Ny ejer af et domæne som er registreret ho~
Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 30-05-05 11:35

Jeg har på et tidspunkt registreret domænet www.lystholm.dk hos
buydomains.dk. Nu skal domænet i fred og fordragelighed overgå til den
børneinstitution som domænet har været tiltænkt fra begyndelsen. Jeg har
bare registreret domænet i god tid, og så har jeg bare haft det kørende i et
års tid uden noget særligt indhold. Børnehaven vil gerne overtaget domænet
og det er helt i orden for mig.

Er der nogen, som har prøvet at overdrage et domæne til andre, altså et
domæne, som har været registreret hos buydomains.dk? Den nye ejer af domænet
skal ikke have det registreret hos buydomains.dk, og den nye ejer er heller
ikke kunde hos buydomains.dk. Det er institutionen selv eller måske i den
sidste ende kommunen som kommer til at være den retmæssige ejer af domænet.

Mit problem er at jeg ikke helt kan gennemskue eller forstå buydomains.dk's
regler for hvordan overdragelsen finder sted.

Fra : JensF

Dato : 30-05-05 12:12

Henrik G. Jacobsen wrote:
> [...]
>
> Mit problem er at jeg ikke helt kan gennemskue eller forstå buydomains.dk's
> regler for hvordan overdragelsen finder sted.

Gå ind på http://www.dk-hostmaster.dk og find domænet - og de dertil
hørende oplysninger. Domænet er registreret hos DK-Hostmaster -
byudomains.dk er blot den, der har gennemført registreringen for dig.

Hos DK-Hostmaster kan Du finde og ændre oplysningerne. Mangler Du en
adgangskode kan de finde ud af at sende den til din e-mail adresse (som
jo også er registreret.
--

Jens F

Fra : Peter Kiil

Dato : 30-05-05 12:04

Henrik G. Jacobsen - nospam@brakmark.dk on 30/05/05 12:35 wrote:

> [...]
>
> Mit problem er at jeg ikke helt kan gennemskue eller forstå buydomains.dk's
> regler for hvordan overdragelsen finder sted.

Buydomains skal slet ikke indvolveres. Det er en sag mellem dig og
dk-hostmaster. Som registrant af domænet, har du modtaget et login og
password til administration af dit domæne hos dk-hostmaster. Med dette kan
du under menupunktet 'Ændre' på dk-hostmasters side, overdrage domænet til
en anden person.

--
/peter

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 30-05-05 12:14

Henrik G. Jacobsen <nospam@brakmark.dk> wrote:

> [...]
>
> Mit problem er at jeg ikke helt kan gennemskue eller forstå buydomains.dk's
> regler for hvordan overdragelsen finder sted.

Skal det blive liggende hos buydomains ?

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 31-05-05 12:57

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
> Skal det blive liggende hos buydomains ?

Nej, det skal ikke blive liggende hos buydomains.dk.

Det hele ender med at instutionen bliver ejer og et eller andet firma bliver
administrator for domænet. Det er også det pågældende firma som står for den
server hvor hjemmesiden køres fra.