Holland tenderer imod et nej
Fra : Lyrik

Dato : 29-05-05 23:38

Store prisstigninger i Holland efter indførelse af fælles husholdningspung
med uansvarlige lande.
"Selv øllet er blevet dyrere" siger en hollænder.
Deres nationalbankdirektør indrømmer at den hollandske Gylden ved overgangen
til Euro blev sat 5-10% for lavt! "Det var for at hjælpe lande med svage
valutaer"!!))

Gud bevarede Danmark for Euroinflationen!

Gud bevare Danmark for den nye blokpolitik med blok-EU imod blok-USA og
blok-Kina!

Danmark i åbent samarbejde med Usa og Kina og resten af verdens lande og
markeder.
fri os for Euroisolationismen.

Chiraqs Napoleondrømme der kunne have gjort Frankrig til et "3.Rige" faldt
på hans egen upopularitet og rædslen for Eu til Tyrkiet og det fjerne østen
som EU-stater.

Babylon den Store er Faldet!))(det gør den altid)

Hilsen
Jens

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 30-05-05 00:28

Lyrik <lyrik@heaven wrote:
> [...]
> til Euro blev sat 5-10% for lavt! "Det var for at hjælpe lande med svage

Een ting man kan håbe - hvis man nu lige holder sig til Holland - er at
hele denne afpresningstaktik, som ja-siden sædvanligvis kører falder
totalt fra hinanden: Frankrig har stemt nej, ergo kan andre - herunder
hverken hollænderne eller os selv - ikke længere presses til at stemme
ja "for ikke at være i vejen for udviklingen", som disse naragtige
pseudoprogressive paphoveder plaprer om.
Tværtimod tror jeg at vi ser en strøm af stemmer ryger over til
nej-siden, hvilket ironisk nok snarere skyldes oprigtig og direkte
solidaritet med den franske EU-modstand (endskønt der måske måtte være
andre motiver), end det vil skyldes "krigsliderlig xenofobisk
nationalisme" eller hvad man nu skal stemples som, bare fordi man
nødvendigvis ikke er helt liderlig ved tanken om at EU faktisk har til
formål at afmontere de nationalstater, som er selve Europas kulturelle
og historiske grundlag...

Jeg synes generelt at økonomisk EU-samarbejde er en fremragende ide, men
jeg er bestemt ikke vild med tanken om en politisk Overstat, der engang
suverænt vil kunne tilsidesætte vor Danske Grundlov. Jeg kan bare ikke
med disse højtragende utopier om "Eet Forenet Storeuropa".

Anders Peter Johnsen

Fra : Per Rønne

Dato : 30-05-05 11:02

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> [...]
> ja "for ikke at være i vejen for udviklingen", som disse naragtige
> pseudoprogressive paphoveder plaprer om.

Hvis vi holder os til realiteterne, så ville et dansk nej kun betyde et
dansk farvel til EU. Hvis vi altså var alene. Med det franske nej vil
det kun cementere et samlet nej til forfatningstraktaten.
--
Per Erik Rønne