Barsebäck
Fra : Tokarev

Dato : 31-05-05 20:49

Slukkes idag....Håber I er glade over fine elprise i fremtiden. Tak for
kaffet alle sindsyge miljöidioter!

Tokarev

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 31-05-05 22:13

http://www.hornsrev.dk/

Fra : John Doe

Dato : 31-05-05 23:19

"Jan Rasmussen" <1@1.1> skrev i en meddelelse

> http://www.hornsrev.dk/

Når det ellers blæser, og møllerne fungerer.....

Hilsen Sten

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 01-06-05 01:42

Tokarev wrote:
> Slukkes idag....Håber I er glade over fine elprise i fremtiden. Tak
> for kaffet alle sindsyge miljöidioter!

Selvtak. Det er flot, når den tabende side så hjerteligt ønsker vinderne
tillykke med sejren.

Fra : Allan Knaap

Dato : 01-06-05 05:50

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Selvtak. Det er flot, når den tabende side så hjerteligt ønsker vinderne
> tillykke med sejren.

Skal vi ikke lige vente med at udpege vinderen til vi ser hvordan el
priserne arter sig ?

Hvis de ikke stiger er der en vinder,vinder

Hvis de stiger er der en taber,taber

Allan Knaap

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 01-06-05 12:43

Allan Knaap wrote:

> Skal vi ikke lige vente med at udpege vinderen til vi ser hvordan el
> priserne arter sig ?

Vi fik reaktorerne lukket. Ikke af hensyn til el-priserne; men af hensyn
til sikkerheden.

> Hvis de ikke stiger er der en vinder,vinder
>
> Hvis de stiger er der en taber,taber

Og en vinder. Vindmølleindustrien. Så bliver vindmøllerne endnu bedre.
Derefter tilføjer vi brintlagringsteknikker, og voila - vi har løst
Danmarks problemer med el-forsyning de næste 4 milliarder år. Det giver
en hel masse vindere.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-06-05 13:01

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> [...]
> Derefter tilføjer vi brintlagringsteknikker, og voila - vi har løst
> Danmarks problemer med el-forsyning de næste 4 milliarder år. Det giver

Men for satan hvor er de grimme.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Per A. Hansen

Dato : 01-06-05 19:30

> Og en vinder. Vindmølleindustrien. Så bliver vindmøllerne endnu bedre.

Hmm. I Sverige erstattes Barsebâck af et 600 MW fasfyret anlæg.
Vinderen er de nordiske lande, der ifølge klimaeksperter vil få det lidt
varmere.

> Derefter tilføjer vi brintlagringsteknikker, og voila - vi har løst
> Danmarks problemer med el-forsyning de næste 4 milliarder år. Det giver
> en hel masse vindere.

Og hvordan vil du lige fremstille brint?
Og hvordan skal den lagres?
Vindenergi er ikke vedvarende - i store perioder er der jo vindstille her i
landet. Atomkraft er mere vedvarende - de producerer med 100 % effekt i
90 % af tiden mellem brændselsskiftene.

Men det er forresten ikke et enten - eller.
Begge energikilder er alternative til fossil energi og skal naturligvis
bruges og udvikles sammen med andre alternativer.

Per A. Hansen

Fra : Jesper

Dato : 01-06-05 21:17

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Vi fik reaktorerne lukket. Ikke af hensyn til el-priserne; men af hensyn
> til sikkerheden.

Hvilken sikkerhed? Sikkerhed for at vi forurener mere?

> [...]
> Derefter tilføjer vi brintlagringsteknikker, og voila - vi har løst
> Danmarks problemer med el-forsyning de næste 4 milliarder år. Det giver

Du gør dig slet ikke begreb om hvad tingene koster! OG en god sommer med
fint vejr og meget lidt vind, så er vi på spanden.

Fra : Tim

Dato : 01-06-05 07:44

> Selvtak. Det er flot, når den tabende side så hjerteligt ønsker vinderne
> tillykke med sejren.

Det er jo ikke kun el-priserne, men også miljøsvineriet der stiger.

Der er ikke nogen vindere her, kun nogen der tror de har vundet.

Tim

Fra : Martin Kristensen

Dato : 01-06-05 10:50

"Tokarev" <Dator 33@kindasux.com> wrote in message

> Slukkes idag....Håber I er glade over fine elprise i fremtiden. Tak for
> kaffet alle sindsyge miljöidioter!

I kunne jo bare have placeret det lidt mindre uhensigtsmæssigt. Der er jo
masser af plads i Sverige, så kan du ikke se, det virker lidt dumt at
placere det 19 km fra hovedstaden i et naboland, der har besluttet ikke at
have atomkraft?

Fra : John Doe

Dato : 01-06-05 11:29

"Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> skrev i en meddelelse

> [...]
> masser af plads i Sverige, så kan du ikke se, det virker lidt dumt at
> placere det 19 km fra hovedstaden i et naboland, der har besluttet ikke at

Barsebäck fik sin byggetilladelse i 1970, først i 1985 besluttede
folketinget,desværre, at Danmark ikke skulle satse på A-kraft.

Hilsen Sten

Fra : Per A. Hansen

Dato : 01-06-05 11:27

> [...]
> masser af plads i Sverige, så kan du ikke se, det virker lidt dumt at
> placere det 19 km fra hovedstaden i et naboland, der har besluttet ikke at

Placeringen er godkendt af atomenergikommissionen og det danske Folketing
Placeringen er der intet i vejen med, et moderne atomkraftværk kun uden
problemer placeres umiddelbart op af store byer - blot der er adgang til
kølevand.

Læs Barsebäckrapporten fra Miljøstyrelsen over konsekvenserne, hvis det
"værst tænkelige" (og utopiske uheld) sulle ske - med en vindretning mod
København.
Hvad sker der?
Tja, man tilråder befolkningen af gå inden døre mens skyen passerer - ingen
lig på gaden udover de, som DR spreder panik i.
Denne rapport blev i øvrigt kaldt for en gang makværk af Risø.
Den overvurderer konsekvenserne med en faktor på 50-100, fordi den ikke
benyttede tallene fra uheldet på Tre-Mileøen m.h.t. jodudslip.

Risikoen ved Barsebâcksvarer til af cykle 5-10 m på Åboulevarden.

Vi kan glæde os over, at Hovedstadens befolkning nu får en mere sikker
hverdag -
ingen bekymringer over depoter med fyrværkeri o. lign.

Vi kan glæde os over, at lukningen sætter gang i mere kul og gasafbrænding,
som efter manges opfattelse giver et bedre klima her i landet.

Per A. Hansen

Fra : Tokarev

Dato : 01-06-05 11:53

"Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> wrote in message
> [...]
> masser af plads i Sverige, så kan du ikke se, det virker lidt dumt at
> placere det 19 km fra hovedstaden i et naboland, der har besluttet ikke at

Nämn ett enda Kärnkraftverk som inte ligger i närheten av en storby!

Hahahaha stoler du inte på Svenska ingenörer?

Paris New York London Moskva etc etc etc OCH sura Danmark som vill exportera
CO2. Suits me fine, priserna stiger.....de enda som får problemer är fattiga
arbetare i DK med att betala sina regninger.

Tokarev

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-06-05 12:33

> [...]
fattiga
> arbetare i DK med att betala sina regninger.

De har alligevel ikke råd til at bo i København.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Martin Kristensen

Dato : 01-06-05 13:49

"Tokarev" <Dator 33@kindasux.com> wrote in message

> Suits me fine, priserna stiger.....de enda som får problemer är fattiga
> arbetare i DK med att betala sina regninger.

Jamen jeg går ind for atomkraft, så alle dine argumenter med CO2 og høje
elpriser kan du godt pakke sammen.

Hvis man ellers laver det efter alle kunstens regler er jeg da 99,99999%
sikker på, at man kan undgå et alvorligt uheld, men der er stadig 0,00001%
risiko eller noget i den stil, da man aldrig kan gardere sig mod
menneskellige fejl og uforudsigelige hændelser. Derfor går jeg ind for at
placere atomkraftværker i tyndt befolkede områder, så antallet af omkomne
ved et utænkeligt uheld kan minimeres. At placere et atomkraftværk lige midt
i Øresundsregionen, som er Skandinaviens tættest befolkede område, er
idioti, uanset hvor sikkert det så er.

Fra : Tokarev

Dato : 01-06-05 14:29

> [...]
> midt
> i Øresundsregionen, som er Skandinaviens tættest befolkede område, er

Det är kanske just därför man la et kärnkraftverk där.....för att där bor
många människor=lotsa power

Man kan visserligen lägga ett kk-verk på Grönland eller Nord Sverige. men
det är nog inte så många Ampere kvar efter den transporten + att det kostar
en &%!"%&!%" massa pengar att bygga ledningarna(förmodligen mera energi än
vad kk verket producerar under 10 år.

Jag läste just i JP att Vattenfall köper DK kraftverk...intressant

här är en rolig artikel om du nu kan läsa S...

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=361&a=218550

Tokarev

Fra : Per A. Hansen

Dato : 01-06-05 19:25

> [...]
> midt
> i Øresundsregionen, som er Skandinaviens tættest befolkede område, er

Ved at lægge atomkraftærker afsides sender man et forkert signal, nemlig at
de er farlige. I forhold til andre teknologier er de sikkerhedsmæssigt i
top.

Men du har ret i, at man også skal se på "det værst tænkelige uheld" -
vi ser bort fra RMBK-typen (Tjernobyl) - de skal væk hurtigst muligt.

Ifølge erfaringerne fra Tree Mile Island har man overalt overvurderet evt.
konsekvenser ved et stort uheld.
Barsebäck er noget speciel - dels kan typen ikke nedsmelte - dels vil
evt. radioaktive gasarter ledes ind i FILTRA-anlægget og dermed ikke slippe
ud til
omgivelserne.
Derfor vil en katastofe ikke medføre større konsekvenser for omgivelserne.
Desuden vil evt. udslip i 80 % af tilfældende sendes rundt i Sverige - ikke
til
Danmark, der kun får hver 5. udslip

Bärseback er ikke, som mange påstår, det dårligst placerede atomkraftværk.
Omkring Hamborg ligger der en række atomkraftævker i alle retninger - der er
mange andre
eksempler - - nej placeringer er ikke specielt dårlig.
Fremtidens typer vil kunne placeres inde i en by uden problemer - men det er
et andet
emne.

Per A. Hansen

Fra : G B

Dato : 01-06-05 12:37

"Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> skrev i meddelelsen

> [...]
> jo masser af plads i Sverige, så kan du ikke se, det virker lidt dumt
> at placere det 19 km fra hovedstaden i et naboland, der har besluttet

Præcis - det virker jo som en bevidst provokation!

GB

Fra : Jesper

Dato : 01-06-05 21:17

G B <nonono@nospam.invalid> wrote:

> "Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> skrev i meddelelsen

> Præcis - det virker jo som en bevidst provokation!

Faktisk ikke. Og moderne a-krafværker er så sikre at de kan bygges på
Rådhuspladsen.
Jeg ville sove fint om natten med en Modular Pebble Bed Reaktor i min
baghave!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-06-05 09:29

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

> Faktisk ikke. Og moderne a-krafværker er så sikre at de kan bygges på
> Rådhuspladsen.
> Jeg ville sove fint om natten med en Modular Pebble Bed Reaktor i min
> baghave!

Der er jo også problemer med sådan nogle, lidt søgen rundt:

- de producerer mere høj radioaktivt affald end nuværende reaktor typer
- brændselspillerne skal være meget rene
- der har været et uheld med sådan en type reaktor i Tyskland 4. maj 1986.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Jesper

Dato : 03-06-05 21:43

Christian B. Andresen <nobody@domain.country> wrote:

> [...]
>
> - de producerer mere høj radioaktivt affald end nuværende reaktor typer
> - brændselspillerne skal være meget rene

Affaldet håndteres i lukkede brændselssten der indekapsler det langt
bedre end det sker i almindlige brændselsstave, rent faktisk kan de via
en lem i reaktorbunden drønes lige ned i STV og køres til deponering.

> - der har været et uheld med sådan en type reaktor i Tyskland 4. maj 1986.

En uhyrlig påstand,idet modular pebble bed reaktoren slet ikke fandtes
dengang!

Fra : G B

Dato : 04-06-05 01:29

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev i meddelelsen

> En uhyrlig påstand,idet modular pebble bed reaktoren slet ikke fandtes
> dengang!

Og en Modular Pebble Bed Reactor er selvfølgelig 100% sikkert overfor
sabotage fra kommunistiske eller nazistiske eller islamistiske sabotører,
ikke Yesper? Er det dig, der tager vagten?

GB

Fra : Jesper

Dato : 04-06-05 06:30

> [...]

> sabotage fra kommunistiske eller nazistiske eller islamistiske sabotører,
> ikke Yesper? Er det dig, der tager vagten?

Faktisk er den meget sikker, hvis man anbringer en bombe på selve
reaktoren, så vil reaktoren blive sprøngt åben, kølemidlet er den totalt
interte heliumgas og det kan heller ikke blive radioaktivt ved
bestråling, så det er totalt uskadeligt, reaktor pebble bed stenene vil
blive spredt, men de er så hårdføre at de næppe går i stykker og selv om
de gør, så vil de bare gå i flere stykker bestående af grafit der
indkapsler reaktorbrændslet, der ligger som meget små korn i grafitten,
så det radioaktive materiale vil ikke undslippe. Lokalt vil der
naturligvis komme stråling fra pebble bed stenene, men de kan samles op
af rulle-marie eller lignende.

Fra : Anders Öquist

Dato : 01-06-05 14:35

On Wed, 1 Jun 2005 11:49:43 +0200, Den här tabben bjuder Martin
Kristensen på :

> [...]

> masser af plads i Sverige, så kan du ikke se, det virker lidt dumt at
> placere det 19 km fra hovedstaden i et naboland,

Danmarks? Nej, varför skulle den placeringen var dum?

> der har besluttet ikke at
> have atomkraft?

Är inte det lite dumt tycker du?

--
/Anders Öquist

"Your are one dumb son of a bitch. Bring a knife to gunfight"
-Harry Heck (Famous last words.)