Flytte samtale
Fra : Niels Andersen

Dato : 01-06-01 10:07

Hvis telefonen ringer, og man efter at have taget røret gerne vil flytte
samtalen til en anden telefon, hvordan gør man så?

Der er tale om to Kirk Delta 952 telefoner. Den ene er tilsluttet NT-boksen
direkte, den anden gennem en "splitter" (hedder det ikke en s-bus?).

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Kim Bjoern

Dato : 01-06-01 10:18

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
NT-boksen
> direkte, den anden gennem en "splitter" (hedder det ikke en s-bus?).

Hej Niels,

Jeg kender ikke Kirk'en, men du skal abonnere på tjeneste Terminalskift hos
dit teleselskab. Dernæst skal du finde Parkering på din telefon. Den vil
vise i displayet at samtalen er parkeret, evnt med et lydsignal i røret. Så
lægger du røret på, og tager røret på den anden telefon og taster igen
Parkering, så skulle den være der.

Kim

Fra : Niels Andersen

Dato : 01-06-01 10:41

"Kim Bjoern" <antispam@nospam.com> skrev i en meddelelse
[terminalskifte på Kirk Delta 952]
> [...]
> vise i displayet at samtalen er parkeret, evnt med et lydsignal i røret.

> lægger du røret på, og tager røret på den anden telefon og taster igen

OK, så er jeg så langt... :)
Jeg har fundet en lille brugsanvisning her:
http://www.haunstrup.dk/feldborg/isdn/eurit40.shtml#omstilling_3

Der står at man skal vælge Parkering, indtaste id, og godkende.
Der står ikke hvad det id-værk betyder, der foreslåes bare at man intet
indtaster...

På en anden (eller samme telefon) kan jeg så igen vælge Parkering, indtaste
id, og godkende. Men så bipper den højlydt og siger "Indtastningsfejl" når
jeg godkender, og bliver ved "Park id:"...

Der er abonnement på Terminalskift, men det er ikke bekræftet om det
fungerer.

Hvad betyder det id-værk? Og er der nogen bud på hvorfor den brokker sig?

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Kim Bjoern

Dato : 01-06-01 11:42

> OK, så er jeg så langt... :)
> Jeg har fundet en lille brugsanvisning her:
> http://www.haunstrup.dk/feldborg/isdn/eurit40.shtml#omstilling_3

Det er også en Eurit 40, jeg har.

> Der står at man skal vælge Parkering, indtaste id, og godkende.
> Der står ikke hvad det id-værk betyder, der foreslåes bare at man intet
> indtaster...

Hvis man vælger "automatic" i Eurit, indsætter den selv ID1 som standard.

ID nummereringen er en slags gruppe, som indbyrdes kan flytte opkald mellem
hinanden. Har du eksempelvis 2 eller 3 telefoner i huset - og vil du kunne
flytte en samtale imellem dem, skal de alle forsynes med samme ID nummer,
f.eks 1

Hvis du forestiller dig et firma med 3 selvstændige afdelinge, kan hver
afdeling have ID1,2 og 3 - så parkerede opkald kun besvares inden for samme
afdeling.

Teknisk set bliver dit opkald således parkeret på centralen med ID1 - og
hvis en anden telefon beder om at få den parkerede samtale linket, så skal
den også præsentere sig med ID1.

> [...]
> id, og godkende. Men så bipper den højlydt og siger "Indtastningsfejl" når
> jeg godkender, og bliver ved "Park id:"...

Jeg har ikke noget umiddelbart bud på, hvad det er for en indtastningsfejl,
den brkker sig over. Men det er noget anderledes en med en alm. telefon,
hvor man jo bare lægger røret det ene sted og løfter af det andet. Til
gengæld kan andre ikke sådan lytte med ved at trykke på en højttalerknap et
sted :)

Mvh Kim

Fra : Niels Andersen

Dato : 01-06-01 12:43

> ID nummereringen er en slags gruppe,
[...]
Tak for en god forklaring. :)
Men hvis jeg vælger "1" på begge telefoner brokker de sig stadig... :(

> [...]
> hvor man jo bare lægger røret det ene sted og løfter af det andet. Til
> gengæld kan andre ikke sådan lytte med ved at trykke på en højttalerknap

Jeg har selv ISDN hjemme, så jeg ved da lidt om det. Der har jeg bare to
analoge telefoner, som er sat i min TA. Den sørger så for det med omflytning
osv., centralen laver ikke andet end almindelig parkering. Jeg synes det er
rigtig smart, men jeg tror næppe disse ISDN-telefoner fungerer på samme
måde... :)

Nå, men jeg håber nogen ved hvad der kan være galt. Jeg kan nemlig ikke
finde brugsanvisningen, selv om jeg har fundet originalembelagen... :(

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 01-06-01 15:38

Se nedenstående for hvordan det normalt skal foregår mellem 2 Kirk 952:

For parkering af samtale
Tryk på Park
Indkod 1 som parkeringsnummeret
Tryk send

For at genoptage parkeret samtale
Tryk på Menu
Tryk Park
Indkod det parkeringsnummer samtalen har fået (1)
Løft røret og samtalen er genoptaget

For at dette virker skal der abonneres på "terminalskift" og "parkering" hos
dine teleudbyder.

--
Venlig hilsen
Kasper Ladingkær

Fra : Niels Andersen

Dato : 06-06-01 14:09

"Kasper Ladingkær" <kasper@fjerndetteladingkaer.dk> skrev i en meddelelse
> For at genoptage parkeret samtale
> Tryk på Menu
> Tryk Park
> Indkod det parkeringsnummer samtalen har fået (1)
> Løft røret og samtalen er genoptaget

Hmm... I de instrukser jeg fandt stod der at jeg skulle trykke "menu" efter
at have indtastet nummeret, og SÅ først løfte røret.
Men jeg løftede jo aldrig røret, da den brokkede sig over at jeg trykkede på
"menu".

Anyway, nu kører det - takker... :)

--
Mvh.