Eva Kjær Hansen om porno og børn
Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 29-05-05 15:09

Kom lige i tanke om ligestillingsministeren i forbindelse med sagen om
læreren, der viste porno for skoleeleverne i 8.klasse

Her sakset fra en artikel i marts måned:

http://www.lige.dk/Default.asp?Id=134&AjrNws=540

"Ligestillingsminister Eva Kjer Hansen (V) har i den forgangne uge deltaget
i FN Kvindekommissions samling i New York. Her var seksualisering af det
offentlige rum et af emnerne under et møde, som de nordiske ministre
afholdt.

"Det er væsentligt at skelne mellem porno og den seksualisering, vi oplever
i medierne. Porno har vi regelsæt om, og vi kan gøre meget gennem aftaler
med detailhandlen. Vi har altså forskellige handlemuligheder, og skal ikke
lade stå til over for porno. Der er også grænser for, hvordan man kan
udnytte kvinder og nøgne kroppe i reklamer," siger ligestillingsministeren
og fortsætter:

"Men det vil være naivt at tro, at vi fuldstændig kan stoppe snakken om sex
og gengivelse af billeder med seksuelt islæt i forskellige medier. Særligt
ikke i forhold til internationale produktioner. Derfor handler det også om,
at vi har en dialog med de unge og lærer dem at håndtere de billeder, de
møder," siger Eva Kjer Hansen.

Ligestillingsministeren har blandt andet iværksat forskning, som skal vise,
hvilken virkning pornografien har på piger og drenges kønsopfattelser. Og
til efteråret holder Ligestillingsministeriet en konference der bliver fuldt
op af undervisningsmateriale som bliver sendt ud til samtlige skoler.

"De unge skal lære, at der er forskel på virkeligheden og så det billede af
sex, medierne ofte giver. Debat kan være medvirkende til, at de unge
reflekterer over, hvad de ser og hører," siger Eva Kjer Hansen. "

Så nu er spørgsmålet om de forargede forældre vil politianmelde
ligestillingsministeren, når hendes materiale kommer ud på skolerne.

--
ahw

Fra : Alucard

Dato : 29-05-05 16:30

On Sun, 29 May 2005 16:09:27 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote:

> [...]
>
>Så nu er spørgsmålet om de forargede forældre vil politianmelde
>ligestillingsministeren, når hendes materiale kommer ud på skolerne.

Det er svært at spå, specielt om fremtiden....

Jeg tvivler nu på at det bliver hardcore-video og live-optræden...

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 29-05-05 18:44

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er svært at spå, specielt om fremtiden....
>
> Jeg tvivler nu på at det bliver hardcore-video og live-optræden...

who knows?`

--
ahw

Fra : Carlo Hansen

Dato : 30-05-05 21:05

In article <4299cd1b$0$160$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
detfaarduejatvide@invalid.dk says...

> "De unge skal lære, at der er forskel på virkeligheden og så det billede af
> sex, medierne ofte giver. Debat kan være medvirkende til, at de unge
> reflekterer over, hvad de ser og hører," siger Eva Kjer Hansen. "

Jeg er forvirret. Er der virkelig en forskel på sex i medierne og så i
virkeligheden? Hvad består den forskel i?

Sex er i hvert fald en del af min virkelighed.

Pornofilm er langt mere realistiske og virkelighedsnære end de fleste
action og kriminalfilm. Hvor ofte er det lige, man bliver man skudt og
dræbt af en gal morder, som man så ofte ser i disse voldsfilm? Der sker
helt usandsynlige ting i den slags film. Til gengæld er det ikke helt
usandsynligt, at man i det virkelige liv kommer ud for et samleje. Ergo
afspejler pornofilm blot virkeligheden i langt højere grad end andre
genrer. Og så er det jo knaldgod underholdning og dertil fuldstændigt
harmløst.

Når forældre er imod at unge teenagere har adgang til porno, er det nok
mest fordi, at de er flove ved at skulle svare på de spørgsmål, de unge
naturligt nok har om seksualiteten.

/Carlo.

Fra : Alucard

Dato : 30-05-05 21:47

Hvor gammel er du....? 15 år ?????

Fra : Bo Warming

Dato : 31-05-05 06:07

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> wrote in message

> Hvor gammel er du....? 15 år ?????

Alt drama rummer fordrejninger i forhold til virkeligheden, men FORKLAR HELT
PRÆCIST, hvad er så urealistisk ved at

pornopiger på film spiller liderlige, blotter sig og lader sig bruge???

---------------

Glistrup har stillet veldokumenterede lovforslag om mediernes
anti-demokratiske forkælelse af godhedsindustri-partierne, der får al den
gode underholdningssendetid.

Hædersmændene Søren Espersen og Jesper Langballe har modiceret disse
berettigede angreb med så stor saglighed, at DR-topchef Christitan Nissen
gav dem ret - og nu søger Se&Hør-topchef Henrik Quortrup at stjæle DF's
torden, ved at påpege, at danseprogrammer med en charmerende radikal
borgerrepresentant kan gøre denne til overborgmester.
Hvilket han udråber til en sag om dygtighed - ikke om korruption."Vælgerne
har altid ret" lyder det fromt fra den tidligere Fogh-spindoktor, der
åbenbart bifalder, at Göring på demokratisk vis gjordes til
rigsdagspræsident, hvorved verdenskrig og holocaust sattes på skinner.

Bo Warming, Bjelkes Alle 46, Nørrebro, 35861000

Fra : Carlo Hansen

Dato : 31-05-05 19:13

In article <msum91l4gdj05f7rvfcpd45vgj3fpv0k27@4ax.com>, alucard44
@hotmail.com says...

> Hvor gammel er du....? 15 år ?????

Din mangel på intelligens spiller dig vist et puds. Min alder er ikke
relevant for denne debat, og desuden er dit gæt helt forkert.

Hvis du har en rigitg kommentar til mit indlæg, så kom med den. Er du
uenig i mine synspunkter, så forklar hvori uenigheden består, i stedet
for at komme med idiotiske udbrud.

/Carlo

Fra : Alucard

Dato : 31-05-05 21:27

On Tue, 31 May 2005 20:13:01 +0200, Carlo Hansen

>Din mangel på intelligens spiller dig vist et puds. Min alder er ikke
>relevant for denne debat, og desuden er dit gæt helt forkert.

Det er da muligt, men en udtalelse som:

"Pornofilm er langt mere realistiske og virkelighedsnære end de fleste
action og kriminalfilm" tyder ikke på en høj alder....

Begge genrer er da totalt urealistiske....

Typist pornofilm "story": To kvinder forfører, efter et lille lesbisk
show, en for dem totalt ukendt mand....... Fortæl lige hvor realistisk
det er.....

>Hvis du har en rigitg kommentar til mit indlæg, så kom med den. Er du
>uenig i mine synspunkter, så forklar hvori uenigheden består, i stedet
>for at komme med idiotiske udbrud.

Er lige gjort....

Fra : Carlo Hansen

Dato : 31-05-05 21:41

In article <bqhp91ld2onq7cmsa0du41tr5if1mamqcb@4ax.com>, alucard44
@hotmail.com says...

> "Pornofilm er langt mere realistiske og virkelighedsnære end de fleste
> action og kriminalfilm" tyder ikke på en høj alder....

Sikke da noget vrøvl. Din idiotiske måde at debattere på, tyder på at
du er 5 år - i hvert fald din mentale alder.

> Typist pornofilm "story": To kvinder forfører, efter et lille lesbisk
> show, en for dem totalt ukendt mand....... Fortæl lige hvor realistisk
> det er.....

Nu taler jeg om knepning, ikke om forførelse. Knepning, det er det med
pikken i kusse eller røv. Og ja, der viser pornofilm hvordan det
foregår i virkeligheden. De fleste mennesker oplever før eller siden
dette i virkeligheden, så det er yderst realistisk. Dette er, som jeg
siger, i modsætning til actionfilm, hvor der sker urealistiske ting,
som de færreste mennesker nogensinde selv kommer ud for. Er du en total
senildement 90 årig gammel nissefar, siden du ikke kan fatte det? Ja
undskyld hvis det fornærmer dig, men jeg bruger bare din debatstil.

/Carlo

Fra : G B

Dato : 31-05-05 22:30

Carlo Hansen <yourself372@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Nu taler jeg om knepning, ikke om forførelse. Knepning, det er det med
> pikken i kusse eller røv.

Nænej - i røven er det sodomi.

GB

Fra : JH

Dato : 31-05-05 23:31

G B <nonono@nospam.invalid> wrote in news:429cd749$0$230
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Carlo Hansen <yourself372@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Nænej - i røven er det sodomi.

Ja, det er en synd og faktisk også noget forbandet svineri!
Føj, siger jeg bare.

Fra : #2066

Dato : 01-06-05 03:25

"JH" <nobody@home.no> wrote in message
>G B <nonono@nospam.invalid> wrote in news:429cd749$0$230
> $edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Ja, det er en synd og faktisk også noget forbandet svineri!

Her er naesten doemt Woody Allen.

Fra : Bo Warming

Dato : 01-06-05 05:37

"#2066" <neslein@hotmail.com> wrote in message

> "JH" <nobody@home.no> wrote in message

> Her er naesten doemt Woody Allen.

Du tænker på hans tidlige manuskripforfatters vits "ER sex noget svineri -
kun hvis man gør det rigtigt"?
I den film var der ikke antydning af noget med pik-i-endetarm.
Amerikanere foregav dengang at se svinskhed i al sex der ikke skete i en
ægteskabelig dobbeltseng - jeg studerede et år i USA ti år før Woodys
erotik-fixerede debutfilm, og anal var slet ikke et debatemne - det blev det
først med lægevidenskabens aidshysteri efter 1983

------------------------
At tale om svineri vedr normalerotikkens næsthyppigste samlejeform, den
anale, er en som-om-nazi adfærd og gør din ulækre aparteskalkanøfles-hetz
kritisabel. - der er bl.a. intet sundhedsmæssigt ulækkert, når kondom
bruges.
Der skal nok ENDNU MERE SOPHISTIKERET OG LISTIG Don Juan forførelse til, for
at pigen godtager røvpul end skedepul. Den eneste gang jeg har prøvet det,
havde pigen (og jeg) netop taget amfetamin, så der var afføring i
endetarmen, hvad dengangsnerpede-jeg faktisk fandt ulækkert, men pigen så
oprørsk forbudenfrugt-bedrift i "svineriet", men normalt er der slet ingen
risiko for, at de uskadelige colibakterier fra endetarmsindhold på vej ud,
kommer til at tilsmudse en pik på ind-ud besøg.
Bøsser med rutine og feminin sippethed - de er ofte hystader - tager
brusebad lige inden og holder telefonbruser med meget varm stråle tæt mod
endetarmen, så de får lavement, og lortegangens indre bliver så steril som
en nyfødt barnenumse(hvad den ofte er i forvejen, hvis ikke man snart skal
lave bæ).
"Svineri" er et urimelig negativt ladet ord, som sidst havde relevans, da
København havde dårlig adskillelse af drikkevand og kloakvand omkring
Koleraepidemien 1853. Siden har infektionsfare pga af menneskelorts
smitstoffer været så sporadisk og uvæsentlig, at hygiejne-foranstaltninger
har haft latterlig lav cost-benefit, i det store hele, og at smitte er
opstået ved analsamleje gælder især den AIDS-smitte som bøsserne ofte
bevidst ønsker for at få højeste førtidspension(samt sjældne tilfælde af
syfilis og hepatitis, der florerer i bund-taber-miljøer og måske selvhadende
overførsel pr fælles brug af kanyler er måske vigtigst).
"Sodomi" var engang de erotik-udskejelser, som skulle have ført til at den
straffende Jahve holocaustede de promiskuøse jødiske byer Sodoma og Gomorra.
Formodentlig har de haft tempelprostitution ligesom Babylon, Alexandria og
Korinth mm. Intet tyder på at de var bagdørsindianere eller bollede dyr, men
kristen-snerper digter frit.
Oscar Wildes fængselsdom havde med den tids britiske super-skældsord
"sodomite" at gøre , men havde retssagen på nogen måde antydet, at han var
modtagende eller afgivende bagdørsindianer, så havde han fået hårdere straf
end de to års ubetinget arbejdsanstalt, som han fik. Det var alene hans
tilskyndelse til leg og eksperimenteren, der nok kun handlede om
outcast-adels kys, afklædthed og overfladisk kæleri, der sås som
blødagtiggørende, og da man snart skulle i krig med preussiske
elitesoldater, var der en vis kløgt i, at man statuerede et eksempel for at
højne britiske ungdoms gammeldags snerpede dyder om anti-egoisme og
opofrelse.

Fra : Bo Warming

Dato : 01-06-05 05:30

"JH" <nobody@home.no> wrote in message
>G B <nonono@nospam.invalid> wrote in news:429cd749$0$230
> Ja, det er en synd og faktisk også noget forbandet svineri!
> Føj, siger jeg bare.
Du er som-om-nazi med din ulækre aparte skal kanøfles - der er intet

Fra : Alucard

Dato : 01-06-05 07:22

On 31 May 2005 22:31:25 GMT, JH <nobody@home.no> wrote:

>Ja, det er en synd og faktisk også noget forbandet svineri!
>Føj, siger jeg bare.

Du kan da være lige glad så længe det ikke er din røv det går ud
over...)

Fra : JH

Dato : 01-06-05 23:55

> Du kan da være lige glad så længe det ikke er din røv det går ud
> over...)

Sålænge folks hygiejne er dårlig, kan jeg ikke være ligeglad.
Hvis folk dog bare ville gå i bad mindst en gang om dagen men også lige
før/efter sex og samtidig sørge for håndvask efter hvert eneste toiletbesøg
så kunne det være, at jeg af egen fri vilje ville forlade min lejlighed
lidt oftere.

Fra : Bo Warming

Dato : 02-06-05 06:13

> [...]
> toiletbesøg
> så kunne det være, at jeg af egen fri vilje ville forlade min lejlighed

Tætte kloakledninger adskilt fra tætte vandledninger var det fremskridt i
SUNDHEDS-hygiejne, der nedbragte kolera mm.

Hyppig håndvask har måske aldrig haft andet end ÆSTETISK-RITUEL betydning,
så slap af.

Dengang østeuropæiske ledere kyssede som hilsen, betød det næppe smitte, og
håndtryk som hilsen er sjældent et krav i Danmark idag - bær handsker, hvis
du har en fobi.

Fra : Alucard

Dato : 02-06-05 11:22

On 01 Jun 2005 22:54:51 GMT, JH <nobody@home.no> wrote:

> [...]
>så kunne det være, at jeg af egen fri vilje ville forlade min lejlighed

Har du tænkt på at søge læge...? Du lyder lidt paranoid...

Fra : Bo Warming

Dato : 02-06-05 13:42

> Har du tænkt på at søge læge...? Du lyder lidt paranoid...

Har læger nogensinde kunne gøre noget gavnligt for paranoide?
- eller for "agora-fobi"-lidende, der af en eller anden grund ikke går meget
ud af deres bolig?

Når man befinder sig bedst i sin lejlighed, skal man da blive der. Og at
folk har mod til at være åbne om årsager, der let kan misforstås, er der
intet sygt i.

Fra : JH

Dato : 02-06-05 15:36

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote in

> Har du tænkt på at søge læge...? Du lyder lidt paranoid...

Jeg er ikke syg, det er alle andre, som er syge!

Fra : Alucard

Dato : 02-06-05 16:24

On 02 Jun 2005 14:35:30 GMT, JH <nobody@home.no> wrote:

>Jeg er ikke syg, det er alle andre, som er syge!

Nu lyder du som BW.... Måske er du skitzofren...?

Fra : Bo Warming

Dato : 02-06-05 17:40

> Nu lyder du som BW.... Måske er du skitzofren...?

Vi er alle lidt skitzofrene - vi kunne ikke tænke hvis ikke mor havde podet
os med psyke-virus i den retning.

Antipsykiatriske overlæger i psykiatri fx Laing, Cooper, Szass, siger klogt
at samfundet er sygt og de indlagte har en sund reaktion på massepsykosen.
Den gennemsunde Nietzsche (neurologisk smertepatient men psykiatrisk og
psykologisk set sund) mener at man skal løbe linen ud med sin galskab, så
bliver man viis. Træk drivkræfterne for en god sag, fx selvbestemmelse for
selvbestemmelsens skyld.

Lad vær at bebrejde folk at de ikke blindt kopierer dig eller gennemsnittet

Farlig afvigelse - i modsætning til fobi og skitzo - er intolerance om at
man skal mudderkastes mod hvis man ikke er som ....
..... Alucard, der ikke tør stå ved sit rigtige navn

Ved at kalde voldsdømte sindsyge - hvad de næppe var - opnår statsmagten at
tilsvine dem der søger psykiaterhjælp, som om der er noget farligt ved at
have diagnose - hvad jeg ikke har og JH næppe heller
Psykiatriske patienter er statistisk set langt mindre voldelige end
gennemsnittet, .
Men smagsdommeri giver de intolerante en dum lille glæde.Og job til udueligt
smag-ekspertvælde.

" Almindelige mennesker skal ikke acceptere ekspertudtalelser
som det sidste udsagn og den skinbarlige sandhed, for så snævres den
offentlige debat ind og bliver til sidst en debat mellem eksperter.
Anders Fogh Rasmussen

"Befolkningen skal ikke finde sig i løftede pegefingre fra
såkaldt eksperter, der mener at vide bedst. Eksperter kan være gode nok til
at formidle faktisk viden. Men når vi skal træffe personlige valg, er vi
alle eksperter Anders Fogh Rasmussens første nytårstale

[...]

Hvad er årsagen til de fleste uoverensstemmelser i denne
verden? Simpelthen dette - to mennesker mødes og forstår ikke hinanden
rettidigt nok til at forhindre et chok eller en overraskelse over den ene
eller den anden parts opførsel. Keats

Selv om man er paranoid, kan der jo godt være nogen, der følger efter én.
Ukendt

Fra : Alucard

Dato : 31-05-05 22:40

On Tue, 31 May 2005 22:40:55 +0200, Carlo Hansen

> [...]
>du er 5 år - i hvert fald din mentale alder.

>Nu taler jeg om knepning, ikke om forførelse. Knepning, det er det med

Ikke kun det... Du taler om pornoFILM generelt (ikke kun kneppe
scener)...

>Og ja, der viser pornofilm hvordan det
>foregår i virkeligheden.

Nej de gør ikke (lige bortset fra "ind-ud ind-ud" som vist er det
samme i hele verden).. Se min kommentar om "Typisk Story"...

> [...]
>siger, i modsætning til actionfilm, hvor der sker urealistiske ting,
>som de færreste mennesker nogensinde selv kommer ud for.

Så må du jo mene at SciFi-film er fuldstændig totalt og aldeles
urealistiske, for det er der jo slet ingen der har prøvet.....

>Er du en total
>senildement 90 årig gammel nissefar, siden du ikke kan fatte det? Ja
>undskyld hvis det fornærmer dig, men jeg bruger bare din debatstil.

Der skal mere til end et par skældsord fra en forvokset teenager med
for stort ego ))

Fra : Per Rønne

Dato : 31-05-05 10:02

Carlo Hansen <yourself372@hotmail.com> wrote:

> Pornofilm er langt mere realistiske og virkelighedsnære end de fleste
> action og kriminalfilm.

Hvor realistisk er det egentligt med kvinder, der bliver bundet, får
tærsk der får dem til at stønne af ophidselse - og derefter »kn.....« af
tre mænd samtidig, i hvert sit hul?

Når det altså drejer sig om helt almindelige kontormus med mand, tre
hjemmeboende børn og parcelhus i Ishøj?
--
Per Erik Rønne

Fra : Jim

Dato : 31-05-05 10:17

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> derefter »kn.....« af
> tre mænd samtidig, i hvert sit hul?
>
> Når det altså drejer sig om helt almindelige kontormus med mand, tre

Som aldrig har tilladt sig at lade sig inspirere af en pornofilm, så
hedder det missionærstillingen, for sådan blev de opdraget.
Jo, gruppesex foregår skam i bedste stil ude i de danske hjem.
Og S/M foregår skam også. Og når du skriver tærsk, så er spørgsmålet, om
du mener pisk foretaget af herskeren, og slaven som modtager.
Eller mener du decideret bank, så offeret får blodigt ansigt og brækket
lemmer.
Den slags er ikke porno, men derimod vold og voldtægt optaget på video.
Det er tilladt at skelne.

J.

Fra : Per Rønne

Dato : 31-05-05 11:09

Jim <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote:
> [...]

> herskeren, og slaven som modtager. Eller mener du decideret bank, så
> offeret får blodigt ansigt og brækket lemmer.

Så havde hun vel næppe »stønnet af ophidselse«, vel.
--
Per Erik Rønne

Fra : Bo Warming

Dato : 31-05-05 13:31

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote in message
> [...]
> du mener pisk foretaget af herskeren, og slaven som modtager.
> Eller mener du decideret bank, så offeret får blodigt ansigt og brækket

Vedr den porno som kan lejes i danske videobutikker eller ses på TV om
natten eller annonceres om i Ekstrabladet, så er vel cirka 90% blid hetero,
og de 9 % lesbisk kæleri og bondage og hvis en hersker pisker en slave, er
det kvinden der er hersker.

Hvor er ligestillingsministeren henne - hvis nogen kan lide at se
masokistkvinder, der vil have tæv, så mangles her det vanlige
milimeterdemokratiske ligemageri?

I de små hjem provokerer kvinder hyppigt til at de tæves lidt, så de kan få
manden til bagefter at give dem en pels, eller de kan få retten til
børnene, når de dagen efter falsk jegelskerdig-orgasme kræver skilsmisse og
har tømt den fælles bankkonto.

Sexvold med "blodigt ansigt og brækkede lemmer" - sker det en gang hvert
årti?
Kun hvis pigen er offer, politianmdeldes det.
Link til sådan porn på nettet, tror jeg ikke at nogen kan fremlægge - kun i
rødstrømpernes betændte fantasi forekommer sådant, og når de vil forbyde
adult movies og købesex, sker det udfra disse helt urealistiske myter.

"Det er bevis på kvindens visdom, at hun altid har vidst at blive forsørget.
Nietzsche

Fra : Carlo Hansen

Dato : 31-05-05 19:21

In article <1gxf9ru.1ki0vpz1sqqq1N%spam@husumtoften.invalid>,
spam@husumtoften.invalid says...

> Hvor realistisk er det egentligt med kvinder, der bliver bundet, får
> tærsk der får dem til at stønne af ophidselse - og derefter »kn.....« af
> tre mænd samtidig, i hvert sit hul?

Det foregår ikke helt sådan i mit hjem, men sådan foregår det nu heller
ikke i de pornofilm, jeg har set. Bondage og SM er der sikkert en del,
der dyrker, men ikke jeg. Jeg tænker på helt almindelige film med
oralsex og samleje. Og ja, det der foregår i de film, risikerer helt
almindelige mennesker at komme ud for. Det vil jeg da i hvert fald håbe
for dem.

/Carlo.