MS Windows
briani 27239
Mit C-drev fylder sig selv
Fra : Johan

Dato : 01-06-05 00:09

Hej gruppe.

Jeg har opdaget, at mit C-drev mister fri plads. Til trods for at jeg
downloader til andre drev, og ofte laver 'disc cleanup', så får jeg mindre
og mindre plads. Og XP begynder at brokke sig, hvis man ikke har 200Mb fri.
Jeg har prøvet at holde øje med folderne på drevet, for at se hvilke der
vokser. Og det lader til at være 'System Volume Information'. Den fylder nu
751Mb. Er det en urimelig størelse, eller skal jeg kigge efter et andet
sted?
Harddisken er 20Gb, en anden er 60. Det er en 750MhZ athlon med 512Mb RAM.
Efter problemet opstod har jeg haft problemer med ekko på lydene. Antivirus
finder intet. Håber jeg kan undgå at skulle geninstallere.

Mvh Johan

Fra : Ole C

Dato : 01-06-05 07:31

Johan skrev blandt andet:

> [...]

>vokser. Og det lader til at være 'System Volume
> Information'. Den fylder nu 751Mb. Er det en urimelig størelse, eller

Det lyder ikke unormalt - men du kan selv stille en maksimal størrelse for
hvor meget Systemgendannelse må fylde.

> Harddisken er 20Gb,

- og selve Windows XP bør ikke fylde mere end 1,5 - 2 Gb af dem, så der bør
være rigeligt med plads - også selvom du har "normale" programmer på samme
drev. Men hvis du også har installeret store spil på drevet, så kan det
hurtigt knibe.
Prøv at hente "Folder Size Shell Extension" - for eksempel her:
http://www.softpedia.com/get/System/OS-Enhancements/Folder-Size-Shell-Extension.shtmlDet laver en ekstra fane under Egenskaber for drevet, hvor du helt specifiktkan se hvor meget de enkelte mapper fylder.--vhOle C

Fra : Ole C

Dato : 01-06-05 07:36

Der røg et par tommelfingre ned i tastaturet (!).
Linket er:
http://www.softpedia.com/get/System/OS-Enhancements/Folder-Size-Shell-Extension.shtml

--
vh
Ole C

Fra : Johan

Dato : 02-06-05 08:40

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> wrote in message

> Der røg et par tommelfingre ned i tastaturet (!).
> Linket er:
> http://www.softpedia.com/get/System/OS-Enhancements/Folder-Size-Shell-Extension.shtml

Tak for svaret, det vil jeg prøve.

Mvh Johan

Fra : Jens Ottesen

Dato : 04-06-05 12:25

"Johan" <dsl130739@vip.cybercity.SLETTESdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Efter problemet opstod har jeg haft problemer med ekko på lydene.
> Antivirus finder intet. Håber jeg kan undgå at skulle geninstallere.

Hej Johan.
Jeg havde samme problem med min bærbare engang. Jeg havde fået en virus på
min maskine og mit antivirus (Norman) fandt og fjernede den. Men detviste
sig at der stod noget ri reg.databasen, der gjorde at derblev skrevet en
stor mængde data (2mb. pr.sekund) til en fil på c drevet. Det var en fil der
lå i "norman" mappen. Med hjælp fra Norman support fik jeg klaret problemet.
mvh.
jens