Soltek bundkort og Sempron 3000+
Fra : Homer Sørensen

Dato : 01-06-05 11:50

Hej,

Jeg har lige lavet min første "saml-selv" maskine.
Soltek SL-B7A-F (Nvidia Nforce2) motherboard
Installerede på det en AMD Sempron 3000+ processor.

Ved første opstart kom der en besked om at processor hastigheden blev
resat.
Jeg opdaterede BIOS til seneste version der har support for Sempron.
Herefter kører maskinen med 1200MHz (ifølge startop og CPU-Z).
Det er jeg lidt ked af idet specs på processoren skulle være 2000MHz.

Hvordan stiller jeg clockfrekvensen og hvad er gået galt ?

Hilsen Homer

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 01-06-05 12:11

Din FSB står på 100MHz - den skal stå på 166MHz - så
passer pengene.

Fra : Homer Sørensen

Dato : 01-06-05 17:23

"Karl Erik Nielsen" <roedemor.nospam@gmail.com> wrote in news:429d97b7$0
$309$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Din FSB står på 100MHz - den skal stå på 166MHz - så
> passer pengene.

Fantastisk - det hjalp.
Nu kunne jeg få processoren op på 1600MHz - FSB kan nemlig max køre 133 !!
Stadig lidt skuffende (den skulle gerne kunne køre 2GHz) - men du hjalp mig
en helt masse.

Nu er spørgsmålet så hvorfor det SL-B7A-F bundkort ikke kan få FSB op på
166MHZ ?

Tak

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 01-06-05 19:12

> Nu er spørgsmålet så hvorfor det SL-B7A-F bundkort ikke kan få FSB op på
> 166MHZ ?

Hvilken Ram bruger du?

Fra : Homer Sørensen

Dato : 01-06-05 23:04

"Karl Erik Nielsen" <roedemor.nospam@gmail.com> wrote in news:429dfa73$0
$247$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Hvilken Ram bruger du?

Performance 512 Mb PC3200 DDR400 (en enkelt klods)

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 02-06-05 07:19

"Homer Sørensen" <hs@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> "Karl Erik Nielsen" <roedemor.nospam@gmail.com> wrote in news:429dfa73$0
> $247$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Performance 512 Mb PC3200 DDR400 (en enkelt klods)

Prøv at kigge på Bios indstillingerne for rammen - ser de fornuftige
ud? (side 68 i manualen)

Fra : Homer Sørensen

Dato : 02-06-05 08:15

> Prøv at kigge på Bios indstillingerne for rammen - ser de fornuftige
> ud? (side 68 i manualen)

Så lykkedes det,
Bios "System Performance" ændret til "Expert" medførte jeg kunne skrue FSB
frekvens op på 166 og CPU'en kører nu med 2GHz.

Tusind tak for dit input.

Hilsen Homer