G4/OSX 10.3.9 vågner hele tiden
Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 29-05-05 18:47

Min gamle G4 400 AGP, OSX 10.3.9 vågner hele tiden. Det er min x-kone, som
nu er den lykkelige ejer, men knap så lykkeligt er det, at den hele tiden
vågner fra vågeblus.

Efter sigende har den osse svært ved at falde i søvn.

Jeg har prøvet med lidt fjerndiagnose og -support, men uden held.
Disktilladelser er repareret, energispareindstillinger er checket og vågn op
ved modemkald samt vågn op ved Ethernet network administrator access er
slået fra.

Det eneste tilkoblede udstyr er en USB-printer.

Den er på trådlåst netværk - kan det være aktivitet på netværket, som
forstyrrer søvnen?

Er der nogen, som genkender problemet?
Hvor bør jeg lede efter en løsning?

mvh Mikael Kern

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 29-05-05 20:06

Er der nogen, som har adgang til at læse, hvad der står her:

Energy Saver Preferences not Remembered
http://www.macfixit.com/article.php?story=20041202081838385

- og mon det hjælper?

mvh Mikael Kern

Fra : Erik Richard

Dato : 29-05-05 23:40

Hej Mikael

Jeg har samme problem på min G4/AGP - opgraderet til en 1,4ghz - med
10.3.8 og 10.3.9, men ikke med 9.2.2, - så jeg kender godt problemet.
Jeg har heller ikke kunnet finde nogen løsning. Så jeg har valgt kun at
sætte skærm + HD'erne på vågeblus. - Det virker godt nok, så jeg ser
faktisk også hen til, at nogen kan give en fornuftig løsning på problemet...

mvh. Erik Richard

nospamtoMike [8000 C] wrote:
> [...]
>
> Det eneste tilkoblede udstyr er en USB-printer.
>
> Den er på trådlåst netværk - kan det være aktivitet på netværket, som

K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 30-05-05 15:15

> Jeg har heller ikke kunnet finde nogen løsning. Så jeg har valgt kun at
> sætte skærm + HD'erne på vågeblus. - Det virker godt nok, så jeg ser
> faktisk også hen til, at nogen kan give en fornuftig løsning på problemet...

Nu har jeg været (lidt for) vaks og gjort således:

Repareret disktilladelser
Genstartet

Smidt følgende ud:
/System Folder/Preferences/Energy Saver
/Library/Preferences/SystemConfiguration/com.apple.PowerManagement.plist.
Genstartet

Repareret disktilladelser
Genstartet

Installeret 10.3.9 update igen
Genstartet

Repareret disktilladelser
Genstartet

Installeret nyeste Security update igen
Genstartet

Repareret disktilladelser
Genstartet

Sådan cirka altså. På en eller anden måde er Energy Saver forsvundet fra
System Preferences, så nu kan jeg ikke indstille vågeblus m.m. Troede den ku
genindstalleres v.hj. af 10.3.9 update...

Vågeblus virker tilsyneladende fint igen, men Energy Saver er altså
forsvundet. Hvilken fil skal jeg flytte fra et andet system 10.3.9 for at få
den tilbage?

mvh Mikael Kern