Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
hjælp til PHOTOFILTRE
Fra : lene

Dato : 31-05-05 19:18

Hej.

Er der ingen der ved hvordan jeg skal Crop/beskære et billede i
fotofiltre, sådan at jeg får mine billeder til format 3:2.

Håber virkelig på hjælp, da jeg har en del billeder jeg skal have
fremkaldt.

Mvh.
Lene J.

Posted with NewsLeecher v1.0 Final
* Binary Usenet Leeching Made Easy
* http://www.newsleecher.com/?usenet

Fra : Peter Holm

Dato : 31-05-05 19:29

lene wrote:
> [...]
> fotofiltre, sådan at jeg får mine billeder til format 3:2.
>
> Håber virkelig på hjælp, da jeg har en del billeder jeg skal have

hey lene
vi så godt dit spørgsmål første gang du postede det.
Jeg tror du er nødt til at forklare dig lidt bedre før du får svar.
Jeg kan sagtens forklare dig om cropping, men jeg aner ikke hvad du mener
med at 'croppe i fotofiltre'. Er det et program eller hvad betyder
'fotofiltre'?
Er det mon Fotofiler du snakker om ?
http://www.freetrialsoft.com/FotoFiler-download-5207.html

Mvh
Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : lene

Dato : 31-05-05 19:53

Det jeg mener er at jeg har fået fremkaldt nogle digitalbilleder
hos fotohandleren. De var ikke i 15x10 cm, men i et eller andet
"mærkeligt" mål. Vidst nok 13,8 x 10.

Han havde altså beskåret dem og på nogle af billederne var de
beskåret på en uheldig måde, såsom at ens ansigt lige var
"kottet" af.

Han sagde at jeg så selv med et program kunne sidde herhjemme og
beskære dem til 3:2 format, og så ville de komme ud i 15x10 cm
hos ham.

Og til sidst. Fotofiltre er et gratis program.
www.fotofiltre.com

Håber at jeg har forklaret mig bedre denne gang

Fra : Claus P. Hastrup

Dato : 31-05-05 19:59

> Og til sidst. Fotofiltre er et gratis program.
> www.fotofiltre.com

Linket er dødt.

/Claus

Fra : lene

Dato : 31-05-05 20:13

Sorry. Det går da ikke alt for godt for mig.

Det rigtige link er.
www.photofiltre.com

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 31-05-05 20:47

lene wrote:

> Han sagde at jeg så selv med et program kunne sidde herhjemme og
> beskære dem til 3:2 format, og så ville de komme ud i 15x10 cm
> hos ham.

Vælg pilen ude til højre og træk en ramme på dit billede. Mens du
trækker kan du se "W/H=x.xx" alleryderst til højre i statuslinjen i
bunden. Den skal stå på 1.5 for at give beskæringer i forholdet 3:2.

Når du har valgt dit område, trykker du Shift+Ctrl+H for Crop, eller
vælger funktionen i Image menuen.

Vil du ændre størrelset på dit område, efter du har ramt de 1.5, så
hold shift inde, mens du flytter et af hjørnerne.
--
JPEGCrops 0.6.22 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/