Asterix
Fra : sniper_Nolight

Dato : 31-05-05 20:54

I kontant i aften handlede det om noget fly halløj - hørte ikke lige helt
efter - men vi så bla. en kvinde se noget Asterix tegnefilm og de
sammenlignede hendes sag med Asterix og Obelix der løb op og ned ad trapper
efter et dokument til at klage med eller lign. - stemmerne var dirch Passer
og Ove Sprogøe - findes disse Asterix tegnefilm på dvd MED de originale
stemmer? - altså Dirch og Ove.. og hvem der nu måtte tale på de gamle?
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Thomas

Dato : 31-05-05 22:33

Hejsa

> [...]
>sammenlignede hendes sag med Asterix og Obelix der løb op og ned ad trapper
>efter et dokument til at klage med eller lign.

Ud fra din beskrivelse, er jeg ret sikker på det er filmen "Asterix Indta'r
Rom",
de har vist et klip fra der...

> - stemmerne var dirch Passer og Ove Sprogøe - findes disse Asterix
> tegnefilm på dvd MED de originale stemmer? - altså Dirch og Ove.. og hvem
> der nu måtte tale på de gamle?

Jep. For 4-5 måneder siden købte jeg en box i A-Z, med 6 af de gamle
Asterix
film, på DVD. Og det er de originale lydspor med Ove Sprogøe og Dirch Passer
der er på filmene. (Naturligvis undtagen de sidste film, hvor det var en
anden der
lagde stemme til Obelix)

Jeg mener kun jeg gav 150 kroner for boxen dengang... Det er ikke sikkert de
har
den i A-Z mere... Men du kan finde den på DVDoo.com - Dog til en noget anden
pris. http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=14250

Meget apropos, mener jeg, at jeg for noget tid siden, så coveret til en
tegnefilm der
hed 'Asterix i Amerika' (Eller sådan noget lignende) - Er der nogen der kan
fortælle
mig hvem der lagde stemmer til den film - Og nogen der kan forklare hvorfor
den ikke
er med i boxen??

Mvh. Thomas

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-06-05 00:09

> [...]
> Passer
> der er på filmene. (Naturligvis undtagen de sidste film, hvor det var en

tak skal du have - jeg vil se hvad jeg kan finde.

Fra : the LU

Dato : 01-06-05 13:28

> [...]
der nogen der kan
> fortælle mig hvem der lagde stemmer til den film - Og nogen der kan

Det er højst sandsynligt fordi det er et andet selskab der har
distributionsrettighederne. Og så har dem som har udgivet boksen ikke kunne
få forhandlet en aftale på plads.
Det samme skete vist nok for en "Friday the 13th" boks.

/Toby

Fra : Frede Hansen

Dato : 02-06-05 12:21

"the LU" <fart1138REM0VEME@hotmail.com> wrote in

> [...]
> kunne få forhandlet en aftale på plads.
> Det samme skete vist nok for en "Friday the 13th" boks.

Det er rigtigt.
Dem der udgav Asterix i Amerika er 20th Century Fox.
Det selskab der udgiver deres film her til lands er SF Film.
Rettighederne til alle de andre Asterix tegnefilm ligger hos Nordisk.
Så det er derfor at den ikke er med i boksen og heller aldrig er blevet
frigivet til DVD release.
--
Frede Hansen
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Fra : Lars Petersen

Dato : 02-06-05 18:48

"Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Passer
> der er på filmene. (Naturligvis undtagen de sidste film, hvor det var en

Husk at det var Carl Ottesen der "var" Obelix I Asterix og Kleopatra, ikke
Dirch

> [...]
> kan fortælle
> mig hvem der lagde stemmer til den film - Og nogen der kan forklare

Den version jeg fik fat i på vhs var kun med engelsk tale

/lars