Gemme billede i org. fomat
Fra : Henrik Sahl

Dato : 03-06-05 20:21

Når jeg vil gemme et billede i IE så kan jeg kun få lov til at gemme det i
..bmp-format og ikke det originale format eks.
http://www.nui.adsl.dk/save.jpg et .png billede og så kan jeg kun vælge .bmp
:-/

Er det ikke muligt at ændre det ?

Mvh
Henrik

Fra : Benny Nissen

Dato : 03-06-05 20:49

Henrik Sahl wrote:
> Når jeg vil gemme et billede i IE så kan jeg kun få lov til at gemme det i
> .bmp-format og ikke det originale format eks.
> [...]

Slet dine midlertidige internetfiler. Så virker det igen.

--
Benny Nissen

Fra : Henrik Sahl

Dato : 03-06-05 21:14

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> wrote in message

> Slet dine midlertidige internetfiler. Så virker det igen.

Det var da et besynderligt tip, det løste problemet, men det giver da ikke
mening.

Mvh
Henrik

Fra : Benny Nissen

Dato : 03-06-05 21:28

Henrik Sahl wrote:

> Det var da et besynderligt tip, det løste problemet, men det giver da ikke
> mening.

Jo, det giver faktisk lidt mening.
Når IE ikke har plads til midlertidige filer mere (p.g.a. en fejl, der
gør at den ikke selv rydder op), kan windows kun gemme i .bmp, da den
faktisk tager et screenshot af billedet, og ikke gemmer det fra
cache'en, der der jo netop ikke er plads

--
Benny Nissen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-06-05 21:28

Henrik Sahl skrev:

>Det var da et besynderligt tip, det løste problemet, men det giver da ikke
>mening.

Det gør det for så vidt.

P.gr.a. en gammel fejl i IE, som aldrig er blevet rettet, så kan
IE kun gemme billeder i cacheen som et ikke-komprimeret billede,
når den er blevet for stor.

Sæt størrelsen ned på dine midlertidige internetfiler, gerne til
0, hvis du ikke har noget at bruge dem til off-line, ellers ikke
over 50 MB.

En anden fejl, der opstår er, at man ikke kan bruge »vis kilde«
af samme årsag.
--
Knud