At forstå sig på ledighedstal
Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 02-06-05 14:11

Hej

Sidder og prøver at forstå de seneste nøgletal fra Beskæftigelsesministeriet
<http://www.bm.dk/noegletal/uge_21.pdf> og hvilke "pengekasser" der er
involveret.

Den officielle ledighed er på 163.900 heraf 26.600 ikke-forsikrede.

For at finde den reelle ledighed skal jeg bla. lægge de 39.466 aktiverede
forsikrede ledige.

Og så skal jeg vel egentlig også lægge en del af de 188.975
kontanthjælpsmodtagere - minus revalidenterne. Men hvad med 26.600
ikke-forsikrede, en del af dem modtager vel en eller anden form for
kontanthjælp; eller ryger man automatisk ud af den officielle
ledighedsstatestik når man modtager kontanthjælp?

Starthjælpen, hører den under kontanthjælpen eller er det et separat tal,
som ikke optræder i Beskæftigelsesministeriets nøgletal?

Og hvilke kasser betaler for hvilke ydelser?

Dagpenge = A-kassen
Sygedagpenge = Stat eller kommune?
Kontanthjælp = Kommunen
Aktivering/Løntilskud = Kommunen(?)