Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket eksternt 3.5 " harddisk kabinet ??
Fra : Jakob

Dato : 29-05-05 11:21

Jeg skal have fundet et eksternt harddisk kabinet til 3.5 " gammeldaws
disk (ide hedder det vel, eller er det sata :0). Vil derfor lige høre om
der er nogen der kan anbefale et. Det skal minimum være usb2, og det må
gerne være alluminium. Pris og støj er afgørende faktorer selvfølgelig
:0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Kim Schulz

Dato : 29-05-05 11:35

On Sun, 29 May 2005 12:20:54 +0200
Jakob <no@mail.com> wrote:

> [...]
> derfor lige høre om der er nogen der kan anbefale et. Det skal
> minimum være usb2, og det må gerne være alluminium. Pris og støj er

Zitech har nogen små smarte nogen som er designet af F.C. Porche. De er
vist ikke så dyre men skulle være både gode i drift og kvalitet (har
ikke selv erfaring med dem)

--
Kim Schulz | Keen of Fundanemt? Want to share experieces with
Geek by nature | other users? join The Fundanemt User Group NOW!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-05-05 11:39

Jakob skrev:

>Jeg skal have fundet et eksternt harddisk kabinet til 3.5 " gammeldaws
>disk (ide hedder det vel, eller er det sata :0).

Godt nok accepterer man mange forskelligartede spørgsmål her i
gruppen, men her må du jo nok hellere spørge i
news:dk.edb.hardware eller news:dk.edb.hardware.drev.

Det er langt mere relevante grupper.
--
Knud

Fra : Jakob

Dato : 29-05-05 12:09

In article <nq6j91dvbh1jhufd5kq8ekmp8ch99mkmq3@dtext.news.tele.dk>,
ellentoft@mail.tele.invalid says...

> Godt nok accepterer man mange forskelligartede spørgsmål her i
> gruppen, men her må du jo nok hellere spørge i
> news:dk.edb.hardware eller news:dk.edb.hardware.drev.
>
> Det er langt mere relevante grupper.

Jeg ved det jeg ved, det var en fejl, jeg slettede indlægget 2 sek efter
og sendte det til hardware gruppen, men det er åbenbart kun blevet
slettet lokalt.

checker lige hvordan jeg sletter på serveren.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ole Larsen

Dato : 29-05-05 11:46

Jakob wrote:
> [...]
> der er nogen der kan anbefale et. Det skal minimum være usb2, og det må
> gerne være alluminium. Pris og støj er afgørende faktorer selvfølgelig

Det får du bedre svar på i en dertil passende edb-gruppe.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (11.maj.2005) design og nye billeder på:

Fra : Jakob

Dato : 29-05-05 12:10

In article <42999d51$0$681$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
olenospam@nospam.dk says...

> Det får du bedre svar på i en dertil passende edb-gruppe.

Ja ja :0), det var en fejl og jeg troede at jeg havde fået det slettet 2
sek senere, men det er åbenbart kun lokalt at det er blevet udraderet..

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Rado

Dato : 29-05-05 14:00

> [...]

>der er nogen der kan anbefale et. Det skal minimum være usb2, og det må
>gerne være alluminium. Pris og støj er afgørende faktorer selvfølgelig

Aldi har lige haft nogle NorthQ NQ-14000 på tilbud (249.-) af
aluminium (med plastfront), med både blæser og intern strømforsyning,
og med 3 års garanti. Købte selv 2 og synes de er fine og af god
kvalitet, og meget hurtige - 1 GB ind på ca. 50 sek, har jeg målt det
til. De kan også køre SATA ifølge deres support, med en adapter.
Der er mere om dem her:

http://www.northq.com/products/usb/nq14000.html

Måske de stadig har nogle tilbage i nogle af Aldi forretningerne, der
var i alt fald ikke så megen rift om dem i Kalundborg.

Jeg prøvede iøvrigt at tjekke prisen på dem på edbpriser.dk, men kunne
ikke finde nogen der forhandlede dem. Så hvis det ikke lykkes i Aldi
og du vil have fat i en, må du nok spørge NorthQ om hvem der har dem -
de har et dansk supportforum her:

http://www.northq.com/products/usb/nq14000.html

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Rado

Dato : 29-05-05 14:02

Fra : Jakob

Dato : 29-05-05 14:21

In article <n7fj91d6n2fgqlnvqvalg31faimq7gfum9@4ax.com>,
rado@fjernpost1.tele.dk says...

Ahhh damn så er jeg for sent ude, men havde egentlig forstået det sådan
at det var kabineter med diske derfor havde jeg ikke kigget så meget på
det.

Nå jeg vil da checke med de lokale aldi butikker :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-05 15:35

Hey!

> [...]
> det.
>
> Nå jeg vil da checke med de lokale aldi butikker :0)
Husk lige at det er et 5?" kabinet og ikke et 3?" kabinet, det vil sige at
det fylde en del mere....
Men ellers er det sikkert et rigtig godt køb!

Mvh
Aksel Spandet

Fra : Rado

Dato : 29-05-05 18:17

On Sun, 29 May 2005 16:35:23 +0200, "Aksel Spandet"
<akselspandetSNABEL-Ahotmail.com> wrote:

>Hey!

>Husk lige at det er et 5?" kabinet og ikke et 3?" kabinet, det vil sige at
>det fylde en del mere....
>Men ellers er det sikkert et rigtig godt køb!

Det er det efter min mening. Men de har dummet sig gevaldigt på eet
punkt har jeg lige opdaget - se min anden post om dette.

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-05 23:21

"Aksel Spandet" <akselspandetSNABEL-Ahotmail.com> wrote in message
> Hey!

> Husk lige at det er et 5?" kabinet og ikke et 3?" kabinet, det vil sige at
> det fylde en del mere....

jaahh! tilgængæld kan man putte sin brænder deri-----..

gert

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-05-05 15:27

Jakob <no@mail.com> wrote:

>Nå jeg vil da checke med de lokale aldi butikker :0)

Aldi i Ringkøbing havde dem fortsat i går formiddags

Men det er en ren USB kasse - Principielt ville jeg nok foretrække en
kombineret USB / Firewire kasse. Prisen er stort set den samme og
firewire er hurtigere...

<mlr>

--

The two basic principles of Windows system administration:

* For minor problems, reboot
* For major problems, reinstall

Fra : Thor

Dato : 29-05-05 21:31

Hej Jakob

Korrekt at dit spm er OT, men der er garanteret mange her. som ikke ved hvor
de skal backuppe deres GB af billeder hen!
Overvej at købe en ekstern harddísk server, - dvs en harddisk som tilsluttes
via et RJ 45 (ethernet) stik, - den er meget hurtigere end en USB harddisk,
og kan indgå som en selvstændig enhed i dit hjemme-netværk.

se f.eks her på edbpriser:

http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?Sort=Price&Gallery=false&ID=305&Parent=50&Lastdays=&Soegeord=&Producent=0&Line=&Model=&Accessory=&AccessoryTo=&Review=&Max=5000&Page=1&Rating=0&Type=&Value=&Bundle=&Direction343=2&Equal195=&Sorted343=&Equal91=&x=41&y=5

mvh Thor

Fra : Brian Lund

Dato : 30-05-05 11:17

> [...]
harddisk,
> og kan indgå som en selvstændig enhed i dit hjemme-netværk.

Eller en DVD-brænder og et læs DVD-skiver! :)
Billigt og "uforgængeligt"

Brian

Fra : emj

Dato : 30-05-05 11:22

Brian Lund skrev:

>Eller en DVD-brænder og et læs DVD-skiver! :)
>Billigt og "uforgængeligt"

Om data på DBDskiver er uforgængelige må vist stå for din egen regning
og risiko

Hilsen emj, som selvfølgelig bruger DVD som lagermedie

Fra : Tommy Fer

Dato : 30-05-05 16:23

Thor wrote:
> [...]
>
> http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?Sort=Price&Gallery=false&ID=305&Parent=50&Lastdays=&Soegeord=&Producent=0&Line=&Model=&Accessory=&AccessoryTo=&Review=&Max=5000&Page=1&Rating=0&Type=&Value=&Bundle=&Direction343=2&Equal195=&Sorted343=&Equal91=&x=41&y=5

Hej Thor.

Normale hjemmenetværk er 100mbit, hvilket tilsvare en ca 12 Mbyte pr
sec. En usb2 forbindelse kan klare 480 mbit....

mvh Tommy Fer