Hvad medierne ikke fortaeller...Når 'koali~
Fra : doggiestyle

Dato : 31-05-05 11:35

Når 'koalitionen' keder sig i irak, kan de jo altid skyde et par hunde, som
de selv udtrykker det, "for sjov."

Kilde: http://liberalavenger.com/2005/03/dog-shooting-in-iraq-for-fun.html
"'Hi my name is M. D. formaly of A TRP 1-10 CAV 4ID and while in Iraq we had
a sport of killing dogs whenever the Iraqis werent shooting us. So when I
shot this one at about 50 yards with my M4 and it ran yelping to lower
ground, we had to finish it so my friends and I went to it and started
shooting it. I ve never seen a dog take as many shots to the head at least 4
as this one did and then after we thought it was dead we dug a hole and when
I picked it up with the shovel it came back to life, so we shot it a couple
more times....its pretty funny.'"

Videoklip
ADVARSEL!!! IKKE FOR SARTE IGNORANTER!
http://www.savefile.com/files/5434992

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 31-05-05 12:36

"doggiestyle" <doggiestyle@dogs.dog> skrev i en meddelelse
> [...]
> hole and when I picked it up with the shovel it came back to life, so we
> shot it a couple more times....its pretty funny.'"

Ogrish.com, som Liberalavenger er et del af, er et mekka for folk med hang
til knuste hoveder og andre perfide billedmatrialer. Sitet er meget
veludstyret med halshugninger, dyremishandling og opstillede scenarier.
Linket er sikkert ægte nok, men har ikke nødvendigvis noget med
virkeligheden at gøre..

Læs lige historien en gang til. Virker den troværdig?
Tror du virkelig at dyremishandlere i Irak bruger tid på at begrave hunden
efter de har skudt til måls efter den?

Videoklippet understøtter ikke historien fra "sportsjægeren" ovenfor, og der
kan være mange grunde til at den hund bliver skudt.
At det er hjerteskærende at se på er en helt anden sag..

Michael

Fra : TBC

Dato : 31-05-05 13:37

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> der kan være mange grunde til at den hund bliver skudt.
> At det er hjerteskærende at se på er en helt anden sag..

Med hensyn til historien fra avenger kan du meget vel have ret, om end det
at putte hunden i et hul sagtens kunne være et udfald fra egen sunde del af
samvittigheden, som i praksis også har det psykiske forsvar at det som
resultat får den håndgribelige anklage fra synet af skamskudte hund gemt af
vejen.

Men Come on, videoklippet taler for sig selv. Hvad har free-roaming
Amerikanske soldater i Irak at gøre med dyrevældfærd i landet, fremfor at
have "med deres våben at gøre"? Den historie er om mulig endnu mere tyk end
den i avenger, og imho et udtryk et alt for søgt neglect af hvad
kombinationen af magt og våben kan føre med sig.

Uanset hvad tilfældet er for klippet, ville det være reelt af
dig at anerkende at den slags target practice ikke er noget fuldstændig
uhørt. I nogle krige har target endog ofte være civile.
(Vietnam, Balkan m.fl.)

TBC

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 31-05-05 13:54

> [...]
> samvittigheden, som i praksis også har det psykiske forsvar at det som
> resultat får den håndgribelige anklage fra synet af skamskudte hund gemt

Ja, vi kan alle sammen lege lommepsykologer, det er jo helt gratis.

> [...]
> den i avenger, og imho et udtryk et alt for søgt neglect af hvad
> kombinationen af magt og våben kan føre med sig.

Jeg kan se andetssteds at du er glødende modstander af den amerikanske hær,
som du kalder moraltabere. Hvilken moral er ikke en tabermoral? Din?
Videoklippet viser os at en hund bliver skudt 4 gange, ikke at disse
soldater øver sig i finskydning. Denne hund kan være skabet, aggressiv eller
whatever. Det er så nemt at vække menneskers følelser med en god historie og
nogle klamme billeder. Du reagerer på billederne helt uden at se rationelt
på det. Som du selv skriver i et andet svar, så svarer det lige præcist til
dine fordomme...

> [...]
> dig at anerkende at den slags target practice ikke er noget fuldstændig
> uhørt. I nogle krige har target endog ofte være civile.

Igen: Jeg finder det ikke bevist at der her er tale om skydeøvelser (eller
"target practice"). Men hvis det er det, er det naturligvis totalt uhørt,
det er da klart.

Kravl nu ned fra din bjergtop og se hvordan verdenen virkelig ser ud.

Michael

Fra : TBC

Dato : 31-05-05 14:55

> Ja, vi kan alle sammen lege lommepsykologer, det er jo helt gratis.

Det samme er neglet, og det at lukke øjnene for hvad der kan finde sted når
man har den dårlige kombination af våben og magt.

> Jeg kan se andetssteds at du er glødende modstander af den amerikanske
> hær, som du kalder moraltabere.

Du læser som fanden læser bibelen. Jeg taler ikke specifikt om den
amerikanske hær, men om enkeltindivider: "enfoldigheder og voldsdisponerede
drengerøve, som af egen fri vilje vælger en militær karriere, og hvis drøm
er at kunne blive kaldt soldat" ...Sådanne finder man ikke hverken
udelukkende eller eksklusivt i den amerikanske hær.

> [...]
> soldater øver sig i finskydning. Denne hund kan være skabet, aggressiv
> eller whatever. Igen: Jeg finder det ikke bevist at der her er tale om

....Eller det kan, hvilket jeg så modsat dig finder mest sandsynligt, være
soldater der skuder en åbenlyst sovende hund fordi de har lyst. Det
væsentlige er ikke hvad denne video beviser eller ikke beviser, men hvad vi
er parate til at erkende af muligheder om hvad der forgår i virkeligheden
når folk får våben og har magt!

> Kravl nu ned fra din bjergtop og se hvordan verdenen virkelig ser ud.

Det samme finder jeg særdeles god grund til at sige til dig, hvis du
virkeligt er så afvisende over for tanken, men omvendt hellere vil tro at
bevæbnede soldater generelt er voldsomt sympatiske og omsorgsfulde i deres
fremfærd i et fjendtligt miljø.

TBC

Fra : doggiestyle

Dato : 31-05-05 14:08

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i meddelandet

> [...]
> veludstyret med halshugninger, dyremishandling og opstillede scenarier.
> Linket er sikkert ægte nok, men har ikke nødvendigvis noget med

Har aldrig haft hang til knuste hoveder osv.. ogrish er kendt for at vise
billeder/videoklip, som f. eks brandmaend oplever. Ogrish var også et af de
sites der holdt fast i videoklippene hvor amerikanske soldater henretter en
iraker, og abu ghraib skandalen. På det tidspunkt var det bare rygter, men
blev senere bekraefter, desvaerre. At muslimske fundamentalister
tilsyneladende(*) opförer sig som svin er en ting, men når koaliationens
'soldater' optraeder i samme stil, kan man begynde at undre sig over hvad
det egentlig er de slås for...

(*) tilsyneladende fordi; pga hver gang man ser gidsler optraede på CNN/BBC
nyhedsmedier, er gidseltagerne altid tildaekkede, og ingen kan rent faktisk
bevise om det faktisk er fundamentalister der står bag. Disse videoer som
sendes over hele verden, i ogrish stil, har kun et formål.. at vaekke mere
had til muslimer generelt, derfor kan det sagtens vaere vestlig propaganda.

> Læs lige historien en gang til. Virker den troværdig?
> Tror du virkelig at dyremishandlere i Irak bruger tid på at begrave hunden
> efter de har skudt til måls efter den?

Hvor ser du de begraver den?

> Videoklippet understøtter ikke historien fra "sportsjægeren" ovenfor, og
> der kan være mange grunde til at den hund bliver skudt.
> At det er hjerteskærende at se på er en helt anden sag..

Ja der findes mange gode grunde, som hundegalskab eller andre sygdomme, men
der findes faktisk mere dyrevenlige metoder at aflive dyr på.

Fra : Alucard

Dato : 31-05-05 16:17

On Tue, 31 May 2005 13:08:08 GMT, "doggiestyle" <doggiestyle@dogs.dog>
wrote:

> [...]
>had til muslimer generelt, derfor kan det sagtens vaere vestlig propaganda.

Og månen er lavet af grøn ost...)

>Ja der findes mange gode grunde, som hundegalskab eller andre sygdomme, men
>der findes faktisk mere dyrevenlige metoder at aflive dyr på.

Hvad er mere "dyrevenligt" eller "humant end en kugle for panden...?

Fra : TBC

Dato : 02-06-05 00:30

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> On Tue, 31 May 2005 13:08:08 GMT, "doggiestyle" <doggiestyle@dogs.dog>

> Hvad er mere "dyrevenligt" eller "humant end en kugle for panden...?

At en sund hund holdes i live, fremfor at blive skamskudt at folk der lige
måtte have lyst til at lege med deres våben, eller hvis det er en syg hund,
at den får en sprøjte, eller en kugle der rent faktisk rammer for panden.

TBC

Fra : Alucard

Dato : 02-06-05 11:32

Hallooooo.... <doggiestyle> skrev altså:

> [...]

> fremfor at blive skamskudt at folk der lige
>måtte have lyst til at lege med deres våben, eller hvis det er en syg hund,

Jeg tror at der er ret langt til dyrlægen dernede (hvis hunden var
syg)...

>eller en kugle der rent faktisk rammer for panden.

Var det ikke det jeg skrev...???

Fra : TBC

Dato : 31-05-05 13:06

> [...]

> hole and when I picked it up with the shovel it came back to life, so we
> shot it a couple more times....its pretty funny.'"

Svarer lige præcis til mine bedste fordomme om den slags enfoldigheder og
voldsdisponerede drengerøve, som af egen fri vilje vælger en militær
karriere, og hvis drøm er at kunne blive kaldt soldat.

Kombinationen af den med stillingen opnåede magt, kombineret med muligheden
for at kunne udøve vold, er for de moraltabere som måtte syntes af det er
fedt at rende rundt i uniform med et våben og [i egne øjne] være sej, noget
som aldrig har været til gavn for hverken dem selv, eller for dem eller det
der er for enden af klovnens geværløb.

Det er da altid noget at det denne gang rent faktisk var en hund, og ikke
bare var moraltaberens metafor for noget andet bosiddende i landet.

Når der er egentlige kamphandlinger i et område, er det desværre sjældent at
det kun er hunde blandt de uskyldige det går ud over.

Folk har fået en forkvaklet rosenrød fantasi om hvad krig og krigens natur
er for noget.

Heldigvis har de reglementerede soldater love der i hvertfald i nogen grad,
og i særdeleshed uden for de mest intense kampe, dæmmer noget op for den
slags ulovligheder, men naturligvis forekommer der ulovligheder. Værre går
det dog når moraltabere slet ikke svarer ansvar ifht nogen civiliseret lov.

For dem der vil have sig en rystende oplevelse er der mere lort her:
www.thenausea.com/elements/usa/iraq%202004/08/nepalese-execution.wmv ....Den
slags findes der slet ikke ord eller udtryk der dækkende fordømmer!

(Advarsel: Videoen inkluderer mennesker og er *IKKE* for svage sjæle!)

TBC

Fra : Knud Larsen

Dato : 31-05-05 14:14

"TBC" <this.is@fake.emailadress> wrote in message
> "doggiestyle" <doggiestyle@dogs.dog> skrev i en meddelelse

> Folk har fået en forkvaklet rosenrød fantasi om hvad krig og krigens natur
> er for noget.

Der er jo ikke mange af soldaterne som har lyst til at være i Irak, og det
har været en af de eneste måder at stige opad i samfundet for de svagest
stillede i USA, man kunne få en uddannelse osv, og håbe på der ikke kom
nogen krig i vejen. Men selvfølgelig: spark til dem der ligger ned i
forvejen, så kender du altså selv fornemmelsen af at være overhund.

Fra : TBC

Dato : 31-05-05 14:58

> [...]
> har været en af de eneste måder at stige opad i samfundet for de svagest
> stillede i USA, man kunne få en uddannelse osv, og håbe på der ikke kom

Dem har jeg da også ondt af. Og heldigvis er det jo langt fra alle soldater
der er skruppeløse.

> Men selvfølgelig: spark til dem der ligger ned i forvejen, så kender du
> altså selv fornemmelsen af at være overhund.

Uanset hvilket kår og omstændigheder man kommer fra, så er man nu engang
ansvarligt for sin egen moral, og sine egne handlinger.

TBC

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 31-05-05 14:23

> [...]
> fordømmer!
>
> (Advarsel: Videoen inkluderer mennesker og er *IKKE* for svage sjæle!)

Dem der har set hele video'en og ikke kun propaganda-klippet som TBC linker
til, vil vide at det er irakiske oprørere der halshugger en Nepaleser og
skyder svjh 10 andre.
At gøre brug at den slags metoder til at fremme deres sag, er dybt
forkasteligt. Det er meget nemt at iklæde sig en uniform og så lave en
kriminel handling.
Du er naiv hvis du tror at de Irakiske oprørere ikke har set fordelen i
hårde billeder udsendt i den vestlige verden.

www.ogrish.com er det hele samlet i deres fulde længde.

Michael

Fra : TBC

Dato : 31-05-05 15:06

> [...]

> Dem der har set hele video'en og ikke kun propaganda-klippet som TBC
> linker til, vil vide at det er irakiske oprørere der halshugger en

Det skulle gerne være indlysende, og for den sags skyld fremgå af navnet på
videoen at det er nepalesere der henrettes.. Hvordan kan du overhovedet
forestille dig at jeg skulle have insinueret at det var Amerikanere når jeg
netop omtalte hvad der er værre end en regulær hær hvor soldaterne svarer
ansvar over for love, som f.eks den Amerikanske, Tyrkiske eller Danske hær
m.fl. med udsagnet:

[...]

....Hvor efter jeg linker til fortrædelighederne.

Så det er ikke hverken ærligt eller reelt at insinuere at jeg skulle have
haft urette motiver i tanke med videoen!

> At gøre brug at den slags metoder til at fremme deres sag, er dybt
> forkasteligt.

At vi kan være fuldstændigt og komplet enige om dette glæder mig!

TBC

Fra : -sutmin@2night.dk

Dato : 02-06-05 19:49

Alucard wrote:

> Var det ikke det jeg skrev...???

Jeg tager udgangspunkt i videoen, hvor en 9mm af lyddelen slutteligt
var nødvendigt, da der i forbindelse med hvad der umiddelbart ser ud
som soldater der leger med deres våben, de første par gange netop
ikke får ramt præcist for panden.

TBC