FF og adblock
Fra : zillyink

Dato : 30-05-05 17:32

Når jeg med FF åbner f. eks. www.ni.dk er der nogle reklamer hvor
der en lille fane hvor der står "adblock" på, og som når jeg
trykker kan få reklamen til at forsvinde.

Er der en måde jeg kan gøre dette permanent og ikke hver gang??

Jeg formoder at reklamerne har forskellige "baggrundsdata" eller
hvad det nu hedder, så de ikke lader sig fjerne pr. automatik!
:-/

--
Hilsen

Zillyink
Slet: -get-lost-

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-05-05 17:55

zillyink skrev:

> Er der en måde jeg kan gøre dette permanent og ikke hver gang??

Det må der være, for jeg kan ikke se nogle reklamer (med mindre at det
link hvor der står Storbyferie 2005 er en reklame)

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 30-05-05 18:40

Ivan V. Klattrup wrote:

> Det må der være, for jeg kan ikke se nogle reklamer (med mindre at det
> link hvor der står Storbyferie 2005 er en reklame)

Sikkert fordi du har "doubleclick" på din liste.

Zillylink kan se mere her:

http://adblock.mozdev.org/

Carl

Fra : zillyink

Dato : 30-05-05 19:06

Carl Drud wrote:
> Zillylink kan se mere her:
> http://adblock.mozdev.org/

Takker og hvis man sletter alt efter .(dot) dk/net/com/osv.
forsvinder banneret/reklamen uanset placering, indhold og side.

GREAT!

--
Hilsen

Zillyink
Slet: -get-lost-

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-05-05 09:03

zillyink skrev:

> Takker og hvis man sletter alt efter .(dot) dk/net/com/osv.
> forsvinder banneret/reklamen uanset placering, indhold og side.

Adblock kan bruge wildcard's. Sæt en '*' istedet for det der er
specifikt og så fjerner den også det hele.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-05-05 19:55

Carl Drud skrev:

> Sikkert fordi du har "doubleclick" på din liste.

Det er sikkert rigtigt nok, bruger nyeste fra
http://www.geocities.com/pierceive/adblock/ med mine egne ekstra
blokeringer

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Lars Raaby

Dato : 30-05-05 19:35

zillyink skrev:
> [...]
>
> Jeg formoder at reklamerne har forskellige "baggrundsdata" eller hvad
> det nu hedder, så de ikke lader sig fjerne pr. automatik! :-/

Thomas Damgaard har lavet en side hvor du kan hente en adblock fil.
http://thomasdamgaard.dk/perma/2005/03/09/Avoiding_web_ads_with_Mozilla_Firefox_and_Adblock-extension/
Kort url: http://kortlink.dk/thomasdamgaard/ppf.

--
MVH