Muhamedanerne og arbejdsmarkedet
Fra : NoTrabajo

Dato : 03-06-05 11:10

Som jeg af og til har påstået, drejer det sig ikke om at muhamedanerne bliver
diskrimineret på arbejdsmarkedet. Muhamedanernes manglende tilknytning til
arbejdsmarkedet skyldes, at de ikke har samme arbejdskultur som flertallet af
os:

http://www.tv2east.dk/nyhed_vis_ritzau.php?id=25604

(Dumme kommentarer om at muhamedanernes arbejdsmoral er på samme niveau som min
frabedes, for det ved jeg udmærket godt, men det kommer bare ikke den generelle
debat om, hvorfor der er så få muhamedanere på arbejdsmarkedet, ved)
--
NoTrabajo

Fra : Maz Spork

Dato : 03-06-05 11:19

NoTrabajo wrote:
> [...]
> niveau som min frabedes, for det ved jeg udmærket godt, men det
> kommer bare ikke den generelle debat om, hvorfor der er så få

Hvad er mon årsag og virkning - og hvad er hypoteser og faktisk viden? Det
er jo velkendt, at masser af virksomheder ikke vil ansætte invandrere.

Der, hvor jeg arbejder, opfordrer vi også alle til at søge, når vi slår
stillinger op - og der kommer forsvindende få henvendelser fra invandrere.
Men fra en enkelt (som faktisk kom til samtale) lød svaret, at man giver op
efter hundredevis og hundredevis af ikke-motiverede afslag - kendt blandt
hans ligesindede.

Det kan man så vælge ikke at tro på. Men jeg tror ikke det er så enkelt, som
du gør det til. Hvor har Sven Grønslund mon sin viden fra?

Fra : Jim

Dato : 03-06-05 11:53

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er mon årsag og virkning - og hvad er hypoteser og faktisk viden?
> Det
> er jo velkendt, at masser af virksomheder ikke vil ansætte invandrere.

Og det ved du bare alt om?
Hvis jeg havde en virksomhed, og jeg var tvunget til at ansætte en
person af arabisk herkomst, så ville det være svært at finde en
motiveret, integreret og med ren straffesattest.
Jeg kan godt sætte mig ind i virksomheder, som ikke er meget for at
ansætte udlændinge, når udlændingene er af arabisk eller afrikansk
herkomst.
Det ville være katastrofalt for virksomhedens økonomi, omdømme og ikke
mindst interne arbejdsmiljø, hvis det viser sig at være en fejlsatsning.

> Der, hvor jeg arbejder, opfordrer vi også alle til at søge, når vi
> slår
> stillinger op - og der kommer forsvindende få henvendelser fra
> invandrere.

Hvorfor mon?

> [...]
> giver op
> efter hundredevis og hundredevis af ikke-motiverede afslag - kendt

Og hvor mange ansøgninger har de så skrevet og sendt?
5? 10?
Mange udlændinge tror, at de bliver racediskrimineret, når de ikke har
fået job efter 5 eller 10 ansøgninger.
Mange danskere med meget lange og dyre uddannelser skriver gerne de
første 100 ansøgninger, før de får jobbet.

J.

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-06-05 00:02

"Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message

> [...]
> som
> du gør det til. Hvor har Sven Grønslund mon sin viden fra?

Selvfølgelig er det sværere for en indvandrer at få jobs, men det er også
rigtigt at en meget stor procent af dem mener, at hvis de har søgt 20 gange
og ikke fået job, så er det håbløst, og pga racisme kan man lige så godt
lade være at søge igen. Heldigvis er der disse folk som rejser rundt på bl.a
handelsskoler, og prøver at ændre denne "uuuh, jeg kan lige så godt give op
på forhånd" indstilling. Og lærerne prøver også at ruske op i eleverne, ved
jeg.

Fra : G B

Dato : 04-06-05 01:08

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Selvfølgelig er det sværere for en indvandrer at få jobs, men det er

- end for hvem?

Det er sgu også svært for mange danskere. De kan bare ikke henvise til
"racediskrimination".

Men hvis en dansk pizzabager ikke vil servere for tyskere og franskmænd,
kan han godt betegnes som "racist".

Stik mig lige den lille, røde spand.

GB

Fra : Martin Kristensen

Dato : 03-06-05 11:18

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in message

> Dumme kommentarer om at muhamedanernes arbejdsmoral er på samme niveau
> som min frabedes

Det slipper du nok ikke for.

Men jeg har det da helt fint med at de fleste indvandrene er uintegrerede og
på bistandshjælp. Så er det nemlig lettere at lave en repatrieringsordning,
hvor vi kan gøre det økonomisk attraktivt for dem at vende hjem. Hvis de var
velintegrerede og i arbejde ville det straks være sværere.

Fra : Jim

Dato : 03-06-05 11:44

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> til
> arbejdsmarkedet skyldes, at de ikke har samme arbejdskultur som

Og jeg kan meget hurtigt konkludere, at det er tydeligt, hvorfor disse
udlændinge ikke vil stå i butik de steder, hvor det handler om
dåsebønner og kagecreme.
Disse udlændinge gåt mere op i image, end det at have et job og bidrage
positiv til det danske samfund.

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 03-06-05 13:05

> [...]
> arbejdsmarkedet skyldes, at de ikke har samme arbejdskultur som flertallet

Jeg tror ikke at du skal sætte dig i samme bås som os andre, når det kommer
til arbejdskultur.
For du har ingen..
Start med dig selv. Hvorfor søger du ikke arbejde, hvorfor bidrager du ikke
til samfundet, hvorfor skal vi forsørge dig til du dør af dovenskab.
Jeg har i mit tidligere arbejde ansat mange udlændlinge og der er INGEN
forskel i arbejdskultur blandt etniske danskere og indvandrere.
Jeg kender indvandrere som har taget et utal af uddannelser og kurser og har
sendt masser af ansøgninger med umotiverede afslag til følge.
Jeg har en god ven, der hedder Massoud, som har et dansk efternavn. Hans
ansøgning bragte ham til samtale fordi han bare kaldte sig M. istedet for
Massoud.
Stemningen var positiv, indtil de så hans sorte hår..

Hvor vover du at holde andre mennesker til spot, når du selv er en skide
uduelig plet på samfundet?

Michael

Fra : Kurt Harald Nedergaa~

Dato : 03-06-05 13:26

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Stemningen var positiv, indtil de så hans sorte hår..
>
> Hvor vover du at holde andre mennesker til spot, når du selv er en skide

At du har en forkærlighed til muhamedanere, skal da ikke komme No Trabajo
til skade, du burde tilbyde ham et job siden du har så mange af dem, jeg
troer du er en større plet på samfundet.Du er af den type der hader din nabo
men elsker negeren i Afrika.

Kurt

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 03-06-05 13:58

> [...]
> til skade, du burde tilbyde ham et job siden du har så mange af dem, jeg
> troer du er en større plet på samfundet.Du er af den type der hader din

Og du er den type man fodrer svin med i Nordjylland...
Hvorfor skulle jeg tilbyde Kong Nasserøv af Falster et job, når han åbent
skilter med sin dumhed og iøvrigt erklærer at han ikke gider arbejde.
Du er et fjols af særlig grov karakter, der tydeligvis ikke fatter noget om
noget...
Iøvrigt et sikkert tegn på Glistrups støtter.

Fra : Kurt Harald Nedergaa~

Dato : 03-06-05 16:57

> [...]
> om noget...
> Iøvrigt et sikkert tegn på Glistrups støtter.

Tak for tilliden hr. Botnak! Det var det job til No Trabajo du burde
tilbyde, for jeg har ikke brug for at høre om din stupiditet.

Kurt

Fra : Henri Gath

Dato : 04-06-05 00:09

> [...]
> skilter med sin dumhed og iøvrigt erklærer at han ikke gider arbejde.
> Du er et fjols af særlig grov karakter, der tydeligvis ikke fatter noget

Forpulede muslimske pikslikker....

Fra : Trunte

Dato : 04-06-05 00:32

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Forpulede muslimske pikslikker....
Efter flere måneder har jeg aldrig set dig have en selvstændig mening......
men kun benytte diverse analfikserede skældsord... fik du ikke lov at
onanere som barn eller har du en hemmelig ( hemmelig er den vel efterhånden
næppe) fantasi om perkersex.
Trunte

Fra : Henri Gath

Dato : 04-06-05 00:40

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke lov at onanere som barn eller har du en hemmelig ( hemmelig er den
> vel efterhånden næppe) fantasi om perkersex.

Hahahahhaah.åh, den kvinde har humor.......

Fra : G B

Dato : 04-06-05 01:14

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i meddelelsen news:42a0ea4d$0$63641
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Hahahahhaah.åh, den kvinde har humor.......

Det kniber bare med de små, grå celler.

Og hvor ved du fra, at det er en kvinde?

GB

Fra : Tina T.

Dato : 04-06-05 07:18

> Hahahahhaah.åh, den kvinde har humor.......

Ja, hun er ikke uden evner.

Tina T.

Fra : G B

Dato : 04-06-05 01:12

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Og du er den type man fodrer svin med i Nordjylland...

Intelligensen lyser.

GB

Fra : Per Rønne

Dato : 03-06-05 14:16

Kurt Harald Nedergaard <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote:

> At du har en forkærlighed til muhamedanere, skal da ikke komme No Trabajo
> til skade, du burde tilbyde ham et job siden du har så mange af dem

Jeg tror faktisk at NoTrabajo ville opfatte det som en direkte uvenlig
handling ...
--
Per Erik Rønne

Fra : NoTrabajo

Dato : 03-06-05 15:04

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg tror faktisk at NoTrabajo ville opfatte det som en direkte uvenlig
> handling ...

Ikke hvis det er indenfor en passende afstand fra min bopæl. Problemet er at jeg
ikke har råd til at opgive min 1720kr's-lejlighed og/eller flytte efter et
arbejde.
--
NoTrabajo

Fra : Malene P

Dato : 03-06-05 13:31

> [...]

har
> sendt masser af ansøgninger med umotiverede afslag til følge.

Jeg kender masser af danskere, som har oplevet set samme -så hvor vil du hen
med det???

> [...]
> Massoud.
> Stemningen var positiv, indtil de så hans sorte hår..

Og du er sikker på, at det sorte hår alene var årsag til afslaget? Jeg
kender mange lyshårede, der kommer ud for det samme -nemlig afslag efter en
tilsyneladende god stemning i begyndelsen.

Men det vil sikkert glæde dig, når kommuner og sagsbehandlere -at dømme
efter regeringens nye udspil- nu for alvor bliver hængt ud/belønnet/feteret,
alt efter i hvilket omfang de nu begynder at gøre en ekstra indsats for at
diskriminere de lyshårede til fordel for de sorthårede?

Malene P

Malene P

Fra : Per Rønne

Dato : 03-06-05 14:16

Michael Kirkegaard <flirtinggoose@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Massoud.
> Stemningen var positiv, indtil de så hans sorte hår..

Så burde han da købe sig et lyseblondt hårfarvningsmiddel og evt et par
lyseblå kontaktlinser. Til brug ved jobsamtalen. Han kunne også tage et
ekstra fornavn som Martin. Hvis han er god nok vil han blive ansat, og
er han først ansat, ja, så kender de ham jo, og så er der jo ingen grund
til at fortsætte hårfarvningen. Han vil dog så nok gå som »Martin« på
kontoret.
--
Per Erik Rønne

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 03-06-05 14:22

> [...]
> er han først ansat, ja, så kender de ham jo, og så er der jo ingen grund
> til at fortsætte hårfarvningen. Han vil dog så nok gå som »Martin« på

Der ramte du sgu lige bunden, Permand

Fra : Per Rønne

Dato : 03-06-05 14:44

Michael Kirkegaard <flirtinggoose@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Der ramte du sgu lige bunden, Permand

Bunden? Er du så upragmatisk at du siger at det er bedre for ham ikke at
få sig et job, end i begyndelsen at gå som etnisk dansker, indtil de har
lært ham nærmere at kende?

Der er faktisk indvandrere der har reageret som angivet, bare stærkere.
Fået en dansk kone, taget hendes navn og fået nyt, ekstra {dansk}
fornavn. Og er blevet fuldstændigt integreret, ja assimileret, ind i det
danske samfund. Vil du fordømme dem, kalde dem »kokosnødder«, fordi de
ikke vil stå ved deres kulturelle baggrund, for de er naturligvis også
blevet folkekirkemedlemmer.
--
Per Erik Rønne

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 03-06-05 14:48

> [...]
> danske samfund. Vil du fordømme dem, kalde dem »kokosnødder«, fordi de
> ikke vil stå ved deres kulturelle baggrund, for de er naturligvis også

Min påstand er at hvis indvandrere skal forklæde sig for at få et job er der
noget alvorligt galt. For så er det ikke længere kvalifikationer det
handler, men slet og ret hudfarve og etniske tilhørsforhold.

Michael

Fra : John Doe

Dato : 03-06-05 15:56

> Min påstand er at hvis indvandrere skal forklæde sig for at få et job er
> der noget alvorligt galt. For så er det ikke længere kvalifikationer det
> handler, men slet og ret hudfarve og etniske tilhørsforhold.

Kan du så sige mig,hvorfor hovedparten af de kvindelige "indvandrere" er
forklædt?...for at undgå at komme i arbejde?

Hilsen Sten

Fra : G B

Dato : 04-06-05 01:15

"John Doe" <xlk@yoahoo.com> skrev i meddelelsen

> Kan du så sige mig,hvorfor hovedparten af de kvindelige "indvandrere"
> er forklædt?...for at undgå at komme i arbejde?

Hejab og burqa? Nej, det er for at demonstrere, at de er bedre mennesker
end alle de vantro.

GB

Fra : Per Rønne

Dato : 03-06-05 16:18

> Min påstand er at hvis indvandrere skal forklæde sig for at få et job er der
> noget alvorligt galt. For så er det ikke længere kvalifikationer det
> handler, men slet og ret hudfarve og etniske tilhørsforhold.

Jep, men du hævdede jo at det var sådan at det forholdt sig, og at han
tilsyneladende kunne få et job med eksempelvis mørkeblondt hår i stedet
for sort, noget der kan klares ret hurtigt. Hvorfor så ikke få farvet
håret, hvis det er det der er problemet? Det er der i forvejen masser af
danskere der får; den midaldrende direktør fordi det hvide hår siger
bestyrelse og vicedirektør at det snart et på tide med en pensionering,
den 20-årige gymnasiedreng fordi blåt hår er smartere end end lyseblondt
.
--
Per Erik Rønne

Fra : Martin Kristensen

Dato : 03-06-05 16:13

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Massoud.
> Stemningen var positiv, indtil de så hans sorte hår..

Jamen er det ikke meget naturligt, at man ønsker at omgås folk af sin egen
kultur og race? Det er der ikke noget fremmedhad i, det er et helt naturligt
træk, som ses hos alle folkeslag. Det der med at importere en masse
mennesker fra den anden ende af verden og ville integrere dem i det danske
samfund har alle dage været en underlig kunstig ide, som eliten har tvunget
ned over den almindelige dansker, af grunde jeg ikke forstår. Vi har aldrig
ønsket den indvandring, og hvorfor kan man så forvente at vi gider bruge en
masse ressourcer på at deltage i en meget besværlig integrationsproces?

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-06-05 00:10

> [...]
> Jeg har i mit tidligere arbejde ansat mange udlændlinge og der er INGEN
> forskel i arbejdskultur blandt etniske danskere og indvandrere.

Der KAN være forskel i arbejdskultur mellem etniske danskere og indvandrere,
det har *jeg* set, og det kan mange andre dokumentere. Det betyder ikke, at
den ikke også kan gå "den anden vej", dvs at en indvandrer kan være en bedre
medarbejder end en typedansker.

> Jeg kender indvandrere som har taget et utal af uddannelser og kurser og
> har sendt masser af ansøgninger med umotiverede afslag til følge.

Det kan vist enhver ledig akademiker, - og andre - melde om.

> [...]
> Massoud.
> Stemningen var positiv, indtil de så hans sorte hår..

Det er også derfor vi i vores familie alle har fået vores hår farvet
blond, - men nogen gange har stemningen været positiv, indtil de så at
hårrødderne var sorte. Sådan et sted ville man bare så gerne have været
ansat.

Fra : G B

Dato : 04-06-05 01:11

> Hvor vover du at holde andre mennesker til spot, når du selv er en
> skide uduelig plet på samfundet?

Det kan du selv være, din skide autonom.

Du ved IKKE EN SKID om, hvad N.T. er, eller har bidraget til samfundet.
N.T. er bare så ærlig, at han vedgår at være arbejdsløs, og desuden påpeger
svaghederne i det uhyrlige spild af evner, som det klientgørende,
socialistiske system har som sit fremmeste problem.

DU fatter ikke en brik, det gør N.T. derimod.

GB

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 04-06-05 20:16

> [...]
> generelle
> debat om, hvorfor der er så få muhamedanere på arbejdsmarkedet, ved)

men når du nu alligevel vælger ikke at poste dit indlæg i d.p.i så må du
finde dig i "dumme kommentarer" om at "muhamedanerne" er særdeles
velintegrerede. De har taget ved lære af typer som dig

Peter

Fra : NoTrabajo

Dato : 05-06-05 10:03

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> men når du nu alligevel vælger ikke at poste dit indlæg i d.p.i så må du
> finde dig i "dumme kommentarer" om at "muhamedanerne" er særdeles
> velintegrerede. De har taget ved lære af typer som dig

Eller har jeg lært af dem, for de har jo efterhånden været i landet i mange år.
--
NoTrabajo

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 05-06-05 11:01

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> Eller har jeg lært af dem, for de har jo efterhånden været i landet i
> mange år.

Sjovt nok, så belsuttede du ifølge dit eget udagn at du ikke gad arbejde
længe før indvandring blev et problem i Danmark

Peter

Fra : NoTrabajo

Dato : 05-06-05 17:13

> Sjovt nok, så belsuttede du ifølge dit eget udagn at du ikke gad arbejde
> længe før indvandring blev et problem i Danmark

Det er vel et definitionsspørgsmål, hvornår indvandringen blev et problem i
Danmark. Det spørgsmål bliver vi nok aldrig enige om.

Mener du virkeligt, at indvandringen overhovedet er et problem?
--
NoTrabajo

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 05-06-05 22:50

> [...]
> Danmark. Det spørgsmål bliver vi nok aldrig enige om.
>
> Mener du virkeligt, at indvandringen overhovedet er et problem?

Ja men det var den ikke da du besluttede at gøre karriere som samfundsnasser

Peter