riffelprøve
Fra : etta

Dato : 01-06-01 08:19

hvad er proceduren i forbindelse med riffelprøven?
da man skal selv medbringe (et lånt) våben kræves der så en eller anden form
for bæretilladelse fra politiet?

etta

Fra : Jack Jensen

Dato : 01-06-01 08:47

"etta" <etta@place.com> wrote in message
> hvad er proceduren i forbindelse med riffelprøven?
> da man skal selv medbringe (et lånt) våben kræves der så en eller anden
> [...]
Hej

Ja du skal have en bæretilladelse fra politiet.

Mvh
Jack

Fra : etta

Dato : 01-06-01 09:05

og det koster?

Fra : Jack Jensen

Dato : 01-06-01 09:23

> og det koster?

Den koster det samme som en riffeltilladelse.
Hæng mig ikke op på det nøjagtige beløb - men ca 800-900 kr. for den første
riffel og det halve for den næste.

Mvh
Jack

Fra : etta

Dato : 01-06-01 10:41

det var ikke så lidt.
tak for info.

mvh
etta

Fra : etta

Dato : 01-06-01 10:53

....efter lidt grublen:
vil det sige at man skal betale for riffelprøven, 130-140 kr + en
bæretilladelse til 800-900. dernæst en riffeltilladelse til yderliger
800-900 kr til egen riffel... urimeligt!

Fra : Alex Linaa

Dato : 01-06-01 11:40

"etta" <etta@place.com> skrev i en meddelelse
> ...efter lidt grublen:
> vil det sige at man skal betale for riffelprøven, 130-140 kr + en
> bæretilladelse til 800-900. dernæst en riffeltilladelse til yderliger
> 800-900 kr til egen riffel... urimeligt!

Men der er jo ikke noget til hinder for, at du køber din egen riffel inden
riffelprøven.
På den måde sparer du da bæretilladelsen.

Venlig hilsen
Alex Linaa

--
http://belone.linaa.com -Se hvor langt hornfisken er nået
http://multe.linaa.com -Se hvor langt multen er nået

Fra : Torben F@rum

Dato : 01-06-01 12:12

etta skrev i meddelelsen <9f7oh1$3sl$1@news.inet.tele.dk>...
>...efter lidt grublen:
>vil det sige at man skal betale for riffelprøven, 130-140 kr + en
>bæretilladelse til 800-900. dernæst en riffeltilladelse til yderliger
>800-900 kr til egen riffel... urimeligt!

Nej du skal kun have en tilladelse til 840 kr.
Riffeltilladelsen er hvis du ejer riffelen.
Bæretilladelse er hvis du låner en riffel som en anden allerede har en
riffeltilladelse til.

Torben Farum

Fra : JRL

Dato : 08-06-01 16:00

Hvis du får en riffeltilladelse i stedet for en bæretilladelse kan du rejse
udenfor EU med riffelen. hvis du får en bæretilladelse er du begrænset til
EU.

Torben F@rum <farum@city.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9f7tc0$gen$1@news.cybercity.dk...

Fra : Martin_P

Dato : 01-06-01 12:40

nej, du skal betale de 130-140 kr til prøven + en bæretilladelse til
840 kr.

Hvis du yderligere køber endnu en riffel får du den til de 420 kr.

Fra : Martin_P

Dato : 01-06-01 10:51

On Fri, 1 Jun 2001 10:23:14 +0200, "Jack Jensen" <jij@stibo-ds.com>
wrote:

> [...]
>> >

>Den koster det samme som en riffeltilladelse.
>Hæng mig ikke op på det nøjagtige beløb - men ca 800-900 kr. for den første

'
840 for den første og 420 for de efterfølgende. hvis du har 3 rifler,
så skal man af med 840+420+420. Hvis man så sølger riflen til de 840,
men beolder de andre, så skal der ved næste fornyelse betales 840 for
den ene af de 2 andre. Hvis man sælger den til 840 og køber en
anden(men stadig har de 2 andre) så skal man betale 840 for den nye.

Håber ikke jeg fik det forklaret fr indviklet

Martin_P