Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Kritik af billed
Fra : Michael

Dato : 29-05-05 08:55

Konstruktiv kritik ønskes på nedestående billed:

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=149783

Michael

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 30-05-05 12:37

Michael wrote:

> Konstruktiv kritik ønskes på nedestående billed:
>
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=149783

Når jeg ser på dette kompositoriske fejlskud, så får jeg den tanke,
at delete-knappen på din computer er i udu, og for at slippe af med
det, så har du uploadet det til fotokritik.dk...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lasse Elmer

Dato : 30-05-05 13:20

> Når jeg ser på dette kompositoriske fejlskud, så får jeg den tanke, at
> delete-knappen på din computer er i udu, og for at slippe af med det, så
> har du uploadet det til fotokritik.dk...

Slog tilfældigvis lige op i ordbogen:
Psykopat: Person med unormalt sjæleliv præget af mangel på etiske og
moralske hæmninger.
Psykopati: Sindslidelse med afvigelser fra det normale følelses- og
driftliv.

Hmm, hvorfor var det lige, at jeg kom i tanke om at slå disse ord op...

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 30-05-05 13:39

"Lasse Elmer" <lasseelmer@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> driftliv.
>
> Hmm, hvorfor var det lige, at jeg kom i tanke om at slå disse ord op...

Psykopat er jo det første man tænker på når NRE fatter griflen og udgyder
galle.
Så det var nok derfra du fik tanken.

Har du lagt mærke til at hans indlæg næsten altid starter med "Hmm...",
"Tja....", "Ja...", hvorfor mon.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Lasse Elmer

Dato : 30-05-05 14:11

> Har du lagt mærke til at hans indlæg næsten altid starter med "Hmm...",
> "Tja....", "Ja...", hvorfor mon.

Hmm... Tja... det har jeg da.

Fra : Michael

Dato : 30-05-05 13:22

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Når jeg ser på dette kompositoriske fejlskud, så får jeg den tanke, at
> delete-knappen på din computer er i udu, og for at slippe af med det, så
> har du uploadet det til fotokritik.dk...

Jeg har intet imod at Du synes det er et kompositorisk fejlskud.
I de fleste tilfælde nedrakker Du de fleste billeder, uden at komme med
et konstruktivt svar hvordan det kunne forbedres. Jeg kan huske et
tilfælde hvor Du kom med et konstruktivt forslag hvordan billedet kunne
forbedres. Jeg kunne ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet,
da jeg læste Dit indlæg. Du er desværre så forudsigelig at det er en
lille smule grinagtig...

Fra : Lasse Elmer

Dato : 30-05-05 13:26

> Når jeg ser på dette kompositoriske fejlskud, så får jeg den tanke, at
> delete-knappen på din computer er i udu, og for at slippe af med det, så
> har du uploadet det til fotokritik.dk...

Hov da Niels, jeg faldt lige over et ord mere.

Psykose: Sindssygdom der angriber personligheden og påvirker
realitetssansen.

Så er du jo undskyldt et eller andet sted

Fra : sth

Dato : 30-05-05 20:58

> Når jeg ser på dette kompositoriske fejlskud, så får jeg den tanke, at
> delete-knappen på din computer er i udu, og for at slippe af med det, så
> har du uploadet det til fotokritik.dk...

Det er helt rigtigt, Niels! Bare giv amatørerne noget gas. De kan lige så
godt gi' op!
Du har jo så rigeligt vist, hvad et godt billede er. Se bare her:
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/naturen/hav_%26_kyster/_kyst_sejeroebugten-10.html

Vi bøjer os i støvet!

Hilsen til Michael. Fint billede, bare kør løs!

mvh
Steen

Fra : Gert Medom

Dato : 31-05-05 04:52

"sth" <sth@CLUTTERskjern-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

ugten-10.html

> Vi bøjer os i støvet!
>
> Hilsen til Michael. Fint billede, bare kør løs!

Det er et rigtig flot billede. Jeg kan godt c, at vi amatører har meget at
lære, før vi kan gøre os håb om at komme op på Hr. Riis Ebbesen´s udsøgte
og
sublime niveau...

/Gert Medom

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Peter Sindrup

Dato : 31-05-05 21:36

"sth" <sth@CLUTTERskjern-net.dk> wrote in message news:b50c3>
> [...]
> godt gi' op!
> Du har jo så rigeligt vist, hvad et godt billede er. Se bare her:

Det billede MÅ jeg altså eje - hvordan var det lige man gjorde?

Peter

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 30-05-05 13:24

"Michael" <nospam2me@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> Konstruktiv kritik ønskes på nedestående billed:
>
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=149783

Hej Michael

Dit billede er godt bygget op, med for, mellem og baggrund, det giver i sig
selv en god dybde, belysningen er god, men der mangler nok et "hovedmotiv"
til at fange blikket.
Hvis du var gået lidt ned i knæ, så var grenen i højre side kommet fri af
baggrunden, og der ved nok havde virket mindre dominerende.

PS. Tag dig ikke af den der Nils Ebbesen, han tåler kun sine egne billeder,
og sviner altid andres til.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Michael

Dato : 30-05-05 13:41

Langgaard Bærbar wrote:

> [...]
> Hvis du var gået lidt ned i knæ, så var grenen i højre side kommet fri af
> baggrunden, og der ved nok havde virket mindre dominerende.

Hej Langaard

Det synes jeg er godt set, kan kun give Dig ret! Jeg tog desværre kun
dette billede. Jeg har ikke haft et digitalkamera før, så jeg er ikke
vant til at bare kunne knipse løs.

Michael

Fra : Holst

Dato : 30-05-05 13:47

Michael wrote:

> Jeg har ikke haft et digitalkamera før, så jeg er ikke
> vant til at bare kunne knipse løs.

Bare rolig. Det skal du nok lære :)

Fra : Michael

Dato : 30-05-05 14:04

Holst wrote:

> Bare rolig. Det skal du nok lære :)

Det håber jeg også

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 30-05-05 13:43

On Sun, 29 May 2005 09:54:33 +0200, Michael wrote:

> Konstruktiv kritik ønskes på nedestående billed:
>
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=149783
>
> Michael

Jeg har kigget nogle gange på det. Jeg går udfra at du vil vise model
bådene(katemeranen i forgrunden). Gør den mere centrale i dit billede. Gå
tættere på(zoom ind på den) Grenene skal væk. Farverne er gode.

Har klippet og klonet lidt i photoshop, hvor jeg synes jeg kan få det
bedre, men kunne godt bruge lidt flere pixels at gøre kort med.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Michael

Dato : 30-05-05 14:01

Jens Stadsgaard wrote:

> Jeg har kigget nogle gange på det. Jeg går udfra at du vil vise model
> bådene(katemeranen i forgrunden). Gør den mere centrale i dit billede. Gå
> tættere på(zoom ind på den) Grenene skal væk. Farverne er gode.

Min intention med billedet var at bruge træerne som "ramme". Da jeg tog
billedet tænke jeg på ikke ikke at zoome ind på bådene.

Fra : Michael

Dato : 30-05-05 19:53

Jens Stadsgaard wrote:

> [...]
>
> Har klippet og klonet lidt i photoshop, hvor jeg synes jeg kan få det
> bedre, men kunne godt bruge lidt flere pixels at gøre kort med.

Hej Jens

Jeg prøver at sende den oprindlige Jpeg til Dig, men fik en fejlmelding
tilbage fra cybercity: Undelivered Mail Returned to Sender

Prøver igen.

Hilsen

Michael

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 30-05-05 21:06

On Mon, 30 May 2005 20:52:52 +0200, Michael wrote:

> [...]
>
> Jeg prøver at sende den oprindlige Jpeg til Dig, men fik en fejlmelding
> tilbage fra cybercity: Undelivered Mail Returned to Sender

Send den til jensstadsgaard@post.cybercity.dk mit spamfilter er aligevel
ikke i top

Fra : Flemming Gram Christ~

Dato : 30-05-05 14:12

Hej.

Fin indramning, men jeg synes grenene er blevet for mørke. Der mangler
detaljer i dem.
Det røde-gule lys på vandet er flot. Bare der var mere end det.

Fra : Michael

Dato : 30-05-05 14:25

Flemming Gram Christensen wrote:
> Hej.
>
> Fin indramning, men jeg synes grenene er blevet for mørke. Der mangler
> detaljer i dem.
> Det røde-gule lys på vandet er flot. Bare der var mere end det.

Jeg synes også at grenene er for mørke, det viser måske begrænsningen på
kameraet, det kan også være at jeg ikke kan finde ud at betjene det
rigtigt?

Michael

Fra : Michael

Dato : 30-05-05 20:12

> [...]
> detaljer i dem.
> Det røde-gule lys på vandet er flot. Bare der var mere end det.

Jeg har set på den oprindlige Jpeg, der er grenene ikke så mørke.

Jeg brugte Microsoft office picture manager til at justere farven.
Jeg har kun brugt funktionen "korriger automatisk", det kunne være
man skulle investere i et ordenligt billedbehandlings program?

Michael

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 30-05-05 18:07

Michael <nospam2me@invalid.dk> wrote:

>Konstruktiv kritik ønskes på nedestående billed:
>
>http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=149783

Ganske godt og spændende motiv.

Jeg har leget lidt med en anden beskæring, og vil lige spørge om jeg må oploade
resultatet til min hjemmeside?

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Michael

Dato : 30-05-05 18:56

Ove Kjeldgaard wrote:

> Ganske godt og spændende motiv.
>
> Jeg har leget lidt med en anden beskæring, og vil lige spørge om jeg må oploade
> resultatet til min hjemmeside?

Hej Ove

Det må Du godt, men er det ikke bedre hvis sender det uredigeret
billedet til Dig lige om lidt, det er Bredde 2272 pix. Højde 1704 pix ?

Michael

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 30-05-05 21:07

> [...]

>Det må Du godt, men er det ikke bedre hvis sender det uredigeret
>billedet til Dig lige om lidt, det er Bredde 2272 pix. Højde 1704 pix ?

Du får i første omgang lige "min" version af det billede du viste:
http://hiker.dk/temp/Michael149783a.jpg

Det er som før nævnt beskåret, og så har jeg vredet lidt i kurver, men kun for
de aller mørkeste områder.

Fra : Michael

Dato : 30-05-05 21:38

Ove Kjeldgaard wrote:

> [...]
> http://hiker.dk/temp/Michael149783a.jpg
>
> Det er som før nævnt beskåret, og så har jeg vredet lidt i kurver, men kun for

Hej Ove

Jeg kan godt lide beskæringen i højre side, det virker ikke mere så
"tungt" i højre side. Jeg kan på nuværende tidspunkt ikke lige finde ud
af om jeg lide beskæringen i venstre side. Det skal jeg kikke lidt
længere på.
Takker for Din version

Michael

Fra : Søren B

Dato : 30-05-05 22:32

Et surt opstod fra Niels Riis Ebbesen!! Det skal du bare tage som
anerkendelse.

/Søren