Vold er mange vokset fra, for ord kan fort~
Fra : Bo Warming

Dato : 03-06-05 19:59

Hvorfor bryde loven når der er smuthuller? Hvorfor smadre en producent, der
ellers kan beskattes igen og igen. Krig er civilisationens far, sagde de
gamle grækere, men FOR DYR I DRIFT, og kun for muslimhalenegre. Kamp skal
der til om livet skal gro, sagde Kaalund, men kamp pr ord dækker den
intelligentes behov

Nothing is ever done in this world until men are prepared to kill one
another if it is not done. George Bernard Shaw (1856-1950)

vo At spytte harke, prutte, voldtage den man har lyst til og slå
den ihjjel, man afskyer - er udannet. Dannelse er i forhold hertil at skyde
et mellemled ind, det vil sige at gøre sig uegentlig Norbert Elias

Vo1 Det første menneskelige væsen, der kastede en fornærmelse i
stedet for en sten, var civilisationens grundlægger. Sigmund Freud
(1856-1939)

vo2 Når hund og kat går hver til sit bliver der ikke slagsmål.
Kinesisk ordsprog

Vo3 If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on
the human face - forever . And remember that is forever.
George Orwell(("Elendighedens London og Paris"1927)

Vo4 Du kan komme langt længere med et venligt ord og et gevær, end
du kan med et venligt ord alene. Al Capone

Vo4 Enhver lemlestelse af mennesket, er uigenkaldelig" Camus

Vo4 For at kunne leve med fred, må man have ro i sindet. Federico
Garcia Lorca

vo6 Der er organiseret vold i toppen, der skaber individuel vold i
bunden. Emma Goldman

Vo6 En ting, der bliver opnået med vold, kan man kun beholde med vold."
Mahatma Gandhi

Vo6 Jeg er meget imod dueller. Hvis nogen skulle udfordrde mig,
ville jeg kærlig og forsonende tage ham ved hånden og føre ham ud til et
fredeligt sted og slå ham ihjel. Mark Twain (1835-1910)

Vo6 You know what I think about violence. For me it is profoundly moral,
more moral than compromises and transactions.Benito Mussolini (1883-1945)

vo7 Når stenen forlader hånden, tilhører den djævelen.
Engelsk ordsprog