Orgasmekemi(Information(1.6)
Fra : Bo Warming

Dato : 01-06-05 11:06

Under denne overskrift oplyses at stress og lykkepiller skader den
produktion af "vuggehormon" ocytocin, der bidrager til kvindeorgasmen og at
"orgasmen ikke er for sjov"., for angst og smerter reduceres og meget andet
godt kan kvantificeres.

"Sex er hårdt sundhedsfremmende arbejde" docerer en cand.psych. som nok
savner tal&kurver i sit fag, og her har fundet de vises sten.

Jeg er dødsikker på, at i den mørke middelalder, da kællinger hånedes på
kalkmalerierne, og lå som en fisk på et bræt, mens manden gjorde dem gravid
og iøvrigt onanerede ind i dem for sjov, var der lige så god
graviditetsopnåelse og smerte-angst-modarbejdelse og parforholdene var lige
så kærlige, dybest set.

Efter 1910 påduttedes vi skyldfølelse hvis vi ikke fik vitaminer nok, og
efter 1960 hvis kvinder ikke fik orgasmer nok. Har videnskaben hjulpet eet
eneste menneske via den slags lærd , dyr, skatteyderfinancieret smalltalk?

Fra : Jesper Johansen

Dato : 02-06-05 19:04

> [...]
> produktion af "vuggehormon" ocytocin, der bidrager til kvindeorgasmen og
> at "orgasmen ikke er for sjov"., for angst og smerter reduceres og meget

Dette er muligvis korrekt, men undersøgelser viser samtidig, at efter
længerevarende indtagelse stabiliseres sexualdriften til det normale, med
mulighed for voldsom acceleration, hvis indtagelse ophører.

> [...]
> gravid og iøvrigt onanerede ind i dem for sjov, var der lige så god
> graviditetsopnåelse og smerte-angst-modarbejdelse og parforholdene var

Det lyder, som om du har en temmelig primitiv indstilling til et parforhold,
hvorfor du åbenbart har et behov for at ytre dig om dine personlige
holdninger??

> [...]
> eneste menneske via den slags lærd , dyr, skatteyderfinancieret smalltalk?

Hvilken smalltalk refererer du lige til her?

Det lyder som et indlæg om din egen dybe sexuelle frustration. Kommer det
bag på dig, at en kvinde også kan betragtes som et menneske? At der rent
faktisk skal være udfordring i at stimulere det modsatte køn?

Du lagde ud med at skrive på en "intellektuel" måde. Er problemet ikke
snarere, at du ikke fungerer så intellektuel måde, som du gerne vil vise? At
din intelligens (eller mangel på samme) ikke fænger hos det modsatte køn?

Fra : Jesper Johansen

Dato : 02-06-05 19:06

> Du lagde ud med at skrive på en "intellektuel" måde. Er problemet ikke
> snarere, at du ikke fungerer så intellektuel måde, som du gerne vil vise?

Her skulle så ha' stået "på en så intellektuel bla bla...."

Fra : Bo Warming

Dato : 02-06-05 19:42

"Jesper Johansen" <jesper@vcs.dk> wrote in message

> Dette er muligvis korrekt, men undersøgelser viser samtidig, at efter
> længerevarende indtagelse stabiliseres sexualdriften til det normale, med
> mulighed for voldsom acceleration, hvis indtagelse ophører.

Enig. Medicinering er overfladisk symptombehandling, og bivirkninger vil i
det lange løb overskygge fordele

> Det lyder, som om du har en temmelig primitiv indstilling til et
> parforhold, hvorfor du åbenbart har et behov for at ytre dig om dine
> personlige holdninger??

Hvis man ønsker sandhedssøgende debat på internettet, er man et fjols hvis
man ikke tør spille på alle tangenter, incl nævne egne erfaringer, når det
en sjælden gang er relevant.

> Hvilken smalltalk refererer du lige til her?

Masters og Johnson, Kinsey, Shere Hite - alle var de bestillingsarbejder,
der skulle presse kvinder til indholdsløs stereotyp sexadfærd, som smigrer
manden, men rummer megen uærlighed.

> Det lyder som et indlæg om din egen dybe sexuelle frustration. Kommer det
> bag på dig, at en kvinde også kan betragtes som et menneske? At der rent
> faktisk skal være udfordring i at stimulere det modsatte køn?

At presse det stærke køn til at stønne og bæve som DH Lawrences "Lady
Chatterleys" (og efterfølgende toneangivende porno) er at undertrykke
kvinder. Min succes med kvinder skyldes bl.a. total ærlighed - at jeg undgår
maskespil og lader dem ytre sig ærligt, om hvordan de vil have det.

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 02-06-05 22:15

> Masters og Johnson, Kinsey, Shere Hite - alle var de bestillingsarbejder,
> der skulle presse kvinder til indholdsløs stereotyp sexadfærd, som smigrer
> manden, men rummer megen uærlighed.

Hvorfor tror du det?

Fra : Per Vadmand

Dato : 02-06-05 22:26

"Hornbech - Nuuk" <Hornbech1@greennet.gl> wrote in message

> Hvorfor tror du det?
Spørg ikke - du risikerer, han svarer!
--
Per V.

P.S. Læs om min nye bog, "Manden der skrev breve" på
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm

Fra : Bo Warming

Dato : 03-06-05 05:06

"Hornbech - Nuuk" <Hornbech1@greennet.gl> wrote in message

> Hvorfor tror du det?

Opbygning af popularitet for behandlerstaten krævede nedgørelse af den
konkurrent, som kirken var.
Det brugte man bl.a. Darwin til.
Da Havelock Ellis, Rousseau, de Sade , den internationale Goethe og en
masse tyske intellektuelle argumenterede for sexfrigørelse, valgte man at
gøre dette til et statsprojekt, med retssager mod fine skønlitterære
porno-bøger (DH Lawrences mm) , der reelt skulle opreklamere porno - der var
ved at blive umulig at censurere porno pga billig offsett tryk i farve (og
siden super8-film, video og DVD og net)

For at tage vinden ud af det folkelige oprør mod snerpethed, satte USA de
store sexologiske undersøgelser igang og opfandt kvindeorgasmen som mode og
ideal på kønslighed.

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 03-06-05 10:22

> For at tage vinden ud af det folkelige oprør mod snerpethed, satte USA de
> store sexologiske undersøgelser igang og opfandt kvindeorgasmen som mode
> og ideal på kønslighed.
Jeg udtrykte mig vist uklart. Jeg spurgte ikke om, hvilke interesser USA
eller tyske intellektuelle kunne have, men hvad der får dig til at tro, at
det er et statsligt program (antyder du en konspiration?), der har
opfundet(?) kvindens orgasme?

Fra : Bo Warming

Dato : 03-06-05 17:49

> [...]
> eller tyske intellektuelle kunne have, men hvad der får dig til at tro, at
> det er et statsligt program (antyder du en konspiration?), der har

Hanners orgasme findes hos alle dyr - hunorgasme stort set ikke

Dog skrev en overlæge i Journal of Reproduction at svaner har så svært ved
at udføre parringakten på vandet, at hunnen opfører skuespil, der hjælper
hannen til at koncentrere sig. Dværgchimpanser menes også at have lidt
menneskelighed mht orgasmeadfærd hos hunner. Måske sammentrækninger i
underlivet er så tillærte som at le af en vittighed - altså en måde at
smigre.

I Kuma Sutra fra indisk middelalder nævner fyrster at visse haremskvinder
har en særlig bevidsthed, der gør dem gode elskerinder - de kopierede
formodentlig mandens gejlen sig op til klimax, og det er smigrende at blive
kopieret.

Denne lille latterlige krampetrækning.
Elsa Gress

Ho1 En orgasme er bare en refleks som et nys. Ruth
Westheimer

Ho1 Orgasme er som et svagt angreb af apoplexi.Demokritus

Ho1 Orgasmen har erstattet korset som fokus for længsel og
forestillingen om opfyldelse. Malcolm Muggeridge

HO2 Den glæde, som en orgasme giver en kvinde, rangerer på hendes
værdiskala langt efter den, som hun får ved ata deltage i et cocktail party
eller ved at købe et par auberginefarvede lakstøvler.
Esther Vilar

Ho2 Hos kvinden opstår lysten til at behage før trangen til at
elske. Ninon de Lenclos

Ho2 Hos visse kvinder tager det en hel del tid at opnå orgasme. Før
man binder sig til en sådan partner, skal man være sikker på, at man er
villig til at reservere f. eks. juni måned, og at man får smørrebrød bragt
ind. Bruce Jay Friedman

Ho2 Jeg oplever clitoris-orgasmerne for "marxistiske,
subjektorienterede individualistiske lyst-oplevelser" og vaginal orgasmerne
for "dionysiske zen, buddhistiske lyst-oplevelser" Maria
Damsholt., DR-skuespillerinde

Ho2 Sex har ikke været det samme, siden kvinder begyndte at nyde
det. Lewis Grizzard

Ho2 Through love, Women actually become what they appear to be in
the imagination of their lovers. Nietzsche

Ho2 When we make love, she calls out her own name. Steven
Kampmann, Peter Torokvi and Harold Ramis, Back to School, Screenplay, 1986

Ho2kys Kys er, hvad der er blevet tilbage af paradisets sprog.
Joseph Conrad

ho2kys Kysset er den mest oprigtige form for smiger. Anonym

Ho3 Jeg ved, det gør folk glade, men for mig er det som at drikke
en kop te Cynthia Payne

Ho3 May I Feel Said He?-may I feel said he-(i'll squeal said
she-just once said he-it's fun said she)--(may I touch said he-how much said
she-a lot said he)-why not said she--(let's go said he-not too far said
she-what's too far said he-where you are said she)--may I stay said
he-(which way said she -like this said he-if you kiss said she)--may I move
said he-is it love said she)-if you're willing said he-(but you're killing
said she--but it's life said he-but your wife said she-now said he-ow said
she--(tiptop said he-don't stop said she-oh no said he)-go slow said
she--(cccome? said he-ummm said she-you're divine! said he-(you are Mine
said she) -EE Cummings

Ho3 She deceiving, I believing;/ What need lovers wish for more?
Sir Charles Sedley

Ho4 One orgasm in the bush is worth two in the hand.
Graffiti

Ho4 We don't love a woman for what she says, we like what she says
because we love her. Andre Maurois

Ho5 Hvis du vil elskes, vær elskelig.
Ovid

Ho5 Kvindens seksuelle appetit er mindre end mandens. Det er også
årsagen til, at bordeller med mænd ikke er slået igenne. Esther
Vilar

Ho5 Og husk, der er ikke noget disse kvinder ikke vil gøre for at
tilfredstille deres altid fugtige skridt, de har kun en besættelse - sex.
Juvenal

Ho5sh Sex er til af begynde med ganske tilokkende, men det, der tæller i
længden, er magt. Jiang Qing (hustru til Mao)

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 03-06-05 20:40

> [...]
> har en særlig bevidsthed, der gør dem gode elskerinder - de kopierede
> formodentlig mandens gejlen sig op til klimax, og det er smigrende at

Nå ja, det gælder nok som i så mange andre tilfælde, at man skal have set
det vel selvsyn for at tro på det.

Fra : Bo Warming

Dato : 04-06-05 05:33

> Nå ja, det gælder nok som i så mange andre tilfælde, at man skal have set
> det vel selvsyn for at tro på det.

Jeg har selvsagt ikke oplevet fortidens indiske fyrstehoffer, men jeg og
mange mænd og kvinder jeg har diskuteret emnet med, finder det sandsynligt
at et ligegyldigt k-orgasmeskuespil kan være opstået og blevet moderigtigt
cirka som her beskrevet.

Bonobo-chimpanser og svaner mm viser tendenser, der kan tolkes i den
retning, har jeg læst .- men jeg er nysgerrig om modsigelse, supplement,
erfaringer, rygter og andre puslespilsbrikker.

Forskning fra Harvard og Yale er ofte på bodegaplan og fuld af skjult
dagsorden - den ene dag er der bøsse-erotik overalt i dyreverdenen, den
næste dag er det en indespærrings-ting for tabere, der mangler hunner. Sex
er om magt/status. Ikke et "vitamin" som alle skal have i over daglig
anbefalet dosis.

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 05-06-05 01:05

> Forskning fra Harvard og Yale er ofte på bodegaplan

Mon ikke det er to af de absolut førende universiteter i verden?

> Sex er om magt/status. Ikke et "vitamin" som alle skal have i over daglig
> anbefalet dosis.

Det undrer mig lidt, at en kemiker benægter de uhyre komplicerede processer
i menneskekroppen.

Fra : G B

Dato : 05-06-05 01:51

"Hornbech - Nuuk" <Hornbech1@greennet.gl> skrev i meddelelsen

> Mon ikke det er to af de absolut førende universiteter i verden?

NEJ, for hulen. Det må være RUC og Sorbonne - i nævnte rækkefølge.

--
Rød Front - Allahu Akbar
GB

Fra : Bo Warming

Dato : 05-06-05 03:00

"Hornbech - Nuuk" <Hornbech1@greennet.gl> wrote in message

> Mon ikke det er to af de absolut førende universiteter i verden?

Der sker meget godt, og meget snobberi, og meget smalltalk, som lefler for
TV-seernes ønske om at få egne fordomme bekræftet, fx om at mennesket er
mere etisk end dyrene, og springet fra dyr til menneske har at gøre med vor
arts "skjulte brunst" som tvang manden til troskab - altså gjorde kvinden
til prostitueret, men sådan siges det ikke

> Det undrer mig lidt, at en kemiker benægter de uhyre komplicerede
> processer i menneskekroppen.
Jeg benægter ikke noget. Jeg siger at sexfrigørelsens påstand om at det er
sundt med mere sex og mange orgasmer, er overfladisk. Falsk reklame for
promiskuitet. Måske muslimer mm har ret i, at det er sundt at vente med sex,
til der er følelser med, og kun sælge frækt undertøj til gifte. Selvfølgelig
er jeg FOR absolut FRIHED, men vi skal ikke besmykke os med at det i sig
selv er sundt at bolle meget eller bolle på særlig måde (kærligt,
fantasifuldt , trofast, osv ). Daglig orgasme er ikke daglig æble - (og
æbler er slet ikke sunde, når man _har_ fået minimumsdoser af vitaminer og
fibre mm dækket)

Fra : Kim2000

Dato : 03-06-05 10:05

> kvinder. Min succes med kvinder skyldes bl.a. total ærlighed - at jeg
> undgår maskespil og lader dem ytre sig ærligt, om hvordan de vil have
> det.

Det er dog mærkværdigt, når du nu ærligt og redeligt har købt deres
ydelser, som du jo flere gange har udtrykt.

Fra : Bo Warming

Dato : 03-06-05 13:02

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> wrote in message

> Det er dog mærkværdigt, når du nu ærligt og redeligt har købt deres
> ydelser, som du jo flere gange har udtrykt.

Succesen består i at have opdraget børn sammen med det stærke køn, i de
tidlige vigtige år

Mht glædespigebesøg, så er jeg så meget slave af sædblærespænding som andre
mænd, og det er langt billigere at gå på massageklinik end at have en "holdt
kvinde"

"Forskellen mellem de der trækker på gaden og de gifte, er pristens
størrelse og kontraktens varighed " Simone de Beauvoir

Iøvrigt har jeg tidligere rapporteret at min ærlighed mht falske orgasmer,
som jeg ikke gider lade som om jeg tror på, førte til at en massagepige
betalte pengene tilbage - jo ærlighed varer længst. Jeg bad ikke om
returnering. Og flinkeskolet som jeg er, lod jeg halvdelen af beløbet ligge.
Men jeg sårede hende ved ikke at hoppe på skuespillet og gøre grin af det -
det må prostituerede godt indbyrdes til hinanden, men for mænd er det tabu
at nævne falskheden.

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 02-06-05 22:12

> [...]
> gravid og iøvrigt onanerede ind i dem for sjov, var der lige så god
> graviditetsopnåelse og smerte-angst-modarbejdelse og parforholdene var

Fordi vi har jo rigtig gode muligheder for at vurdere livskvaliteten i
middelalderen:

> [...]
> eneste menneske via den slags lærd , dyr, skatteyderfinancieret smalltalk?

og folkesundheden er vel ikke steget siden 1910? Det gælder hverken
børnedødeligheden eller gennemsnitslevealderen (ironi)!

Fra : Bo Warming

Dato : 03-06-05 04:59

> Fordi vi har jo rigtig gode muligheder for at vurdere livskvaliteten i
> middelalderen:

Spredte strejflys er alt hvad kalkmalerier og andre kilder kaster på
folkesundhed i middelalderen. Stenalderen havde IKKE paradentose, tyder
gravfund i Vedbæk på - men det er kun "de onde gamle dage" der er godt stof
for vore journalister, der er ansat som gratisreklamebureau for
behandlerstaten
I stigende grad dropper kloge forskere tilsviningen af "den mørke
middelalder".

> og folkesundheden er vel ikke steget siden 1910? Det gælder hverken
> børnedødeligheden eller gennemsnitslevealderen (ironi)!

Den er steget fordi landbrugsproduktionen er forbedret så alle har råd til
afvekslende og rigelig mad. Intet tyder på at indsigt i vitaminer har gavnet
..

Børnedødeligheden faldt fordi det blev mode ikke at føde en masse og kun
pleje grundigt de sejlivede - lægevidenskab betød meget lidt.

Gennemsnitslevealderen steg af den grund en smule i midten af 1900-tallet -
men forventet levetid for de , der er nået over den farlige spædbarnstid, er
ikke steget meget.Autoimmunne civilisationssygdomme har afløst de store
infektionssygdomme.
Det var især i 1800-tallet at den drastiske stigning i levetid steg, og især
pga frihandel og markedsfrihed

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 03-06-05 20:53

> [...]
> gravfund i Vedbæk på - men det er kun "de onde gamle dage" der er godt
> stof for vore journalister, der er ansat som gratisreklamebureau for

Lad mig lige høre om jeg har forstået dig rigtigt? Ud fra enkelte
kalkmalerier og et tandlægeeftersyn på etstenaldermenneske (er der 500 år
mellem middelalderens begyndelse og stenalderens slutning?) konstaterer du
at kvinderne lå "på bræt" i middelalderen?!?

> I stigende grad dropper kloge forskere tilsviningen af "den mørke
> middelalder".

Ja, den mørke middelalder er aflyst intellektuelt. Men hvad angår
senmiddelalderen er der ingen tvivl om, at pesten, religionskrigene og almen
udmattelse af landbrugsjorden gjorde den temmelig mørk for en væstentlig del
af 'indbyggerne'.

> Den er steget fordi landbrugsproduktionen er forbedret så alle har råd til
> afvekslende og rigelig mad. Intet tyder på at indsigt i vitaminer har
> gavnet

Så den stigende landbrugsproduktion har givet os et større og bredere
sortiment af landbrugsvarer, men ikke flere vitaminer?!?

Fra : G B

Dato : 04-06-05 01:22

"Hornbech - Nuuk" <Hornbech1@greennet.gl> skrev i meddelelsen

*PLONK* i 60 dage - så slipper man for Global Warmings nonsens så længe.

Hyg dig med sæl-sporten.

GB

Fra : Bo Warming

Dato : 04-06-05 05:24

> [...]
> mellem middelalderens begyndelse og stenalderens slutning?) konstaterer du
> at kvinderne lå "på bræt" i middelalderen?!?

Intet menneske ville blande de 3 ubeslægtede emner sammen.
Jeg mener man lægger for meget i kalkmalerier.
Jeg mener at de mange , mange tandfund uden paradentose viser at de *kan
have* haft store sundhedsfordele frem for nutidsmennesket
Næsten alle dyrehunner er som "en død fisk på et bræt" mens hannen onanerer
ind i dem for at videreføre slægten, og jeg tror ikke at nutidens forspil og
orgasmereligion og gruppepres om at alle skal opføre sig som pornoens helte
og heltinder, er en stor lykke - men det rager ikke staten, og obligatorisk
sexualundervisning skal især være om at korrekt påsatte kondomer nok aldrig
brister eller glider af og lignende.

> [...]
> senmiddelalderen er der ingen tvivl om, at pesten, religionskrigene og
> almen udmattelse af landbrugsjorden gjorde den temmelig mørk for en

Set i % og over tid er den sorte død og landsknægteplyndringerne næppe værre
end WW1+2
Det går i bølger at der fødes for mange og så er der for lidt mad, og så
sker krig og epidemi - at sammenligne århundrederne er overfladisk og bør
kun føre til sokratisk visdom om at TVIVLE OM ALT

> Så den stigende landbrugsproduktion har givet os et større og bredere
> sortiment af landbrugsvarer, men ikke flere vitaminer?!?
Jeg tror ikke at vitaminmangel var problem for andet end slum og sømænd. At
vi fik hvede fra Canada og tidoblede egen produktion af luksusmad, indgik i
at vi fødte få men sunde børn.- hvilket fjolser giver læger æren for.

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 05-06-05 01:16

> Intet menneske ville blande de 3 ubeslægtede emner sammen.

Så du er enig i at vi ikke kan sige noget om hvorvidt kvinderne lå på bræt i
middelalderen?

> Set i % og over tid er den sorte død og landsknægteplyndringerne næppe
> værre end WW1+2

Hvis du dermed mener at tiden læger alle sår så ja. Men ikke destomindre gav
pesten en reel nedgang i befolkningen. Jeg vil ikke gå ind i en diskussion
om det var 30 eller 70 procent, men verdenskrigene kan ikke konkurrere med
det.

> [...]
> At vi fik hvede fra Canada og tidoblede egen produktion af luksusmad,
> indgik i at vi fødte få men sunde børn.- hvilket fjolser giver læger æren

Så er diskussionen jo lukket! Hvis man er uenig med dig, er man åbenbart et
fjols, og du gider vel ikke diskutere med fjolser?

Fra : Bo Warming

Dato : 05-06-05 03:13

> Så du er enig i at vi ikke kan sige noget om hvorvidt kvinderne lå på bræt
> i middelalderen?

Jeg er stødt på læger der i fine tidsskrifter fastslog, at det gjorde
kvinder før sexfrigørelsen kom. Jeg mener at de udtaler sig om hvad de intet
ved om, og at måske følelser, kærlighed og fællesskab om opdragelse og
husførelse var BEDRE i den fortid de tilsværter
Jeg tror at fornøjelsessex er opreklameret, og når det knytter an til
familiestiftelse er der mindre fremmedgørelse.

> [...]
> gav pesten en reel nedgang i befolkningen. Jeg vil ikke gå ind i en
> diskussion om det var 30 eller 70 procent, men verdenskrigene kan ikke

Jeg vil slet ikke dømme om fortiden var mindre lykkelig. Der er for mange
variable

Fordi de fødte store børnekuld og vi er til "lidt men godt", var der mindre
ulykke i om to spædbørn røg i en kolera eller pest epidemi
end i hvis en af dine to sønner dør af bombning af din by. Vor sortmaling af
"de onde gamle dage" er falsk reklame for behandlersamfundet.

> Så er diskussionen jo lukket! Hvis man er uenig med dig, er man åbenbart
> et fjols, og du gider vel ikke diskutere med fjolser?
Jeg siger i telegramstil at der er overdreven autoritetstro overfor hvad det
hvidkitlede ny præsteskab lukker ud.
Jeg lukker ikke nogen debat. Hvis du er en sart mimose og føler dig truffet
af et venskabeligt "fjols" så flygt og sæt killfilter på. Hvis du går efter
BOLDEN, så gå efter bolden og ignorer mine forsøg på at være folkelig og sej
med bodegaskældsord - som kan krydre dialog og være kortere og effektivere
end mange intellektuelle forbehold og fyldeord. Jeg mener ikke man skal
"hyle som de ulve man er iblandt" men alle på denne diskussionsgruppe
mudderkaster, og jeg syns det er lidt sjovt, så hvorfor skulle jeg være den
eneste puritansk-videnskabelige? Jeg angriber ikke enkeltpersoner, dvs jeg
går ikke efter manden.

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 07-06-05 21:12

> [...]
> intet ved om, og at måske følelser, kærlighed og fællesskab om opdragelse
> og husførelse var BEDRE i den fortid de tilsværter

Så du dementerer dit udsagn fra 01.06.05?

> [...]
> folkelig og sej med bodegaskældsord - som kan krydre dialog og være
> kortere og effektivere end mange intellektuelle forbehold og fyldeord.

Så nu er jeg en mimose? Kræver et venskabeligt fjols ikke, at vi er venner?
Kan det blive ved med at undre dig, at du bliver beskyldt for at gå efter
manden end bolden, når du strør om dig med skældsord? Husk at skældsord og
eder, begynder, hvor fornuft og argumentation hører op!

> [...]
> hvorfor skulle jeg være den eneste puritansk-videnskabelige? Jeg angriber
> ikke enkeltpersoner, dvs jeg går ikke efter manden.

Man skal ikke hyle, med de ulve man er iblandt, men man skal kaste mudder
med dem, man er iblandt? Hvis jeg har kastet mudder efter dig (eller nogen
anden), beklager jeg det meget.