fight against the Jews and Christians! Allah shall punish Them, at
your hands]

[9.29] [Make war upon such of those to whom the Scriptures have been given
as believe not in God, or in the last day, and who forbid not that which God
and His Apostle have forbidden, and who profess not the profession of the
truth, until they pay tribute out of hand, and they be humbled]

Et meget brugt vers, som beviser at alle ikke-muslimer skal nedværdiges, og
skal betale skat til muslimerne, - siger også de lærde.
På Profetens tid gjaldt det dem, der var blevet skånet fra at få halsen
skåret over. Verset danner grundlag for at alle muslimske lande indtil
kolonitiden, og nogle stadigvæk, behandler ikke-muslimer som dhimmier, dvs
andenklassesborgere som ikke tæller for ret meget.

[9:73] [Strive against the disbelievers and the hypocrites! Be harsh with
them]

[9.123] [Fight those of the unbelievers who are near to you and let them
find
in you hardness]

[19:40] [It is We Who will inherit the earth, and all beings thereon: to Us
will they all be returned]

[33.64] [Allah has cursed the unbelievers and has prepared for them a
burning
fire]

[41:27] [We will certainly give the Unbelievers a taste of a severe Penalty]

[47.35] [Be not slack so as to cry for peace and you have the upper hand]

[58:5] [Those who resist Allah and His Messenger will be crumbled to dust,
as
were those before them]

Det lyder jo meget tolerant alt sammen?

Fra : Pjensen73

Dato : 05-06-05 14:58

Arne H. Wilstrup skrev:
> [...]
> der huserede.
>
> Muslimsk agression? Det må du længere ud på landet med.

Sig mig...
Hvordan læser du bibelen? Ligesom fanden eller hvad?

Fra : Jim

Dato : 05-06-05 15:59

> Sig mig...
> Hvordan læser du bibelen? Ligesom fanden eller hvad?

Som bin Laden læser koranen..... nå ja, beelzebub, djævelen, fanden...ja
sær terrorist har mange navne.

J.

Fra : Allan Riise

Dato : 05-06-05 16:05

> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Som bin Laden læser koranen..... nå ja, beelzebub, djævelen, fanden...ja
> sær terrorist har mange navne.

Skær ned på Viagraen, den giver jo udtalt, et psykisk problem.

--
Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 05-06-05 16:09

> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> Skær ned på Viagraen, den giver jo udtalt, et psykisk problem.

Siger manden, der taler af erfaring.

Fra : Allan Riise

Dato : 05-06-05 19:18

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Siger manden, der taler af erfaring.

Ja, jeg har haft op til flere med Dit problem til behandling.

--
Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 05-06-05 20:14

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, jeg har haft op til flere med Dit problem til behandling.

Hvor længe har du vidst, at du er skizofren?

Fra : Tim

Dato : 05-06-05 23:37

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> Skær ned på Viagraen, den giver jo udtalt, et psykisk problem.

Du er ganske komisk Allan. Især de seneste dage, bliver alle der udstiller
dig som den klovn (du er), åbenbart kategoriseret stangstive.

Du ved det åbenbart ikke engang selv, men du understreger blot at du en
narhat

Normalt er du stupid at læse, men de sidste par dage er det godt nok ude på
overdrev.

Som sagt: Ganske komisk. Knap så interessant dog, fordi vi alle kender din
intellektuelle grænser.

Tim

Fra : Tim

Dato : 05-06-05 23:29

> [...]
>
> "Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Fede røv? må jeg være fri - jeg er skam slank som en mynde. En ren

Hvad du konstaterer, betyder mindre, og har mindre effekt, en sødagslæsning
i MAD!

Du er et ravende vanvittigt menneske, der tror at DDR var demokratisk (!!!)

Ifølge dig, eksisterer der slet ikke Stasi-arkiver, og halvdelen af
befolkningen i DDR spionerede slet ikke mod den anden halvdel.

Faktisk var grænseposterne i DDR kun tilstede, for at holde ikke-DDR borgere
ude ( LOL ). Ikke for at holde dem inde. Du hører sgu' hjemme blandt
Napoleon'erne og de andre i spændedragt, din galning.

Du er en klaphat, i størrelsesorden med Steen Hjortsoe

Tim

Fra : Tim

Dato : 05-06-05 23:19

> [...]
>
> hvorhenne i koranen pålægges muslimer at gå i krig eller dræbe folk?
>
> Jeg har aldrig hævdet at bibelen skriver noget sådant,

[snip]

Gu' har du så din skøre kanon.... let din plysbetrukne kommunustiske røv, og
læs en bog.

Sjældent har jeg da set noget mere stupidt!

Tim

Fra : Steen Jensen

Dato : 04-06-05 16:19

Gatman wrote:

> [...]
> bomber kvinder og børn i smadder...går efter civilister, men KORANEN skal
> fnademe respekteres......vorherrebevares......

Hva' søren - det er jo næsten komplette sætninger. Næsten!

--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : Rune

Dato : 04-06-05 11:56

> Skændning af koranen var sand

Ja? Og så?

Muslimerne kan stikke deres bavl skrot op så længe de selv insistere på at
skænde andre religioners bøger og hellige steder. For slet ikke at snakke om
flag og andre respekterede symboler.

Kan du huske Talibans ødelæggelse af de tusinde år gamle buddhistiske
statuer?
Saudi Arabien har en lov der pålægger at alle konfiskerede bibler og andre
kristne symboler bliver brændt.
Palæstinenserne (og franskmændene) har ofte skændet jødiske templer og
gravpladser (http://www.shechem.org/kyos/engkyos.html).
Faktisk brugte de palæstinenserne terrorister der besatte den kristne kirke
Fødselskirken, bibler som toiletpapir ("Catholic priests said that some
Bibles were torn up for toilet paper,") (http://www.jcpa.org/jl/vp490.htm)

Fuck dem og deres latterlige koran. De får lige præcis den respekt de er
villige til at give andre. Og det er som bekendt meget lidt.

http://www.imagehosting.us/imagehosting/showimg.jpg/?id=466309
http://www.imagehosting.us/imagehosting/showimg.jpg/?id=466307

Fra : Mendoza

Dato : 04-06-05 12:23

Rune wrote:

> Ja? Og så?
> Fuck dem og deres latterlige koran. De får lige præcis den respekt de
> er villige til at give andre. Og det er som bekendt meget lidt.

Vel talt. Fuldstændigt korrekt.

Mendoza

Fra : Bent Jensen

Dato : 04-06-05 23:49

"Rune" wrote ...

> Kan du huske Talibans ødelæggelse af de tusinde år gamle buddhistiske
> statuer?

Snarere 1500 år gamle. Wikipedia skriver følgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bamiyan

»It was here where elements of Greek, Persian and Buddhist art were
combined into a unique classical style, known as Greco-Buddhist art.

Bamiyan was the site of an early Buddhist monastery. Many statues of
Buddha are carved into the sides of cliffs facing Bamiyan city. The
two most prominent of these statues were standing Buddhas, measuring
55 and 37 meters high respectively, that were the largest examples of
standing Buddha carvings in the world. They were probably erected in
the 4th or 5th century C.E. They were cultural landmarks for many
years and are listed among UNESCO's World Heritage Sites. In March
2001 the Taliban government decreed that the statues were idolatrous
and ordered them to be demolished with anti-aircraft artillery and
explosives.«

Foruden at krænke alle buddhister ødelagde de muslimske
fundamentalister også Afghanistans vigtigste turistattraktion.

Bent

Fra : Rune

Dato : 05-06-05 09:36

> Snarere 1500 år gamle. Wikipedia skriver følgende:

> They were probably erected in the 4th or 5th century C.E

Ja. Ok. Var blot fordi den første side jeg kom forbi sagde omkring 2000 år.
(http://www.rawa.org/statues.htm). Men de fleste andre siger 4 århundred -
så lad os bare mødes på midten med 1700 år gamle.

Fra : Jim

Dato : 04-06-05 12:38

> [...]
>
> Hvorfor havde man så travlt med at tilbagevise at sådanne ting skete
> med Koranen, når der allerede da artiklen udkom, var beviser for at

Hvorfor er det så forfærdeligt, at nogen har tisset på en bog?
Det er kun papir.

J.

Fra : Lyrik

Dato : 04-06-05 13:22

> [...]
>
> Hvorfor havde man så travlt med at tilbagevise at sådanne ting skete med
> Koranen, når der allerede da artiklen udkom, var beviser for at det var

+++++++++++++++++++++++++++++
Jeg synes man skal afdramatisere sådan noget. Det er dog trods alt kun et
par stykker papir som det drejer sig om!
Det er følelserne som krænkes hos medmennesker det handler om.
Hvis én holder noget for helligt, så skal man ikke krænke hans følelser.
Kristne bliver ofte krænket på deres følelser omkring hvad der er helligt,
men man forlanger at de skal tåle det. Ligeledes jøder.
Hvor fedt er det at den jødiske tempelplads kræves af muslimer som et sted
de har eneret på?
De har følelser omkring stedet på grund af deres moskeer, men det har
jøderne også!
De tre grupper af "Bogens folk" må lære at tage hensyn til hinanden.
Her kan muslimer ikke forlange særstilling! Og den særstilling skal vi
heller ikke give dem.
Amerikanerne har opført sig uendeligt stupidt med deres Guantanamo-base.
Nu drager de konsekvenserne af deres dumheder.
Hvis nogen havde pisset på Bibelen ville ingen have hævet et øjenbryn!

Hilsen
Jens

Fra : Allan Knaap

Dato : 04-06-05 14:10

> [...]
>
> Hvorfor havde man så travlt med at tilbagevise at sådanne ting skete med
> Koranen, når der allerede da artiklen udkom, var beviser for at det var

Fejlen starter allerede ved at man tager religion så fandens alvorligt.

Jeg mener man skal have lov til at tro på hvem og hvad man vil og skrive
bøger om det fra nu af og til juleaften. Men man skal sq ikke forvente at
blive taget alvorligt og man skal ikke skulle kunne forlange special
behandling blot fordi man tror på en gud.

Det kan meget vel være at den fylder mange folks liv men, Koranen er KUN en
bog, biblen er KUN en bog, så lad os os lige få religion ned fra den
piedestal.

Religion er ikke en samfundsopgave, men en privat sag.

Religion er et valg man skal tage selv som voksen, ikke en opgave man skal
pådutte børn i skolen.

Allan Knaap

Fra : John Doe

Dato : 04-06-05 14:29

> [...]
>
> Hvorfor havde man så travlt med at tilbagevise at sådanne ting skete med
> Koranen, når der allerede da artiklen udkom, var beviser for at det var

Al den ballade for en skide bog.

Hilsen Sten

Fra : Tim

Dato : 04-06-05 15:35

> [...]
>
> Hvorfor havde man så travlt med at tilbagevise at sådanne ting skete med
> Koranen, når der allerede da artiklen udkom, var beviser for at det var

Who fuckin' cares?

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 04-06-05 16:02

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Who fuckin' cares?
>
> Tim

Skær ned på Dit spiritus forbrug, Du er slem nok til daglig!

--
Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 04-06-05 16:38

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Skær ned på Dit spiritus forbrug, Du er slem nok til daglig!

Well... Allan... hvem fanden rager din bibel, din elendige forrædder?

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 04-06-05 17:42

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Well... Allan... hvem fanden rager din bibel, din elendige forrædder?

Sikke da en gang volapyk...

Og Jeg er Gode, så Biblen er *ikke* Min!

--
Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 04-06-05 17:52

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Sikke da en gang volapyk...
>
> Og Jeg er Gode, så Biblen er *ikke* Min!

Koranen er i hvertfald.

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 04-06-05 18:45

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Koranen er i hvertfald.

Nope, men *Jeg* respekterer at over 1 Mia. mennesker ser den som Deres bog,
og behandler den, og udviser den selvfølgelig respekt derefter.

Noget som Du nok ikke forstår, men det kan Vi jo skrive om i morgen, når Du
er blevet ædru!

--
Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 04-06-05 18:35

> [...]
>
> Nope, men *Jeg* respekterer at over 1 Mia. mennesker ser den som Deres
> bog, og behandler den, og udviser den selvfølgelig respekt derefter.

Så hvis jeg nu værdsatte Lademanns Leksikon højt, så var det i orden at
slå den person ihjel, som måtte tabe den på gulvet eller sidde og blive
klog på toilettet?

> Noget som Du nok ikke forstår, men det kan Vi jo skrive om i morgen,
> når Du er blevet ædru!

Du har altså et alkoholproblem, siden du moraliserer om alkohol over for
folk hele tiden.

Er det HijabAnneMette, som har tvunget dig til at læse i lokumsdigtene
(koranen)?

Fra : Tim

Dato : 04-06-05 19:05

> [...]
>
> Nope, men *Jeg* respekterer at over 1 Mia. mennesker ser den som Deres
> bog, og behandler den, og udviser den selvfølgelig respekt derefter.

Gu' gør du ej.

> Noget som Du nok ikke forstår, men det kan Vi jo skrive om i morgen, når
> Du er blevet ædru!

Ja, ja Allan... den er go' med dig dit gamle hashvrag. Har du nu købt et par
gram alligevel?

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 04-06-05 19:31

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Gu' gør du ej.

Hmmm.
Og det ved Du alt om?

> Ja, ja Allan... den er go' med dig dit gamle hashvrag. Har du nu købt et
> par gram alligevel?

Dope, øhh Nope...

--
Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 04-06-05 19:13

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hmmm.
> Og det ved Du alt om?

> Dope, øhh Nope...

Nå. Så kan det desværre ikke tilskrives det.

Tim

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-06-05 19:11

> [...]
>
> Nope, men *Jeg* respekterer at over 1 Mia. mennesker ser den som Deres
> bog, og behandler den, og udviser den selvfølgelig respekt derefter.

Selvfølgelig vil man respektere at en konkret familie behandler sin Koran på
en bestemt måde, men det betyder ikke at man behøver have "respekt" over en
vanvittig tekst som har kostet millioner af mennesker livet, og som er
racistisk i den grad.

Iørigt utroligt at Europarådet nu vil sidestille antisemitisme og
islamofobi, dvs racisme over for et folk, som har kostet millioner livet
gennem 2000 år, og så "frygt for ideologien islam", det sidste må man ikke
have, så skal man efter lovforslaget straffes. Det er en skandale at de to
ting kan sidestilles. Men spindoktorerne for islam må være knalddygtige, det
må man lade dem.

Fra : Allan Knaap

Dato : 04-06-05 19:48

> [...]
> bog, og behandler den, og udviser den selvfølgelig respekt derefter.
>
> Noget som Du nok ikke forstår, men det kan Vi jo skrive om i morgen, når

Så hvis 1 milliard mennesker anså eks. The Hitchhikers Guide to the Galaxy
som "deres" bog skulle man også tage speciel hensyn til dem ?

The Hitchhikers Guide to the Galaxy og koranen har det til fælles at de kun
er bøger og den respekt der bliver udvist over for koranen er lige så
unødvendig som det ville være tilfældet, var der tale om The Hitchhikers
Guide to the Galaxy.

Allan Knaap

Fra : Jim

Dato : 04-06-05 18:25

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Skær ned på Dit spiritus forbrug, Du er slem nok til daglig!

Hvor længe har du selv deltaget i AA-møder, siden du er nød til at
moralisere over andre?
Eller det er måske kommet af din megen læsning i den forbandende
eventyrbog, din kvinde har taget med ind i ægteskabet?

J.

Fra : Allan Riise

Dato : 04-06-05 18:32

> [...]
> Eller det er måske kommet af din megen læsning i den forbandende
> eventyrbog, din kvinde har taget med ind i ægteskabet?

Jeg moraliserer ikke, men vil man debattere, så er det jo en
2-vejskommunikation der skal til, og ikke disse en sætnings vulgariteter.
Og Jeg håber da at det er fordi at Tim er fuld, ellers er Han da dalet endnu
længere ned i mudderet.

Får Du ikke hård hud på håndfalderne af al den rygklapning?

Og hvad min kone har bragt ind i Mit hus, det hører vel til privatlivet, men
vil Du da blande dig i, hvad Jeg og Mine laver inden for vores vægge?

--
Allan Riise

Fra : G B

Dato : 04-06-05 22:18

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i meddelelsen news:42a1e3e5$0$293
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Eller det er måske kommet af din megen læsning i den forbandende
> eventyrbog, din kvinde har taget med ind i ægteskabet?

Hans kone hedder Annemette, og er pæredansk.

GB

Fra : Allan Riise

Dato : 04-06-05 22:58

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i meddelelsen news:42a1e3e5$0$293
> $edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Hans kone hedder Annemette, og er pæredansk.

Din gummibåd er punkteret Lappedykker.

Hvad er det Du ikke forstår ved at have en Dansk mor og en Tyrkisk far, som
gør at min kone fik et Dansk navn?

Hvorfor tror du at Lone Yalcinkaya, hedder Lone, er det fordi at hun er
Pæredansk, Hva' Narc@na?

--
Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 04-06-05 23:00

> [...]
> som gør at min kone fik et Dansk navn?
>
> Hvorfor tror du at Lone Yalcinkaya, hedder Lone, er det fordi at hun er

Fis nu ind i sovekammeret igen, og læs op af koranen din narhat.

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 04-06-05 23:06

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Fis nu ind i sovekammeret igen, og læs op af koranen din narhat.

Nu kan Du snart ikke se tasterne mere, Du må hellere komme tastatur skåneren
på, ellers skal Du nok til at købe et nyt, når du brækker dine 40 bajere og
2 l. Netto vin op.

--
Allan Riise

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 06-06-05 14:36

> [...]
>
> Hvorfor havde man så travlt med at tilbagevise at sådanne ting skete med
> Koranen, når der allerede da artiklen udkom, var beviser for at det var

Fordi "man" er nogle hjernelamme mediefikserede Tøsedrenge - Samme "show"
som med Hitler i sin tid. Og samme resultat er hvad man vil opnå.

Det gør jo ingen større forskel for "Muslimerne" om Amerikanere "skænder
Koranen" - Barbarisk optræden, bevares, det er kun hvad der forventes af de
vantro alligevel. Skaden sker når Amerikanerne prøver at undskylde fordi der
er ballade over det og dermed viser svaghed; En stærk hersker undskylder
*aldrig* - "han" handler.

M.A.O:

"Skændingen af Koranen" er kun en undskyldning for en lille, støjende,
extremt voldelig minoritet som vil gå amok over eet eller andet alligevel
fordi det simpelthen er deres karakter at være hadere og at ødelæggere.

Når man i misforstået tolerance fedter for den slags mennesker viser man sin
svaghed og man øger dermed faren for sig selv. At være Hadet & Frygtet er
beklageligt; men Hadet & Foragtet er livsfarligt!

Fra : Konrad

Dato : 06-06-05 14:46

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
skrev i en meddelelse news:d81jgp$inh$1@news.al.sw.ericsson.se...

(...)
> "Skændingen af Koranen" er kun en undskyldning for en lille, støjende,
> extremt voldelig minoritet som vil gå amok over eet eller andet alligevel
> fordi det simpelthen er deres karakter at være hadere og at ødelæggere.

Lidt ligesom den lille støjende minoritet der var ved at falde ned af
stolene da de så telebanerne "skænde" buddhistiske mega-statuer?

> [...]
> svaghed og man øger dermed faren for sig selv. At være Hadet & Frygtet er
> beklageligt; men Hadet & Foragtet er livsfarligt!

Tortur, koranskænding, angrebskrig og den slags er udtryk for misforstået
tolerance? Sikke tider!

Fra : GB.

Dato : 06-06-05 15:52

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Tortur, koranskænding, angrebskrig og den slags er udtryk for
> misforstået tolerance? Sikke tider!

Tortur, hovedafskæring, drab på civile, bibelskændinger, guerillakrig for
at forhindre stabilitet - det er lige noget for stikker-Konrad, ser det ud
til.

GB