Bilka og Holte Midtpunkt
Fra : Jesper

Dato : 02-06-05 16:07

Måske er der nogen der husker en sag med Holte Midtpunkt? Hvis ikke, så
skal jeg da lige genopfriske hukommelsen:
Kommunen opførte som bygherre Holte Midtpunkt, men byggede den 3 etager
højere end lokalplanen tillod. Sagen blev indbragt for retten og kørte
helt til Højesteret og byggeriet blev erklæret for ulovligt og kommunen
fik en bøde. MEN byggeriet blev ikke krævet nedrevet pga af det værditab
der ville være tale om.

Med den retspraksis i hånden kunne Bilka i Horsens bare gå til retten og
få godkendt byggeriet, hvis Connie havde afgjort sagen og bestemt at
Bilka skulle rives ned.

Det skal iøvrigt bemærkes at bygherren i Biilkasagen havde alle
papirerne i orden og byggede i god tro. Holte Midtpunkt er opført i ond
tro.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 02-06-05 21:12

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev:

> [...]
>
> Med den retspraksis i hånden kunne Bilka i Horsens bare gå til
> retten og få godkendt byggeriet, hvis Connie havde afgjort sagen

Hvordan kom du frem til den forkerte konklusion?

Værditabsargumentet er iøvrigt noget forvrøvlet sludder i og med, at
det indebærer et større værditab for Hansen at nedrive sin carport end
det gør for DS at nedrive Bilka Horsens.

God tro er der heller ikke tale om fra DS side i forbindelse med Bilka
Horsens i og med, at arealkravene for detailhandlen er velkendte.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jesper

Dato : 02-06-05 21:34

Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> [...]
> det indebærer et større værditab for Hansen at nedrive sin carport end
> det gør for DS at nedrive Bilka Horsens.

Jamne hvis værditabssargumentet er noget forvrøvlet sludder, så er
højesterets dommere en flok sludderhoveder, var det det du ville
fortælle mig? Fordi det er hvad Højesteret siger i den sag.

> God tro er der heller ikke tale om fra DS side i forbindelse med Bilka
> Horsens i og med, at arealkravene for detailhandlen er velkendte.

Jeg gør opmærksom på at det ikke er DS ansvar at tilladelserne er givet
på et lovligt grundlag, kun at de har de rette tilladelser fra
myndighedernes side. Iøvrigt var 3 landsretsdommere og 2
højesteretsdommere (som sad i Natruklagenævnet) helt enige med DS og
Horsens Kommune, eller mener du DS eller Horsens havde bestukket
dommerne?

Fra : hjemmesidesnedker

Dato : 03-06-05 00:45

For nu at blive på sporet: Hvem er DS?