Holocaust og lykkelige Tjetjenien
Fra : contra@tdcspace.dk

Dato : 30-05-05 12:46

Det er ikke for at håne tjetjenerne, at jeg skriver sådan,
tværtimod.

Men en af de ting, der slår mig, når det ene storslåede mindesmærke
efter det andet for holocaust indvies, er, at der ikke ville have
været noget holocaust, hvis det havde været muligt for jøderne i
Centraleuropa at tage effektivt militært til genmæle mod nazisterne.

Dette er muligt for en i voksende grad teknisk effektiv om end lille
(1600 - 2000 mand) tjetjensk modstandshær.

Man skal så ikke glemme, at tjetjenerne nøjagtig lige som den
russiske stat også anvender svinske terrorhandlinger mod kvinder og
børn.

Steen Hjortsø

Reference: Kramer, Mark: The Perils of Counterinsurgency. Russia's
War in Chechnya.
International Security, Vol. 29, No. 3. Winter 2004/2005.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 30-05-05 15:51

<contra@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

[...]

Ikke ifølge Arne Wilstrup, i følge Arne er det kun tjetjenerne der er
terrorister.

Fra : G B

Dato : 30-05-05 16:32

"Poul Nielsen" <ikke@get2net.dk> skrev i meddelelsen news:429b28b7$0$18642
$14726298@news.sunsite.dk:

> Ikke ifølge Arne Wilstrup, i følge Arne er det kun tjetjenerne der er
> terrorister.

Tænk - jeg troede det var lige modsat. AHW har jo altid stået last og brast
med de værste diktaturer, men kan forestille sig.

GB

Fra : Poul Nielsen

Dato : 30-05-05 19:59

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
brast
> med de værste diktaturer, men kan forestille sig.

Nope ikke i denne sag, her står Arne på russernes side.