Pengene fosser ind i statskassen
Fra : Jesper

Dato : 30-05-05 19:36

Det er også regeringens skyld alt sammen!

http://www.dr.dk/nyheder/penge/article.jhtml?articleID=256339

Fra : Peter Bang

Dato : 30-05-05 19:58

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev:
>Det er også regeringens skyld alt sammen!
>
>http://www.dr.dk/nyheder/penge/article.jhtml?articleID=256339
>
>--
>Three things are certain: Death, taxes and lost data.
>Guess which has occurred. -- David Dixon
>http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/extract

Ja, det skal blive spændende at se, hvor daginstitutionerne skal
spare næste gang.

Fra : Alucard

Dato : 30-05-05 21:09

On 30 May 2005 18:58:05 GMT, Peter Bang <peterbang@64N48privat.dk>
(slet 64N48) wrote:

>Ja, det skal blive spændende at se, hvor daginstitutionerne skal
>spare næste gang.

Øhhhh..... Relevans ????

Fra : G B

Dato : 30-05-05 21:35

Alucard <alucard44@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Øhhhh..... Relevans ????

Ingen. Peter Bang er en klaphat.

GB

Fra : Peter Bang

Dato : 31-05-05 09:53

G B <nonono@nospam.invalid> skrev:
>Alucard <alucard44@hotmail.com> skrev i meddelelsen

<peterbang@64N48privat.dk>

>Ingen. Peter Bang er en klaphat.

Nu vi er ved klaphat. Du har ikke emailet dine berigende
holdninger til mig personligt på det sidste.

Er det et udtryk for mental ligevægt, eller rent tilfælde??

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 04-06-05 20:20

"Peter Bang (slet B43CP)" <peterbang@B43CPprivat.dk> wrote in message

> [...]
> holdninger til mig personligt på det sidste.
>
> Er det et udtryk for mental ligevægt, eller rent tilfælde??

får du private mails fra klaphatten? heldige dig. Andre får trusler, og
natlige opringninger

Peter

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 04-06-05 20:45

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse
> får du private mails fra klaphatten? heldige dig. Andre får trusler, og
> natlige opringninger

LOL! ;.)

--
ahw

Fra : Alucard

Dato : 05-06-05 08:50

On Sat, 4 Jun 2005 21:44:45 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote:

>LOL! ;.)

Og så er der nogen der siger at det er useriøst at være anonym...

Fra : Peter Bang

Dato : 31-05-05 09:50

Alucard <alucard44@hotmail.com> skrev:

>Øhhhh..... Relevans ????

Du ser det ikke, vel? Bugnende overskud på statens konto ... og
sparekniven kommunalt ... der er intet der ringer vel?

Fra : Alucard

Dato : 31-05-05 10:24

On 31 May 2005 08:50:05 GMT, Peter Bang <peterbang@LH1PBprivat.dk>
(slet LH1PB) wrote:

>Du ser det ikke, vel? Bugnende overskud på statens konto ... og
>sparekniven kommunalt ... der er intet der ringer vel?

Ikke umiddelbart...

Du mener måske at fordi det lige i øjeblikket går godt med
indtjeningen, så må vi hellere feste hele dynen op med det
samme...????

Var det ikke bedre at betale "gamle" regninger først...????

Fra : Peter Bang

Dato : 31-05-05 10:36

Alucard <alucard44@hotmail.com> skrev:

>Ikke umiddelbart...

Jeg er ikke rystet.

>Du mener måske at fordi det lige i øjeblikket går godt med
>indtjeningen, så må vi hellere feste hele dynen op med det
>samme...????

Nej. Hvor får du den idé fra?

>Var det ikke bedre at betale "gamle" regninger først...????

Bedre end hvad?

Fra : Alucard

Dato : 31-05-05 11:26

On 31 May 2005 09:35:59 GMT, Peter Bang <peterbang@KIEC8privat.dk>
(slet KIEC8) wrote:

>skal

>Jeg er ikke rystet.

Ja, jeg har altså lidt svært ved at finde rundt i dit paranoide
univers....

>Nej. Hvor får du den idé fra?

Du virkede temmelig negativ overfor besparelser når der nu kommer så
mange penge i kassen.....(Altså: hellere fyre nogle penge af når vi nu
har så mange)....

>Bedre end hvad?

End at feste hele dynen op..... Hvad ellers.....

Fra : Peter Bang

Dato : 31-05-05 12:24

Alucard <alucard44@hotmail.com> skrev:
> [...]

Paranoide univers? ... baseret på?

>Du virkede temmelig negativ
>overfor besparelser når der nu kommer så
>mange penge i kassen.....(Altså:
>hellere fyre nogle penge af når vi nu
>har så mange)....

Nej, Alucard.
Jeg mener, at det skal blive spændende at se, hvor daginstitutionerne
skal spare næste gang.
Det med fest og farver, fremfor afvikling af gæld er din opfindelse.

>End at feste hele dynen op.....
>Hvad ellers.....

Igen din egen opfindelse. Jeg orker ikke rigtigt at kommentere dine
luftkasteller.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-05-05 08:30

"Peter Bang (slet 64N48)" <peterbang@64N48privat.dk> wrote in message

> Ja, det skal blive spændende at se, hvor daginstitutionerne skal
> spare næste gang.

DF har sikkert nogle gode forslag til at kanaliserer pengene fra
børneområdet til ældreområdet.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Per Rønne

Dato : 31-05-05 09:32

Peter Bang <peterbang@64N48privat.dk> wrote:

> Ja, det skal blive spændende at se, hvor daginstitutionerne skal
> spare næste gang.

Daginstitutionsområdet er et kommunalt, ikke et statsligt, anliggende.
De ekstra indtægter bør naturligvis bruges til ekstraordinære afdrag på
statsgælden. Men kan naturligvis også anvendes til medfinanciering af
udbygningen af metroen og etableringen af en havnetunnel fra Ndr Toldbod
til Sjællandsbroen, med forbindelse til Lyngbyvejen.
--
Per Erik Rønne

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-05-05 09:47

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> [...]
> udbygningen af metroen og etableringen af en havnetunnel fra Ndr Toldbod
> til Sjællandsbroen, med forbindelse til Lyngbyvejen.

Eller til jyske motorveje ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : Per Rønne

Dato : 31-05-05 10:32

Christian B. Andresen <nobody@domain.country> wrote:

> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Eller til jyske motorveje ?

Meld dig ind i Foreningen Mod Unødvendige Jyske Motorveje. 2/3 af
statens indtægter kommer i øvrigt fra Sjælland, halvdelen fra København
{HT-området}.
--
Per Erik Rønne

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-05-05 11:10

Toldbod

> Meld dig ind i Foreningen Mod Unødvendige Jyske Motorveje.

Det vil da være tåbeligt, da jeg bor i jylland og gerne vil have de
nødvendige motorveje.

> 2/3 af
> statens indtægter kommer i øvrigt fra Sjælland, halvdelen fra København
> {HT-området}.

Sikker ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : Per Rønne

Dato : 31-05-05 11:31

Christian B. Andresen <nobody@domain.country> wrote:

> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Det vil da være tåbeligt, da jeg bor i jylland og gerne vil have de
> nødvendige motorveje.

Det er elles jyder der har dannet foreningen, og de nødvendige motorveje
synes forlængst at være bygget - også unødvendige der så bruges som
rulleskøjtebane.

> Sikker ?

Jep.
--
Per Erik Rønne

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-05-05 12:14

> Det er elles jyder der har dannet foreningen, og de nødvendige motorveje
> synes forlængst at være bygget - også unødvendige der så bruges som
> rulleskøjtebane.

Der mangler stadig det vigtige stykke gennem Silkeborg, og man burde helt
klar lave motortrafikvejen til Rønde til en motorvej.
Desuden er der sikkert flere steder.

OK.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Per Rønne

Dato : 31-05-05 13:02

> [...]

> Der mangler stadig det vigtige stykke gennem Silkeborg, og man burde helt
> klar lave motortrafikvejen til Rønde til en motorvej.

Men det mener trafikpolitikerne på Christiansborg så ikke, efter at
Jylland er blevet tilklistret med motorveje, og efter at have oplevet
nogle af dem brugt som rulleskøjtebaner.
--
Per Erik Rønne

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-05-05 13:22

> Men det mener trafikpolitikerne på Christiansborg så ikke, efter at
> Jylland er blevet tilklistret med motorveje, og efter at have oplevet
> nogle af dem brugt som rulleskøjtebaner.

Inden åbning.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Per Rønne

Dato : 31-05-05 14:02

> Inden åbning.

Har du da personligt set på motorvejen mellem Ålborg og fiskerlejet
Hanstholm?
--
Per Erik Rønne

Fra : Croc®

Dato : 31-05-05 16:59

On Tue, 31 May 2005 15:01:45 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>Har du da personligt set på motorvejen mellem Ålborg og fiskerlejet
>Hanstholm?

Det har du ihvertfald ikke. Jeg kører der jævnligt og ve den stakkel
der vover sig ud på sperene på rulleskøjter, han lever ikke længe
uanset hvad en københavner tror.

Regards Croc®

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-06-05 12:14

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Det har du ihvertfald ikke. Jeg kører der jævnligt og ve den stakkel
> der vover sig ud på sperene på rulleskøjter, han lever ikke længe
> uanset hvad en københavner tror.

Mon ikke PR kun huske klip fra åbningsløb etc ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : Croc®

Dato : 01-06-05 18:33

On Wed, 1 Jun 2005 13:14:21 +0200, "Christian B. Andresen"

>Mon ikke PR kun huske klip fra åbningsløb etc ?

Det er muligt, men det kan også være Valby bakke der forhindrer hans
udsyn til resten af landet.

Regards Croc®

Fra : Alucard

Dato : 01-06-05 18:48

On Wed, 01 Jun 2005 19:32:41 +0200, Croc® <sbm@pc.dk> wrote:

>Det er muligt, men det kan også være Valby bakke der forhindrer hans
>udsyn til resten af landet.

Jeg mener at kunne huske at han kan se helt til Roskilde.....)

Fra : Per Rønne

Dato : 01-06-05 19:07

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Jeg mener at kunne huske at han kan se helt til Roskilde.....)

I øvrigt har jeg boet vest for Valby Bakke i størstedelen af mit liv, og
gør det i øvrigt stadig. Undtagelsen var i 3-4 års alderen, da vi boede
på Hvensvej på Amager.
--
Per Erik Rønne

Fra : Tim

Dato : 01-06-05 23:00

Fra : Tim

Dato : 01-06-05 23:02

> [...]
>
> I øvrigt har jeg boet vest for Valby Bakke i størstedelen af mit liv, og
> gør det i øvrigt stadig. Undtagelsen var i 3-4 års alderen, da vi boede

Fra min ungkarlelejlighed på Valby Langgade kunne jeg se otte kirketårne og
Carlsberg... det' da en slat

Tim

Fra : Peter Bang

Dato : 31-05-05 09:57

spam@husumtoften.invalid (Per Rønne) skrev:
> [...]
>også anvendes til medfinanciering af
>udbygningen af metroen og
>etableringen af en havnetunnel fra Ndr Toldbod

.... hvilket egentligt burde være et kommunalt anliggende ...

Fra : Alucard

Dato : 31-05-05 10:27

On 31 May 2005 08:57:24 GMT, Peter Bang <peterbang@X40ZWprivat.dk>
(slet X40ZW) wrote:

>... hvilket egentligt burde være et kommunalt anliggende ...

Er du bange for at blive puttet i kill-filter siden du skifter navn
hele tiden ))))))))

Fra : Peter Bang

Dato : 31-05-05 10:55

Alucard <alucard44@hotmail.com> skrev:

>Er du bange for at blive puttet i kill-filter siden du skifter
navn
>hele tiden ))))))))

Hvem skifter navn hele tiden? Alucard !?!?

Fra : Alucard

Dato : 31-05-05 11:31

On 31 May 2005 09:54:31 GMT, Peter Bang <peterbang@9LZSSprivat.dk>
(slet 9LZSS) wrote:

>navn
>
>Hvem skifter navn hele tiden? Alucard !?!?

Dig....

Du kalder dig for eksempel: "slet B43CF", "slet LH1PB", "slet KIEC8",
"slet X40ZW" og "slet 9LZSS"

Jeg har kaldt mig "Alucard" lige siden jeg startede (for mange år
siden)..... Så hvis nogen putter mig i kill-filter, så slipper de for
mine indlæg i al fremtid.....

PS: Der er allerede én der har fundet logikken i mit "nick" )

Fra : Peter Bang

Dato : 31-05-05 11:56

> [...]
for
>mine indlæg i al fremtid.....
>
>PS: Der er allerede én der har fundet logikken i mit "nick" )

Fint da. Må jeg henvise til GB's besvarelse om hvordan jeg
filtreres i killfilter.

Fra : G B

Dato : 31-05-05 11:14

> Er du bange for at blive puttet i kill-filter siden du skifter navn
> hele tiden ))))))))

Han kan filtreres i XNews, det virker uhyre effektivt:

[^dk\.politik\.indvandring$]
Score:: -9999 %Trolling... "Peter Bang"
From: peterbang@|privat\.dk>
Score: -9000

[^dk\.politik$]
Score:: -9999 %Trolling... "Peter Bang"
From: peterbang@|privat\.dk>
Score: -9000

GB

Fra : Alucard

Dato : 31-05-05 11:33

On 31 May 2005 10:13:39 GMT, G B <nonono@nospam.invalid> wrote:

>Han kan filtreres i XNews, det virker uhyre effektivt:

> [...]

Tak...)

Men nu benytter jeg mig hverken af XNews eller "kill-filter" ))

Fra : Per Rønne

Dato : 31-05-05 10:32

Peter Bang <peterbang@X40ZWprivat.dk> wrote:

> ... hvilket egentligt burde være et kommunalt anliggende ...

Men staten vil jo ikke give København en fornuftig struktur, der samler
hele storbyen med knap to millioner indbyggere med et fælles, folkevalgt
organ.

Samtidig sendes tocifrede milliardbeløb årligt afsted til de stenrige
jyske kommuner.

Der er i øvrigt mange af os der havde håbet på strukturreformen, så vi
havde fået en fælles Region Sjælland, med basis på Københavns Rådhus
{hvorefter Københavns kommune opdeltes i passende kommuner}. En region
med overordnet planlægning og ansvaret for sådanne ting som metroen.

Men i øvrigt bygger staten jo motorveje og jernbaner andre steder i
landet, så hvorfor ikke også i København, med 1/3 af landets befolkning?
--
Per Erik Rønne

Fra : Alucard

Dato : 31-05-05 11:35

On Tue, 31 May 2005 11:31:46 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>Men staten vil jo ikke give København en fornuftig struktur, der samler
>hele storbyen med knap to millioner indbyggere med et fælles, folkevalgt
>organ.

Hvor langt væk fra Rådhuspladsen skal man for at nå op på 2 mill.
indbyggere...? Lidt længere end Valby Bakke tror jeg....

Fra : Per Rønne

Dato : 31-05-05 11:57

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Hvor langt væk fra Rådhuspladsen skal man for at nå op på 2 mill.
> indbyggere...? Lidt længere end Valby Bakke tror jeg....

Valby Bakke ligger nu også i Københavns kommune. HT-området har 1,75
millioner indbyggere, hvilket også kan beskrives som »knap to
millioner«. Jeg er nu i øvrigt også gået over til at bruge vendingen
»vest/øst for Roskilde Domkirke«.
--
Per Erik Rønne

Fra : Allan Riise

Dato : 30-05-05 20:39

> Det er også regeringens skyld alt sammen!
>
> http://www.dr.dk/nyheder/penge/article.jhtml?articleID=256339

Så skulle det jo ikke være noget problem for staten at betale de par Mia.
det koster at lave kommunesammenlægninger, ligesom der også vil være penge
til *også* at have politi på gaden, som man jo nu lægger op til ikke er så
nødvendigt.
Så kunne der måske endda blive lidt til bistandsklienterne, som jo de facto
har fået mindre og mindre, med de tillæg der er taget fra dem, og med de
penge de skal betale, hvis de er på aktiv ordningen i mere end 6 måneder!

Det der er det egentlige problem, hvis Jeg må udtrykke det sådan, det er at
det er afgifter, som Jeg jo ellers troede at liberalisterne og de
konservative herinde var så meget imod, og moms, og ikke en mer produktion
af Danske varer, og dermed arb. pladser, der har skaffet merindtægten.

--
Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 30-05-05 20:36

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Så skulle det jo ikke være noget problem for staten at betale de par Mia.
> det koster at lave kommunesammenlægninger, ligesom der også vil være penge
> til *også* at have politi på gaden,

Det tror jeg du har ret i, og det er jo glædeligt

> [...]
> facto har fået mindre og mindre, med de tillæg der er taget fra dem, og
> med de penge de skal betale, hvis de er på aktiv ordningen i mere end 6

Du har fuldstændig ret. Er det ikke fedt?

> Det der er det egentlige problem,

Hvorfor ser du problemer i det??? Underligt... nu troede jeg lige du var
glad???

> [...]
> ellers troede at liberalisterne og de konservative herinde var så meget
> imod, og moms, og ikke en mer produktion af Danske varer, og dermed arb.

Orrk jo, og det er hovedsageligt besparelser på dagpenge der har givet de
ekstra indtægter.

Det går da fremragende med antallet af arbejdspladser... blandt andet netop
p.g.a. de nye dagpengeregler. Ikke mere "fede den af" på andres bekostning.
Nu skal vi alle lave noget

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 30-05-05 20:58

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> glad???

> Orrk jo, og det er hovedsageligt besparelser på dagpenge der har givet de

Hvor er det lige at du ser at det hovedsageligt er p.g.a. dagpengene?

> Det går da fremragende med antallet af arbejdspladser... blandt andet
> netop p.g.a. de nye dagpengeregler. Ikke mere "fede den af" på andres
> bekostning. Nu skal vi alle lave noget

Jamen det er da godt hvis der kommer arbejde til alle, så kan vi jo få gang
i integrationen, men det er jo ikke sket endnu at der er det arbejde.

--
Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 30-05-05 20:57

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor er det lige at du ser at det hovedsageligt er p.g.a. dagpengene?

.... læse, læse, læse.... jo, der: Ok, ikke _kun_ dagpenge, men også moms og
afgifter.

Ekstra indtægter i form af moms er da også kun godt. Da den jo ikke er
blevet sat op, betyder det jo at der er blevet solgt flere varer, hvilket
betyder, at der er blevet produceret mere, hvilket igen betyder flere
arbejdspladser.

"Det er især stigende ind­tægter i form af moms og afgifter samt lavere
udgifter til dagpenge der gør, at overskuddet bugner."

At en del også stammer fra ekstra afgifter er tilgengæld trist, men nå.

> Jamen det er da godt hvis der kommer arbejde til alle,

Dream on.

> så kan vi jo få gang i integrationen, men det er jo ikke sket endnu at der
> er det arbejde.

Jeg er helt enig i, at de skal ud på arbejdspladserne, for at vi kan få gang
i integrationen.

Er du ikke?

Tim

Fra : Tim

Dato : 31-05-05 09:18

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> >

> Dream on.

> Jeg er helt enig i, at de skal ud på arbejdspladserne, for at vi kan få

Allan?

Fra : Allan Riise

Dato : 31-05-05 19:35

> der

> gang

> Allan?

Hvorfor spørger Du om det, det skrev Jeg jo selv!?

--
Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 01-06-05 08:37

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor spørger Du om det, det skrev Jeg jo selv!?

På den ene side beklager I jer over, at der er for mange ledige.
På den anden side vil I gerne åbne op for større indvandring.
Som noget tredie vil I gerne have flere indvandrere ud i arbejde.

Kan du også se, at der er noget som ikke rimer?

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 01-06-05 09:08

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> at

> På den ene side beklager I jer over, at der er for mange ledige.

1 ledig som ikke kan få arbejde, er 1 ledig for mange.

> På den anden side vil I gerne åbne op for større indvandring.

Hvem er I?
Du må gerne holde Mig udenfor, Jeg går *ikke* ind for større indvandring,
men at Vi skal tage imod de flygtninge Vi skal ifølge FN.

> Som noget tredie vil I gerne have flere indvandrere ud i arbejde.

Jeg vil have *alle* ud i arbejde, som kan bestride et!

> Kan du også se, at der er noget som ikke rimer?

Nej, det kan Jeg faktisk ikke.

--
Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 01-06-05 09:13

> [...]
> Du må gerne holde Mig udenfor, Jeg går *ikke* ind for større indvandring,
> men at Vi skal tage imod de flygtninge Vi skal ifølge FN.

Naturligvis, men det har ikke noget med ledighed eller statsoverskud at
gøre.

Bortset fra det, er jeg selvfølgelig enig.

> Jeg vil have *alle* ud i arbejde, som kan bestride et!

Enig.

> Nej, det kan Jeg faktisk ikke.

Ok... jeg har taget fejl, hvad angår dit syn på indvandring. Det var det
springende punkt i mit argument, så EOD.

Tim

Fra : Per Rønne

Dato : 31-05-05 10:02

> [...]

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Jeg er helt enig i, at de skal ud på arbejdspladserne, for at vi kan få gang

Det er efter min opfattelse alt for uambitiøst, og virker som en fortsat
segregationspolitik. Med ghettodannelser.

Ghettodannelserne skal ganske simpelt nedbrydes, så indvandrerne bliver
spredt, og så vi kan få indvandrere ind i børnehaver, grund- og
gymnasieskoler, idrætsforeninger og spejdergrupper der er dansk
dominerede. Vi skulle gerne opnå at få flere tyrker som medlemmer af det
lokale menighedsråd, og flere pakistanere der er medlemmer af det lokale
kirkekor.
--
Per Erik Rønne

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 30-05-05 21:07

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

også Notrabajo??

Peter

Fra : Tim

Dato : 30-05-05 23:00

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> også Notrabajo??

Naturligvis.

Tim

Fra : NoTrabajo

Dato : 31-05-05 06:49

> også Notrabajo??

Ingen vil have mig. I mit sidste fleksjob var jeg kun i tre måneder. Lad mig dog
snart få en pension og lad mig være i fred.
--
NoTrabajo

Fra : Per Rønne

Dato : 31-05-05 10:02

NoTrabajo <trabajono@hotmail.com> wrote:

> Ingen vil have mig. I mit sidste fleksjob var jeg kun i tre måneder. Lad
> mig dog snart få en pension og lad mig være i fred.

Jeg kender fra min fagforning folk der har fået et fleksjob, efter at de
er røget ud af a-kassen eller har fået nedsat arbejdsevne. Jeg kan
fortælle mig at de er /uhyre/ glade for disse fleksjobs.

Et fleksjob som omviser på et museum er da også lige sagen for en
cand.mag. i historie og engelsk. Det er da heller ikke alle der er nogle
- pjok.
--
Per Erik Rønne

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 31-05-05 16:20

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in message

> Ingen vil have mig.

jo da, men du vil ikke have nogen

> I mit sidste fleksjob var jeg kun i tre måneder.

så er spørgsmålet om det var din eller jobbets skyld. Jeg er sikker på at
hvis parolen havde været ingen arbejde ingen penge, så havde du haft jobbet
meget længere

> Lad mig dog
> snart få en pension og lad mig være i fred.

Næeh - hvorfor i al verden skulle du have pension. I følge dine egne
oplysninger er du fuldt arbejdsdygtig, så der er ingen grund til at du skal
nasse på systemet og tage fra dem der har behov for hjælp.

Peter

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 31-05-05 17:46

> jo da, men du vil ikke have nogen

> så er spørgsmålet om det var din eller jobbets skyld. Jeg er sikker på at
> hvis parolen havde været ingen arbejde ingen penge, så havde du haft
> jobbet meget længere

Jeg husker godt hans "flexjob", hvor han proklamerede at han så sandelig var
glad for at det var overstået - for så kunne han gå tilbage til offentlig
forsørgelse igen.

> Næeh - hvorfor i al verden skulle du have pension. I følge dine egne
> oplysninger er du fuldt arbejdsdygtig, så der er ingen grund til at du
> skal nasse på systemet og tage fra dem der har behov for hjælp.

Vi er helt enige- det sære ved NoTrabajo er at han klynker over at skulle
arbejde i stedet for at nasse på systemet, samtidig med at han intet har
tilovers for de fremmede der gerne vil arbejde, men ikke kan få et arbejde
fordi de hedder Hassan eller Ali eller ikke taler perfekt dansk (selvom de
har prøvet at få mulighed for at gå til sprogundervisning er der ingen
pladser) - hans hadefulde udfald mod de fremmede skal nok opfattes således
at hvis de var ude af lemmen, ville han have det meget bedre, men han
overser at hvis de fremmede var ude af lemmen, så ville der være endnu mere
lortearbejde til ham at skulle udføre -noget som de få fremmede der har
arbejde, så ikke kan varetage.

Men han er altså ikke særlig klog her - til gengæld har jeg ikke medlidenhed
med ham når han tvinges ud på aktivering - her kunne jeg godt tænke mig at
tvangsarbejde var en mulighed, for det er en provokation at en rask og
rørig, men doven person skal lukrere på mine skattekroner -jeg giver gerne
mere i skat for de svage, de syge, de gamle etc., men ikke gerne til
nasseprinser som NoTrabajo.
Han har ingen grund til ikke at skulle arbejde -han gider bare ikke - og det
vil han have pension for? Ikke på vilkår.

--
ahw

Fra : Per Rønne

Dato : 31-05-05 18:54

Arne H. Wilstrup <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote:

> Han har ingen grund til ikke at skulle arbejde -han gider bare ikke - og det
> vil han have pension for? Ikke på vilkår.

Hvad mon han ville sige til at blive anvist arbejde som kloakarbejder -
det må vel endda så være som offenligt ansat.

I det hele taget er han et enestående propagandatilfælde for de
højreliberale skattenægtere, der frem for alt vil have reduceret
overførselsindtægter og topskat.
--
Per Erik Rønne

Fra : NoTrabajo

Dato : 01-06-05 06:36

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lortearbejde til ham at skulle udføre -noget som de få fremmede der har

De fremmedes tilstedeværelse betyder knap så meget for mig personligt, da jeg
bor i et område, hvor der ikke er særligt mange muhamedanere. Min modvilje mod
muhamedanernes tilstedeværelse her i landet, skyldes fortrinsvis at jeg føler
med de af mine landsmænd som kommer i muhamedanernes kløer og udsættes for vold,
voldtægt og røverier fra muhamedanernes side.

> [...]
> Han har ingen grund til ikke at skulle arbejde -han gider bare ikke - og det
> vil han have pension for? Ikke på vilkår.

Aktivering er noget svineri. Skaf arbejde med normale løn- og arbejdsvilkår til
de/os arbejdsløse!
--
NoTrabajo

Fra : Per Rønne

Dato : 01-06-05 07:34

NoTrabajo <trabajono@hotmail.com> wrote:

> Aktivering er noget svineri. Skaf arbejde med normale løn- og
> arbejdsvilkår til de/os arbejdsløse!

Men du var jo nærmest begejstret da du slap for dit flexjob. Jeg tror
faktisk at du må vente til du fylder 65 med at få pension. 15 år ekstra
på kontanthjælp. Hvis de altså ikke anviser dig arbejde som
kloakarbejder.
--
Per Erik Rønne

Fra : NoTrabajo

Dato : 01-06-05 10:34

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> faktisk at du må vente til du fylder 65 med at få pension. 15 år ekstra
> på kontanthjælp. Hvis de altså ikke anviser dig arbejde som

Ja, men det var jeg begejstret for at slutte med. Men er det ikke sygeligt ikke
at have lyst til arbejde, når det nu er noget af det der sættes allerhøjst af
rigtigt mange mennesker (i vores kultur)? Mon ikke det er sygeligt nok til at
jeg kan få pension?
--
NoTrabajo

Fra : Per Rønne

Dato : 01-06-05 11:01

> [...]

> ikke at have lyst til arbejde, når det nu er noget af det der sættes
> allerhøjst af rigtigt mange mennesker (i vores kultur)? Mon ikke det er

Nej.
--
Per Erik Rønne

Fra : Joakim von And

Dato : 01-06-05 12:06

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
af
> rigtigt mange mennesker (i vores kultur)? Mon ikke det er sygeligt nok til

Hvis din levnedsbeskrivelse står til troende synes jeg at det ville være ret
og rimeligt om du fik tildelt din førtidspension. Jeg tror ikke ligefrem at
folk ville stå i kø for at bytte plads med dig alligevel og kan derfor ikke
rigtigt forstå forargelsen rettet mod din person, (hvis man ser bort fra dit
syn på fremmede).

Den der med at du sagtens kunne finde et arbejde, hvis du gad - tror jeg
ikke en meter på - især ikke i betragtning af alle de år du har været væk
fra arbejdsmarkedet.

Joakim

..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-06-05 12:29

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> wrote in message
> Den der med at du sagtens kunne finde et arbejde, hvis du gad - tror jeg
> ikke en meter på - især ikke i betragtning af alle de år du har været væk
> fra arbejdsmarkedet.

Der er flere velbetalte jobs som stort set intet kræver af den ansatte:

- Dyrlægekontrollant ved svinetransporter:
http://www.landbrugsavisen.dk/siab.asp?o_id=93319

- formand for festkommite:
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3076738/

--
mvh / regards

Christian

Fra : G B

Dato : 01-06-05 12:48

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i meddelelsen

> Der er flere velbetalte jobs som stort set intet kræver af den
> ansatte:
> - Dyrlægekontrollant ved svinetransporter:
> - formand for festkommite:

LOL!!!

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : NoTrabajo

Dato : 01-06-05 17:52

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> rigtigt forstå forargelsen rettet mod din person, (hvis man ser bort fra dit

Er det ikke meget rimeligt at man har noget imod de mennesker som har forpestet
vort land med utryghed, mord, vold, voldtægt og røverier? Jeg har ikke noget
imod fremmede generelt og omgås gerne udlændinge, specielt tyskere.

Egentligt har jeg et langt mere negativt syn på halalhippier, end jeg har på den
flinke pizzabager nede på hjørnet.

> Den der med at du sagtens kunne finde et arbejde, hvis du gad - tror jeg
> ikke en meter på - især ikke i betragtning af alle de år du har været væk
> fra arbejdsmarkedet.

Glæder mig at der trods alt er nogen her, der har lidt forståelse for
virkelighedens verden.
--
NoTrabajo

Fra : G B

Dato : 01-06-05 12:45

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Aktivering er noget svineri. Skaf arbejde med normale løn- og
> arbejdsvilkår til de/os arbejdsløse!

Ja, og aktivering er ikke til hjælp for andre en dem, som ansætter en
"aktiveret", og derved får billig arbejdskraft. Det arbejde man udfører,
tæller jo ikke - som i gamle dage - som arbejdstimer, uret tikker bare
videre hen mod bistandshjælpen.

Fra : NoTrabajo

Dato : 01-06-05 06:38

> [...]

> oplysninger er du fuldt arbejdsdygtig, så der er ingen grund til at du skal
> nasse på systemet og tage fra dem der har behov for hjælp.

Hvis jeg er fuldt arbejdsdygtig, tror du så at jeg var blevet visiteret til et
fleksjob? Jeg har vist aldrig udtrykt mig om, at jeg er FULDT arbejdsdygtig.

Det kunne også tænkes, at I her i gruppen har fået et alt for positivt indtryk
af mine evner, blot fordi jeg er rimeligt god til at udtrykke mig på skrift.
--
NoTrabajo

Fra : Per Rønne

Dato : 31-05-05 10:02

> [...]

> p.g.a. de nye dagpengeregler. Ikke mere "fede den af" på andres bekostning.

Faktisk ligger besparelserne på dagpengene vel især på besparelser på
meningsløs aktivering. I dag er aktiveringsforpligtelsen opfyldt ved et
etdages kursus hvert halve år. Tidligere skulle der stilles
arbejdspladser til rådighed for de aktiverede, så eksempelvis
akademikere fik stillet et kontor til rådighed som de skulle tilbringe 8
timer om dagen i, mens de læste dagens aviser, og surfede på
internettet.

Egentligt arbejde var forbeholdt andre, der så udkonkurrede private
firmaer, hvis derefter arbejdsløse ejere så kunne sættes til den samme
beskæftigelse, som de tidligere havde udført som selvstændige. Som i
Bodum-sagen.
--
Per Erik Rønne

Fra : Carlo Hansen

Dato : 30-05-05 21:37

In article <429b68c4$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Ari06@pc.dk
says...

> [...]
> penge de skal betale, hvis de er på aktiv ordningen i mere end 6 måneder!

Hvorfor er det lige, at de skal belønnes for stadigvæk at lave
ingenting?

Det eneste fornuftige at gøre, når der er overskud i statens regnskab,
er omgående at nedsætte skatterne. Det vil sandsynligvis starte en god
spiral, dvs. give endnu mere overskud det næste år, så vi får plads til
yderligere skattenedsættelser. Det skyldes jo, at skatter og afgifter
er så høje, at det går ud over provenuet (Laffer effekten). Hvis man
virkelig vil flå "de rige" i skat, så er det bedste middel at nedsætte
skattesatserne.

/Carlo

Fra : Kim2000

Dato : 30-05-05 21:45

> [...]
> er så høje, at det går ud over provenuet (Laffer effekten). Hvis man
> virkelig vil flå "de rige" i skat, så er det bedste middel at nedsætte

Den bedste ting man kan gøre er at sikre skattelettelser ikke bliver
brugt til opsparing, dvs. det er de laveste indtægter der skal have
skattelettelser, lønarbejderen bruger pengene på forbrug, den rige
sætter dem i banken (keynes økonomiske teori)

mvh
Kim

Fra : Jesper

Dato : 30-05-05 22:36

Kim2000 <kim2000@tele2ads1.dk> wrote:

> [...]
> skattelettelser, lønarbejderen bruger pengene på forbrug, den rige
> sætter dem i banken (keynes økonomiske teori)

Den rige investerer dem i arbejdspladser, så flere arbejdsløse kan få
noget at lave, især når kupon- og foliokontorenten er så lav som
tilfældet er det i dag!

Fra : Kim2000

Dato : 30-05-05 22:50

> Den rige investerer dem i arbejdspladser, så flere arbejdsløse kan få
> noget at lave, især når kupon- og foliokontorenten er så lav som
> tilfældet er det i dag!

sådan er virkeligheden bare ikke, de rigeste køber en ny båd, sætter dem
i udenlandske aktier osv osv. Middelklassen køber en ny bil, betaler af
på lånet, bruger pengene på et nyt køkken etc. Hvis du vil være sikker
på at få pengene hjem via skatter, afgifter, moms osv så er det de
lavestlønnede der skal satses på, hvilket desværre gør at jeg
diskvalificerer mig selv til skattelettelser - øv....

mvh
Kim

Fra : Jesper

Dato : 30-05-05 23:33

> [...]
> lavestlønnede der skal satses på, hvilket desværre gør at jeg
> diskvalificerer mig selv til skattelettelser - øv....

Har du nogensinde tænkt over hvordan mon det kan være at hvis Danmark
var en amerkansk delstat, så ville den målt i BNP pr. indb. være den 10.
fattigeste på niveau med sydstaten Kentucky.

Andre interessante facts: De fattigeste 12% af den amerikanske
befolkning tjener mere end de fattigste 12% af danskerne, har en bedre
boligstandard og og har flere biler.

Fra : JJ

Dato : 30-05-05 23:20

On Mon, 30 May 2005 23:49:42 +0200, "Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk>
wrote:

> [...]
>lavestlønnede der skal satses på, hvilket desværre gør at jeg
>diskvalificerer mig selv til skattelettelser - øv....

-:)
Men ved at give skattelettelser til de lavestlønnede sætter du gang i
en spiral, for så vil encitamentet til at uddanne sig blive mindre,
hvis den økonomiske gevinst er lavere, etc etc.

Det bedste var om man kunne sænke momsen og få det reelle resultat ud
af en sådan nedsættelse. Det vil nemlig også gavne den lavestlønnede
mest (da mest %-vis går til forbrug for ham) og gradvist mindre jo
mere man tjener.

Fra : NoTrabajo

Dato : 31-05-05 06:52

"JJ" <Jsins@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> af en sådan nedsættelse. Det vil nemlig også gavne den lavestlønnede
> mest (da mest %-vis går til forbrug for ham) og gradvist mindre jo

Jeg er meget skeptisk med hensyn til at sænke momsen, da jeg forventer at
priserne vil forblive næsten uændret, fordi momssænkningen vil blive slugt af
fabrikanter, grossister og detailhandel.
--
NoTrabajo

Fra : Carlo Hansen

Dato : 31-05-05 19:39

In article <429bfcb4$0$18639$14726298@news.sunsite.dk>,
trabajono@hotmail.com says...

> Jeg er meget skeptisk med hensyn til at sænke momsen, da jeg forventer at
> priserne vil forblive næsten uændret, fordi momssænkningen vil blive slugt af
> fabrikanter, grossister og detailhandel.

Til dels har du ret. For at modvirke det skal man sørge for, at
konkurrencen bliver effektiv i hele EU. Danske dagligvarer, fødevarer,
serviceydelser og byggeartikler er meget dyrere end i de fleste
europæiske lande. Men mange ting kan man handle i nabolandene, hvis de
danske handlende og håndværkere ikke forstår at konkurrere på pris og
kvalitet. Vi skal have prisen ned og kvaliteten op, og momsen bør nærme
sig EU-gennemsnittet.

/Carlo

Fra : Carlo Hansen

Dato : 31-05-05 19:34

In article <0ULme.754$Zl6.71@news.get2net.dk>, kim2000@tele2ads1.dk
says...

Ok, den fortolkning af Keynes har jeg ikke lige hørt før. Men jeg er
heller ikke økonom.

> [...]
> lavestlønnede der skal satses på, hvilket desværre gør at jeg
> diskvalificerer mig selv til skattelettelser - øv....

Nu modsiger du dig selv, ved at nævne hvordan "de rige" øger forbrug og
investeringer. Det er jo godt for beskæftigelsen.

Man skal ikke give de lavestlønnede skattelettelser - og det kan man
heller ikke. Man kan ikke give skattelettelser til nogen, der nærmest
ikke betaler skat i forvejen. Man kan heller ikke klippe en skaldet.

Man skal lette skatten på den sidst tjente krone, så der bliver et
større incitement til at yde en indsats på arbejdsmarkeden. Det
optimale er en flad skat, dvs. en skatteprocent på lønindkomst, der er
ens for alle.

/Carlo

Fra : Per Rønne

Dato : 31-05-05 20:08

Carlo Hansen <yourself372@hotmail.com> wrote:

> [...]

> større incitement til at yde en indsats på arbejdsmarkeden. Det
> optimale er en flad skat, dvs. en skatteprocent på lønindkomst, der er

Ja, mere vil have mere.
--
Per Erik Rønne

Fra : Carlo Hansen

Dato : 31-05-05 21:54

In article <1gxg2k0.sz4tg0dtvq5nN%spam@husumtoften.invalid>,
spam@husumtoften.invalid says...

> Ja, mere vil have mere.

Jamen, hvad er det for noget vrøvl. Jeg kan godt forstå, at folk gerne
vil have lidt mere ud af de penge, de selv tjener, i stedet for at
politikerne bruger deres surt tjente penge til at købe stemmer hos de
grådige kontanthjælpsmodtagere og pensionister. Om dem kan du med rette
sige "mere vil have mere," men det skal de ikke have, for så bliver det
endnu sværere at skaffe arbejdskraft, hvilket blot forstærker den
dødsspiral, som velfærdssamfundet er havnet i.

Jeg må sige, at jeg er skuffet. Jeg betragter dig normalt som en
intelligent og vidende debattør, men nu har du taget betonhjelmen på.

Nogle økonomer har foreslået at kombinere den flade skat med en slags
borgerløn. Dvs. at alle borgere modtager et grundbeløb fra staten,
f.eks. 60.000 kr. årligt. De kan de så vælge at supplere med indtægter
fra arbejde, som beskattes med en fast sats, f.eks. 25%. Herved sikrer
du de, der ikke vil arbejde en indtægt, uden at diskriminere. Og vil du
have mere, kan det rent faktisk betale sig at yde en indsats. Hvad
synes du om den model?

/Carlo.

Fra : Per Rønne

Dato : 31-05-05 23:25

> [...]

> du de, der ikke vil arbejde en indtægt, uden at diskriminere. Og vil du
> have mere, kan det rent faktisk betale sig at yde en indsats. Hvad

Dagpengemax ligger i dag på cirka 170.000 kroner om året. Mere end
halvdelen af landets lønmodtagere modtager hvert år på mindst en gang.
Hvad tror du at chancen for et sådant forslag ville være? Hvis
regeringen altså også gerne ville genvælges?

6000/12 = 5000 om måneden. Det er mindre end kontanthjælpen, ja, det er
endda mindre end starthjælpen. Disse økonomer er ganske simpelt grådige;
de ønsker jo et skarpt opdelt samfund hvor de selv slipper billigt i
skat, mens andre skal presses helt ned i dybet.

Meeen - et sådant forslag er altså ikke værd at tage alvorligt.
--
Per Erik Rønne

Fra : Alucard

Dato : 01-06-05 07:28

On Wed, 1 Jun 2005 00:24:41 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

> [...]
>skat, mens andre skal presses helt ned i dybet.
>
>Meeen - et sådant forslag er altså ikke værd at tage alvorligt.

Hvad med at spørge NoTrabajo om det var et beløb han kunne nøjes med
hvis han var sikker på aldrig at skulle lave noget ?

Fra : Per Rønne

Dato : 01-06-05 07:51

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Hvad med at spørge NoTrabajo om det var et beløb han kunne nøjes med
> hvis han var sikker på aldrig at skulle lave noget ?

NoTrabajo er et særtilfælde, ganske simpelt. Men det er nu ærligt talt
lidt vanskeligt at bedømme ham fra den »afstand« vi ser ham; vi kender
ikke hans navn, ikke hans adresse, og ingen af os har rent faktisk set
ham. Men han må være intelligent og må i hvert fald tidligere kunne have
taget sig sammen; ellers ville han jo ikke i dag kunne være cand.polyt.
--
Per Erik Rønne

Fra : Alucard

Dato : 01-06-05 08:22

On Wed, 1 Jun 2005 08:51:06 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

> [...]
>ham. Men han må være intelligent og må i hvert fald tidligere kunne have
>taget sig sammen; ellers ville han jo ikke i dag kunne være cand.polyt.

Jeg tænkte mere på om det kunne bruges som en valgmulighed...
Så dem der ikke VILLE lave noget kunne vælge det og dermed slippe for
offentlig indblanding.... Det må da være en win-win situation.... Dem
der ikke VILLE lave noget slap (de får jo aldrig arbejde alligevel) og
samfundet slap billigere.....

Fra : Carlo Hansen

Dato : 01-06-05 14:47

In article <1gxgbae.rdvla41w3n2dyN%spam@husumtoften.invalid>,
> [...]

> Hvad tror du at chancen for et sådant forslag ville være? Hvis
> regeringen altså også gerne ville genvælges?

Jeg mindes ikke at have sagt, at arbejdsløshedsforsikring skulle
afskaffes. Det er ikke givet, at det skal det.

> 6000/12 = 5000 om måneden. Det er mindre end kontanthjælpen, ja, det er
> endda mindre end starthjælpen.

Nu var beløbet også bare et tal, jeg fandt på som eksempel. Der skal
også være råd til det, men ellers kunne vi for den sags skyld godt sige
10.000 kr pr. måned, som ca. er det, en dagpengemodtager modtager kvit
og frit efter skat. Men der er jo den store forskel, at i denne ordning
er der intet krav om, at man skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet
(eller bizarre aktiveringsprojekter og andet gejl). Enhver myndig
borger har ret til pengene. I praksis skal der nok være en gradvis
stigning, så f.eks. de 18-21 årige ikke modtager det fulde beløb. Jeg
synes, at der er fordele ved dette i stedet for at give skattemæssige
fradrag, der netop ikke kan udnyttes af personer med meget lav
indkomst. Der er ingen ligningsmæssige fradrag, når man har en flad
skat.

> Disse økonomer er ganske simpelt grådige; de ønsker jo et skarpt opdelt samfund hvor de selv slipper billigt i
> skat, mens andre skal presses helt ned i dybet.

Det kan jeg slet ikke følge dig i. Med flad skat betaler en person med
en indkomst på en million kr. jo 10 gange så meget som en person med en
indkomst på 100.000 kr. Det synes jeg ikke er at slippe spor billigt.
Men det er måske rimeligt nok, at man skal yde efter evne. Alternativt
kunne man betale efter forbrug af offentlige ydelser. Men den
progressive beskatning, som vi har nu, er et samfundskadeligt overgreb
på initiativrige og virkelystne individer. Det er et af de få aktiver,
samfundet har, men man behandler dem som skidt. Skat er en straf på
arbejde, og jeg synes at straffen skal være en smule mildere. Hvis
belønningen for ugidelighed (f.eks. kontanthjælpen) så må nedsættes en
smule, så må det være sådan.

/Carlo

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 04-06-05 18:32

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> wrote in message

> [...]
> der skal satses på, hvilket desværre gør at jeg diskvalificerer mig selv

Det synspunkt står du meget alene med i økonomikredse. Jeg ved ikke om
Arbejderbevægelsens Erhvervsråd vil sætte sit navn på spil for gud ved
hvilken gang, men flg. institutioner er enige i en afskaffelse af topskatten
giver den største egenfinansiering og vækst.

Finansministeriet
Økonomiministeriet (der mener det er gratis på sigt at afskaffe topskatten)
Skatteministeriet
Nationalbanken
Vismændene
OECD
Handelskammeret
Dansk Industri
Finansrådet
CEPOS
Skatteborgerforeningen

Desværre har den socialdemokratiske dominans haft fokus på at gøre Lorenz
kurven helt flad frem for at tro på Laffer kurven. Det er en syg tanke at
skabe lighed ved at holde de dygtigste nede.

Heldigvis er socialdemokratismen på retur, folk vil nu have frihed.

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 31-05-05 10:02

Carlo Hansen <yourself372@hotmail.com> wrote:

> Det eneste fornuftige at gøre, når der er overskud i statens regnskab,
> er omgående at nedsætte skatterne.

Mig bekendt har staten altså en gæld på en halv milliard kroner, som vi
gerne skulle af med. Det svarer til en trediedel af nationalproduktet.
--
Per Erik Rønne

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-05-05 10:19

> Mig bekendt har staten altså en gæld på en halv milliard kroner, som vi
> gerne skulle af med. Det svarer til en trediedel af nationalproduktet.

½ mia ? Ingenting i forhold til 34,7 milliarder kroner, mon ikke du tager
fejl ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : Per Rønne

Dato : 31-05-05 11:02

Christian B. Andresen <nobody@domain.country> wrote:

> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> ∏ mia ? Ingenting i forhold til 34,7 milliarder kroner, mon ikke du tager
> fejl ?

Billion, naturligvis;-(.
--
Per Erik Rønne

Fra : Carlo Hansen

Dato : 31-05-05 19:27

In article <1gxfa2p.1g536cla22ambN%spam@husumtoften.invalid>,
spam@husumtoften.invalid says...

> Mig bekendt har staten altså en gæld på en halv milliard kroner, som vi
> gerne skulle af med. Det svarer til en trediedel af nationalproduktet.

Der er ingen grund til hastværk med at reducere gælden. Faktisk har jeg
læst, at nogle økonomer mener, at staten skal tage yderlige lån, fordi
det har højeste prioritet at nedbringe skatten.

/Carlo.

Fra : Per Rønne

Dato : 31-05-05 20:08

> [...]

> læst, at nogle økonomer mener, at staten skal tage yderlige lån, fordi
> det har højeste prioritet at nedbringe skatten.

Ja, vi ved alle at nogle mennesker er grådige, og især visse af dem i de
højere indkomstlag. Det er i øvrigt de samme typer der vil have nedsat
lønnen for de lavtlønnede, og nedsat overførselsindkomsterne.
--
Per Erik Rønne

Fra : Carlo Hansen

Dato : 31-05-05 21:43

In article <1gxg2fv.1le67201wskco8N%spam@husumtoften.invalid>,
> [...]

> højere indkomstlag. Det er i øvrigt de samme typer der vil have nedsat
> lønnen for de lavtlønnede, og nedsat overførselsindkomsterne.

Hvor for du den sammenhæng fra? Det handler om at skaffe
arbejdspladser. Det gør man ikke ved at betale al sin gæld og at undgå
at optage lån. Det gælder også for staten.

/Carlo.

Fra : Allan Riise

Dato : 31-05-05 21:47

"Carlo Hansen" <yourself372@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> arbejdspladser. Det gør man ikke ved at betale al sin gæld og at undgå
> at optage lån. Det gælder også for staten.

Ahemm, nå!?

Hvis man betale enhver sit, og derefter kan sætte skatten ned, det er da
immervæk bedre, og nu er lige så god en tid som anden, da Vi jo ikke har
massiv arb. løshed (men desværre nogen), og Vi ved ikke hvornår det vender.
Og det går da godt for Norge, som jo ikke skylder noget væk!

--
Allan Riise

Fra : Carlo Hansen

Dato : 01-06-05 14:55

In article <429ccd1d$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Ari06@pc.dk
says...

> [...]
> massiv arb. løshed (men desværre nogen), og Vi ved ikke hvornår det vender.

Det er ikke nødvendigvis altid det bedste at betale sine lån ud. Det
afhænger af mange ting. Kun hvis man har penge tilovers, som man ikke
har noget bedre at bruge til, er det altid en god idé af afvikle gælden
hurtigere. Og her har vi netop en situation, hvor økonomer har
beregnet, at det er bedre at bruge pengene på at give skattelettelser,
så vi kan få gang i hjulene og få flere i arbejde. Det vil sikkert vise
sig at få pengene til at fosse endnu mere ind i statskassen i de
kommende år. Og så bliver det måske tid til at afvikle gælden.

> Og det går da godt for Norge, som jo ikke skylder noget væk!

De har jo også mange oliepenge til overs, så de har ikke brug for
kapital.

/Carlo

Fra : Allan Riise

Dato : 01-06-05 16:07

> [...]
> sig at få pengene til at fosse endnu mere ind i statskassen i de
> kommende år. Og så bliver det måske tid til at afvikle gælden.

Jeg er så absolut ikke enig, da man aldrig kan vide sig sikker på renten, og
dermed rentebyrdens størrelse.
Som det er nu, så betaler Vi hvert år mange penge, til ingenting (Læs
renter), som vi kunne gøre mindre.
Derudover, så overlader Vi vore efterkommere en gæld, med rentebyrde, som Vi
ikke kan være sikker på at De kan bære, og som i en recesionsperiode, kan
gøre mulighederne for at låne umulig.
Derudover, så mener Jeg ikke at det er bevist at en lavere skat i sig selv
skaber mere arbejde. Som det er nu, så er det merforbrug der er kommet af at
lade folk bruge Deres egne penge, læs pensionsopsparing, før tid, mest brugt
på nye biler, vin, elektronik, hårde hvidevarer og nye tilbygninger (som man
nu, som ejer, vil søge at få lavet billigst muligt, læs "på Polsk").
Altså er det *ikke* varer der i sig selv giver en vækst i arbejdspladser.

> De har jo også mange oliepenge til overs, så de har ikke brug for
> kapital.

Du mener vel ikke har brug for lånt kapital?
Kapital har de jo rigelig af!

--
Allan Riise

Fra : Carlo Hansen

Dato : 02-06-05 20:36

In article <429dcf01$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Ari06@pc.dk
says...

> Jeg er så absolut ikke enig, da man aldrig kan vide sig sikker på renten, og
> dermed rentebyrdens størrelse.

Staten kan jo (ligesom alle andre) låne penge til fast rente i f.eks.
30 år, så det argument holder ikke.

> Som det er nu, så betaler Vi hvert år mange penge, til ingenting (Læs
> renter), som vi kunne gøre mindre.

Sådan tænkte jeg også engang. Men efter at jeg har lært lidt mere om
økonomi og finansering, ser jeg ikke længere sådan på det. Som jeg har
sagt, er det ikke altid en god idé at afvikle sin gæld hurtigere end
aftalt. Det kan ende med at være meget dyrere, totalt set.

> Derudover, så overlader Vi vore efterkommere en gæld, med rentebyrde, som Vi
> ikke kan være sikker på at De kan bære, og som i en recesionsperiode, kan
> gøre mulighederne for at låne umulig.

Du skulle have været beslutningstager i de glade Anker Jørgensen dage.
Det er jo der, hvor statsgælden er stiftet. Det er således ikke os, der
efterlader gæld til vores efterkommere. Det er den generation, der nu
tager hul på efterlønnen og folkepensionen. De lader os "unge" med
mange år tilbage på arbejdsmarkedet betale både deres efterløn,
folkepension og renter/afdrag på den gæld, de så flot har stiftet.
Samtidig får vores generation at vide, at vi ikke skal regne med
efterløn og sikkert heller ikke folkepension. Et eller andet sted har
de gamle sgu taget røven på os. Men vi kan gøre slaget i ansigtet lidt
blødere ved at sende gælden videre, når vores efterkommer nu slipper
for at finansere vores pension. I øvrigt er det også næsten sikkert, at
de vil være rigere end os, så de vil have noget nemmere ved at bære
byrden. Men hvis der var nogen anstændighed hos "de gamle," så ville de
sige nej tak til efterlønnen nu og så få betalt den gæld, som DE har
stiftet og levet flot for.

> Du mener vel ikke har brug for lånt kapital?
> Kapital har de jo rigelig af!

Ja ja, selvfølgelig, Per Nittengryn.

/Carlo

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 04-06-05 18:25

> [...]
>
> Mig bekendt har staten altså en gæld på en halv milliard kroner, som vi
> gerne skulle af med. Det svarer til en trediedel af nationalproduktet.

Desværre lykkedes det ikke SR regeringen at afdrage på gælden i kroner og
ører, men den blev mindre målt i % af BNP. Skattelettelser er en investering
i vækst, det er på tide Danmark fjerner de absurd høje marginalskatter, det
er muligvis ganske gratis. Og så er der stadig penge til at afdrage på
gælden.

Thorkild

Fra : Jesper

Dato : 30-05-05 22:10

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> Så skulle det jo ikke være noget problem for staten at betale de par Mia.
> det koster at lave kommunesammenlægninger,

Ja..hvis det er nødvendigt, så er der råderum, godt eller skidt?

> ligesom der også vil være penge
> til *også* at have politi på gaden, som man jo nu lægger op til ikke er så
> nødvendigt.

Ja, er det ikke herligt?

> [...]
> penge de skal betale, hvis de er på aktiv ordningen i mere end 6 måneder!

Mange af dem får stadigvæk så meget at der ingen økonomisk fordel ved at
arbejde og det harmonerer jo også fint med muhamedanernes arbejdsmoral
(...mange af dem (de fremmede) kommer fra lande, hvor det at arbejde
ikke regnes for at være særligt fint. Erik Bonnerup, fmd for
Integrationsministeriet Intergrationstænketank.).

> [...]
> konservative herinde var så meget imod, og moms, og ikke en mer produktion
> af Danske varer, og dermed arb. pladser, der har skaffet merindtægten.

Begge dele bidrager til den bugnende statskasse og vi kan allesammen
takke regeringen for det. For sosserne har jo bare sidddet på den flade
og lavet ingenting siden Nov 2001!

Fra : Allan Riise

Dato : 31-05-05 06:30

> Ja..hvis det er nødvendigt, så er der råderum, godt eller skidt?

Godt.
Skidt er det at regeringen har sagt Nej!

> Ja, er det ikke herligt?
Herligt.
> [...]

> ikke regnes for at være særligt fint. Erik Bonnerup, fmd for
> Integrationsministeriet Intergrationstænketank.).

De der ikke ser en økonomisk fordel ved at arbejde er enlige forsørgere, og
de kunne jo passende, når nu der er så stort et pres på daginst. få lidt
mere, og så passe sine børn mere selv, dog stadig kunne benytte dagpladserne
hvor de selv går med som en ekstra hånd.
Ang. kulturen hos ikke etniske Danskere, så er det noget der skal gøres op
med, for selvf. skal de på lioge fod som andre, i størst mulig grad, ud på
arb. markedet.

> Begge dele bidrager til den bugnende statskasse og vi kan allesammen
> takke regeringen for det. For sosserne har jo bare sidddet på den flade
> og lavet ingenting siden Nov 2001!

Nu er de vel heller ikke tvunget til at gå med i 1 eneste forlig.

--
Allan Riise

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 04-06-05 16:10

> [...]
> konservative herinde var så meget imod, og moms, og ikke en mer produktion
> af Danske varer, og dermed arb. pladser, der har skaffet merindtægten.

Tal har aldrig været din stærke side. Man må undre der findes folk der er så
dumme de ikke forstår et ">" tegn når man sammenligner samfundsøkonomi over
en årrække.

Thorkild

Fra : Kim2000

Dato : 30-05-05 20:33

> Det er også regeringens skyld alt sammen!
>
> http://www.dr.dk/nyheder/penge/article.jhtml?articleID=256339

Det er da alligevel ufatteligt at den regering ikke kan regne, da
Lykketoft sad der kom der aldrig den slags regnefejl, hverken i plus
eller minus. Det stemte på kroner og øre.

mvh
Kim

Fra : Allan Riise

Dato : 30-05-05 20:52

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da alligevel ufatteligt at den regering ikke kan regne, da
> Lykketoft sad der kom der aldrig den slags regnefejl, hverken i plus eller
> minus. Det stemte på kroner og øre.

Jeg tror ikke at de har tid, de har mere travlt med at regne på nedskæringer
og privatiseringer af statslige foretagender!

--
Allan Riise

Fra : John Doe

Dato : 30-05-05 21:54

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror ikke at de har tid, de har mere travlt med at regne på
> nedskæringer og privatiseringer af statslige foretagender!

Privatiseringer af statslige foretagende ville heller ikke være så ringe
endda.

Hilsen Sten

Fra : Tim

Dato : 30-05-05 20:47

> [...]
>>
> Det er da alligevel ufatteligt at den regering ikke kan regne, da
> Lykketoft sad der kom der aldrig den slags regnefejl, hverken i plus eller

Ingen har været vandt til at regne med positive tal i meget lang tid. Vi er
simpelthen nødt til at vænne os til, at vi ikke længere har ministre som
Svend Auken og Ole Stavad, der prøver at køre Danmark i økonomisk ruin.

Tim

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 04-06-05 16:07

> [...]
>>

> Det er da alligevel ufatteligt at den regering ikke kan regne, da
> Lykketoft sad der kom der aldrig den slags regnefejl, hverken i plus eller

Jeg er ikke helt sikker på Scarla Nielsen er enig med dig i ovenstående.

I øvrigt slog Lykketofts prognoser konsekvent fjel og jeg kan faktisk ikke
huske det nogen sinde har været til positiv side.

Thorkild

Fra : viidal@gmail.com

Dato : 31-05-05 09:44

Jesper wrote:

> Har du nogensinde tænkt over hvordan mon det kan være at hvis Danmark
> var en amerkansk delstat, så ville den målt i BNP pr. indb. være den 10.
> fattigeste på niveau med sydstaten Kentucky.

Jo, men stadig et af de rigeste i Europa.

> Andre interessante facts: De fattigeste 12% af den amerikanske
> befolkning tjener mere end de fattigste 12% af danskerne, har en bedre
> boligstandard og og har flere biler.

Hvor finder du tal for det? Det lyder interessant.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-05-05 09:49

<viidal@gmail.com> wrote in message

> Hvor finder du tal for det? Det lyder interessant.

Det tror jeg ikke på, kilde ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : Per Rønne

Dato : 31-05-05 10:32

Christian B. Andresen <nobody@domain.country> wrote:

> <viidal@gmail.com> wrote in message

> Det tror jeg ikke på, kilde ?

Her skal man jo så også huske på kursen, og på prisen på f.eks. en
universitetsuddannelse.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 31-05-05 18:07

Christian B. Andresen <nobody@domain.country> wrote:

> <viidal@gmail.com> wrote in message

> Det tror jeg ikke på, kilde ?

Faktisk var det en komentar i Berlingske for et par uger siden.

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-05 19:48

Jesper wrote:

> Faktisk var det en komentar i Berlingske for et par uger siden.

Så man skal ikke tro alt, man læser?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : viidal@gmail.com

Dato : 31-05-05 12:19

_Jesper_ wrote:

> [...]
VD:

> Det tror jeg ikke på, kilde ?

Jesper har vist slettet sit indlæg. Hvilket udtryk
bruger man for BNP på engelsk?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Per Rønne

Dato : 31-05-05 13:49

<viidal@gmail.com> wrote:

> Hvilket udtryk bruger man for BNP på engelsk?

Gross National Product. GNP.

Se i øvrigt denne forældede opstilling:

http://www.studentsoftheworld.info/infopays/rank/PNBH2.html

- og husk så på at antallet angives i GNP per capita, i dollars, og at
dollaren siden er faldet en 30% over for ¤, som vores krone er knyttet
til. Vi når så cirka frem til samme tal per capita, altså samme
levestandard i USA og Danmark, men med den forskel at USA har et
vanvittigt overforbrug, hvilket viser sig i horrible underskud på såvel
statsbudget som betalingsbalancens løbende poster.

Alt i alt har vi en bundsolid økonomi.

En nyere opgørelse viser i øvrigt at Danmark er rykket op på 5. pladsen,
mens USA er rykket ned på 7. pladsen:

http://www.alsagerschool.co.uk/subjects/sub_content/geography/Gpop/HTMLE
NH/stats/gnp.htm

7 United States 26980
19 United Kingdom 18700
20 United Arab Emirates 17400
24 New Zealand 14340
29 Korea, South 9700
34 Saudi Arabia 7040
43 Czech Republic 3870
44 Trinidad and Tobago 3770
49 Saint Lucia 3370
51 South Africa 3160
64 Costa Rica 2610
67 St.Vincent and the Grenadines 2280
77 El Salvador 1610
82 Dominican Republic 1460
89 Papua-New Guinea 1160
91 Western Samoa 1120
96 Cape Verde 960
99 Solomon Islands 910
100 Macedonia 860
101 Egypt 790
102 Lesotho 770
103 Armenia 730
104 Kyrgyzstan 700
105 Sri Lanka 700
106 Congo 680
107 Albania 670
108 Cote d'Ivoire 660
109 Cameroon 650
110 China 620
111 Honduras 600
112 Senegal 600
113 Guyana 590
114 Uzbekistan 570
115 Guinea 550
116 Zimbabwe 540
117 Azerbaijan 480
118 Comoros 470
119 Mauritania 460
120 Pakistan 460
121 Georgia 440
122 Bhutan 420
123 Angola 410
124 Zambia 400
125 Ghana 390
126 Equatorial Guinea 380
127 Nicaragua 380
128 Suriname 380
129 Benin 370
130 Laos 350
131 Sao Tome and Principe 350
132 Central African Republic 340
133 India 340
134 Tajikistan 340
135 Gambia 320
136 Mongolia 310
137 Togo 310
138 Bolivia 300
139 Kenya 280
140 Cambodia 270
141 Nigeria 260
142 Yemen 260
143 Guinea-Bissau 250
144 Haiti 250
145 Mali 250
146 Bangladesh 240
147 Uganda 240
148 Vietnam 240
149 Burkina Faso 230
150 Madagascar 230
151 Niger 220
152 Nepal 200
153 Chad 180
154 Rwanda 180
155 Sierra Leone 180
156 Malawi 170
157 Burundi 160
158 Tanzania 120
159 Zaire 120
160 Ethiopia 100
161 Mozambique 80

--
Per Erik Rønne

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-05 14:36

Per Rønne wrote:

> Gross National Product. GNP.
>
> Se i øvrigt denne forældede opstilling:
>
> http://www.studentsoftheworld.info/infopays/rank/PNBH2.html

Tak for oplysningen og tallene. Kan man også
finde tal for Kentucky, som Jesper bragte frem.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Per Rønne

Dato : 31-05-05 15:02

vidal (at) webspeed.dk <"vidal (at) webspeed.dk"> wrote:

> Tak for oplysningen og tallene. Kan man også
> finde tal for Kentucky, som Jesper bragte frem.

Sikkert, men hvis Danmark er rigere end USA som sådan, og hvis Kentucky
er fattigere end det amerikanske gennemsnit, så kan de vel ikke samtidig
være rigere end Danmark?

I øvrigt er det i USA meget almindeligt for fattige at bo i »mobile
homes«, en slags campingvogne. Noget vi jo slet ikke ser her i landet.
--
Per Erik Rønne

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 31-05-05 16:40

> [...]
>
> I øvrigt er det i USA meget almindeligt for fattige at bo i »mobile
> homes«, en slags campingvogne. Noget vi jo slet ikke ser her i landet.

.................................endnu

Men med DFs hjælp skal det nok komme

Peter

Fra : Per Rønne

Dato : 31-05-05 16:45

Peter K. Nielsen <nixen@bixen.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> ................................endnu
>
> Men med DFs hjælp skal det nok komme

Hvordan? Det er jo ellers DF der først og fremmest vil have sat
pensioner, herunder førtidspensioner, op. Det er trods alt ikke
tilfældigt at flertallet af LO-arbejdere, arbejdsløse, bistandsklienter,
folkepensionister og førtidspensionister stemmer på Venstre eller Dansk
Folkeparti. Eksempelvis SF ser jo ud til at være mere interesseret i at
bruge pengene i udlandet.
--
Per Erik Rønne

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 31-05-05 20:25

> Hvordan? Det er jo ellers DF der først og fremmest vil have sat
> pensioner, herunder førtidspensioner, op.

ja det siger de, men hvordan vil de finansere det, når de samtidig taler om
skattelettelser???

Det er trods alt ikke
> tilfældigt at flertallet af LO-arbejdere, arbejdsløse, bistandsklienter,
> folkepensionister og førtidspensionister stemmer på Venstre eller Dansk
> Folkeparti.

Enig. men har du spekuleret over om det kan være fordi de er for dumme til
at se konsekvenserne af DFs politik??

Peter

Fra : Per Rønne

Dato : 31-05-05 21:18

Peter K. Nielsen <nixen@bixen.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> ja det siger de, men hvordan vil de finansere det, når de samtidig taler om
> skattelettelser???

Det er jo rent faktisk heller ikke DF der taler om skattelettelser. Det
er K og R.

> Enig. men har du spekuleret over om det kan være fordi de er for dumme til
> at se konsekvenserne af DFs politik??

Kunne det ikke tænkes at du når dine konklusioner, fordi din opfattelse
af DFs politik ligger langt fra virkeligheden? I realiteten ligger
partiet jo til venstre for S, når der ses bort fra udlændingepolitikken,
hvor venstrefløjen i de sidste årtier har overtaget højrefløjens
synspunkter {løntrykkeri ved import af ekstra arbejdskraft har aldrig
tidligere været populær i fagforeningskredse eller partier til venstre
for R}.
--
Per Erik Rønne

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 31-05-05 22:58

> [...]
> synspunkter {løntrykkeri ved import af ekstra arbejdskraft har aldrig
> tidligere været populær i fagforeningskredse eller partier til venstre

og i hvor mange år er det så lige DF arbejdede for at svække
fagforeningerne???

det gjorde de lige indtil en eller anden einstein i partiet, opdagede at nu
kom østarbejderne

Peter

Fra : Per Rønne

Dato : 31-05-05 23:30

> [...]

> fagforeningerne???
>
> det gjorde de lige indtil en eller anden einstein i partiet, opdagede at nu

Hvornår var det nu DF blev dannet som parti? Og i hvor mange år er det
nu at partiet har haft en reel indflydelse i folketinget?

Partiet har ikke engang haft dets tiårs fødselsdag endnu, og har i høj
hastighed fjernet sig fra det skandaløse parti, det er udsprunget af:
Fremskridtspartiet. Og til stadighed gået mod venstre. DF har forlængst
fået kontakt til LO.
--
Per Erik Rønne

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 01-06-05 17:03

> [...]
> hastighed fjernet sig fra det skandaløse parti, det er udsprunget af:
> Fremskridtspartiet. Og til stadighed gået mod venstre. DF har forlængst

forlængst og forlængst, og kontakt og kontakt. Fakta er at indtil for 3 år
siden arbejdede DF aktivt for at få ophævet ekslklusivaftalerne

PEter

Fra : Tim

Dato : 01-06-05 23:04

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> forlængst og forlængst, og kontakt og kontakt. Fakta er at indtil for 3 år
> siden arbejdede DF aktivt for at få ophævet ekslklusivaftalerne

Var du for, eller imod Euro'en dengang Peter?

Tim

Fra : Tim

Dato : 01-06-05 00:09

> og i hvor mange år er det så lige DF arbejdede for at svække
> fagforeningerne???
>
> det gjorde de lige indtil en eller anden einstein i partiet, opdagede at
> nu kom østarbejderne

Lige netop "Einstein" bør man nok skrive med stort, hvis man vil tages
alvorligt.

Tim

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 04-06-05 17:11

> [...]
>
> Alt i alt har vi en bundsolid økonomi.
>
> En nyere opgørelse viser i øvrigt at Danmark er rykket op på 5. pladsen,

Nu har du efterhånden debateret i mange år på denne liste Per og derfor er
det skuffende du ikke finder de bedste kilder, de rigtige tal og refererer
til situationen i 1997.

Hvis man skal sammenligne BNP pr. indbygger bruger man BNP(PPP), hvor PPP
står for en korrektion for Purchase Power Parity.

Og så bruger man OECD eller Eurostat som kilde, her er sammenlignelige
værdier for OECD landene hentet fra Danmarks Statistik, baseret på tal fra
Eurostat.

Købekraftpariteter og internationale mængde- og prissammenligninger
efter enhed,
varegruppe, land og tid
2003
BNP per indbygger (indeks EU-15 = 100))
BNP
Frankrig,Monaco 102,00
Nederlandene 111,00
Forb.Rep.Tyskl. 99,00
Italien 98,00
Storbritannien 109,00
Irland 121,00
Danmark 112,00
Grækenland 74,00
Portugal 68,00
Spanien 90,00
Belgien 108,00
Luxembourg 197,00
Island 109,00
Norge 135,00
Sverige 106,00
Finland 104,00
Østrig 112,00
Schweiz 120,00
Malta 69,00
Tyrkiet 25,00
Estland 44,00
Letland 38,00
Litauen 42,00
Polen 42,00
Tjekkiske Rep. 63,00
Slovakiet 48,00
Ungarn 55,00
Rumænien 27,00
Bulgarien 27,00
Slovenien 70,00
USA 141,00
Cypern 74,00
Japan 105,00
EU-15 (Den Europæiske Union) 100,00
Euroområdet 98,00
EU-25 (Den Europæiske Union) 92,00
Nye medlemslande 48,00

Kilde:Eurostat Data for 2003 er foreløbige.

Fra : T. Liljeberg

Dato : 04-06-05 20:17

On Tue, 31 May 2005 14:48:46 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

> [...]
>dollaren siden er faldet en 30% over for €, som vores krone er knyttet
>til. Vi når så cirka frem til samme tal per capita, altså samme

Derfor bruger man typisk tal justeret for PPP (Purchasing Power
Parity). Levestandarden i USA er naturligvis ikke faldet 30% i forhold
til levestandarden i Danmark, bare fordi valutakurserne har flyttet
sig.
Her er CIA Factbook tal for 2004, GDP/capita PPP:
<http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/rankorder/2004rank.html>

Her er tal fra UNDP, også GDP/capita PPP:
<http://hdr.undp.org/reports/global/2004/pdf/hdr04_HDI.pdf>

--
Government at its best is a necessary evil,
and at its worst, an intolerable one.

Fra : Croc®

Dato : 31-05-05 17:03

Du burde være mere kritisk når du leger med tal. Denne påstand er
pinlig udover alle grænser.

Regards Croc®