Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon D50 med Nikon eller Sigma linse ?
Fra : Kim

Dato : 31-05-05 09:41

Hej.
Jeg er ikke prof. fotograf, men er en glad amatør som i mange år har
brugt Olympus OM SLR kameraer, og som nu gerne vil have det bedste af
både den digitale og SLR verdenen.
Jeg skyder meget varieret, både portræt og landskab, og mener derfor
at have behov for som minimum 18-55 mm der jo så bliver en 27-82 mm.
Men jeg ved at jeg ofte vil stå og mangle telelinsen, så den skal jeg
nok også have fat sammen med kameraet.

Jeg går og overvejer et Nikon D50, og jeg har været inde på
Technikdirekt.de for at se udvalget.

Nu står jeg så med et dilemma:
Skal man vælge et allroundobjektiv bundle med Sigma DC 3,5-6,3/18-200
Eller skal jeg gå efter Nikon kit linserne DX 18-55/55-200
Eller skal jeg gå efter Nikon kit linsen DX 18-55 og så finde mig en
brugt tele ?
Jeg er selv mest stemt for Nikon kit linserne DX 18-55/55-200 som jeg
såvidt jeg kan læse mig til ikke er så dårlige til den pris man
får dem med til i bundlet.
Sigma linsen er jeg lidt lunken på da jeg er bevidst om at man går
på nogle kompromier mht. kvaliteten i såden en super zoom linse.

Erfaringer og meninger modtages gerne.

Fra : MS

Dato : 31-05-05 09:54

Sigma linsen er jeg lidt lunken på da jeg er bevidst om at man går
på nogle kompromier mht. kvaliteten i såden en super zoom linse.

Jeg skal nok ud og prøve 18-200 idag med et D70, jeg vil lige se om det er
en jeg kan leve med til ferier osv.

/Max

Længe leve OM

Fra : Alex W

Dato : 31-05-05 10:05

Sigma linsen er jeg lidt lunken på da jeg er bevidst om at man går
på nogle kompromier mht. kvaliteten i såden en super zoom linse.

Byggekvaliteter god og optisk er den ikke så skeløjet til prisen.

/Alex W

Fra : Kim

Dato : 02-06-05 07:05

Hvorledes gik det så med afprøvningen af 18-200 linsen, er den til at
leve med ?
Og ja OM har stadigvæk en stor plads i mit lille fotografhjerte. Jeg
har beholdt mit OM-4 selvom det er lettere defekt (mangler full-frame
metering, men hvem har behov for det når man kan spot måle
Hov jeg kan se du har et D70, hvordan fungerer spot-måling på den, er
det ligesom på OM-4 hvor man kan blive ved med at lave målinger og
man så får et gennemsnit af alle ens spotmålinger ?