OBERST FLIK FLACH
Fra : G B

Dato : 29-05-05 11:54

Farcen om afhøringsofficeren Hommel fortsætter. Den tidligere
palæstinensiske tolk 'Laila', beskylder nu Hommel for at have tvunget
fangerne til at ligge på knæ... terroristerne hugger hovedet af deres
krigsfanger og danskerne tvinger dem på knæ. Det er tydeligt at der
gælder et andet kodeks for vores tropper end for fjenden. Beskyldningen
er i øvrigt uden betydning idet terroristerne ikke er beskyttet af
Genevekonventionen, der jo kun yder beskyttelse til uniformerede
soldater med tydelige nationskendetegn.

At den danske Oberst Flach ikke straks greb ind overfor de
palæstinensiske tolke er et mysterium, og dog. Kilder i Irak fortæller
at da Camp Eden havde været udsat for et morter angreb, sov oberst Flach
rystende af angst efterfølgende i beskyttelsesrummet, hvorimod alle
konstablerne var nødt til at sove i de sædvanlige ubeskyttede
containere, dette skabte en yderst dårlig stemning idet obersten blev
opfattet som 'en kylling uden troværdighed', han gik da også
efterfølgende under øgenavnet oberst 'Flik Flach'.

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : jodem

Dato : 29-05-05 12:16

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er tydeligt at der
> gælder et andet kodeks for vores tropper end for fjenden.

Ja, hvorfor tror du ellers de danske enheder er der?

Beskyldningen
> er i øvrigt uden betydning idet terroristerne ikke er beskyttet af
> Genevekonventionen,

Nej, hvis man er uden empati kan man jo behandle folk der ikke er beskyttet
af konventioner efter forgodtbefindende. Om man er et svin eller ej, er
ikke et juridisk spørgsmåll.

Kilder i Irak fortæller
> at da Camp Eden havde været udsat for et morter angreb, sov oberst Flach
> rystende af angst efterfølgende i beskyttelsesrummet,

En smædekampagne ændrer ikke på om man er et MP-svin eller ej.

Fra : G B

Dato : 29-05-05 12:26

"jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

....(klip halal-nonsens)...

Nå, nu er det tortur at tvinge en fange til at knæle? Gudfader bevares.

Fra : Jørgen Pedersen

Dato : 29-05-05 14:28

> "jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i meddelelsen

Det er helt ligegyldigt hvem der har gjort hvad. Fascistsvinet Hommel er del
af en folkeretsstridig besættelsesstyrke! Det er dette processen burde
handle om!

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 29-05-05 14:46

"Jørgen Pedersen" <jorped_anarkist@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det er helt ligegyldigt hvem der har gjort hvad. Fascistsvinet Hommel er
> del
> af en folkeretsstridig besættelsesstyrke! Det er dette processen burde
> handle om!

netop - helt enig!

--
ahw

Fra : G B

Dato : 29-05-05 14:53

"Jørgen Pedersen" <jorped_anarkist@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Det er helt ligegyldigt hvem der har gjort hvad. Fascistsvinet Hommel
> er del af en folkeretsstridig besættelsesstyrke! Det er dette
> processen burde handle om!

Og idioten Jørgen Pedersen burde sørge for at tage sin medicinering
og/eller skære lidt ned på tosse-tobakken.

Fra : Henri Gath

Dato : 29-05-05 16:05

> [...]
> del
> af en folkeretsstridig besættelsesstyrke! Det er dette processen burde

Luk røven, din forpulede hjernedøde halalidiot...

Fra : Alucard

Dato : 29-05-05 16:27

On Sun, 29 May 2005 17:05:11 +0200, "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote:

>Luk røven, din forpulede hjernedøde halalidiot...

Er i tvillinger eller hvad...))

Fra : Peter Bang

Dato : 29-05-05 22:22

Henri Gath <gath@mail.dk> skrev:

>"Jørgen Pedersen"
><jorped_anarkist@yahoo.com> skrev i
>en meddelelse
>news.tele.dk...

>Luk røven, din forpulede hjernedøde
>halalidiot...

Absolut fornuftspræget. Dine rationelle gentagelser er agtværdige.
Alligevel bekymrer du mig ... blandingsmisbrug?

Fra : Peter Bang

Dato : 29-05-05 22:20

G B <nonono@nospam.invalid> skrev:
> [...]

Nå ja. Hvis vi sender hjemmeværnsdrengene ind ... så skal I se
action ...

Fra : morten sorensen

Dato : 29-05-05 12:42

G B wrote:
> [...]
> krigsfanger og danskerne tvinger dem på knæ. Det er tydeligt at der
> gælder et andet kodeks for vores tropper end for fjenden.

Ja - det gør der af den simple grund at vi erklærer os som værende
demokratiske og styret af de liberale frihedsrettigheder. Dermed har vi
selv sat barren højere end andre.

> Beskyldningen
> er i øvrigt uden betydning idet terroristerne ikke er beskyttet af
> Genevekonventionen, der jo kun yder beskyttelse til uniformerede
> soldater med tydelige nationskendetegn.

Jo - de er reelt krigsfanger; det andet er ren juristeri og pinligt at
overvære med tanke på at man angiveligt er demokrater og optaget af etik
og moral.

morten sorensen

Fra : Joakim von And

Dato : 29-05-05 19:48

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> Ja - det gør der af den simple grund at vi erklærer os som værende
> demokratiske og styret af de liberale frihedsrettigheder. Dermed har vi
> selv sat barren højere end andre.

Det kan du jo sagtens sige mageligt placeret langt væk fra begivenhedernes
centrum.

Tror du helt ærligt - jeg ved godt det kan være vanskeligt at erkende - at
du ville besidde samme høje moral og etik hvis du befandt dig midt i
farezonen?

Joakim

Fra : jodem

Dato : 29-05-05 20:13

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Tror du helt ærligt - jeg ved godt det kan være vanskeligt at erkende - at
> du ville besidde samme høje moral og etik hvis du befandt dig midt i

Det lige det, man får sin militære uddannelse til, og det er ingen
formildende omstændighed, at det er svært. Meningen er ikke, at der skal
findes ét moralsæt på papir til offentlig brug og en helt anden praksis til
feltbrug, selkom der overalt er militæridioter som tror det skal være sådan.

Men det er da rigtigt, at som herrefolk i et område, hvor soldaten er utryg,
kommer svinet op i ham. Det er der mange eksempler på.

Hvis man har det såden, burde man holde sig væk, men desværre er det snarere
et miljø, som tiltrækker svinene.

Fra : Joakim von And

Dato : 29-05-05 20:12

"jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kommer svinet op i ham. Det er der mange eksempler på.
>
> Hvis man har det såden, burde man holde sig væk, men desværre er det

Okay Jodem.

Det er hermed taget ad notam.

Joakim

Fra : morten sorensen

Dato : 29-05-05 20:46

Joakim von And wrote:
> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> Det kan du jo sagtens sige mageligt placeret langt væk fra begivenhedernes
> centrum.

Hvis man ikke mener man er demokrat synes jeg mig bør udelade det i sin
propaganda.

> Tror du helt ærligt - jeg ved godt det kan være vanskeligt at erkende - at
> du ville besidde samme høje moral og etik hvis du befandt dig midt i
> farezonen?

Ja - for den eneste vej frem er at opføre sig anstændigt.

--

morten sorensen

Fra : G B

Dato : 29-05-05 21:37

morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> skrev i meddelelsen

> Ja - for den eneste vej frem er at opføre sig anstændigt.

- så hellere lade fjenden så en selv og alle de andre ihjel. Bare man er
"anstændig". Gider du lige.

GB

Fra : morten sorensen

Dato : 29-05-05 22:46

G B wrote:
> morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> skrev i meddelelsen

> - så hellere lade fjenden så en selv og alle de andre ihjel. Bare man er
> "anstændig". Gider du lige.

Det handler ikke om at lade fjenden slå en ihjel - men om at i det
mindste prøve at efterleve de idealer man bruger i sin propaganda.

De fleste tortursager er jo åndssvage gerninger der intet som helst har
med terrorbekæmpelse at gøre. At man stabler nøgne irakiske fanger og
tager billeder af dem redder ikke livet for så meget som een eneste
soldat; tværtimod kan sagerne bruges til yderligere rekruttering af
modstandsfolkene.

Jeg begriber ikke at folk i dette forum angiveligt er pro-Irak-krig
fordi man vil have et demokratisk Irak, men samtidigt viser en total
ligegyldighed overfor hvorvidt helt enkle og basale regler overholdes.

--

morten sorensen

Fra : jodem

Dato : 29-05-05 23:04

> Jeg begriber ikke at folk i dette forum angiveligt er pro-Irak-krig fordi
> man vil have et demokratisk Irak, men samtidigt viser en total
> ligegyldighed overfor hvorvidt helt enkle og basale regler overholdes.

Det er ikke så svært at forstå.
I counter strike er moralen "skyd eller bliv skudt", og det er jo helt
tydeligt der og i DF, de fleste tilhængere af iraks "befrielse" har fået
deres væsentligste uddannelse.

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 30-05-05 14:42

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

> [...]
> I counter strike er moralen "skyd eller bliv skudt", og det er jo helt
> tydeligt der og i DF, de fleste tilhængere af iraks "befrielse" har fået

Det ved du jo en masse om kan vi høre og bandeord kan du osse - er det fordi
du projicerer dine egne mangler over på "modstanderne" at du hader så meget?

Fra : jodem

Dato : 30-05-05 15:09

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
skrev i en meddelelse news:d7f57m$cun$1@news.al.sw.ericsson.se...

> [...]
> fordi
> du projicerer dine egne mangler over på "modstanderne" at du hader så

Her må du vist være lidt mere konkret:

1) hverken skyd eller skudt er bandeord, selvom de ligner skid og sgu, men
det er rigtigt, at jeg af og til slipper en sagde ed, dog uden at nogen
lider større personskade

2) hvilke af mine mangler tænker du specifikt på?

Jeg synes ikke selv, jeg er hadefuld, men jeg bryder mig hverken om skjult
eller åben racisme, og jeg afskyr den måde Pia Kjærsgaard er har fået magt
på, nemlig med en argumentation som er langt under lavmålet, og som
ødelægger samtaleklimaet i DK

Fra : G B

Dato : 30-05-05 15:23

> skjult eller åben racisme, og jeg afskyr den måde Pia Kjærsgaard er
> har fået magt på, nemlig med en argumentation som er langt under
> lavmålet, og som ødelægger samtaleklimaet i DK

Du overser vist, at DF er blevet valgt ind ved et demokratisk valg, men
det er vel heller ikke noget som falder i din smag? Nej, det ville være
meget nemmere, hvis du bestemte, og der ingen vælgere var, ikkesandt?

Grunden til at DF kom ind er, at en meget, meget stor del af
befolkningen efterhånden har fået nok af muhamedansk masse-indvandring
på samlebånd, og at DF var det eneste parti, som tog denne problematik
alvorligt.

GB

Fra : jodem

Dato : 30-05-05 15:48

> [...]
> det er vel heller ikke noget som falder i din smag? Nej, det ville være
> meget nemmere, hvis du bestemte, og der ingen vælgere var, ikkesandt?

Ja, det er jo en argumentation, som sidder lige i madskabet, og som man nok
skal lade være at svare igen på. Hvis du ikke selv ved hvorfor, får du det
ikke at vide af mig.

> [...]
> befolkningen efterhånden har fået nok af muhamedansk masse-indvandring
> på samlebånd, og at DF var det eneste parti, som tog denne problematik

Ja, og som i høj grad trak stemmer i store områder af landet, hvor man på
daværende tidspunkt aldrig havde mødt en indvandrer, men havde fået dem
severet som hade- og pjojektionsobjekt for alle sine frustrationer som
vrængbilleder i en afsindig ondskabsfuld DF-agitation.

Fra : G B

Dato : 30-05-05 16:38

> [...]
> dem severet som hade- og pjojektionsobjekt for alle sine
> frustrationer som vrængbilleder i en afsindig ondskabsfuld

Magen til arrogance skal man sgu lede længe efter.

Du mener åbenbart, at danske vælgere er så dumme, at de ikke ville kunne
gennemskue åbenlys propaganda? Eller at danske vælgere ikke så eller læste
om 11. september 2001 etc., og begyndte at kunne lægge to og to sammen?

Så er det søreme godt, at du er så klog, at du kan tænke for os allesammen.

GB

Fra : jodem

Dato : 30-05-05 18:54

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i meddelelsen

Pia Kjærsgaards politiske infamiteter, som har sit forbillede i det enorme
hadeværk, den syge Glistrup skrev, har afstedkommet utrolig megen sorg og
lidelse. Og de har givet grønt lys for at alle mulige tåber kan optræde på
slap line med uanstændigheder som fx dem, der offentliggøres i tråde
som Arabisk Parlør og Oriano Fallaci, De udgør i giftighed et perverst
lavmål, der der ville være kriminelt, hvis det ikke var så fladpandet.

Fra : G B

Dato : 30-05-05 20:18

> Pia Kjærsgaards politiske infamiteter, som har sit forbillede i det
> enorme hadeværk, den syge Glistrup skrev, har afstedkommet utrolig

Spar på superlativerne - de gør dig utroværdig.

Og ja - Glistrup er en manisk knold, men han har tilfældigvis ret i sine
betragtninger angående fascist-ideologien islam.

> [...]
> offentliggøres i tråde som Arabisk Parlør og Oriano Fallaci, De udgør
> i giftighed et perverst lavmål, der der ville være kriminelt, hvis det

Så skulle du bare høre, hvad perkerne siger om os.

Gudfader, hvor er du dum.

GB

Fra : Bo Nielsen

Dato : 30-05-05 23:03

> [...]
> som Arabisk Parlør og Oriano Fallaci, De udgør i giftighed et perverst
> lavmål, der der ville være kriminelt, hvis det ikke var så fladpandet.

Nu lyder du som sådan en autonom venstrefløjsaktivist, der er ved at brække
sig af abstinenser over at tjalden er sluppet op.
Tag dig dog sammen mand, kom ud af hashtågerne, og oplev den virkelige
verden.

Boni

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 31-05-05 10:56

> [...]
> lider større personskade
>
> 2) hvilke af mine mangler tænker du specifikt på?

Intolerance, Fordomsfuldhed, manglende forståelse/repekt for at andre
mennesker kan vælge at stemme på partier som du personligt ikke bryder dig
om.

> [...]
> eller åben racisme, og jeg afskyr den måde Pia Kjærsgaard er har fået magt
> på, nemlig med en argumentation som er langt under lavmålet, og som

Du kan ligesågodt brokke dig over klimaet, tyndekraften eller månens faser.

Hvis du vil have "et problem" (her DF) til at gå væk kommer du til at ændre
det "økosystem"(samfund) der skaber problemet - man kan ikke bebrejde
myggene(DF'ere) at de indtager et misligholdt havebassin på græsplænen og
man kan ikke hode dem væk ved at slå omkring sig og skrige op(DF-hadere);
man kan ordne bassinet og så går myggene et andet sted hen.

Pia Kjærsgaard er der fordi det politiske system har skabt en ledig niche
til hendes parti. Der har været et totalt hjernedødt vacuum i
Invandrerdebatten og i diskussionen om hvad det betyder at være Dansk og det
har DF så fornemmet og taget til sig.

Pia Kjærsgaards magt ligger alene i at tage nogle helt reelle problemer i
samfundet alvorligt som de andre partier overhovedet ikke ville kendes ved.
Eftersom de "etablerede partier" stadigvæk ikke vil gøre noget, bliver det
Pia Kjærsgaard der sætter agendaen med at udtrykke en efterhånden temmelig
stor del af befolkningens bekymringer og holdninger.

I det øjeblik de vælgere kan se at de bliver taget alvorligt af andre
partier, forsvinder Dansk Folkeparti.

Så, fix sygdommen i stedet for at brokke over symptomerne

Fra : jodem

Dato : 31-05-05 12:27

skrev i en meddelelse news:d7hcai$mkh$1@news.al.sw.ericsson.se...

> [...]
> partier, forsvinder Dansk Folkeparti.
>
> Så, fix sygdommen i stedet for at brokke over symptomerne

Jeg forstår dig simpelthen ikke.

En del af det du siger er jeg ikke særligt uenig med dig om. Det har bare
ikke noget med sagen at gøre, og det rokker da ikke ved, at elementerne i
det horrible.og paranoide fjendebillede, en notorisk DF-er tegnede af et par
arrestanter, der ikke var mere skyldige end at de blev sluppe løs dagen
efter, henter sin inspiration og kan sammensykkes af brokker der verserer
blandt krigsfanatikere, i Counters strike og i DF-agitationen.

Når du påstår, at PK's magt ALENE ligger i at tage nogle reelle problemer
alvorligt, så er det forkert. Hendes magt ligger i at have sat billeder på
folks bekymringer, som groft har karrikeret virkeligheden og lagt hele
befolkningsgrupper for had. Den slags er set før, og min respekt for hende
og hendes parti kan ligge et meget lille sted.

At blive beskyldt for intolerance og fordomme på grund af mit syn på et
parti, der er grundlagt på- og har sin oprindelse i intolerance og fordomme
tager jeg gerne på mig.

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 01-06-05 10:16

> [...]

> efter, henter sin inspiration og kan sammensykkes af brokker der verserer
> blandt krigsfanatikere, i Counters strike og i DF-agitationen.

Jah - Hitler gik osse på Lokum; betyder det at alle der går på lokum er
nazister?

Man kan sammenstykke hvadsomhelst fra nok tilfældige data - man kan sikkert
endda finde et par sataniske symboler i den binære kode til Counter Strike -
det er bare ikke et argument for nogenting (andet måske at folk vil æde
hvadsomhelst, der tilfældigvis bekræfter deres fordomme og underlige
meninger. Michael Moore tog endda fjolsernes penge. "The Bible Code" er et
andet godt exempel på at udvalgt Garbage kan laves til pseudo-Information.
Og folk æder det.)

> Når du påstår, at PK's magt ALENE ligger i at tage nogle reelle problemer
> alvorligt, så er det forkert.

Hvem er det lige der stemmer på DF??

Det er efterlønnere, pensionister, lavtlønnede -

Folk der ikke bare kan flytte et andet sted hen når deres kvarter bliver til
en ghetto - eller som ikke kan få anvist en bolig fordi boligerne er givet
væk til folk, der lige er kommet til landet.

Folk, der er afhængige af velfærdsydelser *som vil forsvinde* når det
skattefinancierede velfærdsystem overbelastes af masseindvandring.

"Kontrakten" i "velfærdstaten" er jo at vi giver samfundet Gaver i
forventing om at Samfundet vil give Gaver til os, senere, når vi får brug
for det. Tilsvarende forventer Samfundet at de, der modtager gaver,
forpligter sig til at gøre gengæld over for Samfundet når de bliver i stand
til det.

Kæden springer jo klart af når der pludseligt er en stor gruppe, der føler
sig stærkt berettiget til at modtage (bakket op af De Radikale og
Venstrefløjen) men samtidigt åbenlyst og på ethvert plan afviser det Samfund
(og igen får hjælp til det i form af Tolke og alle mulige hensyn som
Samfundet skal tage til folks "kultur"), der leverer gaverne, uanset hvor
mange ressourcer Samfundet spilder på dem.

Så begynder de, der giver, at stille spørgsmål om *Hvorfor Egentligt?*,
"Hvad er Takken?" og "Hvad for JEG Igen?". Svaret bliver naturligvis - "Fra
de folk, Ikke En Skid, kun mere Brok, Had & Ballade"; "Nå men, *HVORFOR*
skal vi så have alt det Velfærd når det bare er til opbygningen af
Ghettoer?".

Når den erkendelse bliver almindelig nok til at vinde et valg på, Så kommer
der en velfærds- og skattereform som rammer *alle* "nydere", også
Pensionister, Lavtlønnede og folk på dagpenge. Derfor stemmer de naturligvis
på DF - som vil *bevare* adgangen til gaveboden.

og

Folk, tidligere socialdemokrater for det meste, der mener at det er
sindssygt at importere et nyt proletariat når socialdemokratiet netop lige
havde fået afskaffet proletariatet.

> [...]
> befolkningsgrupper for had. Den slags er set før, og min respekt for hende
> og hendes parti kan ligge et meget lille sted.

Hvis ingen vil diskutere "virkeligheden" kommer de, der tør gøre det, til at
definere hvad og hvordan der diskuteres.

Slapheden og manglen på selvrespekt hos Socialdemokratiet, Venstrefløjens
evindelige lalleglade naivitet og De Radikales moraliseren har sikret at der
ikke er kommet nogen seriøse modargumenter overhovedet. Man tvivler faktisk
på at de "pæne partier" overhovedet *har* nogen, jeg har lagt mærke til To:

Den med at: "vi kommer til at mangle arbejdskraft" bestyrker jo ikke
fornuften i at importere bistandsklienter.

Den anden med "tonen i debatten" og oprettelsen af utallige plus-ord ændrer
ikke en meter på noget, det er rent udenomsnak.

Hvad Samfundet rent faktisk har tænkt sig at gøre ved f.ex. den flok
voldelige psykopater, der hærger Nørrebro for tiden, hører man ikke noget
om. Fordi Politikerne, efter min mening, simpelthen ikke har nogen ide - de
kan ikke fatte et problem, der ikke kan gå væk med mere "velfærd" og flere
"projekter", men i stedet kræver nogle holdninger til hvad man som samfund
vil acceptere.

Pia Kjærsgaard, derimod, kan nemt og hurtigt komme med "løsninger" (uanset
at de så ikke er det, men måske snarere er hvad masser af folk går og tænker
for sig selv).

M.A.O: Hun vinder debatten fordi Modstanderen slet ikke møder op!

Fint - du ændrer bare ikke på noget.

Fra : Joakim von And

Dato : 01-06-05 12:19

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
skrev i en meddelelse news:d7juc5$ep7$1@news.al.sw.ericsson.se...

Fremragende indlæg. Jeg er helt enig.

Joakim

Fra : Bo Nielsen

Dato : 01-06-05 22:37

> "Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
> skrev i en meddelelse news:d7juc5$ep7$1@news.al.sw.ericsson.se...
> >

> Fremragende indlæg. Jeg er helt enig.
>
> Joakim

Ja kunne jeg bare argumentere på samme måde, når det drejer sig om de
problemer vi har med indvandrerne,så ville jeg være glad. Mit temperement er
nok ikke til det, da jeg alt for ofte har oplevet hvordan de opfører sig når
de går i byen.

Boni

Fra : jodem

Dato : 01-06-05 12:57

> [...]
kan sammensykkes af brokker der verserer

> Jah - Hitler gik osse på Lokum; betyder det at alle der går på lokum er

Næh, det er vist heller ikke logikken i det jeg har skrevet.

> Hvem er det lige der stemmer på DF??
>
> Det er efterlønnere, pensionister, lavtlønnede -

Ja, og en underskov af alle mulige forvirrede sjæle, der får pirret deres
xenofobiske tendenser af et DF, som kaster benzin på bålet.

> [...]
> en ghetto - eller som ikke kan få anvist en bolig fordi boligerne er givet
> væk til folk, der lige er kommet til landet.

Ja, og folk fra Nordjylland, Bornholm, Sydsjælland og alle andre steder i
landet hvor der er langs mellem folk af anden etnisk herkomst.

> Folk, der er afhængige af velfærdsydelser *som vil forsvinde* når det
> skattefinancierede velfærdsystem overbelastes af masseindvandring.

Ja, tager de fremmede ikke vores arbejde, så tager de vores socialhjælp.
Og det gør de alle sammen helt uspecificeret, disse fremmede. Det er præcis
den generalisering som ikke er til at bære.

Der er en stribe utilpassede, kriminelle indvandrerdrenge, som er blevet
synonym med "de fremmede"

(Snip en lang beskrivelse af en mekanisme)

Fuldstændig enig i den diagnose

> [...]
> ikke er kommet nogen seriøse modargumenter overhovedet. Man tvivler
> faktisk på at de "pæne partier" overhovedet *har* nogen, jeg har lagt

Det er fuldstændig rigtigt. Det er en stribe af valg, der består i, hvem der
skal have problemer, og hvilken størrelse de skal have, og her er der en
klar udmelding fra DF: Vi vil ikke have problemer, og de der har problemerne
skal opholde sig så langt syd for kongeåen at vi ikke kan få øje på dem.

> Den anden med "tonen i debatten" og oprettelsen af utallige plus-ord
> ændrer
> ikke en meter på noget, det er rent udenomsnak.

Ja, jeg kan fremlægge et helt leksikon med, hvad jeg er blevet kaldt, men
det ville være udenomssnak. Men jeg kan godt forstå, at der er nogen som
afstår.

Jeg mener, at man bør tage det der med tonen alvorligt. Problemet går jo
helt ned gennem de enkelte familier, hvor onkel Anders pludselig synes, at
racistisk nedladenhed over for alle med en anden farve end ham selv, er helt
i orden og derfor smækfornærmet henviser til kriminelle indvandrere på
Nørrebro som synonym med hele gruppen, når man kalder en spade for en spade
og ham for racist, hvorefter hjælpsomme typer som dig kommer ilende og
forsvarer ham med, at han blot er bekymret. Javel, men selvom man er
bekymret, skal man sgu opføre sig ordentligt. Undskyld jeg bandede.

Men det er ikke de pæne og velformulerede typer som Dahlerup, Kjærsgaard,
Krarup, Langballe og Camre der bruger ukemsord om os. De retter deres infame
insinuationer mod "de fremmede". I rollen som støtteparti er der dog blevet
lagt låg på disse verbale voldsmænd, hvilket næsten er mere foruroligende.

> [...]
> "projekter", men i stedet kræver nogle holdninger til hvad man som samfund

Jo, det forlød i går, at de skal dækkes op på samme måde som rockerne, og
jeg mener også, at det er et problem af samme type, altså først og fremmest
et socialt problem, men selvfølgelig relateret til deres herkomst. Så længe
de ikke har fået dansk statsborskab, kan de i øvrigt smides ud af landet, og
det mener jeg ikke man skal betænke sig på. (Gid man kunne gøre det samme
med HA.)

Hvad der ærgrer mig er, at de har været i stand til at exponere dagsordenen
for hele fremmedgruppen.

> [...]
og tænker
> for sig selv).
>
> M.A.O: Hun vinder debatten fordi Modstanderen slet ikke møder op!

Ja,

men historisk har mere reflekterede typer jo simpelthen været målløse lige
fra Glistrups muhamedanerparanoia, hans 0-skat og hans telefonsvarer over
Poulstrups blå tissemand, Camres rotter, Dahlerups frådende udfald til
Krarups arrogante og fundamentalistiske antihumanisme og Kjærsgaards
perfiditeter, som altsammen har givet grønt lys for enhver menig DF-er til
at påstå hvadsomheltst og kalde modstanderen hvadsomhelst, -- det var såmænd
bare sådan en debat, du brød ind i.

> fordomme
>
> Fint - du ændrer bare ikke på noget.

Flygningeproblemer kan ikke løses. Vi kan påstå, de ikke er vores og nægte
at påtage os dem. Så må flygningene selv eller andre nationer bære dem.
Jeg mener, at vi skal følge de internationale konventioner. Vi skal
selvfølgelig afvise økonomiske flygtninge. Vi skal så vidt muligt hjælpe
folk i deres nærområder. Vi skal prioritere repatriering højt. Vi skal
udvise kriminelle, ikke-danske statsborgere. Vi skal have skrappe regler for
familiesammenføring. Vi skal bekæmpe socialt bedrageri (men jeg er
modstander af startydelse). Vi skal gøre alt for at forhindre
tvangsægteskaber. Vi skal i tilfælde af kultursammenstød holde fast på at
det er vores kultur, der gælder her i landet.
Vi skal have obligatoriske sprogkurser og obligatorisk erhvervspraktik. Vi
skal modarbejde diskrimination i ansættelsessammenhæng og andre steder på
arbejdsmarkedet.

Ingen af disse synspunkter er i mindste måde inspireret af DF, men derimod
af mit arbejde med flygtninge, og hvordan jeg får overbevist onkel Anders,
der har vendt sin kærlighed fra Glistrup til Pia, om at de fremmede ikke
bare skal kastes i Vadehavet, ved jeg ikke. Han er på efterløn, kender ikke
en eneste indvandrer og ser fjernsyn hver aften. Ingen masseindvandring har
taget hans efterløn, eller lavet hans parcelhuskvarter om til ghetto.

Fra : G B

Dato : 30-05-05 10:26

morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> skrev i meddelelsen

> Det handler ikke om at lade fjenden slå en ihjel - men om at i det
> mindste prøve at efterleve de idealer man bruger i sin propaganda.

Det er uhyre nemt at sidde et par tusinde kilometer fra en slagmark og være
"anstændig" på vegne af folk, som hver dag ser døden i øjnene.

Desuden gør DIB'en et fantastisk stykke arbejde. De lokale irakere kommer
bl.a. til Camp Eden for at få lægehjælp (og det får de), man arbejder med
at retablere og beskytte infrastrukturen (vand, el etc) osv. Men det er der
jo ikke forsider i, så det hører man aldrig om i pressen.

Når man så er blevet beskudt af islamistiske fanatikere, og efterfølgende
får fat i dem, er det klart at man kontrollerer dem nøje, og med
bestemthed. Det er ikke tortur.

GB

Fra : morten sorensen

Dato : 30-05-05 10:30

G B wrote:
> morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> skrev i meddelelsen

> Det er uhyre nemt at sidde et par tusinde kilometer fra en slagmark og være
> "anstændig" på vegne af folk, som hver dag ser døden i øjnene.

Det handler om at lade være med at lave ting som i Abu-Ghraib - og det
mener jeg faktisk burde være ganske enkelt.

> [...]
> at retablere og beskytte infrastrukturen (vand, el etc) osv. Men det er der
> jo ikke forsider i, så det hører man aldrig om i pressen.

Jeg har heller ikke sagt at det jeg har hørt om sagen er noget jeg ville
kalde tortur; læs det jeg har skrevet i tråden.

> Når man så er blevet beskudt af islamistiske fanatikere, og efterfølgende
> får fat i dem, er det klart at man kontrollerer dem nøje, og med
> bestemthed. Det er ikke tortur.

Enig. At nægte nogen vand eller rygepause er end ikke i nærheden af
tortur - og det er heller ikek det jeg sigter til, men derimod de klare
og totalt unødvendige overgreb der er fundet sted.

Disse forstår jeg ikke at debattøer i dette forum bare ignorerer. Je kan
ikke få det til at hænge sammen at man siger man går i krig for
demokrati og menneskerettigheder (i en eller andne form) - og så bare
accepterer begivenhederne i Abu-Ghraib som 'hvor der handles der
spildes' er hvad rationalet er.

--

morten sorensen

Fra : G B

Dato : 30-05-05 10:57

> Det handler om at lade være med at lave ting som i Abu-Ghraib - og det
> mener jeg faktisk burde være ganske enkelt.

Har de danske tropper lavet noget, der bare tilnærmelsesvis minder om de
amerikanske stunts i det gamle dødsfængsel?

> Jeg har heller ikke sagt at det jeg har hørt om sagen er noget jeg
> ville kalde tortur; læs det jeg har skrevet i tråden.

OK.

> [...]

OK.

> klare og totalt unødvendige overgreb der er fundet sted.

Unødvendige overgreb? Her hopper kæden af. Indrapporteret af en
"palæstinensisk" dansk tolk, som iøvrigt har vist sig totalt
uvederhæftigt?

Tonen her i gruppen er da tit hårdere end noget af det, Hommel har udsat
disse hærdede terrorister for?

> [...]
> demokrati og menneskerettigheder (i en eller andne form) - og så bare
> accepterer begivenhederne i Abu-Ghraib som 'hvor der handles der

Vi taler Hommel i denne tråd, hvad hulen har Abu-Ghraib med det at gøre?

GB

Fra : morten sorensen

Dato : 30-05-05 11:10

G B wrote:
> morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> skrev i meddelelsen

> Har de danske tropper lavet noget, der bare tilnærmelsesvis minder om de
> amerikanske stunts i det gamle dødsfængsel?

Nej - men det skal jo også stoppes før det skejer så meget ud.

Jeg undrer mig bare over den noget nær totale ligegyldighed overfor de
overgreb der er foregået. Det synes jeg ikke tyder på et demokratisk
sindelag.

Uden at have fulgt meget med i den danske sag, virker det der som om der
ikke har været klare retningslinier - enten pga inkompetence eller
berøringsangst fra ledelsesmæssig eller politisk side.

Jeg mener at alle staten giver lov til at anvende magt skal tjekkes og
kontrolleres - politi militær og efterretningstjenester. Til gengæld
skal de have klare retningslinier der er anvendlige i den virkelige
verden. Endvidere skal de have lov til at forbryde sig straffrit hvis
deres gerning var baseret på en vurdering der senere viste sig at være
fejlagtig.

Hommel-sagen er jeg egentligt glad for; det er godt at hun ikke bare
accepterer at blive ofret (for sådan fornemmer jeg lidt det er), men
insisterer at få bedre (mere klare) arbejdsbetingelser. Det virker også
som om der har været andre problemer i lejren end manglende udbringning
af vand - så jeg håber forsvarsministeren evaluerer det hele objektivt,
med henblik på at få fejl rettet. Her tænker jeg på de palæstinensiske
tolke - for uanset hvem der har ret, er det 100% uacceptabelt at deres
loyalitet kan drages i tvivl. Man må have tolke med der forstår opgavens
art 100%.

> Unødvendige overgreb? Her hopper kæden af. Indrapporteret af en
> "palæstinensisk" dansk tolk, som iøvrigt har vist sig totalt
> uvederhæftigt?

De unødvendige overgreb i Abu-Ghraib og andre steder - DK er en del af
koalitionen og er derfor indirekte indblandet i dete.

> Tonen her i gruppen er da tit hårdere end noget af det, Hommel har udsat
> disse hærdede terrorister for?

Synes ikke rigtigt det kan sammenlignes.

> Vi taler Hommel i denne tråd, hvad hulen har Abu-Ghraib med det at gøre?

De to er relateret. Det handler om torturanklager mod lande der mener at
indføre demokrati i Irak.

De argumenter jeg hører i forsvar for Hommel er de samme jeg har hørt i
forsvar for Abu Ghraib (som jeg finder det utroligt at nogen overhovedet
vil forsvare). Der er en generel ligegyldighed overfor tortur - selvom
man angiveligt er demokrat.

--

morten sorensen

Fra : Jens

Dato : 30-05-05 20:51

G B <nonono@nospam.invalid> wrote:

> morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> skrev i meddelelsen

> Det er uhyre nemt at sidde et par tusinde kilometer fra en slagmark og være
> "anstændig" på vegne af folk, som hver dag ser døden i øjnene.

Ikke desto mindre er det en del af opgaven. Og en lovlig, tjenstlig
ordre skal følges - ikke sandt?

> [...]
> at retablere og beskytte infrastrukturen (vand, el etc) osv. Men det er der
> jo ikke forsider i, så det hører man aldrig om i pressen.

Enig.

> Når man så er blevet beskudt af islamistiske fanatikere, og efterfølgende
> får fat i dem, er det klart at man kontrollerer dem nøje, og med
> bestemthed. Det er ikke tortur.

1. Det var åbenbart ikke de rigtige man fik fat i. Derfor løslod man dem
dagen efter.
2. At kontrollere nøje og med bestemthed er ikke ensbetydende med
bevidst påføring af smerte og ubehag (stress-stillinger og kulde).

Den opgave, der skal løses i Irak - herunder den hjælp til
civilbefolkningen, som Du nævner - er alt for betydningsfuld til at
skulle sættes over styr af enkeltindividers trang til at lege
afhøringsøvelse. Noget tyder i øvrigt på, at den udsendte styrke ikke
har været uddannet til at være besættelsesstyrke - en rolle dansk
forsvar ikke er forberedt på.
--

Jens
--

Jens F

Fra : Joakim von And

Dato : 01-06-05 12:13

> [...]
> propaganda.

> Ja - for den eneste vej frem er at opføre sig anstændigt.

Aha en idealist |!|

Sympatisk men virkelighedsfjernt [desværre].

Joakim

Fra : morten sorensen

Dato : 01-06-05 12:23

Joakim von And wrote:

> Aha en idealist |!|
>
> Sympatisk men virkelighedsfjernt [desværre].

Det mener jeg ikke det er.

At undgå ting som Abu-Ghraib er enkelt.

Man kan sagtens være konsekvent og endda hård uden at blive urimelig og
skødesløs.

Det handler ikke om at behandle fanger som hotelgæster, men om at ikke
gøre totalt unødvendige ting ved dem som at stable dem nøgne i bunker osv.

--

morten sorensen

Fra : G B

Dato : 01-06-05 12:50

> Det handler ikke om at behandle fanger som hotelgæster, men om at ikke
> gøre totalt unødvendige ting ved dem som at stable dem nøgne i bunker
> osv.

Hommel har ikke stablet folk i bunker.

GB

Fra : morten sorensen

Dato : 01-06-05 12:53

G B wrote:
> morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> skrev i meddelelsen

> Hommel har ikke stablet folk i bunker.

Det er heller ikke Hommel det handler om , men generelt når man tager i
krig og mener at have en særligt højere moral, at man da udviser denne
højere moral - og ikke bare slår ud med armene og bruger 'jamen - det er
krig' undskyldningen når man bryder sine egne påståede idealer.

--

morten sorensen

Fra : G B

Dato : 01-06-05 14:08

> [...]

Læs lige trådstarten. Det er dig, som tager en debat om en konkret sag,
og gør den til noget helt andet.

GB

Fra : Joakim von And

Dato : 01-06-05 16:07

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> Det mener jeg ikke det er.
>
> At undgå ting som Abu-Ghraib er enkelt.

Abu-Ghraib er ikke til diskussion her.

> Man kan sagtens være konsekvent og endda hård uden at blive urimelig og
> skødesløs.

Der ligger et indbygget modsætningsforhold i anvendelsen af ordet "rimelig",
når talen falder på en krig og dens følger.

snip.... (gentagelse af Abu-Ghraib).

Joakim

Fra : Joakim von And

Dato : 01-06-05 16:12

> [...]

> Der ligger et indbygget modsætningsforhold i anvendelsen af ordet
"rimelig",
> når talen falder på en krig og dens følger.

"urimelig naturligvis"

Fra : Henri Gath

Dato : 29-05-05 21:27

> [...]
>
> Tror du helt ærligt - jeg ved godt det kan være vanskeligt at erkende - at
> du ville besidde samme høje moral og etik hvis du befandt dig midt i

Nu er Morten sørensen en begavet debattør...spørg hellere Kim Larsen eller
Allan Riise......de er førsteklasses sofageneraler

Fra : G B

Dato : 29-05-05 22:11

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Nu er Morten sørensen en begavet debattør...spørg hellere Kim Larsen
> eller Allan Riise......de er førsteklasses sofageneraler

- og mindst én af dem har aldrig haft uniform på.

Fra : Kim Larsen

Dato : 29-05-05 23:24

> "Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i meddelelsen

> - og mindst én af dem har aldrig haft uniform på.

Det har da ikke gavnet frøken Georg at have uniform på; det kan man da
tydelig mærke på hans manglende modenhed (for nu at udtrykke det umanerligt
pænt). Gad vide om der var skørt til frøken Georgs militær-uniform

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Kim Larsen

Dato : 29-05-05 23:25

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu er Morten sørensen en begavet debattør...spørg hellere Kim Larsen eller
> Allan Riise......de er førsteklasses sofageneraler

Ja hellere det end en lille krigsliderlig idiot som dig.

Fra : Trans

Dato : 29-05-05 19:18

G B wrote:

> Beskyldningen
> er i øvrigt uden betydning idet terroristerne ikke er beskyttet af
> Genevekonventionen, der jo kun yder beskyttelse til uniformerede
> soldater med tydelige nationskendetegn.

Ja bl.a. (Vi må nok kalde det partikendetegn.) Andre krav, der skal
opfyldes, for at tilfangetagne kæmpende har krav på beskyttelser
under krigsfangekonventionen er, at de'
- bærer eventuelle våben synligt.
- er under kommando.
- følger krigens love.
Det er om bl.a. disse regler, Dansk Røde Kors ifølge sine vedtgter
har til opgave at sprede oplysning - en opgave organisationen groft har
svigtet varetagelsen af.

> At den danske Oberst Flach ikke straks greb ind overfor de
> palæstinensiske tolke er et mysterium, og dog.

Det bedste ville naturligvis være, om man havde "danske" tolke. Hommel
selv burde kunne arabisk. Men det har man ikke, for det kræver flere
års aktivt ophold i arabisk sprogmilieu, hvis en dansker skal samle
nok arabisk op til at kunne kommunikere effektivt på arabisk. Man kan
ikke lære det på en tolkeskole el.lign. i Danmark. Palæstinenserne,
hvis loyalitet man ikke kan regne med, skal omvendt lære at tale
dansk. Det lærer de gennem flere års ophold i dansk sprogmilieu. Den
officielle tolkeuddannelse er ligegyldig.

Bent