Gnoppix
Fra : Franz Berliner

Dato : 01-06-05 12:18

Hejsa

Jeg kunne godt tænke mig at prøve lidt Gnoppix (http://www.gnoppix.org/)
på min mac, men jeg kan simpelthen ikke få det til at fungere. Iflg.
Mediamac (http://www.mediamac.dk/index.php/news/show/id=13158) skulle
det jo være så simpelt bare at downloade en iso af livecd'en, brænde den
og så boote op fra den, men jeg synes ikke rigtig det fungerer.

Er der nogen der kan fortælle mig hvilken ISO det er jeg skal hente? Den
jeg henter nu ligger i roden på deres FTP server og hedder
gnoppix_stable.iso. Når jeg brænder den på CD kommer CD'en til at hedde
"Warty-Upgrade0.8.2.1"

Og også gerne hvordan jeg booter op fra den?

--
Mvh. Franz - http://www.berliner.dk

Fra : Alex Henriksen

Dato : 01-06-05 13:40

Franz Berliner wrote:

> [...]
> "Warty-Upgrade0.8.2.1"
>
> Og også gerne hvordan jeg booter op fra den?

Det er til x86 du har hentet , tro jeg nok..
du skal hente den her ned:
http://source.rfc822.org/pub/local/gnoppix/gnoppix/beta/hoary_0.9.90b1-powerpc.iso

--
Regard Alex Henriksen / OZ2AFY
===========================

--- I use Mac OS X because I love Mac, not because I hate Microsoft

Fra : Franz Berliner

Dato : 01-06-05 15:57

Alex Henriksen wrote:

> Det er til x86 du har hentet , tro jeg nok..
> du skal hente den her ned:
> http://source.rfc822.org/pub/local/gnoppix/gnoppix/beta/hoary_0.9.90b1-powerpc.iso

Perfekt, tak - det virker

Det mystiske var at den jeg havde downloadet heller ikke ville boote på
min PC, men det er jo heller ikke det afgørende nu da det virker på Mac'en.

Og så lige et tillægsspørgmål:

Hvis man så bare synes at det er helt fint og indeholder det der skal
bruges på maskinen og bare gerne vil have det til at starte fra en
harddisk i stedet for fra CD'en, skal man så have fat i en anden version
med installer og sådan noget, eller kan man bare formatere harddisken i
et eller andet format og clone indholdet fra CD'en over på den?

--
Mvh. Franz - http://www.berliner.dk

Fra : Alex Henriksen

Dato : 02-06-05 03:44

Franz Berliner wrote:

> [...]
> med installer og sådan noget, eller kan man bare formatere harddisken i
> et eller andet format og clone indholdet fra CD'en over på den?

Der er en LiveCD Installer på den LiveCD du har nede,
har dog ikke prøvet den version endnu.

Fra : Franz Berliner

Dato : 02-06-05 07:55

Alex Henriksen wrote:

> Der er en LiveCD Installer på den LiveCD du har nede,
> har dog ikke prøvet den version endnu.

ok, perfekt

--
Mvh. Franz - http://www.berliner.dk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 02-06-05 14:46

Alex Henriksen <alexie@zbox.dk.MINIMAC> wrote:

> <url snippet>

Hvordan brænder man sådan en fætter med CD-brænderen på en PC, sådan at
min Mac kan boote fra den? Er det bare lige ud af landevejen?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-06-05 15:12

> Hvordan brænder man sådan en fætter med CD-brænderen på en PC, sådan at
> min Mac kan boote fra den? Er det bare lige ud af landevejen?

ja almindelig iso.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 02-06-05 17:35

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> ja almindelig iso.

Takker!

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 03-06-05 20:42

Alex Henriksen <alexie@zbox.dk.MINIMAC> wrote:

> du skal hente den her ned:
> <snip: URL> /hoary_0.9.90b1-powerpc.iso

Hvad er forskellen mellem den, og så /hoary_0.9.99b1-powerpc.iso der
osse ligger der?

Fra : Alex Henriksen

Dato : 04-06-05 02:02

Axel Hammerschmidt wrote:

> Hvad er forskellen mellem den, og så /hoary_0.9.99b1-powerpc.iso der
> osse ligger der?

Den er ny, den har jeg ikke prøvet, men det vil jeg da gøre med det samme.!!

Fra : Alex Henriksen

Dato : 05-06-05 00:50

Axel Hammerschmidt wrote:

> Hvad er forskellen mellem den, og så /hoary_0.9.99b1-powerpc.iso der
> osse ligger der?

>Den er ny, den har jeg ikke prøvet, men det vil jeg da gøre med det
samme.!!

Jeg har kørt en lille test på den nye version af Gnoppix til PowerPC.
Den kører ret godt, jeg ville ikke have nogle problemer med at smide den
ind på min Mini Mac.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-06-05 13:26

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> [...]
> "Warty-Upgrade0.8.2.1"
>
> Og også gerne hvordan jeg booter op fra den?

du holder C tasten nede - derefter ser du en bootmangaer promt
(yaboot/yabin) - tabuler én gang og se hvilke optioner du kan boote med.

Jeg vil iøvrigt anbefale dig at hente ubuntu istedet. hest DVD'en der
indeholder såvel installer som liveboot.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT