MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Non uni-code programmer i Windows 2000
Fra : Karsten

Dato : 30-05-05 10:04

Hej
Jeg skal anvende nogle ascii filer som er genereret på en polsk computer og
dermed med de specielle karakterer man bruger der. I XP kan man bruge
Control panels, Regional and language option, og her vælge hvilken codepage
der skal anvendes til non-unicode programmer.

Denne mulighed findes åbenbart ikke direkte på Windows 2000, men er der en
Windows 2000 løsning på codepage problemet?

Hilsen
Karsten Skov

Fra : Max

Dato : 30-05-05 10:18

Hej

> Denne mulighed findes åbenbart ikke direkte på Windows 2000, men er der en
> Windows 2000 løsning på codepage problemet?

Kontrolpanel - international

Mvh Max

Fra : Karsten

Dato : 30-05-05 20:28

Hej
Nej, der kan du ikke vælge codepage f.eks. 852, jeg kan i hvertfald ikke se
det.

Hilsen
Karsten

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-05-05 10:14

Karsten skrev:

> Nej, der kan du ikke vælge codepage f.eks. 852, jeg kan i hvertfald
> ikke se det.

Hos mig:
'Start > Control Panel > Regional Options'

Der kan tilføjes support for passende sprog, feks polsk.

Kan du ikke kigge lidt på siden herunder?

Fra : Karsten

Dato : 31-05-05 19:20

Hej
jeps, I har ret.- problemet løst.