63 +/- 3 dage til fødsel
Fra : Mikkel Wangsgaard

Dato : 02-06-05 15:16

Hej alle i medkatteejere :D

Vores kat er blevet gravid (håber vi da)
Vi har et stykke tid håbet på at en sød hankat ville kigge forbi og i
fredags (27. maj).
Det var et tilfælde at jeg kom hjem og så 2 katte der hyggede sig
temmelig meget og så skyndte jeg mig ind så de kunne få fred.

Spørgsmålet lyder så kan jeg regne 100% med de 63 dage som der står
under avl?

Altså jeg har regnet ud at fødslen vil ske et sted mellem den 26. juli
og 1. august hvis man følger avlsguiden.

Vi står nemlig og skal i sommerhus, og jeg vil helst ikke forlade katten
den uge det sker hvis det er.
Håber i kan hjælpe mig med

Med kommende kattefarfar hilsen
Mikkel Wangsgaard
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 02-06-05 15:54

> [...]
> og 1. august hvis man følger avlsguiden.
>
> Vi står nemlig og skal i sommerhus, og jeg vil helst ikke forlade katten

Hæ-hæ..pas nu på du ikke går hen og bliver upopulær her i gruppen,når du
sådan bare lader din kat parre sig til "højre og venstre",det er jo ikke
"in"..tænk på alle de sygdomme hun nu kan være smittet med,osv osv
Men bortset fra det,så går der ml 63 og 67 dage,en små 9 ugers tid..
held og lykke med "familieforøgelsen!!

Med venlig hilsen
Sascha og Sillemis
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-05 15:59

> [...]
> med,osv osv
> Men bortset fra det,så går der ml 63 og 67 dage,en små 9 ugers tid..

Ja, fødsler ved du jo ALT om med dine 40 kuld om året.....

Tina

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 02-06-05 16:13

Tina skrev
<Ja, fødsler ved du jo ALT om med dine 40 kuld om året.....>

Ja det er straks vanskeligere når killingerne skal race-bestemmes ) de
er sia-huskat en uge, ugen efter er de sia-mco, i næste uge er de måske
korthårede mco'er

--
Marianne Hellemose
Skal du købe/sælge/omplacere kat, så læs her

Mahatma Ghandi

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 02-06-05 16:11

> [...]
> "in"..tænk på alle de sygdomme hun nu kan være smittet med,osv osv
> Men bortset fra det,så går der ml 63 og 67 dage,en små 9 ugers tid..

Bare rolig, Charlotte. Der er næppe nogle der kommer til at overtage din
førsteplads i upopularitet.
Hvilket giver en glimrende anledning til et reklameindslag
www.kattehandel.dk
Hej hej
Nina

Svar til Mikkel:
Ja, normalen er de 63-67 dage, men din kat kan være parret over flere dage,
og det kan give et udsving. Jeg ville sætte 2 dage i hver ende af skalaen
til at være hjemme. Det er en fantastisk følelse at overvære en fødsel, og
din kat kan have brug for hjælp undervejs.
Du kan eventuelt investere i Politikkens kattebog eller låne den. Der står
en del gode råd. Husk de bør være 12 uger før de kommer hjemmefra.
Held og lykke med det. Håber i kan finde nogle gode hjem.
Hilsen Nina

Fra : Mia Warming

Dato : 03-06-05 04:31

Hallo Folkens.. Hvad med at holde os til emnet her??? Lad dog være med at
lade jer genere af charlotte.. Hun gør det jo kun for at provokere..

Mikkel.. Desværre aner jeg intet om hvor længe en kat er drægtig.. Men jeg
GLÆÆÆÆÆÆDER mig til at se billeder af dine *børnebørn* når de kommer

Mia

Fra : Mikkel Wangsgaard

Dato : 03-06-05 18:18

Tak for alle de gode svar.

Jeg undrede mig lidt over det med at min kat parre sig til højre og
venstre.
Kan ikke se hvorfor jeg skulle blive upopulær her fordi jeg skriver min
kat skal have killinger.
Men hvis det hjælper, så kan jeg sige min kat er vacineret og det samme
er hankatten da det er vores nabos kat og har snakket med dem om det.
Men hvem sætter reglerne for hvad der er IN og IKKE IN?
Du må undskylde jeg lyder lidt snerrende, men forstår bare ikke hvor du
vil hen med det du skriver.
Men ellers tak for held og lykken :)

God weekend til jer alle

Fra : Pia Nave

Dato : 03-06-05 19:03

Mikkel Wangsgaard wrote:
> [...]
> venstre.
> Kan ikke se hvorfor jeg skulle blive upopulær her fordi jeg skriver min

Næhh, men sådan er det med Charlotte: Tyv tror hver mand stjæler!

> God weekend til jer alle

Mange tak! I lige måde!
Og held og lykke med de små, når hun engang kommer så langt Vi vil i
øvrigt glææææde os til at få en opdatering til den tid....gerne med
medfølgende billeder
Katte er normalt drægtige i 63-66 dage, som du også selv skriver.

> [...]
> Men bortset fra det,så går der ml 63 og 67 dage,en små 9 ugers tid..
> held og lykke med "familieforøgelsen!!"""""

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Mvh. Pia og 4-kløveret
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 04-06-05 14:15

> [...]
>

> gruppen,når du
> sådan bare lader din kat parre sig til
>
> Men bortset fra det,så går der ml 63 og 67 dage,en små 9 ugers tid..

nå...??Du skrev du opdagede de ""hyggede sig",ved en tilfældighed..og at
du nogen dage havde håbet på en hankat "kiggede forbi"!!
Men altså jeg er ligeglad om din kat så er parret med 10 forskellige
hanner (for det kan lade sig gøre,hvis den render frit)!!

Med venlig hilsen
Sascha og Sillemis
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-05 14:29

> [...]
> Men altså jeg er ligeglad om din kat så er parret med 10 forskellige
> hanner (for det kan lade sig gøre,hvis den render frit)!!

Hvad mener du egentlig med det sure opstød - det kan da vel ikke være værre
end på din *fabrik* og selvfølgelig er du da ligeglad med vores andres katte

Tina

Fra : Mikkel Wangsgaard

Dato : 05-06-05 11:09

Tak for alle de brugbare svar :) (også dem af kritisk variant)
I skal nok få billeder engang hvis der sker noget med den lille frøken.
Poster en nyhed om det når tiden er.

MVH Mikkel

Fra : johny møller

Dato : 05-06-05 20:25

det meste humoristiske ved at læse i de her grupper er at når nogen som
sascha og sillemis, de skriver/besvarer et indlæg her går tråden over i en
hel anden grøft. folk starter krige og høvler andre ned.
jeg siger ikke at sascha sillemis altid er en god katteejer. jeg kender
hende kun fra andres høvlen herinde. men jeg syntes det er synd for dem som
stiller spørgsmål her at de ikke kan få et konkret svar uden at der er krig.

hilsen jobe

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-05 04:56

johny møller wrote:
> [...]
> kender hende kun fra andres høvlen herinde. men jeg syntes det er
> synd for dem som stiller spørgsmål her at de ikke kan få et konkret

Hej

Du har fuldstændig ret, men Sascha ødelægger en del for andre og ikke mindst
hendes dyr....se her
www.kattehandel.dk
Så derfor farer vi alle i flint, når hun kommer på banen,

Håber dog, at vi har fået svaret på Mikkels spm.

Mvh

Tina

--
DK Heart & Soul - Opdræt af Norske Skovkatte,
Perser/Exotic samt salg af kattelegetøj.

Fra : Mikkel Wangsgaard

Dato : 06-06-05 14:26

Hej Tina det har i helt bestemt.
Jeg giver jer ret i at hun overraskede mig og var en anelse kritisk. Det
er hendes holdning og den kan ingen ændre på.
Jeg gider ikke lade hende ødelægge min dag. Hvis hun har lyst til at
opføre sig på den måde, så la' hende. Ingen gider tage notits til hende
til sidst.
Jeg er bare glad for at hovedparten på dette supersted er rare og flinke
mennesker/katteforældre.
Det er også derfor jeg bliver på dette sted :)