Unge under 25 mest negative overfor indvan~
Fra : G B

Dato : 30-05-05 23:36

På spørgsmålet: 'Mener du, at indvandrerne alt i alt har en positiv
eller negativ indvirkning på det danske samfund' siger hele 68 pct. af
de unge mellem 15 og 25, at effekten er negativ, mens kun 19 pct. mener,
at indvandrerne har en positiv effekt på samfundet. Og det kommer bag på
professor i statskundskab Peter Nannestad, der har forsket i
befolkningens holdning i indvandrerspørgsmål.

"Jeg må indrømme, at det chokerer mig. Når det viser sig, at de yngre er
meget negative, så mener jeg, at det må vække alvorlig bekymring.
Undersøgelser har vist, at specielt de ældre har tendens til at være
negativt stemt.

Så kunne man være optimistisk og tro, at når de så dør, så løser
problemerne sig. Når det så viser sig, at de yngre er meget negative, så
gør det mig bekymret. Det lyder ikke godt," siger Peter Nannestad, som
formoder, at grunden til det høje tal skal findes i de unges direkte
kontakt og erfaring med indvandrerne.

"Den umiddelbare forklaring er desværre nok, at det afspejler de
negative erfaringer, de unge har med indvandrere - selv om jeg ikke kan
sige det sikkert. Der må nok flere undersøgelser på bordet først," siger
han.

Professor i statskundskab Lise Togeby mener ikke, at tallet viser de
unges reelle forhold til indvandrerspørgsmålet. "Der er ikke nogen
fornuftig forklaring på det. Det virker så underligt, så mit gæt vil
være, at der er en anden forklaring, end at de unge er blevet enormt
kritiske på det her område."

BT [http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=221040/]

Så ser man igen at det er borgernes holdninger der er forkerte, de
opfatter virkeligheden forkert, mens forskerne selvfølgelig har de
rigtige holdninger og opfattelser. Rester fra Sovjettiden i
forskermiljøet?

I en kommentar siger Peter Skaarup fra DF:
Hos Dansk Folkeparti er udlændingeordfører Peter Skaarup lettere
forundret over undersøgelsen. »Normalt er unge mennesker traditionelt
mere åbne og internationale end ældre mennesker. Men der er åbenbart
noget, der overskygger det. Noget tyder på, at de oplever det som et
større problem end folk, der ikke har nogen kontakt med
indvandrermiljøerne,« siger han

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : Bo Warming

Dato : 31-05-05 06:36

"G B" <nonono@nospam.invalid> wrote in message

> [...]
> noget, der overskygger det. Noget tyder på, at de oplever det som et
> større problem end folk, der ikke har nogen kontakt med

Marianne Jelved har netop udstillet sin foragt for vælgerne ved i morgenTV2
at nægte at besvare Pia Kjærsgaards spørgsmål "Vil du respektere et dansk
EU-nej ved folkeafstemning".

Ligesom Politiken lyver hun at fransk nej ikke var nej til Tyrkiet og
indvandring
Man søger febrilsk at opfinde ønsker om et stærkere socialt-velgørende EU,
som årsag til nej'er.
Hvem kan idag ikke gennemskue godhedsindustriens systematiske ondskab og
foragt for sandhed?
- - - - -
Iøvrigt er det pjat at indlægge sårede muslimske kriminelle på et hospital,
med en eller ingen politifolk til at forhindre hævn eller bortførelse.
Læger kan kaldes til sikkert fængsel, hvis den sårede ikke blot skal ligge
som han har redt i sin celle. Kun ved få meget kritiske livstruende
nedskydninger, kan kortvarigt hospitalsophold være berettiget.

-----------------

VIGTIGT LÆSERBREV.

Glistrup har stillet veldokumenterede lovforslag om mediernes
anti-demokratiske forkælelse af godhedsindustri-partierne, der får al den
gode underholdningssendetid.
Nul alsidighed, derfor privatiser

Hædersmændene Søren Espersen og Jesper Langballe har modiceret disse
berettigede angreb med så stor saglighed, at DR-topchef Christitan Nissen
gav dem ret - og nu søger Se&Hør-topchef Henrik Quortrup at stjæle DF's
torden, ved at påpege, at danseprogrammer med en charmerende radikal
borgerrepresentant kan gøre denne til overborgmester.
Hvilket han udråber til en sag om dygtighed - ikke om korruption."Vælgerne
har altid ret" lyder det fromt fra den tidligere Fogh-spindoktor, der
åbenbart bifalder, at Göring på demokratisk vis gjordes til
rigsdagspræsident, hvorved verdenskrig og holocaust sattes på skinner.

Bo Warming, Bjelkes Alle 46, Nørrebro, 35861000

Fra : Martin Kristensen

Dato : 31-05-05 11:20

> [...]

> de unge mellem 15 og 25, at effekten er negativ, mens kun 19 pct. mener,
> at indvandrerne har en positiv effekt på samfundet.

Det tegner da i det mindste godt for, at der vil kunne skabes flertal for en
større repatriering af indvandrere på et tidspunkt, om ikke andet i den
danske del af befolkningen. Så må man bare håbe på at danskerne stadig til
den tid ikke udgøre en stor nok andel af befolkningen til at det kan lade
sig gøre.

Fra : Martin Kristensen

Dato : 31-05-05 12:30

"Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> wrote in message

> Så må man bare håbe på at danskerne stadig til
> den tid ikke udgøre en stor nok andel af befolkningen til at det kan lade
> sig gøre.

Damn, jeg er vidt lidt træt i dag. :)

Jeg prøver lige igen....

Så må man bare håbe på at danskerne stadig til den tid udgør en stor nok
andel af befolkningen til at det kan lade sig gøre.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 31-05-05 12:53

Martin Kristensen wrote:
> [...]
>
> Så må man bare håbe på at danskerne stadig til den tid udgør en stor
> nok andel af befolkningen til at det kan lade sig gøre.

Det gør de. Det er ikke danskerne, du skal frygte for her. Det er den
behandling, som bliver de fremmede til del, når den tid kommer, som er
at frygte. Repatrieringen skal meget snart sættes igang, hvis vi skal
gøre os håb om en civiliseret ordning på roderiet.

Fra : Martin Kristensen

Dato : 31-05-05 13:06

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Repatrieringen skal meget snart sættes igang, hvis vi skal
> gøre os håb om en civiliseret ordning på roderiet.

Jamen hvis det stod til mig kunne vi gå igang nu. Det er bare lidt svært at
komme igennem med ideer, som ingen partier på Christiansborg går ind for.
Repatriering af indvandrere, der har fået dansk statsborgerskab er i hvert
fald ikke noget, jeg har hørt DF tale om. De fleste af deres forslag er bare
sådan noget pjat i stil med at fratage udlændinge stemmeret til
kommunalvalg.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 31-05-05 13:33

Martin Kristensen wrote:

> [...]
> De fleste af deres forslag er bare sådan noget pjat i stil med at
> fratage udlændinge stemmeret til kommunalvalg.

Pia lærte at Fremskridtspartiets åbenhed og ærlighed var en dræber. Man
er nødt til at holde igen med det dramatiske ellers bliver man skyet af
tryghedsnarkomanerne. Og så længe tryghedsnarkomanerne (der er den
største befolkningsgruppe) har det sådan okay, så vil de ikke være med
til noget, der virker farligt. De tænker f.eks. - måske vil udlandet
blive sure på os. Vi må hellere vente indtil, udlandet også begynder.

Med den presse DF har, så går der også hurtigt nok dramatik i det, ved
selv det mindste forslag til begrænsning af fremmede på nogen som helst
måde. Ved det valg hvor Fogh første gang blev statsminister, sagde Pia,
at hun var fint tilfreds med Venstres udlændingepolitik (hvilket hun
tydeligvis ikke var og heller ikke er) og ville fungere som det parti,
der holdt Venstre fast. Dermed opnåede hun, at tryghedsnarkomanerne
faldt til ro samtidig med at der kom lidt skred i sagerne.

Med hendes nyeste udmelding håber hun at få sat en fremmedpolitisk
dagsorden på kommunalvalget. Fremmedpolitik er DFs vinder. Hun er bare
nødt til sikre, det ikke bliver for dramatisk. Tryghedsnarkomanerne vil
gerne af med de fremmede.Det skal bare helst være på en stille og rolig
måde.