store loppeproblemer
Fra : Kari Eiffert

Dato : 01-06-05 20:31

Hej allesammen!

Vi har virkelig et stort problem med lopper. Vi har tre indekatte, og det er
som om at det overhovedet ikke hjælper, at vi behandler dem for lopper.
De får nogle tabletter der hedder capstar og så bliver de dryppet i nakken
med de der pipetter. Det er ikke engang en uge siden og idag så jeg lopper
på vores hankat igen igen.
HJÆÆÆÆLP hvad mere kan vi gøre?

Mvh Kari Eiffert

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-05 20:57

"Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med de der pipetter. Det er ikke engang en uge siden og idag så jeg lopper

Øv, det er virkelig træls.
Vi havde samme problem sidste sommer.

I skal have behandlet omgivelserne med Absolut D ( hedder det vist nok )
eller et andet produkt til at sprøjte omgivelserne imod loppeæg osv, ellers
slipper i ikke af med lopperne. Dvs. sprøjt gulvtæpper, kradsetræ, sofaer
osv.
Jeg lejede også en tæpperenser til vores gulvtæpper sidste år. Det er måske
lidt overkill, men husk i hvert fald og vask alle løse tæpper, dyner/
sengetøj og andet, hvor kattene har opholdt sig.

På den måde slap vi til sidst, af med lopperne sidste år.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : fam. Ager

Dato : 01-06-05 20:41

> [...]
> med de der pipetter. Det er ikke engang en uge siden og idag så jeg lopper

det lyder til at der er lopper i omgivelserne, som bare hopper på kattene
igen.
har du prøvet at rengøre alle opholdsteder, og behandle dem med loppemidler
til boligen?
er de udelukkende indekatte?, er der hund der kan slæbe lopperne ind?. jeg
har ikke selv erfaringer med kravlene selv, men har da solgt loppebekæmpelse
for år tilbage, og det var et typisk problem hos folk, hvor midlerne ikke så
ud til at virke på dyrene, altså at det var omgivelserne der faktisk
behøvede en omgang. de kan jo overleve i tæpper og gulvsprækker meget
længe, så det er sandsynligt.

mvh. marie

Fra : Camilla Baird

Dato : 01-06-05 21:32

Kari Eiffert wrote:

> [...]
> med de der pipetter. Det er ikke engang en uge siden og idag så jeg lopper

Omgivelserne skal behandles. Før i tiden brugte man Absolut D - det kan
ikke længere fås - men MATAS har et loppemiddel til omgivelserne.
Det er noget hidsigt stads - man sprøjter et rum ad gangen, da rummet
skal lukkes (hermetisk), og man må ikke opholde sig derinde et stykke
tid efter behandlingen... Til gengæld er det meget effektivt!
mvh Camilla

Fra : Kate

Dato : 01-06-05 21:39

Camilla Baird <mail@korat.dk> wrote in

> [...]
> gangen, da rummet skal lukkes (hermetisk), og man må ikke opholde
> sig derinde et stykke tid efter behandlingen... Til gengæld er det

Var Absolut D ikke også ret skrapt? Mindes da noget om ikke at opholde
sig i sprøjtede rum i en ½time efter sprøjtning og derefter sørge for
kraftig udluftning.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Camilla Baird

Dato : 01-06-05 23:07

Kate wrote:

> Camilla Baird <mail@korat.dk> wrote in

> Var Absolut D ikke også ret skrapt? Mindes da noget om ikke at opholde
> sig i sprøjtede rum i en ½time efter sprøjtning og derefter sørge for
> kraftig udluftning.

Jo. Jeg tror, MATAS' middel er at sammenligne med Absolut D. Men leder
man efter Absolut D - eller bare et loppemiddel at behandle omgivelserne
med - bliver man sendt rundt fra forretning til forretning... Jeg
prøvede det sidste år - hos MATAS.
mvh Camilla

Fra : Kari Eiffert

Dato : 03-06-05 13:30

> [...]
> skal lukkes (hermetisk), og man må ikke opholde sig derinde et stykke
> tid efter behandlingen... Til gengæld er det meget effektivt!

Tak allesammen. Frygtede nok at det ville blive noget i den stil. Vi
overtog
huset for et lille år siden, og det er faktisk blevet værre efter det.
Hende
der boede her før havde hund. Kan det have betydet noget?
Vores tæpper er ellers nye og vi gjorde grundigt rent inden vi
flyttede ind,
men det har jo så nok ikke været godt nok. Æv
Nå vi må sprøjte det hele så. Håbede virkelig vi kunne undgå det.

Mvh kari