Vidste du at...
Fra : G B

Dato : 30-05-05 23:26

....da den tyske kansler Schröder skulle aflægge ed som kansler nægtede han
at sige ordene "så sandt Gud hjælpe mig” ?

Måske han skulle ha´ gjort det, for det ser ikke alt for godt ud for hans
parti det tyske socialdemokrati SPD, som lige netop har lidt et
forsmædeligt valgnederlag ved delstatsvalget i den folkerigeste tyske
delstat Nordrhein-Westfalen.

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : morten sorensen

Dato : 31-05-05 08:11

G B wrote:

> ...da den tyske kansler Schröder skulle aflægge ed som kansler nægtede han
> at sige ordene "så sandt Gud hjælpe mig” ?

Godt for ham. Hvorfor skulle han da sige det hvis han ikke er overtroisk?

--

morten sorensen

Fra : G B

Dato : 31-05-05 11:10

morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> skrev i meddelelsen

> Godt for ham. Hvorfor skulle han da sige det hvis han ikke er
> overtroisk?

Fordi det er en del af eden, Morten.

GB

Fra : morten sorensen

Dato : 31-05-05 11:20

G B wrote:
> morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> skrev i meddelelsen

> Fordi det er en del af eden, Morten.

Hurra for religionsfriheden.

--

morten sorensen

Fra : John Doe

Dato : 31-05-05 23:34

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> Hurra for religionsfriheden.

Alle religioner har en gud.

Hilsen Sten

Fra : morten sorensen

Dato : 01-06-05 08:15

John Doe wrote:
> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> Alle religioner har en gud.

Your point being?

--

morten sorensen

Fra : Peter Bang

Dato : 31-05-05 11:24

G B <nonono@nospam.invalid> skrev:

>...da den tyske kansler Schröder
>skulle aflægge ed som kansler nægtede han
>at sige ordene "så sandt Gud hjælpe mig” ?

> [...]

Egentlig er det temmelig tragisk, når statsledere offentligt
anerkender tro på historier om folk der går på vandet,
moraliserende stemmer på bjergtoppe, vande der deler sig, etc.

Fra : morten sorensen

Dato : 31-05-05 11:22

Peter Bang (slet 5C3H6) wrote:

> Egentlig er det temmelig tragisk, når statsledere offentligt
> anerkender tro på historier om folk der går på vandet,
> moraliserende stemmer på bjergtoppe, vande der deler sig, etc.

Det eneste der er mere tragisk er at de forventes at 'sværge ved denne
overtro'. Utroligt.

Fint han afslog; jeg havde slet og ret nægtet.

--

morten sorensen

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 04-06-05 15:59

"G B" <nonono@nospam.invalid> wrote in message

> [...]
> parti det tyske socialdemokrati SPD, som lige netop har lidt et
> forsmædeligt valgnederlag ved delstatsvalget i den folkerigeste tyske

Det vel i erkendelse af at mod dumhed kæmper selv guder forgæves.

Thorkild