/ Forside / Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
 
Top 10 brugere
Sexualitet
#NavnPoint
dova 2573
Sannie 1393
Nordsted1 1345
briani 1186
skingur 1004
ThomasG 918
ans 861
refi 860
creamygirl 831
10  piaskov 789
mænd og kvinders lyster..
Fra : Lykkeberg


Dato : 01-06-05 20:55

passser det at jo ældre en kvinde bliver jo mere lyst til sex får hun?? og
jo ældre mænd bliver jo mindre lyst får han til sex???



 
 
 
Per Vadmand (01-06-2005)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 01-06-05 21:40



"Lykkeberg" <Jonnybrugerikke@gummistøvler.dk> wrote in message
news:429e12a6$0$658$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> passser det at jo ældre en kvinde bliver jo mere lyst til sex får hun?? og
> jo ældre mænd bliver jo mindre lyst får han til sex???
Nej. som på de fleste andre områder er de individuelle forskelle langt
større end de kønsbestemte.

--
Per V.

P.S. Læs om min nye bog, "Manden der skrev breve" på
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm





Jens Bruun (01-06-2005)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 01-06-05 21:57

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:429e1d2c$0$205$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Nej. som på de fleste andre områder er de individuelle forskelle langt
> større end de kønsbestemte.

Nej. Individuelle forskelle eksisterer selvfølgelig, men de køns- og
genetisk bestemte forskelle og ligheder er klart dominerende - i alle livets
sammenhænge. Det viser al forskning. Det er kun, når man forsøger at være
politisk korrekt, man som du fornægter fakta, der ikke passer ind i ens
verdensbillede.

--
-Jens B.



Brian Olesen (01-06-2005)
Kommentar
Fra : Brian Olesen


Dato : 01-06-05 22:43


Hej>
>> Nej. som på de fleste andre områder er de individuelle forskelle langt
>> større end de kønsbestemte.
>
> Nej. Individuelle forskelle eksisterer selvfølgelig, men de køns- og
> genetisk bestemte forskelle og ligheder er klart dominerende - i alle
> livets sammenhænge. Det viser al forskning. Det er kun, når man forsøger
> at være politisk korrekt, man som du fornægter fakta, der ikke passer ind
> i ens verdensbillede.
>
> --
> -Jens B.
>

Lol fornemmer jeg et mønster her?
Per benægter fakta som han plejer og Jens og vi andre følger trop med at
håne ham. lol Hvor nuttet.

Mvh. Brian



Per Vadmand (01-06-2005)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 01-06-05 23:35




"Brian Olesen" <ingen-mail-tak@kein-post.dk> wrote in message
news:429e2be2$1$212$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Lol fornemmer jeg et mønster her?
> Per benægter fakta som han plejer og Jens og vi andre følger trop med at
> håne ham. lol Hvor nuttet.
>
Jeg kan da godt endnu engang gentage, at de såkaldte "medfødte
kønsforskelle"udviser så store variationer fra kultur til kultur, at de
dementerer sig selv.

Faktabenægtelsen er ikke på min side. Men hyg jer bare videre i jeres
stifrosne og tillærte kønsrollemønster i den tro, at det er naturgivent,
hvis I har det bedre med det.
--
Per V.

P.S. Læs om min nye bog, "Manden der skrev breve" på
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm





Jens Bruun (02-06-2005)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 02-06-05 09:09

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:429e3801$0$222$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Jeg kan da godt endnu engang gentage, at de såkaldte "medfødte
> kønsforskelle"udviser så store variationer fra kultur til kultur, at
> de dementerer sig selv.

Hvis der er kulturelle forskelle, er der ikke tale om medfødte
kønsforskelle. Længere er den faktisk ikke. Lidt ligesom: Hvis det er hvidt,
er det ikke sort. Skal vi nu ikke bare diskutere det, du selv fremkom med, i
stedet for at forsøge at dreje diskusionen? Du udtalte dig om kønsbestemte
forskelle, og jeg svarede dig. Hvorfor skal kulturelt bestemte forskelle nu
blandes ind i debatten?

> Faktabenægtelsen er ikke på min side. Men hyg jer bare videre i jeres
> stifrosne og tillærte kønsrollemønster i den tro, at det er
> naturgivent, hvis I har det bedre med det.

Hvorfra ved du, jeg taler om tillærte kønsrollemønstre? Når jeg nu skriver
"medfødte kønsforskelle" og "genetisk bestemte forskelle", så mener jeg
faktisk mine ord. Jeg udtaler mig altså kun om de forskelle, der ikke kan
tilskrives kulturelle forskelle. Videnskaben har massevis af dokumentation
for netop dén slags forskelle. En del er trivielle, men mange harmonerer
ikke godt med det i denne gruppe fremherskende syn på, hvordan verden burde
se ud.

--
-Jens B.



Per Vadmand (02-06-2005)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 02-06-05 11:44




"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in message
news:429ebe87$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
Skal vi nu ikke bare diskutere det, du selv fremkom med, i
> stedet for at forsøge at dreje diskusionen? Du udtalte dig om kønsbestemte
> forskelle, og jeg svarede dig. Hvorfor skal kulturelt bestemte forskelle
> nu blandes ind i debatten?

Fordi min påstand netop er, at det, du kalder "kønsbetemte forskelle" ilangt
overvejende er kulturskabt.


> Hvorfra ved du, jeg taler om tillærte kønsrollemønstre? Når jeg nu skriver
> "medfødte kønsforskelle" og "genetisk bestemte forskelle", så mener jeg
> faktisk mine ord. Jeg udtaler mig altså kun om de forskelle, der ikke kan
> tilskrives kulturelle forskelle. Videnskaben har massevis af dokumentation
> for netop dén slags forskelle.

Nej.Det har den faktisk ikke. Ganske få, ikke "masser". Den alt overvejende
del af al menneskelig adfærd er kulturbestemt.

Per V.



Jens Bruun (02-06-2005)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 02-06-05 11:59

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:429ee2e0$0$196$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Nej.Det har den faktisk ikke. Ganske få, ikke "masser". Den alt
> overvejende del af al menneskelig adfærd er kulturbestemt.

Du aner ikke, hvad du snakker om. Kan du dog ikke gøre dig selv (og os
andre) den tjeneste at snakke med en adfærdsforsker, en biolog og evt. også
en antroplog? Vi kan så diskutere videre, når du får dine facts på plads.
Indtil da gider jeg ikke spilde min tid på at diskutere emnet med dig.

--
-Jens B.



doktoren (03-06-2005)
Kommentar
Fra : doktoren


Dato : 03-06-05 16:40

> Du aner ikke, hvad du snakker om. Kan du dog ikke gøre dig selv (og os
> andre) den tjeneste at snakke med en adfærdsforsker, en biolog og evt.
> også en antroplog? Vi kan så diskutere videre, når du får dine facts på
> plads. Indtil da gider jeg ikke spilde min tid på at diskutere emnet med
> dig.
>
> --
> -Jens B.

Hvorfor springer du om bord i at svine Pers udsagn til, istedet for at tage
stilling til spørgsmålet som blev stillet? Du nævner, såvidt jeg kan se,
ikke din mening om spørgsmålet.. hvorfor? skal din personlige holdning til
Per nu blive omdrejningspunktet i diskussionen?

___
MVH
Brian



Per Vadmand (01-06-2005)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 01-06-05 23:32





"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in message
news:429e2103$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:429e1d2c$0$205$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
>
>> Nej. som på de fleste andre områder er de individuelle forskelle langt
>> større end de kønsbestemte.
>
> Nej. Individuelle forskelle eksisterer selvfølgelig, men de køns- og
> genetisk bestemte forskelle og ligheder er klart dominerende - i alle
> livets sammenhænge. Det viser al forskning.

Nej, det viser al forskning ikke. Det er simpelthen noget vrøvl, og det har
intet med "politisk" kun med "faktisk" korrekthed at gøre.
--
Per V.

P.S. Læs om min nye bog, "Manden der skrev breve" på
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm



Jens Bruun (02-06-2005)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 02-06-05 09:10

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:429e375e$0$278$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Nej, det viser al forskning ikke.

Jo. At du ikke er bekendt med resultaterne, giver dig ikke mere ret.

--
-Jens B.



Bo Nielsen (01-06-2005)
Kommentar
Fra : Bo Nielsen


Dato : 01-06-05 23:51


"Lykkeberg" <Jonnybrugerikke@gummistøvler.dk> skrev i en meddelelse
news:429e12a6$0$658$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> passser det at jo ældre en kvinde bliver jo mere lyst til sex får hun?? og
> jo ældre mænd bliver jo mindre lyst får han til sex???
>

Det håber jeg sandelig ikke : o )

Boni



PerX ... (03-06-2005)
Kommentar
Fra : PerX ...


Dato : 03-06-05 15:24

In article <429e3c2a$0$18645$14726298@news.sunsite.dk>, boni@nospam.dk
says...
>
> "Lykkeberg" <Jonnybrugerikke@gummistøvler.dk> skrev i en meddelelse
> news:429e12a6$0$658$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> > passser det at jo ældre en kvinde bliver jo mere lyst til sex får hun?? og
> > jo ældre mænd bliver jo mindre lyst får han til sex???
> >
>
> Det håber jeg sandelig ikke : o )

Hvorfor ikke? Det var sgu da rart om man holdt op med at blive
distraheret når et genetisk optimalt eksemplar spankulere forbi :)


Zeki (02-06-2005)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 02-06-05 05:41

"Lykkeberg" <Jonnybrugerikke@gummistøvler.dk> skrev i en meddelelse
news:429e12a6$0$658$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> passser det at jo ældre en kvinde bliver jo mere lyst til sex får hun??

Tjae...

Ofte ligger det i mennesket at jo mindre ting er tilgængelige jo mere lyst
har man til det, f.eks:

Et ægtepar - begge i 20'erne - manden vil hele tiden, hver eneste dag. Konen
begærer da manden, men er ikke lige med på "hver dag."
Her vil det være let at konkludere at kvinden har mindre lyst til sex end
sin mand.

Samme ægtepar - nu er de i 40'erne - manden er faldet lidt af på den, tager
initiativ til sex blot hver fjortende dag og nu stiller konen sig bestemt
ikke i vejen for hans tilnærmelser om sex. Rent faktisk er det hende der nu
ofte må være den der siger "så er det nu makker!"
Kan man her konkludere at hun nu har lyst til sex mere end da hun var i
20'erne?

Så er der det med erfaringen. En del kvinder bliver med årene meget bevidste
og kaster efterhånden al forsigtighed over bord. De lærer hvad de kan lide
og hvad de ikke kan lide og sex bliver dermed en større nydelse. Derfor er
det rimeligt enkelt at konkludere, at jo ældre hun bliver jo mere lyst får
hun. Men det topper på et tidspunkt. Hvornår er meget individuelt.

Mvh
Zeki



Non-Desperado (02-06-2005)
Kommentar
Fra : Non-Desperado


Dato : 02-06-05 08:36

"Lykkeberg" <Jonnybrugerikke@gummistøvler.dk> skrev:

>passser det at jo ældre en kvinde bliver jo mere lyst til sex får hun?? og
>jo ældre mænd bliver jo mindre lyst får han til sex???

Hos mænd er det er vist snarere evnen til at dyrke sex, der
formindskes....ikke lysten. *G*

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.
Jo mindre vi ved, desto mindre glemmer vi.
Jo mindre vi glemmer, desto mere ved vi...

ThomasB (02-06-2005)
Kommentar
Fra : ThomasB


Dato : 02-06-05 11:20

"Lykkeberg" <Jonnybrugerikke@gummistøvler.dk> skrev i en meddelelse
> passser det at jo ældre en kvinde bliver jo mere lyst til sex får hun?? og
> jo ældre mænd bliver jo mindre lyst får han til sex???

Generelt ja.

Børnene flytter hjemmefra, så nu skal mor til at leve livet :)



nusle nuslesen (02-06-2005)
Kommentar
Fra : nusle nuslesen


Dato : 02-06-05 19:36


"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse
news:429edd38$0$18650$14726298@news.sunsite.dk...

Hej,

> Børnene flytter hjemmefra, så nu skal mor til at leve livet :)

Ja, og man får sin nattesøvn og føler sig mere tryg ved sig selv og sit
ståsted (man er blevet "moden"), og tryghed giver overskud og en del af
overskuddet gør at lysten til sex bobler.

mange hilsner



Per Vadmand (02-06-2005)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 02-06-05 21:41






> "ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse
> news:429edd38$0$18650$14726298@news.sunsite.dk...
>

>
>> Børnene flytter hjemmefra, så nu skal mor til at leve livet :)
>
Det skal far sgu da osse.
--
Per V.

P.S. Læs om min nye bog, "Manden der skrev breve" på
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm



ThomasB (03-06-2005)
Kommentar
Fra : ThomasB


Dato : 03-06-05 13:08

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
>>> Børnene flytter hjemmefra, så nu skal mor til at leve livet :)
>>
> Det skal far sgu da osse.

Ja?



Per Vadmand (03-06-2005)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 03-06-05 14:17





"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> wrote in message
news:42a04836$0$18643$14726298@news.sunsite.dk...
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
>>>> Børnene flytter hjemmefra, så nu skal mor til at leve livet :)
>>>
>> Det skal far sgu da osse.
>
> Ja?
Nå ja, det var bare en kommentar til, at kvinders sexlyst skulle stige, når
børnene flytter hjemmefra.

Min egen erfaring har da været, at muligheden for uforstyrret sex i
dagtimerne i stedet for om aftenen, når ungerne var i seng har virket stærkt
befordrende for såvel lyst som evne hos begge parter.
--
Per V.

P.S. Læs om min nye bog, "Manden der skrev breve" på
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm



PerX ... (03-06-2005)
Kommentar
Fra : PerX ...


Dato : 03-06-05 15:24

In article <429f6ecc$0$306$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
perve@post.tele.dk says...
>
>
>
>
>
> > "ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse
> > news:429edd38$0$18650$14726298@news.sunsite.dk...
> >
>
> >
> >> Børnene flytter hjemmefra, så nu skal mor til at leve livet :)
> >
> Det skal far sgu da osse.

Flytte hjemmefra?


Samsara67 (02-06-2005)
Kommentar
Fra : Samsara67


Dato : 02-06-05 22:38


"Lykkeberg" <Jonnybrugerikke@gummistøvler.dk> skrev i en meddelelse
news:429e12a6$0$658$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> passser det at jo ældre en kvinde bliver jo mere lyst til sex får hun?? og
> jo ældre mænd bliver jo mindre lyst får han til sex???
>
Hej'sa

Nu kan jeg selvfølgelig kun tale på egne vegne og det gør jeg så.

Min sexlyst har ikke ændret sig fra ungdomsårerne og til nu. Den har altid
været stor og det er den stadig (jeg er 37 år). Det der har ændret sig er,
at
jeg med årerne (selvfølgelig) er blevet mere bevidst om, hvad det er jeg
vil ha'/kan li' og mine grænser er stille og roligt blevet flyttet. Man har
jo
heldigvis lært lidt hen ad vejen

Om det har nogen betydning eller ej ved jeg ikke, men jeg har ingen børn.

Samsara67



Brian Olesen (02-06-2005)
Kommentar
Fra : Brian Olesen


Dato : 02-06-05 23:39

Hej

>
> Om det har nogen betydning eller ej ved jeg ikke, men jeg har ingen børn.

Jeg tror det normalt har betydning, om kvinder kan få børn eller ej. Jeg har
i hvert fald kendt flere, som når de finder ud af at de ikke kan få børn
mister lysten.

Hvis det har været et valg fra din side, at du ingen har, så er det nok
noget andet.

Mvh. Brian



Samsara67 (03-06-2005)
Kommentar
Fra : Samsara67


Dato : 03-06-05 22:43

"Brian Olesen" <ingen-mail-tak@kein-post.dk> skrev i en meddelelse
news:429f8a8b$0$264$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej
>
>>
>> Om det har nogen betydning eller ej ved jeg ikke, men jeg har ingen børn.
>
> Jeg tror det normalt har betydning, om kvinder kan få børn eller ej. Jeg
> har i hvert fald kendt flere, som når de finder ud af at de ikke kan få
> børn mister lysten.
>
> Hvis det har været et valg fra din side, at du ingen har, så er det nok
> noget andet.
>
> Mvh. Brian
>
Om jeg kan få børn eller ej ved jeg ikke, jeg har kun "øvet" Og nej,
jeg
har ikke fravalgt det med vilje - har bare ikke fundet den rigtige far
endnu.

Venligst
Samsara67



Brian Olesen (04-06-2005)
Kommentar
Fra : Brian Olesen


Dato : 04-06-05 13:10

Hej Samsara

>
> Om jeg kan få børn eller ej ved jeg ikke, jeg har kun "øvet" Og nej,
> jeg
> har ikke fravalgt det med vilje - har bare ikke fundet den rigtige far
> endnu.

Det der med at øve er altså heller ikke så ringe endda.
Og det er selvfølgelig heller ikke uvæsentligt, at få fundet den rigtige.

Mvh. Brian



Søg
Reklame
 
Statistik
Spørgsmål : 177496
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408491
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste