Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma Bigma
Fra : Ivan

Dato : 31-05-05 17:32

Dav i gruppen

Der er så vidt jeg kan huske nogle her i gruppen der har købt denne Bigma,
hvad er Jeres vurdering, det er jo en pæn pris for denne kanon. Er den
pengene værd.

Fra : Alex W

Dato : 31-05-05 17:46

> Der er så vidt jeg kan huske nogle her i gruppen der har købt denne Bigma,
> hvad er Jeres vurdering, det er jo en pæn pris for denne kanon. Er den
> pengene værd.

Hej Ivan

Ja helt bestemt, den ville jeg ikke undvære. Jo, til fordel for en Canon
500mm f.4.0.

/Alex W

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 31-05-05 20:09

"Alex W" <alex@(fjern)skriverstuen.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Ivan
>
> Ja helt bestemt, den ville jeg ikke undvære. Jo, til fordel for en Canon
> 500mm f.4.0.
>
> /Alex W

....må jeg spørge dig Alex: hvad sidder den på ?
Er lidt nysgerrig efter hvor godt den kører med en Canon 20D.
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Alex W

Dato : 31-05-05 21:50

> ...må jeg spørge dig Alex: hvad sidder den på ?
> Er lidt nysgerrig efter hvor godt den kører med en Canon 20D.
> Mvh Niels Hejnfelt

Hej Niels

Klart ... Den sidder på en 10D samt en 350D

20D hoppede jeg over da jeg hellere ville have et billigt og let hus.
Den fungere fint på begge huse og der er ikke nævneværdig forskel på
billedkvaliteten andet end et større format på 350D.
Der er et billedeksempel på hvad den kan opløse. Det er taget på fuld
blænde. på en håbløst langsom lukkertid med støtte fra en stoleryg. Kameraet
det sidder på er 10D (optaget i RAW)
http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?album=lastup&cat=7&pos=2

/Alex W

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 31-05-05 20:28

On Tue, 31 May 2005 18:31:59 +0200, Ivan wrote:

> Dav i gruppen
>
> Der er så vidt jeg kan huske nogle her i gruppen der har købt denne Bigma,
> hvad er Jeres vurdering, det er jo en pæn pris for denne kanon. Er den
> pengene værd.

Jeg købte en og fik den levet den 31/12. Jeg er godt tilfreds med min.
Skulle egentlig bruge de 500mm og var den billigste måde at få så mange mm
på der også tegner rimligt. Synes nu ikke 1000 Euro er så meget igen, når
man tænker på at canons 500mm koster 6000 Euro eller der omkring. Alle
billderne i mit galeri over 300 mm er taget med den og også et par stykker
under men kan ikke lige huske hvilke. Bruger den normalt kun på 500 mm,
men i weekend hvor jeg så cykelløb blev den også brugt op mange andre
brædvidder.

Hvis det skulle være og jeg havde rå kunne jeg godt finde på at købe Sigma
500 mm 4,5. Den tegner rigtig godt. Se Thomas Sass' og Frodo's billeder.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Erik W.

Dato : 31-05-05 23:48

"Ivan" skrev i en meddelelse

> Der er så vidt jeg kan huske nogle her i gruppen der har købt denne Bigma,
> hvad er Jeres vurdering, det er jo en pæn pris for denne kanon. Er den
> pengene værd.

Ja den er pengene værd. Jeg mener at der er almindelig enighed, om at den
eneste konkurence den har i prisklassen er fra den noget dyrere Canon
100-400mm L IS.
Bigmaen er med sin maxiamale blænde ved 500mm på 6.3 noget langsom, men i
takt med at digitale kameraer bliver bedre og bedre ved høje ISO værdier vil
den ulempe mindskes.'

Mvh Erik