MS Windows
briani 27239
NTFS, "adgang nægtet"
Fra : Flemming Hansen

Dato : 01-06-05 16:58

Hej ng,

Jeg kom til at ødelægge mit bundkort. Jeg skal indsætte min harddisk til en
ny pc. Men harddisken er i NTFS og der er nogle dokumenter i harddisken
under my dokumenter, som jeg skal bruge. Problemet er bare at jeg ikke kan
komme ind og læse filerne (adgang nægtet). Er der en eller anden måde at
kunne læse filerne?

MVH
Flemming

Fra : _paul

Dato : 01-06-05 18:52

"Flemming Hansen" <fatih@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> komme ind og læse filerne (adgang nægtet). Er der en eller anden måde at

Har du prøvet at højreklikke på filen og se på egenskaber. Hvis du har bootet som
administrator kan du tilføje administrator under tilladelser. Det skulle give adgang.

Ellers kan man med PartitionMagic8/DOS konvertere en disk fra NTFS til Fat32 uden tab af
filer.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-06-05 21:44

_paul skrev:

> Ellers kan man med PartitionMagic8/DOS konvertere en disk fra NTFS
> til Fat32 uden tab af filer.

Hvorfor skulle man risikere sine data (og det _gør_ man når man laver
det nummer), når en Linux Live-CD uden problemer læser NTFS?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-06-05 19:44

http://support.microsoft.com/?kbid=308421
--
Knud

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-06-05 21:45

Flemming Hansen skrev:

> at jeg ikke kan komme ind og læse filerne (adgang nægtet). Er der en
> eller anden måde at kunne læse filerne?

Knoppix eller Ubuntu Linux Live-CD.