genstarter - i det uendelige
Fra : Finn

Dato : 30-05-05 16:36

min ellers velfungerende pc, genstarter i det uendelige, den booter xp, men
lige inden det er klar - skriver den en fejlmeddelelse i så kort tid, at man
ikke kan nå at læse den, hvorefter den booeter igen... og igen og...

jeg har prøvet at strippe den for alt, så der kun lige er det mest basale i,
sat alle ting i bios til "safe" mode - men ligemeget hjælper det...

nogen gode ideer ?

mvh

Finn

Fra : LC

Dato : 30-05-05 16:55

Af med siden rens dine blæsere og hvis det ikke hjælper prøv med en anden
PSU

Mvh Lars

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Finn

Dato : 30-05-05 17:33

"LC" <BOoHFJERNMIG@it.dk> skrev i en meddelelse
> Af med siden rens dine blæsere og hvis det ikke hjælper prøv med en anden
> PSU

det er ikke pga manglende ventilation - men det med psu vil jeg prøve.
er det en af spændingerne der svigter - eller er for lav/høj ?

Finn

Fra : Per Nielsen

Dato : 30-05-05 18:19

Finn wrote:
> det er ikke pga manglende ventilation - men det med psu vil jeg prøve.
> er det en af spændingerne der svigter - eller er for lav/høj ?

Jeg har prøvet det samme. En formattering og reinstallation af windows kørte
i ca. 14 dage, så var den gal igen. Jeg investerede i en ny PSU, og så
forsvandt problemet.

Fra : CopyCat

Dato : 30-05-05 19:49

> nogen gode ideer ?

Min søsters gjorde det samme med et defekt grafikkort .. kortet lavede fejl
når driverne blev Initialiseret .. (eller noget) ..

~~Frank ..

Fra : FedeDorit

Dato : 30-05-05 22:00

> [...]
>
> jeg har prøvet at strippe den for alt, så der kun lige er det mest basale
> i, sat alle ting i bios til "safe" mode - men ligemeget hjælper det...

Jeg fik det problem EFTER Windows Update....min eneste løsning var Format C:

Nøjagtig samme hændelse som dig skete for mig.

Prøv dette

Tryk F8 og vælg at den IKKE skal genstarte automatisk ved systemfejl.
Så skulle du kunne komme til at se den blå fejlmeddelse.

Hvis det er noget med en .DLL fil der har forkert afbildning (ja det står
der sgu) så er løsningen nok den kedelige nemlig Format C:

Fra : Jens Ottesen

Dato : 31-05-05 12:32

"FedeDorit" <123@123.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis det er noget med en .DLL fil der har forkert afbildning (ja det står
> der sgu) så er løsningen nok den kedelige nemlig Format C:

Jeg havde en pc til rep. der lavede samme nummer. Jeg kørte en "R" under
Windows instalationen. Så fungerede den igen. (havde alle indstillinger og
det hele indtakt bagefter)

mvh Jens

Fra : Finn

Dato : 31-05-05 18:41

"Jens Ottesen" <jens@bilinfo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Windows instalationen. Så fungerede den igen. (havde alle indstillinger og

jeg kan ikke engang få lov at geninstallere windows - den vil ikke boote fra
cd.
og det er ikke blå skærm, hun en lille alm kasse med en advarsel i - kan
bare ikke nå at læse den inder den genstarter.

har lige prøvet med en anden psu jeg havde stående - en 300W Q.tec... samme
resultat.

Finn

Fra : Brian Lund

Dato : 31-05-05 20:35

> jeg kan ikke engang få lov at geninstallere windows - den vil ikke boote
fra
> cd.

Så sæt primær boot-device om til dit CD-ROM drev ;)

Brian

Fra : Finn

Dato : 31-05-05 20:56

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> fra
>
> Så sæt primær boot-device om til dit CD-ROM drev ;)
>

> Brian

hjælper ikke, vil hverken fra floppy eller optiske drev

Fra : Brian Lund

Dato : 01-06-05 14:39

> hjælper ikke, vil hverken fra floppy eller optiske drev

Lyder underligt... Er det en gammel maskine, eller bruger du en uoriginal
CD?

Brian

Fra : Finn

Dato : 01-06-05 15:02

> boote

> Lyder underligt... Er det en gammel maskine, eller bruger du en uoriginal
> CD?
>

> Brian

næ, og har virket perfekt før

bundkortet er MSI KT4V - den forsøger ikke negang at boote på CD`en

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 03-06-05 18:05

Finn wrote:
> bundkortet er MSI KT4V - den forsøger ikke negang at boote på CD`en

Hvis du ikke kan komme til at (re)installere noget operativsystem, så
er det alligevel en stakket frist, hvis du får den op at køre igen med
den nuværende installation.

Spørg hos din nærmeste hardwarebutik, hvad det koster at få lavet
fejlsøgning på den - tag evt. harddisken ud først, hvis du ikke
mistænker den, og/eller ikke har backup.