OS X mail program
Fra : Michael

Dato : 01-06-01 09:02

hej,

jeg bruger Mail på arbejdet til at modtage min mails, som bilver sendt
til min private email.
Mail har som standard at man lader et kopi blive på serveren, hvilket jo
er fint da jeg også vil modtage mine mails når jeg kommer hjem ! Men...
i de fleste mails-programer (jeg har set) er der en funktion så jeg kan
se at mails også ligger på serveren og slette dem enkeltvis... (stor
fordel, hvis man får en stor mail man ikke vil havde hjem) kan man også
det i Mail ??

--
- Michael

http://ki-aikido.homepage.dk
kiaikidoRemove@mac.comRemove

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 01-06-01 15:51

In article <1eubib3.1jsdmcq7l2x6oN%kiaikido@mac.com>, Michael wrote:

> [...]
> se at mails også ligger på serveren og slette dem enkeltvis... (stor
> fordel, hvis man får en stor mail man ikke vil havde hjem) kan man også

Måsle du tænker på IMAP? I så tilfælde undersøtter MacOSXs Mail det. Ved
ikke hvor godt Mail håndterer IMAP i praksis.

-j

--
Janus Sandsgaard - Netcetera Aps
Brolaeggerstraede 4 - 1211 Koebenhavn K

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-06-01 23:10

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

> Måsle du tænker på IMAP? I så tilfælde undersøtter MacOSXs Mail det. Ved
> ikke hvor godt Mail håndterer IMAP i praksis.

Lige så godt som Entourage og OE. Vores mac.com adresser er endda blevet
IMAP

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-06-01 22:47

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> Vores mac.com adresser er endda blevet IMAP

Nåda! Hvordan ser man egentligt det? Jeg bruger den da bare som
POP3, men det gør måske ikke noget? Er det ellers udbredt med IMAP
blandt udbydere? Er det noget der kan bruges til noget, det der IMAP? Er
det ikke bedst, hvis man har en fast opkobling? Jeg kan forestille mig,
det er lidt bøvlet med en modemopkobling, hvis man har mange postkasser,
som man flytter e-mail imellem. Fordelen er vel, at man kan have adgang
til de samme e-mail fra flere computere. Eller hvad?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 05-06-01 01:54

Buuuh så mange spørgsmål unden linieskift.

> Nåda! Hvordan ser man egentligt det?

Det har Apple sagt, der er sikkert også en mere videnskabelig metode.

> Jeg bruger den da bare som
> POP3, men det gør måske ikke noget?

Nej.

> Er det ellers udbredt med IMAP
> blandt udbydere?

Nej.

>Er det noget der kan bruges til noget, det der IMAP?

Ikke specielt.

> Er det ikke bedst, hvis man har en fast opkobling?

Nej, bedst hvis du flytter dig lidt rundt mellem maskiner.

> [...]
> som man flytter e-mail imellem. Fordelen er vel, at man kan have adgang
> til de samme e-mail fra flere computere. Eller hvad?

Lige præcis, du kan nu have adgang til din mac.com postkasse mange
steder fra, så hvis det er brugbart for dig, så er det en fino løsning,
det tror jeg dog ikke er tilfældet =)

--
You read this far? Okay, have a signature.

Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-06-01 08:24

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Buuuh så mange spørgsmål unden linieskift.

Undskyld! Jeg er ikke så skematisk orienteret, men tænker mere
på det grammatiske og sproglige. Set i det lys er der vel ikke noget
forkert i at have flere spørgsmål uden linieskift. Men jeg kan da godt
se, at det er mere overskueligt med linieskift. Jeg opfattede bare mine
spørgsmål som en samlet masse, der generelt forespurgte om fordelene ved
IMAP. Jeg har nemlig ikke indtryk af, at det er så brugt. Det virker i
hvert fald lidt bøvlet til mit brug, efter hvad jeg har læst. Jeg har en
masse postkasser i mit e-mailprogram, og jeg gemmer f.eks. stort set
alle gamle e-mail. Det vil jo fylde en del at have dem liggende på
serveren. Men man kan vel slette de gamle fra serveren, går jeg ud fra.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 06-06-01 19:40

> [...]
> alle gamle e-mail. Det vil jo fylde en del at have dem liggende på
> serveren. Men man kan vel slette de gamle fra serveren, går jeg ud fra.

Jeg tror, der hvor imap har vundet størst indpas, er i virksomheder med
rejsende medarbejdere. De kan tilgå deres postkasse overalt. For
almindelige dødelige tror jeg div. udbyderes webmail funktioner er
ganske fint. Personligt er jeg stor tilhænger af at have min post
liggende lokalt på en disk, da jeg tidligere har oplevet, hvad der skete
når min maskine ikke kunne komme i kontakt med serveren, ingen post til
lille mig. Det var dog en MS Exchange server, men hvorledes den
adskiller sig fra imap ved jeg ikke, men det er vel noget af det samme.

Fra : Michael

Dato : 06-06-01 22:04

Nu har jeg været væk et par dage, men det mit oprindelige spørgsmål gik
på var om man kunne se den enkelte mails "online status" som man kan i
Entourage (ved at vælge det i "View" -> "Columns" -> "Online Status")
og Eudora.. Jeg tror ikke man kan efter at hvade været rundt om det...

Dejlig nemt, på arbejdet kan jeg slette enklte mails fra cybercity's
server via "online status" hvis jeg ikke vil downloade den når jeg
kommer hjem til min "langsomme linie" derhjemme. Det ville være fedt
hvis Mail havde samme mulighed...

Dette der med Imap har jeg ikke helt fattet Er det online adgang ?
jeg har prøvet at lave min cybercity om til Imap konto men kan ikke få
adgang til mails..

--
- Michael
http://ki-aikido.homepage.dk