"Allons enfants de la patrie..." Det blive~
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 29-05-05 21:12

Ifølge første officielle prognose fra den franske traktatafstemning ser
det ud til at blive ca. 55% - 45% til nejsidens fordel. Gudskelov.

Men hold da op hvor "ja"-politikerne ser triste ud på France 2 og hvor
de har travlt med at bortforklare!

Jeg kan kun glæde mig over at franskmændene ikke har ladet sig true af
det elitære establishment og ønsker franskmændene hjerteligt tillykke
med at de - for engangs skyld? - har vist tricoloren og kæmpet for
at bevare deres nation...

Anders Peter Johnsen

Fra : Jesper

Dato : 29-05-05 21:23

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> [...]
> det elitære establishment og ønsker franskmændene hjerteligt tillykke
> med at de - for engangs skyld? - har vist tricoloren og kæmpet for

1. Franskmændene har aldrig været super EU tilhængere, med mindre der
var penge i det for dem selv.
2. Franskmændene benytter afstemningen til at give den mest upopulære
præsident en afklapsning, vel vidende at hvis den bliver stor nok, så
kan han blive tvunget til at gå i utide.

Det er altså af rent indenrigspolitiske årsager franskmændene stemmer
nej.

Fra : Alucard

Dato : 29-05-05 22:48

On Sun, 29 May 2005 22:22:39 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

> [...]
>præsident en afklapsning, vel vidende at hvis den bliver stor nok, så
>kan han blive tvunget til at gå i utide.

Dårlige undskyldninger har du nok af...

>Det er altså af rent indenrigspolitiske årsager franskmændene stemmer
>nej.

Du vader da vist rundt i en drømmeverden, og opfinder dårlige
undskyldninger om hvorfor det ikke gik som du troede....

Fra : Jesper

Dato : 29-05-05 22:58

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Dårlige undskyldninger har du nok af...

Har ikke noget med dårlige undskyldninger at gøre, franskmændene har
bare aldrig interesseret sig for hvad der foregik udenfor Frankrig.

> Du vader da vist rundt i en drømmeverden, og opfinder dårlige
> undskyldninger om hvorfor det ikke gik som du troede....

Du kender tilsyneladende intet til fransk politik!

Fra : Alucard

Dato : 30-05-05 12:02

On Sun, 29 May 2005 23:57:31 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Har ikke noget med dårlige undskyldninger at gøre, franskmændene har
>bare aldrig interesseret sig for hvad der foregik udenfor Frankrig.

Og det ved du bare som et faktum...??? ))

Det gør du da heller ikke..!!!!

Fra : Bo Warming

Dato : 30-05-05 13:20

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> wrote in message

> Det gør du da heller ikke..!!!!

- DET KAN DU SELV VÆRE
- DET KAN DU SELV VÆRE
(jeg sidder i min have lige overfor en børnehaves gård, og de 4-åriges
dialog om skyld er som Jeres)

F O R T Æ L os om det-i-ved om fransk politik, som måske gør jer lidt
klogere end modparten

Det vil interessere os andre mere end eftermandejbold mudderkast

Berig os - oh, I fransk-forstandige - med jeres store indsigt. Detaljeret,
præcist, ontopic. Si'l vou plais.

Fra : Alucard

Dato : 30-05-05 17:14

On Mon, 30 May 2005 14:19:46 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> - DET KAN DU SELV VÆRE
>- DET KAN DU SELV VÆRE
>(jeg sidder i min have lige overfor en børnehaves gård, og de 4-åriges
>dialog om skyld er som Jeres)

Hahahaha..... Her har du for en gangs skyld ret....

Jeg ved meget lidt om fransk politik, men nok til at vide at der er
mere end én grund til at Frankrig stemte nej.....

Fra : Bo Warming

Dato : 30-05-05 18:16

> Hahahaha..... Her har du for en gangs skyld ret....
>
> Jeg ved meget lidt om fransk politik, men nok til at vide at der er
> mere end én grund til at Frankrig stemte nej.....

Og her er jeg som så ofte enig med dig.
Ganske mange har skrevet, at jeg heelt uundtagelsesvist og eeenestående har
haft ret denne EENKELTE gang
Men mange gange een er flere.

Iøvrigt satte verdens største kemiker, der var læremester for Nietzsche, på
formel at en-årsag-een virkning er en forenkling

"Vi er i vane med at forklare det, som skyldes mange årsager ved enkelt
årsag, og de fleste uenigheder kan føres tilbage til dette."
Liebig (1803-1873)German Chemist and Professor (at forskel i
definitioner er anden supergrund til falsk uenighed, har bl.a. Sokrates og
Niels Bohr gjort meget ud af)

Fra : G B

Dato : 29-05-05 22:10

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Ifølge første officielle prognose fra den franske traktatafstemning ser
> det ud til at blive ca. 55% - 45% til nejsidens fordel. Gudskelov.

Så venter vi bare på, at hollænderne også stemmer nej.

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 29-05-05 22:33

Anders Peter Johnsen wrote:
> [...]
> det elitære establishment og ønsker franskmændene hjerteligt tillykke
> med at de - for engangs skyld? - har vist tricoloren og kæmpet for

Ja, dèt skulle vist rimelig sikkert blive et nej?

Så begynder det altså at blive så meget desto mere grotesk, hvis
politikerne i hele EU nægter at rette sig derfeter...

Anders Peter Johnsen

Fra : John Doe

Dato : 29-05-05 23:03

meddelelse news:429a34fe$0$184$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Så begynder det altså at blive så meget desto mere grotesk, hvis
> politikerne i hele EU nægter at rette sig derfeter...

Staten mod folket har aldrig været nemt, spørg blot ovre østpå, i de gamle
arbejder-og bonderepublikker.

Hilsen Sten

Fra : Erling Hansen

Dato : 29-05-05 23:38

> [...]

> Så begynder det altså at blive så meget desto mere grotesk, hvis
> politikerne i hele EU nægter at rette sig derfeter...

Pia Kjærsgaard sagde for en gangs skyld noget fornuftigt i TV her til
aften: "Nu får de alle sammen så travlt med at bortforklare, og prøve
at finde ud af, hvordan de kan undgå at rette sig efter
folkeafstemningen. Hvis nu det var blevet et 'ja' havde de bare
accepteret." (Frit citeret efter erindringen)
Hun har helt ret - vi har selv prøvet det nogle gange hjerhjemme.
Mvh
Erling