Pædofili som seksualitet
Fra : Morten Snedker

Dato : 03-06-05 08:47

Hvordan betragter du pædofili?

Den umiddelbare reaktion er i reglen, at "svinet skulle fandme ha'
skåret den af!".

Ingen tvivl om, i mit sind, at der er tale om både overgreb og
krænkelse (som udgangspunkt), når sex med mindreårige finder sted. Der
er tale om et uligeværdigt forhold, hvor én har overtaget.

Men...

Nogle tænder på det modsatte køn. Nogle på det samme. Nogle vil helst
med hunden. Nogle vil mærke smerte. Nogle vil vise sig frem. Nogle
tænder på urin. Nogle tænder på børn.

Set ud fra begrebet seksualitet, og ikke rimeligheden, er ovenstående
afsnit så en rimelig udlægning?

Findes der som regel en psykologisk forklaring på pædofili? Så vidt
jeg er informeret, har pædofile selv ofte selv været den krænkede.
Eller er det en forkert viden?

Eller helt firkantet: er pædofili en seksualitet, eller en mental
sygdom (set ud fra normer og videnskab)?

Kan pædofile behandles ud af deres pædofili? For man kan vel ikke
behandles ud af sin seksualitet?

x-post: dk.snak.seksualitet + dk.videnskab.psykologi
fut: dk.videnskab.psykologi

mvh /Snedker
---

Fra : Nuser

Dato : 03-06-05 12:16

"Morten Snedker" <morten.snedker@planprojekt.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan betragter du pædofili?

KLIP

> Nogle tænder på det modsatte køn. Nogle på det samme. Nogle vil helst
> med hunden. Nogle vil mærke smerte. Nogle vil vise sig frem. Nogle
> tænder på urin. Nogle tænder på børn.

En ting er at tænde på ovenstående....noget andet er at føre det ud i livet.
Det er jo først når man begår overgrebet at man har begået en ulovlighed

Bortset fra det, så er de ting du kæder pædofili sammen med ikke forbudt at
udleve i følge dansk lovgivning, men det er pædofili !!! Og er heller ikke
(længere) beskrevet som psykiske lidelser.

Hilsen Nuser