Hvorfor?
Fra : Henri Gath

Dato : 28-05-05 20:51

Hvorfor er det gået så galt mellem mænd og kvinder i Danmark?
Er det fordi danske mænd ingen stolthed har, er dårligt klædt (jeg mener,
korte bukser og gummisko er jo ikke ligefrem mandebeklædning, men noget der
hører drenge til....
Er det fordi, at mændene er nogle slatne vatpikke, at kvindrene efterhådnen
er mere mænd end mændene?

Fra : Non-Desperado

Dato : 28-05-05 20:56

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev:

> [...]
>hører drenge til....
>Er det fordi, at mændene er nogle slatne vatpikke, at kvindrene efterhådnen

Vil det så sige at da jeg i dag var ved stranden og kiggede på
topløse piger, var det fordi at jeg i virkeligheden er bøsse men
bare ikke var klar over det ?

I så fald springer jeg gerne ud af skabet....*G*

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.

Fra : Henri Gath

Dato : 28-05-05 21:22

"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:52jh9199s6pn5ts2jen777aba7hnqmuqh8@4ax.com...

> Vil det så sige at da jeg i dag var ved stranden og kiggede på
> topløse piger, var det fordi at jeg i virkeligheden er bøsse men
> bare ikke var klar over det ?

Hvert eneste af dine ord bekræfter, at du ingen stolthed
har.......sørgeligt...

Fra : nusle nuslesen

Dato : 28-05-05 21:15

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Hvorfor er det gået så galt mellem mænd og kvinder i Danmark?
> Er det fordi danske mænd ingen stolthed har,

Ja.

> [...]

Ja.

> Er det fordi, at mændene er nogle slatne vatpikke, at kvindrene

mange hilsner

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 31-05-05 01:38

On Sat, 28 May 2005 22:14:54 +0200, "nusle nuslesen"
<nusle@invalid.com> wrote:

>Ja.

Søs er der gået ged i manden med æbleskiverne ?
så hut jeg visker så var det dig der takkede nej sidst jeg inviterede
dig med på druk :) ?

Nå spøg til side selvom jeg er lidt ude af samtiden ... så tror jeg i
det store hele at mænd nu om dage er som de plejer ?
--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : nusle nuslesen

Dato : 31-05-05 18:45

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse

Hej,

> er der gået ged i manden med æbleskiverne ?

Det ved jeg ikke, jeg valgte ham fra - så jeg checker ikke op på ham *S*.

> så hut jeg visker så var det dig der takkede nej sidst jeg inviterede
> dig med på druk :) ?

Jeg er generelt ikke til drukture. Jeg er mere til te og backgammon.

> Nå spøg til side selvom jeg er lidt ude af samtiden ... så tror jeg i
> det store hele at mænd nu om dage er som de plejer ?

Det er måske problemet - kvinder har måske udviklet sig

mange hilsner

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 31-05-05 19:23

On Tue, 31 May 2005 19:45:29 +0200, "nusle nuslesen"
<nusle@invalid.com> wrote:

Hej Søs

>Hej,

>Det ved jeg ikke, jeg valgte ham fra - så jeg checker ikke op på ham *S*.

Nå hvorfor gjorde du det ?

>Jeg er generelt ikke til drukture. Jeg er mere til te og backgammon.

Hmm ... jeg tror sgu kun de servere kaffe når det skal være non
alkohol på summersby ... men jeg har da set dig være umådeligt stiv
ved mere ind en lejlighed , indrømmet ikke ude af kontrol !

>Det er måske problemet - kvinder har måske udviklet sig

ja dte kan da godt være - tænk sig det er gået helt hænd over hovedet
på MÆNDENE ;)

Fra : nusle nuslesen

Dato : 31-05-05 20:17

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse

Hej,

> Nå hvorfor gjorde du det ?

Vi passede ikke sammen - eller jeg passede i hvert fald ikke til ham, og
følte heller ikke at han passede til mig.

> Hmm ... jeg tror sgu kun de servere kaffe når det skal være non
> alkohol på summersby ...

Det lyder som et fint sted, så har jeg sikkert ikke råd

> men jeg har da set dig være umådeligt stiv
> ved mere ind en lejlighed , indrømmet ikke ude af kontrol !

Du har også set mig ude af kontrol - jeg er ofte ude af kontrol *G*

> ja dte kan da godt være - tænk sig det er gået helt hænd over hovedet
> på MÆNDENE ;)

Hvilket hoved, det øverste eller det nederste *lol*

mange hilsner

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 01-06-05 00:08

On Tue, 31 May 2005 21:17:16 +0200, "nusle nuslesen"
<nusle@invalid.com> wrote:

Hej Søs

>Vi passede ikke sammen - eller jeg passede i hvert fald ikke til ham, og
>følte heller ikke at han passede til mig.

Tagedie !!!!

>Det lyder som et fint sted, så har jeg sikkert ikke råd

jamen jeg lovede jo at gi ;)

>Du har også set mig ude af kontrol - jeg er ofte ude af kontrol *G*

ja dte er fedt ikke ==???

>Hvilket hoved, det øverste eller det nederste *lol*

who cares ;)

Fra : Per Vadmand

Dato : 28-05-05 23:06

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message
> [...]
> der hører drenge til....
> Er det fordi, at mændene er nogle slatne vatpikke, at kvindrene
Hvorfor skriver du sådan noget sludder? Der er jo hverken hoved eller hale
på det.
--
Per V.

P.S. Læs om min nye bog, "Manden der skrev breve" på
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm

Fra : Henri Gath

Dato : 28-05-05 23:47

> Hvorfor skriver du sådan noget sludder? Der er jo hverken hoved eller hale
> på det.

Nej, det anede mig, at du ikke forstod teksten....

Fra : Lars Stokholm

Dato : 29-05-05 00:31

Henri Gath wrote:

> jeg mener, korte bukser og gummisko er jo ikke ligefrem mandebeklædning,
> men noget der hører drenge til....

Og jeg mener at mennesker der går op i sådan noget, er mere end
almindeligt overfladiske.

Fra : Brian Olesen

Dato : 29-05-05 13:08

"Lars Stokholm" <stokholm@despammed.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Hvad satan er så mandebeklædning i din verden?

Mvh. Brian

Fra : Henri Gath

Dato : 29-05-05 15:47

"Brian Olesen" <ingen-mail-tak@kein-post.dk> skrev i en meddelelse

> "Lars Stokholm" <stokholm@despammed.com> skrev i en meddelelse

> Hvad satan er så mandebeklædning i din verden?

Prøv med et par velpudsede sko fremstillet af læder, et par pæne velpressede
bukser, et pænt bælte (ikke fra Fakta) og sidet men ikke mindst...en STRØGET
skjorte.....

Fra : Per Vadmand

Dato : 29-05-05 17:40

> Prøv med et par velpudsede sko fremstillet af læder, et par pæne
> velpressede bukser, et pænt bælte (ikke fra Fakta) og sidet men ikke
> mindst...en STRØGET skjorte.....
Skynd dig hellere hjem igen til halvtredserne.

Fra : Henri Gath

Dato : 29-05-05 18:01

> "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message

> Skynd dig hellere hjem igen til halvtredserne.

Det hører skam ikke halvtredserne til, min gode mand....faktisk går man i
størstedelen af verden pænt klædt......at du ikke tør tage din rolle som
MAND på dig, er et kors du selv må bære........prisen er at du klæder dig
som en dreng....
Det er YNKELIGT at se hvor dårligt mennesker går klædt i dette land....

Fra : Per Vadmand

Dato : 29-05-05 22:56

> [...]

> som en dreng....
> Det er YNKELIGT at se hvor dårligt mennesker går klædt i dette land....
Nu ved du for det første ikke, hvordan jeg går klædt. Og for det andet er
det tydeligt, at du må være meget ung og usikker for at lægge så meget vægt
på det ydre.

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 30-05-05 03:42

> Nu ved du for det første ikke, hvordan jeg går klædt. Og for det andet er
> det tydeligt, at du må være meget ung og usikker for at lægge så meget
> vægt på det ydre.

Pænt tøj er en hyldest til hverdagen! Uanset om vi kan lide det eller ej,
bliver vi bedømt på vores påklædning - uanset alder. Derfor er det mindste
man kan gøre at overveje hvilke signaler man sender ... eller ikke sender.

/K

Fra : Per Vadmand

Dato : 30-05-05 09:11

"Hornbech - Nuuk" <Hornbech1@greennet.gl> wrote in message

> [...]
> man kan gøre at overveje hvilke signaler man sender ... eller ikke sender.

Helt rigtigt. Henri Gath ønsker altså at udsende et signal om pressefoldet
konformitet sådan lidt a la mormonmissionær. Det kan vi andre jo så tage til
efterretning, mens vi tænker vores.

Personligt synes jeg, der er mere spændende signaler, man kan sende.

Fra : Henri Gath

Dato : 30-05-05 19:11

> [...]
> konformitet sådan lidt a la mormonmissionær. Det kan vi andre jo så tage

pressefoldet konformitet.....prøv med krøllet, ussel konformitet....det
kræver mod og selvfølelse at klæde sig pænt...den har du åbenbart ikke...

Fra : Per Vadmand

Dato : 30-05-05 21:51

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message

> pressefoldet konformitet.....prøv med krøllet, ussel konformitet....det
> kræver mod og selvfølelse at klæde sig pænt...den har du åbenbart ikke...
Din stædige fastholden af, at du alene kender en sand, objektiv norm for at
"klæde sig pænt" lyder mere som et resultat af for tidlig pottetræning end
som dybere indsigt eller viden om noget som helst. Jeg føler med dig og
håber, du vokser fra det.
--
Per V.

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 30-05-05 22:27

> Din stædige fastholden af, at du alene kender en sand, objektiv norm for
> at "klæde sig pænt"

Men mener du, at dansker klæder sig pænt?

> lyder mere som et resultat af for tidlig pottetræning end som dybere
> indsigt eller viden om noget som helst. Jeg føler med dig og håber, du
> vokser fra det.

Mudderkast!

Fra : Per Vadmand

Dato : 30-05-05 23:30

> Men mener du, at dansker klæder sig pænt?

Jeg mener, at forskellige danskere klæder sig forskelligt og har vidt
forskellige meninger om, hvad der er pænt. Og at Henii Gaths hånligt
nedgørende generaliseringer er tåbelige og snæversynede.

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-05-05 23:16

"Hornbech - Nuuk" <Hornbech1@greennet.gl> skrev i en meddelelse

> Mudderkast!

Uhh. Pas nu på, ellers ender du i Per Vadmands kill-filter, som han gerne og
ofte fortæller vidt og bredt om.

Per Vadmand har tidligere stået for, at brugere af kill-filtre blot var små
mennesker, der kunne få et lille kick ved at proklamere, at denne eller hin
var i deres kill-filter. Nu er Per Vadmand selv ét af de små mennesker, der
tit og ofte ynder at meddele en ellers ligegyldig omverden, at de nu har
"plonket" denne eller hin.

Små sjæle, små fornøjelser.

--
-Jens B.
(der i nogen tid havde højere tanker om Per V.)

Fra : Per Vadmand

Dato : 31-05-05 00:05

> [...]
>
> --
> -Jens B.
> (der i nogen tid havde højere tanker om Per V.)

Jeg ville foretrække, om du overlod det til mig at udtrykke, hvad jeg står
for. Især da du som regel får det galt i halsen.

Per V.

(Der synes, at Jens B. af og til bukker sig for dybt efter argumenter)

Fra : Paul

Dato : 31-05-05 10:36

> [...]
> eller hin var i deres kill-filter. Nu er Per Vadmand selv ét af de små
> mennesker, der tit og ofte ynder at meddele en ellers ligegyldig omverden,

Hvad så med dem, som hele tiden fortæller vidt og bredt om andres killfiltre
og hvor smålige andre er?

M.v.h.

Paul

Fra : Per Vadmand

Dato : 31-05-05 11:22

"Paul" <paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk> wrote in message

> Hvad så med dem, som hele tiden fortæller vidt og bredt om andres
> killfiltre og hvor smålige andre er?

Lige for en ordens skyld: Jeg synes, det er almindelig høflighed at gøre
folk opmærksomme på, at man putter dem i killfilter, så de ved, at de ikke
skal spilde deres tid med at henvende sig til en.

Men det er noget, jeg gør meget sjældent.

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 31-05-05 11:15

> Små sjæle, små fornøjelser.

Mudderkast!

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 30-05-05 08:11

Per Vadmand wrote:

> Nu ved du for det første ikke, hvordan jeg går klædt. Og for det andet er
> det tydeligt, at du må være meget ung og usikker for at lægge så meget vægt
> på det ydre.

Jeg kan nu ikke læse andet, end Henri bemærkede, hvordan mænd gik klædt
i det offentlige rum, hvor man faktisk ikke kan se andet.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Anders

Dato : 31-05-05 13:57

Henri Gath skrev:

> [...]
> som en dreng....
> Det er YNKELIGT at se hvor dårligt mennesker går klædt i dette land....

Det er ynkeligt at se hvor meget du går op i udseendet. Jeg kan love dig
for at jeg ikke skal have lange, nypressede lærredsbukser, og fine sorte
nypudsede lædersko på, på stranden. Det ville da se tåbeligt ud.
Fuldstændig ude af kontekst.

- Anders

Fra : Henri Gath

Dato : 31-05-05 18:06

"Anders" <no@add.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> for at jeg ikke skal have lange, nypressede lærredsbukser, og fine sorte
> nypudsede lædersko på, på stranden. Det ville da se tåbeligt ud.

Du ved åbenbart ikke hvordan man klæder sig til forskellige lejligheder?

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 31-05-05 19:11

On Tue, 31 May 2005 19:05:41 +0200, "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote:

>Du ved åbenbart ikke hvordan man klæder sig til forskellige lejligheder?

jeg gør ;) jeg er ALTID DÅRLIGT KLÆDT og det er et kronisk hit og har
været det i over 30 år

Fra : Anders

Dato : 01-06-05 11:07

Henri Gath skrev:

> Du ved åbenbart ikke hvordan man klæder sig til forskellige lejligheder?

Jo, jeg ved udemærket hvordan man klæder sig til enhver lejlighed. Og
hvis jeg ikke gør, undersøger jeg det da inden jeg tager afsted.

Men hvis du er så utilfreds, så flyt da til Italien. Man får Ihvertfald
ikke min kæreste til at tage en minkpels på, bare fordi solen er gået
ned og temperaturen er droppet til 30 grader.

- Anders

Fra : Brian Olesen

Dato : 29-05-05 17:52

Hej Henry

> Prøv med et par velpudsede sko fremstillet af læder, et par pæne
> velpressede bukser, et pænt bælte (ikke fra Fakta) og sidet men ikke
> mindst...en STRØGET skjorte.....

Jeg befinder mig først af alt utroligt dårligt iført skjorter. Bruger det
kun på mit job og hvor det kan undgås gør jeg det.

Bruger faktisk sko af læder, men da jeg også går på underlag af andet end
nypudsede fortove, så er de bestemt ikke altid lige skinnende. Og ved du
hvad? Det skammer jeg mig slet ikke over.

Mvh. Brian

Fra : Henri Gath

Dato : 29-05-05 18:02

> [...]
> nypudsede fortove, så er de bestemt ikke altid lige skinnende. Og ved du
> hvad? Det skammer jeg mig slet ikke over.

Du har vel et par sko til hver lejlighed? skovturssko og sko til
restaurantbesøg er altså ikke det samme....

Fra : Robert Eriksen

Dato : 30-05-05 14:07

Henri Gath wrote:

> Du har vel et par sko til hver lejlighed? skovturssko og sko til
> restaurantbesøg er altså ikke det samme....

Nemlig!
En rigtig mand har skabet fyldt med sko... ligesom enhver anden
kvin...ææh. mand!

;)

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 31-05-05 01:40

On Sun, 29 May 2005 01:30:35 +0200, Lars Stokholm
<stokholm@despammed.com> wrote:

>Og jeg mener at mennesker der går op i sådan noget, er mere end
>almindeligt overfladiske.

den brede almue har til alle tider været befolket af idioter hvordan
fan tror du et band so aqua kunne sælge så mange cd er i forhold til
f.eks leonard cohen & nick cave ?

Fra : Zeki

Dato : 29-05-05 05:37

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor er det gået så galt mellem mænd og kvinder i Danmark?

Så galt er det heller ikke gået. Men kvinden har udviklet sig mere end
manden i de seneste 30 år. De er blevet mere selvstændige og finder sig ikke
længere i hvad som helst.

Manden derimod er blevet mere vattet og overlader tit mandeadfærden
(kontrol, initiativ) til kvinden.

Ovenstående er dog en grov generalisering.

> Er det fordi danske mænd ingen stolthed har

Mænd kan være så overstolte at det helt overskygger rationel tænkning. På
den anden side har de ingen stolthed når de finder sig i at være under
tøflen.

, er dårligt klædt (jeg mener,
> korte bukser og gummisko er jo ikke ligefrem mandebeklædning, men noget
der
> hører drenge til....

Mænd gik også med korte bukser før det "gik galt."

Men jeg stiller dog spørgsmålstegn ved om der er nogle kvinder som "tænder
på" mænd der klæder sig som hip-hoppere. Hængerøvsbukser osv...

> Er det fordi, at mændene er nogle slatne vatpikke, at kvindrene
efterhådnen
> er mere mænd end mændene?

Alle mænd er ikke vatpikke, men mange bliver det fordi de er blevet det der
hedder "pussy-whipped"

Mvh
Zeki

Fra : Tina

Dato : 29-05-05 07:13

"Zeki" <Zeki@dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men jeg stiller dog spørgsmålstegn ved om der er nogle kvinder som "tænder
> på" mænd der klæder sig som hip-hoppere. Hængerøvsbukser osv...

Der er stor forskel på om mænd/unge mænd er klædt i hip-hop hængebukser
eller om det er den mand hvor man kan se ballerne på fordi han ikke gider
trække bukserne op.

Hip hop hængebukserne er moderne og der er mange unge piger der tænder på de
unge fyre der går i dem. men vil vove den påstand at ALLE kvinder syntes
manden med hængerøven hvor ballerne er ved at hænge uden for hver gang han
bukker sig han er total klam.

> efterhådnen

Hvor kommer den påstand fra om at kvinder er mere mænd end mændende?? ser
jeg ud i gadebilledet ser jeg da enormt mange smukke kvinder der bestemt
ikke ligner mænd?

Er det de lange bukser? for så vil jeg da sige at en høj flot slank kvinde i
et par jeans er da en flot kvinde.

Er det fordi kvinderne kan finde ud af at skrue en skrue i og skifte en
pære?? hurra for at kvinden ikke er hjælpeløs når de dovne mænd ikke gider
gøre det for dem.

Er det fordi kvinden også har noget at skulle have sagt?? hallooo vi lever i
2005 hvorfor skal den ene part blive tilbage i 1817 ??

> Alle mænd er ikke vatpikke, men mange bliver det fordi de er blevet det
der
> hedder "pussy-whipped"

Tror altså snarer det hedder dovenskab. det er nemmere at lade stå til og
lade konen styre tingene, så kan man jo tage på bodegaen med kammersjukkerne
og drikke bajere, eller sidde hjemme foran computeren og rakke ned på
kvinderne istedet for at deltage aktivt i beslutningerne.

Når en kvinde har spurgt 3 gange om han gider hænge den nye hylde op, og han
stadig ikke har gjort det, er vi jo lige som nødt til at gøre det selv.
måske derfor kvinder bliver mere mænd som i siger....

Tina

Fra : Mette

Dato : 29-05-05 07:33

"Tina" <tije@tije.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stadig ikke har gjort det, er vi jo lige som nødt til at gøre det selv.
> måske derfor kvinder bliver mere mænd som i siger....

Ja, jeg er faktisk enig. Jeg tror, at en del mænd overlader ansvaret til
kvinderne fordi det er nemmest - ansvaret for dagligdagen, mens de sidder i
lænestolen og brummer "mmhh". Men manglende initiativ fra manden er
virkeligt noget, der kan slå gløden ihjel - og det gælder på alle områder.
Hvis mænd vil være mænd, så må de træde i karakter og tage initiativ uden at
skulle _bedes_ om det. Man beder sine børn om at gøre nogle ting og man har
ikke brug for endnu et barn...

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 29-05-05 08:30

Mette wrote:

> Hvis mænd vil være mænd, så må de træde i karakter og tage initiativ uden at
> skulle _bedes_ om det.

Således kvinderne kan få lov til at pille dem ned og opdrage dem?
Hvis mænd træder i karakter og tager initiativ, sker der vel ofte ikke
meget andet, end de bliver sparket ud af kvindernes tilværelse, hvis det
ikke sker i forholdets indledende fase.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Mette

Dato : 29-05-05 08:45

"Boerge Rahbech Jensen" <asdfaf@asdfa.ax> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis mænd træder i karakter og tager initiativ, sker der vel ofte ikke
> meget andet, end de bliver sparket ud af kvindernes tilværelse, hvis det

Sludder. En mand, der kan finde ud af at bære sin tallerken ud eller tage
opvasken eller bestille bord på en restaurant eller sætte en hylde op på
eget initiativ uden at skulle bedes om det er da langt mere at foretrække
end en mand, der sidder og venter passivt på kvindens udspil.
Det sidste er simpelthen for vattet.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 29-05-05 09:26

Mette wrote:

> [...]
> eget initiativ uden at skulle bedes om det er da langt mere at foretrække
> end en mand, der sidder og venter passivt på kvindens udspil.

Stadigvæk: Ja, mange kvinder foretrækker en mand, de kan beklage sig
over, og bliver stærkt provokeret, hvis han ikke tager selvstændige
initiativer, som kan mislykkes og bekræfte kvindernes overlegenhed.

Hvis manden sætter en hylde op på eget initiativ, skal kvinden nok finde
en grund til, at den burde hænge et andet sted eller se anderledes ud.
Hvis manden bærer sin tallerken ud, kan kvinden beklage sig over, at han
ikke venter eller tager noget mere med ud. Hvis han bestiller bord på en
restaurant, skal det nok vise sig at være på en forkert restaurant eller
et forkert tidspunkt. Hvis han tager opvasken, bliver det hans opgave
for fremtiden, og kvinden kan nemt finde kritikpunkter på hans opvask.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Tina

Dato : 29-05-05 09:45

> [...]
> over, og bliver stærkt provokeret, hvis han ikke tager selvstændige
> initiativer, som kan mislykkes og bekræfte kvindernes overlegenhed.

Hvad er det da for en gang nonsens??? tror da godtnok du har været uheldig
hvis du har haft sådan en kvinde.

> Hvis manden sætter en hylde op på eget initiativ, skal kvinden nok finde
> en grund til, at den burde hænge et andet sted eller se anderledes ud.

Hvorfor ikke snakke sammen om inden manden hænger den op, hvor den skal
hænge på den måde gør begge parters mening sig gældende?

> Hvis manden bærer sin tallerken ud, kan kvinden beklage sig over, at han
> ikke venter eller tager noget mere med ud.

Jamen manden ved da det hele skal bæres ud hvorfor så ikke tage et
selvstændigt initiativ og selv tage noget mere med ud??

>Hvis han bestiller bord på en
> restaurant, skal det nok vise sig at være på en forkert restaurant eller
> et forkert tidspunkt.

Igen tror jeg godtnok du har været uheldig med kvinder hvis det er
oplevelsen.

>Hvis han tager opvasken, bliver det hans opgave
> for fremtiden,

OG??????????? Hvis konen har stået og lavet maden er det så slemt at manden
tager opvasken?? mens konen bader ungerne og putter dem, så der er tid til
hyggetid uden børn når de praktiske opgaver er overstået?? istedet for konen
gør alt det praktiske og manden ikke laver en dyt?

>og kvinden kan nemt finde kritikpunkter på hans opvask.

Øh er tingene rene er der vel ingen grund til kritik??

Tina

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 29-05-05 10:05

Tina wrote:

> Hvad er det da for en gang nonsens??? tror da godtnok du har været uheldig
> hvis du har haft sådan en kvinde.

Jeg har aldrig haft en partner - af samme grund - men har set adskillige
eksempler på den beskrevne adfærd.

> Hvorfor ikke snakke sammen om inden manden hænger den op, hvor den skal
> hænge på den måde gør begge parters mening sig gældende?

I så fald sker det jo netop ikke på mandens eget initiativ, og det ender
typisk med, at kvinden får ret, og manden får fred - svarende til den
adfærd, du kritiserer.

> Jamen manden ved da det hele skal bæres ud hvorfor så ikke tage et
> selvstændigt initiativ og selv tage noget mere med ud??

Fordi det åbner en mulighed for irettesættelse.

> OG??????????? Hvis konen har stået og lavet maden er det så slemt at manden
> tager opvasken??

Dermed blev du selv et godt eksempel på den adfærd, jeg beskrev. Hvis
han tager opvasken, er det blot forventeligt og det første skridt. Når
han nu har påtaget sig den opgave, beklager du dig sikkert over, at han
ikke også laver mad og gør rent. Hvis han så påtager sig de opgaver, vil
du nok beklage sig over, at han ikke gør det godt nok, eller han ikke
også passer børn.

> Øh er tingene rene er der vel ingen grund til kritik??

Åh, mange kvinder finder nok på noget. Måske er tingene ikke rene nok,
de bliver behandlet forkert, vandet er for koldt eller for varmt, eller
der er noget galt med opvaskemidlet. Tidspunktet kan også være forkert.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Tina

Dato : 29-05-05 10:38

> Tina wrote:
>
> Jeg har aldrig haft en partner - af samme grund - men har set adskillige
> eksempler på den beskrevne adfærd.

Okay det forklarer jo så en del af dine synspunkter.

> I så fald sker det jo netop ikke på mandens eget initiativ, og det ender
> typisk med, at kvinden får ret, og manden får fred - svarende til den
> adfærd, du kritiserer.

Og det har du hørt fra naboen nede på den lokale bodega? eftersom du ikke
selv har oplevet det??

> Fordi det åbner en mulighed for irettesættelse.'

Hvordan det??? er man færdig med at spise ved alle da at der skal ryddes af.
men det måske også noget naboen har fortalt på bodegaen, siden du ikke selv
har oplevet det??

> [...]
> ikke også laver mad og gør rent. Hvis han så påtager sig de opgaver, vil
> du nok beklage sig over, at han ikke gør det godt nok, eller han ikke

Hvorfor skulle jeg beklage mig over det?? Nææh nej begge er på arbejde "8
timer" om dagen derfor er det da ikke mere end ret og rimeligt at begge
parter hjælpes ad med det praktiske når begge kommer trætte hjem.

> Åh, mange kvinder finder nok på noget. Måske er tingene ikke rene nok,
> de bliver behandlet forkert, vandet er for koldt eller for varmt, eller
> der er noget galt med opvaskemidlet. Tidspunktet kan også være forkert.

Det er igen noget du har hørt fra naboen eller hvad??

Tina

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 29-05-05 11:38

Tina wrote:

> Og det har du hørt fra naboen nede på den lokale bodega? eftersom du ikke
> selv har oplevet det??

Nej, jeg har set det i familien, på arbejdspladser, på skoler - og nok
også bodegaer.

Spørgsmålet er, om du går til modangreb på den måde, fordi det er for
ubehageligt at overveje, om det, jeg beskriver, er rigtigt.

> Hvordan det???

Det må du altså selv tænke over - hvis du gider.

> er man færdig med at spise ved alle da at der skal ryddes af.

Ja, og der skal vaskes op.

Problemet er stadig, at han ikke kan tage sin tallerken ud, uden du kan
kritisere, at han ikke også tager resten ud, vasker op og sætter tingene
på plads, sådan som du plejer at gøre. Du kan selvfølgelig også sige,
at du også nok skal tage hans tallerken, hvis han gør antrit til selv at
tage den ud.

> Hvorfor skulle jeg beklage mig over det?

Fordi du har lyst.

> Nææh nej begge er på arbejde "8
> timer" om dagen derfor er det da ikke mere end ret og rimeligt at begge
> parter hjælpes ad med det praktiske når begge kommer trætte hjem.

På det punkt er kvinder og mænd nok lidt forskellige. Blandt andet har
vi tidligere diskuteret, hvordan kvinder først er motiveret for sex, når
alle nærværende opgaver er løst, mens manden ikke har samme forbehold.
Derudover kan manglende selvværd eller problemer på arbejdspladsen nemt
overføres til opgaverne i hjemmet, hvor det er mere ufarligt at skælde
ud på sin partner end sin chef, kunder eller sig selv.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Mette

Dato : 29-05-05 10:32

> Hvad er det da for en gang nonsens??? tror da godtnok du har været uheldig
> hvis du har haft sådan en kvinde.

Ja, helt ærligt. I amerikanske sitcoms er det populært at fremstille manden
som offeret i et forhold, hvor konen er "skrap" og brokker sig over det
hele. Men det er simpelthen ikke virkeligheden. Hvis jeg opførte mig som
nogle af de koner, der fremstiller, så ville jeg være single i løbet af nul
komma fem.

Fra : Odense

Dato : 29-05-05 22:05

"Tina" <tije@tije.dk> wrote in message

> [...]
>
> Hvorfor ikke snakke sammen om inden manden hænger den op, hvor den skal
> hænge på den måde gør begge parters mening sig gældende?

Nej, der var den jo allerede......... snakke sammen inden han gør det "på
eget initiativ"
Han må altså bare tage initiativ til at bede pænt om at få lov til at hænge
hylden op der hvor hun gerne vil have det??? Hvis der skal diskuteres så
meget er det fint at hun gør det selv....(også i soveværelset)

--
MVH Per, der har taget tråden op sat det hele lidt på spidsen
Ved direkte svar fjern "Box" fra adressen

Fra : nusle nuslesen

Dato : 30-05-05 16:01

"Odense" <herholdt@liteBox.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> hænge hylden op der hvor hun gerne vil have det??? Hvis der skal
> diskuteres så meget er det fint at hun gør det selv....(også i

Selvfølgelig skal et par ikke diskutere indretning af deres fælles hjem -
han skal bare sætte hylder op, hvor han mener de skal sidde, og det gælder
forøvrigt også andre tiltag.

Selvfølgelig accepterer han så også, at hun maler stuen lyserød og dekorerer
den med stof-blomster og søde pandabjørne på eget initiativ og uden så meget
diskussion. Især accepterer han det, når hun har hæklet små pink overtræk
til hans værktøj og iøvrigt også har købt nyt indtræk til bilen i det
lækreste blomstrede stof - for han vil elske hende for hendes initiativ,
særligt når han næste gang skal være chauffør for vennerne

mange hilsner

Fra : Brian Olesen

Dato : 29-05-05 13:12

Snip en masse gode / sjove argumenter om, hvordan kvinder vender tingene på
hovedet.:

Kanon godt skrevet Børge. Hvis de tøser ikke har noget at brokke sig over
går de helt i stå.

Mvh. Brian

Fra : Mette

Dato : 29-05-05 13:29

> [...]

> hovedet.:
>
> Kanon godt skrevet Børge. Hvis de tøser ikke har noget at brokke sig over

Ja, ja - hvis den overbevisning får dig til at få det bedre, go right ahead.

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-05-05 13:49

"Mette" <Mette@dk> skrev i en meddelelse

> Ja, ja - hvis den overbevisning får dig til at få det bedre, go right
> ahead.

Var det det bedste, du kunne komme op med? Kunne der måske være noget om
snakken, siden du sådan løb tør for argumenter?

--
-Jens B.

Fra : Mette

Dato : 29-05-05 13:57

> "Mette" <Mette@dk> skrev i en meddelelse

> Var det det bedste, du kunne komme op med? Kunne der måske være noget om
> snakken, siden du sådan løb tør for argumenter?

Nej, jeg overvejede at modargumentere, men indså at det ville være spildt
arbejde for døve øren.
Er man én gang overbevist om, at kvinder generelt er rappenskralder, der vil
bestemme over manden, så kan nok så mange argumenter ikke ændre på den
opfattelse. Der er helt sikkert nogle kvinder, der er sådan, men det er
bestemt ikke normen.

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-05-05 14:10

> Nej, jeg overvejede at modargumentere, men indså at det ville være
> spildt arbejde for døve øren.

Men alligevel fandt du det nødvendigt med et svar?

> [...]
> ændre på den opfattelse.

Men alligevel fandt du det nødvendigt med et svar?

Hvad ville du med dit svar, Mette? Fortælle, du synes, Børge og Brian er
idioter, men at du i øvrigt ikke gad modargumentere? Er man så en
rappenskralde eller hvad? Jeg har _mine_ anelser...

--
-Jens B.

Fra : Mette

Dato : 29-05-05 14:32

> "Mette" <Mette@dk> skrev i en meddelelse

> Men alligevel fandt du det nødvendigt med et svar?

Ja, for tavshed er værre.

> Hvad ville du med dit svar, Mette? Fortælle, du synes, Børge og Brian er
> idioter, men at du i øvrigt ikke gad modargumentere?

Jeg ville fortælle, at opfattelsen er fejlagtig, men at jeg oplever en vis
opgivenhed i at skulle argumentere i mod den opfattelse.

Er man så en
> rappenskralde eller hvad? Jeg har _mine_ anelser...

Fair nok. Men det er jeg ikke. Jeg er meget blid - og den eneste, jeg
skælder ud er min datter, når hun ikke hører efter.

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-05-05 14:59

> Fair nok. Men det er jeg ikke. Jeg er meget blid - og den eneste, jeg
> skælder ud er min datter, når hun ikke hører efter.

Hehe.

--
-Jens B.

Fra : Bo Nielsen

Dato : 29-05-05 22:00

> [...]
> idioter, men at du i øvrigt ikke gad modargumentere? Er man så en
> rappenskralde eller hvad? Jeg har _mine_ anelser...

Åbenbart, for kæresten er jo ikke flyttet ind endnu .

Boni

Fra : Mette

Dato : 29-05-05 22:42

"Bo Nielsen" <boni@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Åbenbart, for kæresten er jo ikke flyttet ind endnu .

LOL. Men han ville gerne...

Fra : Henri Gath

Dato : 29-05-05 15:51

> [...]
> bestemme over manden, så kan nok så mange argumenter ikke ændre på den
> opfattelse. Der er helt sikkert nogle kvinder, der er sådan, men det er

Nu skal du høre efter..for nu skal du LÆRE noget istedet for at hænge fast i
din udenadslære.....alle kvinder tester deres mand. Kan de koste rundt med
ham og manipulere med ham, mister de den seksuelle begejstring og respekt
for ham. Det ligger i kvindens natur at gøre sådan. Lad være med at
protestere, for du ved, hvis du kigger dybt i dig selv, at det er rigtigt.

Fra : Per Vadmand

Dato : 29-05-05 17:41

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message
Det ligger i kvindens natur at gøre sådan. Lad være med at
> protestere, for du ved, hvis du kigger dybt i dig selv, at det er rigtigt.
Dejligt at høre en eskspert i "kvindens natur" udtale sig.

Fra : Henri Gath

Dato : 29-05-05 18:03

> "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message
> Det ligger i kvindens natur at gøre sådan. Lad være med at
> Dejligt at høre en eskspert i "kvindens natur" udtale sig.

Det ville være endnu dejligere, hvis du ikke var så skræmt af at skulle være
MAND, men istedet opfører dig som en DRENG....

Fra : Per Vadmand

Dato : 29-05-05 22:54

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message

> Det ville være endnu dejligere, hvis du ikke var så skræmt af at skulle
> være MAND, men istedet opfører dig som en DRENG....
For en billig penge kan du i Irma købe en køkkenrulle. Når du så har brugt
cirka halvdelen af den, skulle du nok - midlertidight - være blevet så tør
bag ørerne, at du kan få lov at blande dig, når de voksne taler.

Fra : Zeki

Dato : 31-05-05 05:07

> [...]

> ham og manipulere med ham, mister de den seksuelle begejstring og respekt
> for ham. Det ligger i kvindens natur at gøre sådan.

Så du mener at det ligger i kvindens natur at ville miste den "seksuelle
begejstring"?

Det er korrekt at kvinder bevidst elller ubevidst generelt ønsker at være
"den lille" som bliver beskyttet af deres "store" mand. Når/hvis de så
bliver "den store" fordi manden ikke kan finde ud af det, så ryger respekten
og begæret. Men det er jo ikke kvinders udgangspunkt.

Mvh
Zeki

Fra : ThomasB

Dato : 31-05-05 10:52

"Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> respekten
> og begæret. Men det er jo ikke kvinders udgangspunkt.

Kvinder ønsker ikke at være "den lille", jo måske udadtil, men indadtil
ønsker de at kontrollere det hele - de manipulerer som bare fanden. Ved bl.a
offerrollen, hvor det er gavnligt at være "den lille". Så kan de legalt
brokke sig over "den store".

Fra : Mette

Dato : 31-05-05 11:10

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
bl.a
> offerrollen, hvor det er gavnligt at være "den lille". Så kan de legalt

Jeg har en veninde, der længes efter at være den lille, ikke at være den,
der styrer slagets gang og lægger stilen an og bestemmer hvor hurtigt det nu
skal gå, eller hvordan tingene skal være. For sådan har det været, når hun
har mødt mænd de sidste 3 år - de er blevet så benovede over hendes skønhed
og ydre styrke, at _de_ er blevet de små. Needless to say - hun mistede
hurtigt interessen.
Og hun er ikke den eneste, der siger sådan. Jeg har heller aldrig hørt om
kvinder, der brokkede sig lystigt over deres mænd. Det er jo ikke noget man
tilstræber sig - det med at brokke sig.
Når jeg ser KLOVN (på zulu) så krummer jeg tæer over den måde pigerne
fremstilles på (magtsyge brokkehoveder) og jeg græmmes endnu mere over at
mændene finder sig i det.
Jeg har dog ikke mødt sådanne par i virkeligheden, der holdt mere end et par
måneder.

Fra : Zeki

Dato : 31-05-05 18:19

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse

> Kvinder ønsker ikke at være "den lille", jo måske udadtil, men indadtil
> ønsker de at kontrollere det hele - de manipulerer som bare fanden.

Det er meget muligt at det er din opfattelse. Jeg er bare ikke enig.

Hvis vi frasorterer kontrolfreaks, golddiggere og andre slags der hører uden
for det man kan kalde "normale kvinder" og udelukkende taler om de kvinder
som oprigtigt ønsker et godt forhold til en mand de elsker uden nagen og
manipulation, så ønsker de ikke at "kontrollere det hele", så længe manden
kontrollerer forholdet med den bagtanke at gøre begge tilfredse. Dette
respekterer hun ham for, for hans 'kontrol' kommer jo begge til gode. Og hun
kan så læne sig tilbage, velvidende at hun har en mand der opfører sig som
en mand.

Det øjeblik en kvinde bevidst manipulerer og "vil styre det hele" er tit det
øjeblik hvor hun ikke vil det bedste for forholdet, men udelukkende for sig
selv. Oftest sker dette hvis respekten for modparten er røget. Hvis manden
f.eks holder op med at være mand, men forfalder til at være én som kvinden
hele tiden skal fortælle hvad skal gøre. Én som aldrig tager initiativ og
som er blevet du-får-ret-og-jeg-får-fred konfliktsky.

Mennesker man ikke har respekt for, er dem der oftest står forrest i køen
når vi taler om at udnytte andre. Og respekt for en bestemt anden person er
ikke statisk.

Mvh
Zeki

Fra : ThomasB

Dato : 02-06-05 16:56

> Det er meget muligt at det er din opfattelse. Jeg er bare ikke enig.

Det er i orden.

> [...]
> hun
> kan så læne sig tilbage, velvidende at hun har en mand der opfører sig som

Se det er jo sådan, at kvinderne får manden til at tro at han kontrollerer
med den bagtanke at gøre begge tilfredste.
De er så gode til det, at du aldrig opdager det. Du kontrollerer ikke en
pind Zeki, du er styret af lillemor :)

Tænk bare på tuderi, det er ren manipulation.
Tænk når de "spiller" fornærmet... Det er ikke for sjov at "fornærmet"
kaldes "pigesur".

Kvinder opfanger meget mere nonverbalt, og de bruger det imod dig.
Bedst som man tror man har "snydt" hende, så kan du være sikker på at hun
har luret dig og manipulerer dig derefter.

Når kvinder kommer ind i et rum med mange mennesker, fanger de også hvem der
har et dårligt parforhold, hvem der bejler til manden, hvem der har det godt
osv osv.. Du ser kun om billeder hænger skævt, flugtveje osv..

Det meste af det foregår ubevidst. Vi er primitive i forhold til kvinder på
det område.

Samtidig ville ingen mand, indrømme at han ligger under for kvinden.

Leg du bare at du "kontrollerer med den bagtanke at gøre begge tilfredse".
Men tænk over det næste gang hun "får dig til at sige", at en lækker kvinde
ligner en luder, porno er klamt osv.

Hvilken offentlig kendt person vil du rigtig gerne dyrke hed sex med?
Hvor meget porno ser du om ugen?
Hvor ofte onanerer du?
(svært at svare ærligt på, når du ved at du bliver kigget over skulderen
ikke?)

> [...]
> hele tiden skal fortælle hvad skal gøre. Én som aldrig tager initiativ og
> som er blevet du-får-ret-og-jeg-får-fred konfliktsky.

Ja, der manipulerer hun også. Kvinder er skabt til at manipulere, sende
"dræberøjne", tude, spille fornærmet, få manden til at tro at han er gud og
at han kontrollerer det hele og så videre.
Hvis manden så finder en anden sidder hun tilbage og leger offer og siger at
alle mænd er nogle svin.

Fra : Mette

Dato : 02-06-05 18:43

> Tænk bare på tuderi, det er ren manipulation.
> Tænk når de "spiller" fornærmet... Det er ikke for sjov at "fornærmet"
> kaldes "pigesur".

Jeg troede (i min naivitet åbenbart), at de kun var på film og i dårlige
tv-serier, at kvinde konstant var fornærmede og brugte tårer...
Jeg har personligt aldrig haft brug for at ty til falske tårer eller
fornærmethed. Når jeg i mine tidligere forhold har brokket mig har der været
reelle årsager til det og ikke for at bruge kneb for at få min vilje.
Det må da kun være i meget dårligt fungerende forhold, hvor kvinden føler
det nødvendigt at manipulere på den måde.
Det er i hvert fald ikke noget, jeg kan genkende. Er også ret sikker på, at
man kæreste ville gennemskue det ret hurtigt.

Fra : Zeki

Dato : 02-06-05 20:25

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse

> De er så gode til det, at du aldrig opdager det. Du kontrollerer ikke en
> pind Zeki, du er styret af lillemor :)

Det virker meget som om at du prøver at projicere din virkelighed over på
min. Jeg kender ærligt talt ikke (til) en eneste kvinde som har behov for at
være den dominerende og kontrollerende. Naturligvis kan jeg ikke vide alt om
hvad der foregår bag lukkede døre, men den med at alle mænd "er styret er
lillemor" er faktisk kun noget jeg har stødt på de få gange i mit liv jeg
har skulle trøste underkuede mænd som befinder sig i et elendigt parforhold.

> Tænk bare på tuderi, det er ren manipulation.
> Tænk når de "spiller" fornærmet... Det er ikke for sjov at "fornærmet"
> kaldes "pigesur".

Taler vi om teenagere her, eller voksne mennesker?

> Kvinder opfanger meget mere nonverbalt, og de bruger det imod dig.

Det er korrekt at kvinder generelt er bedre til at læse kropssprog (samt til
at vinde skænderier). Men
fordi de er det, så mener du straks at de har skumle motiver?

> Bedst som man tror man har "snydt" hende, så kan du være sikker på at hun
> har luret dig og manipulerer dig derefter.

Kvinder er slet ikke så slemme som du går og tror.

> Samtidig ville ingen mand, indrømme at han ligger under for kvinden.

Det er kvinden der generelt sidder med trumfkortet (hun er tit den der
bruger sex som magtmiddel/valuta). Manden kan så vælge at opføre sig som en
mand og modtage trumfen fordi kvinden har tillid til ham og hans
dømmekraft/beslutninger. Kvinder vil hellere end gerne aflevere trumfkortet,
så de kan være "den lille," men mange mænd giver dem ikke muligheden.

> Leg du bare at du "kontrollerer med den bagtanke at gøre begge tilfredse".
> Men tænk over det næste gang hun "får dig til at sige", at en lækker
kvinde ligner en luder, porno er klamt osv.

Min kæreste "får mig" ikke til at sige noget som jeg ikke selv kan stå inde
for. Tror du jeg er svag?

> Hvilken offentlig kendt person vil du rigtig gerne dyrke hed sex med?

Den "leg" havde jeg vist med hende efter vi kun havde kendt hinanden nogle
måneder. Vi grinte en del kan jeg huske. Nu kan jeg ikke huske hvad jeg
svarede, måske Monica Belluci eller Angelina Jolie.

> Hvor meget porno ser du om ugen?

Det hænder, hvad hun også¨ved.

> Hvor ofte onanerer du?

Det hænder også, hvad hun også ved.

Vi har desuden set porno sammen.

> (svært at svare ærligt på, når du ved at du bliver kigget over skulderen
> ikke?)

Nej, det var overhovedet ikke svært. Hvorfor skulle det dog være det, hvis
man ikke har noget at skjule?

> [...]
og
> at han kontrollerer det hele og så videre.

Trist at du opfatter kvinder på den måde. Men det er så dit problem.

Mvh
Zeki

Fra : Brian Olesen

Dato : 29-05-05 18:14

Hej Mette

> Ja, ja - hvis den overbevisning får dig til at få det bedre, go right
> ahead.

Bedre? Jeg har det da godt i forvejen, men nej gå og spekulerer mig åndsvag
over hvad det er for kemi i kvinders hjerner, som får Jer til at reagere så
irrationelt magter jeg altså ikke at bruge min tid på. Jeg er f.eks. til
sammenligning også pisse ligeglad med at solen står op i øst og ikke i vest.

Det er bare fedt, at Børge tør stå frem og fortælle det offentligt og typisk
kvindeagtigt at nægte at erkende det. Det i den amerikanske psykologi så
ofte anvendte lille Ord "denial" er også et ord opfundet helt specielt til
at beskrive kvinders helt ekseptionelle evne til at benægte hvad der sker
lige for næsen af dem.

Mvh. Brian

Fra : Bo Nielsen

Dato : 29-05-05 21:56

> [...]

> hovedet.:
>
> Kanon godt skrevet Børge. Hvis de tøser ikke har noget at brokke sig over

Netop, men så er det bare om at gi' tøsen et los i røven, på med
scorehabitten og i byen for at finde en ny.

Boni

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 31-05-05 01:42

On Sun, 29 May 2005 09:45:29 +0200, "Mette" <Mette@dk> wrote:

> [...]
>eget initiativ uden at skulle bedes om det er da langt mere at foretrække
>end en mand, der sidder og venter passivt på kvindens udspil.

hvorfor skal det lige være MANDEN der gør de ting der ?

Fra : PerX ...

Dato : 03-06-05 15:18

In article <42997364$0$279$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Mette@dk
says...
> [...]

> eget initiativ uden at skulle bedes om det er da langt mere at foretrække
> end en mand, der sidder og venter passivt på kvindens udspil.

Hvad så med en made der ikke gider bære sin tallerken ud (for det har
han jo hende til)?

Fra : Tina

Dato : 29-05-05 09:38

> [...]
> Hvis mænd træder i karakter og tager initiativ, sker der vel ofte ikke
> meget andet, end de bliver sparket ud af kvindernes tilværelse, hvis det

Det har jo noget at gøre med hvordan manden træder i karakter som du siger.
Hvis han kommer og banker i bordet og siger ved du hvad lillemor idag har
jeg bestemt at du skal ...... så gør jeg .... ja så skal han da bare ud af
vagten.
Men træder han i karakter som Mette siger ved at tage del i de praktiske
opgaver som der nu engang skal gøres, vil der med garanti blive sat stor
pris på det.

Tina

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 29-05-05 10:52

Tina wrote:

> [...]
> Men træder han i karakter som Mette siger ved at tage del i de praktiske
> opgaver som der nu engang skal gøres, vil der med garanti blive sat stor

Hvad er forskellen? For mig ser det stadig ud til at handle om, at I
kvinder vil bestemme, hvordan mænd skal "træde i karakter". Han må gerne
påtage sig nogle praktiske opgaver, men han må ikke fortælle dig hvilke
opgaver, han forventer, du påtager dig. Det er vist, hvad du skriver.

Fra min side (som mand) kan en rimelig konklusion være, at det ikke vil
være umagen værd at tage selvstændige initiativer, som sandsynligvis vil
føre til mindst samme mængde kritik og problemer, som passivitet.
Med andre ord: Hvis det må forventes at udløse en større konflikt at
"træde i karakter" og kritik at forholde sig passivt, er det direkte
tåbeligt at spilde kræfter på at prøve at træde i karakter.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Henri Gath

Dato : 29-05-05 15:53

> [...]
> Men træder han i karakter som Mette siger ved at tage del i de praktiske
> opgaver som der nu engang skal gøres, vil der med garanti blive sat stor

Det er da utroligt, så du går op i praktiske
opgaver.......mærkeligt....kvinder tænder på mænd, der er mænd, og er skide
hamrende ligeglade med "praktiske opgaver", men de efterlyser noget
andet.....?

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 29-05-05 19:52

Henri Gath wrote:

> [...]
> opgaver.......mærkeligt....kvinder tænder på mænd, der er mænd, og er skide
> hamrende ligeglade med "praktiske opgaver", men de efterlyser noget

Problemet opstår, når de praktiske opgaver bliver ubevidste symboler på
kærlighed, fordi det ikke er politisk korrekt direkte at bede om at
blive elsket og begæret. Mine erfaringer med den type problemer stammer
mest fra de terapigrupper, jeg har gået i.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Tina

Dato : 30-05-05 07:47

> [...]
> blive elsket og begæret. Mine erfaringer med den type problemer stammer
> mest fra de terapigrupper, jeg har gået i.

LOL LOL LOL Tror seriøst du skal overveje at tage en ekstra udvidet
gruppeterapi for mænd med selvværdsproblemer i forhold til kvinder

Tina

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 30-05-05 08:31

Tina wrote:

> LOL LOL LOL Tror seriøst du skal overveje at tage en ekstra udvidet
> gruppeterapi for mænd med selvværdsproblemer i forhold til kvinder

Fordi du siger det? Min erfaring er, at det gør mere skade end gavn,
dels fordi det bliver en undskyldning for, at det altid er mig, der skal
tilpasse mig, dels fordi det, jeg lærer ved at gå i terapi, ofte strider
imod de u-udtalte grunde til, jeg bliver opfordret til at gå i terapi.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 31-05-05 02:00

On Mon, 30 May 2005 08:46:50 +0200, "Tina" <tije@tije.dk> wrote:

>LOL LOL LOL Tror seriøst du skal overveje at tage en ekstra udvidet
>gruppeterapi for mænd med selvværdsproblemer i forhold til kvinder

Tina ; Børge har skrevet om netop det problem i 7 år i nærværende
gruppe har han delt dette dillema med gruppen i alle former og
neuancer.
Det skal for en god orden siges at han har gjort det godt !

Fra : Bo Nielsen

Dato : 29-05-05 22:14

> [...]
skide
> hamrende ligeglade med "praktiske opgaver", men de efterlyser noget

Det er jo derfor at Tina og Mette stadig lever alene.

Boni

Fra : Mette

Dato : 29-05-05 22:45

> Det er jo derfor at Tina og Mette stadig lever alene.

Jeg lever ikke alene. Det er meget muligt, at min kæreste ikke har adresse
hos mig, men der er nogle helt praktisk-økonomiske omstændigheder, der gør,
at det ikke kan lade sig gøre, så længe jeg er studerende. Men leve alene -
det gør jeg ikke. For han er her jo.

Fra : Bo Nielsen

Dato : 29-05-05 23:09

> [...]
gør,
> at det ikke kan lade sig gøre, så længe jeg er studerende. Men leve

Mette dog, du er vel ikke rodet ind i noget med socialbedrageri ?

Boni

Fra : Mette

Dato : 30-05-05 05:53

> Mette dog, du er vel ikke rodet ind i noget med socialbedrageri ?
>
> Boni

Nej, for som sagt så bor han her ikke.
Når du siger"Det er jo derfor at Tina og Mette stadig lever alene." - så
antyder du dermed, at vi er så besværlige, at vi ikke har kunnet finde en
mand at dele livet med.
Men jeg har en mand, jeg deler livet med - ergo lever jeg ikke alene.

Fra : Tina

Dato : 30-05-05 07:31

"Bo Nielsen" <boni@nospam.dk> skrev i en meddelelse

ØØHH hvem siger vi gør det???? jeg har da mand (vi runder de 14 år sammen i
næste måned) og 2 unger

Tina

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 31-05-05 01:56

On Mon, 30 May 2005 08:30:56 +0200, "Tina" <tije@tije.dk> wrote:

>ØØHH hvem siger vi gør det???? jeg har da mand (vi runder de 14 år sammen i
>næste måned) og 2 unger

har det nu også været 14 gode år ???

Fra : Tina

Dato : 31-05-05 10:18

> har det nu også været 14 gode år ???

Alle forhold har jo op og nedture
Men ja det har været 14 gode år og det regner jeg da også med de næste 14 år
bliver.

Tina

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 31-05-05 18:32

On Tue, 31 May 2005 11:18:04 +0200, "Tina" <tije@tije.dk> wrote:

>Alle forhold har jo op og nedture
>Men ja det har været 14 gode år og det regner jeg da også med de næste 14 år
>bliver.

Hmm det lyder jo optimistiske og glædeligt - fortæl noget mere om de
op og nedture

Fra : Tina

Dato : 01-06-05 09:58

> Hmm det lyder jo optimistiske og glædeligt - fortæl noget mere om de
> op og nedture

Jo ser du først sagde han og så sagde jeg og så ..... haha never glem det.

Problemer er til for at løse sammen med den pågældende ikke til at smide ud
på nettet

Tina

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 30-05-05 08:04

Bo Nielsen wrote:

> Det er jo derfor at Tina og Mette stadig lever alene.

Gør de det? Nå ja, jeg har været fraværende noget tid, så der er mange
indlæg i dette forum, jeg ikke har læst.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Tina

Dato : 30-05-05 07:45

> [...]
skide
> hamrende ligeglade med "praktiske opgaver", men de efterlyser noget

Hvem siger vi tænder på de mænd??

Og ja selvfølgelig går jeg op i det praktiske, hvis hverken manden eller
kvinden eller begge gør noget hvordan vil hjemmet så se ud?? har du set rent
hjem om onsdagen??

Og grunden til jeg også hænger i det praktiske er at det oprindelige
spørgsmål går på hvorfor kvinder bliver mere mænd end mændende selv. hvilket
jeg mener er fordi vi er nødt til at lære at bruge værktøj, sætte et nyt
bordben på, finde ud af hvad der er galt med plæneklipperen for ellers
bliver haven til et vildnis osv. fordi mændende er for dovne til at tage den
"mandlige" del af opgaverne.

Tina

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 30-05-05 08:23

Tina wrote:

> (...) fordi mændende er for dovne til at tage den
> "mandlige" del af opgaverne.

Eller fordi I ikke ønsker at være afhængige af vi mænd. Det var årsagen
til kvindefrigørelsen i 1970'erne, hvis jeg ikke husker meget forkert.
Indtil da var normen, at kvinderne var hjemmegående husmødre, mens
mændene tjente penge og styrede samfundet.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Henri Gath

Dato : 30-05-05 19:13

> [...]
> bordben på, finde ud af hvad der er galt med plæneklipperen for ellers
> bliver haven til et vildnis osv. fordi mændende er for dovne til at tage

Du har det da ikke godt med at være kvinde, har du?

Fra : Bo Nielsen

Dato : 30-05-05 21:31

"Tina" <tije@tije.dk> skrev

> [...]
> bordben på, finde ud af hvad der er galt med plæneklipperen for ellers
> bliver haven til et vildnis osv. fordi mændende er for dovne til at tage

OR-GAS-ME-DIG Tina, jeg vil godt se dig som ''handyman''. Alene du skriver
''at sætte et nyt bordben på'' Har du været ude at lede efter et nyt
bordben, som helst skulle passe til de tre andre ?
Det er muligt at du fandt ud af at plæneklipperen manglede benzin for at
kunne køre igen, det må da have været en personlig sejr for dig.
Der er visse op gaver som ligger under mænds værdighed at tage sig af, og
det er ikke fordi at de er dovne, det kunne jo være, at vi med vilje overlod
nogle mere praktiske opgaver til jer, for at I derigennem fik udviklet jeres
hjerner til at tænke mere konstruktivt.

Boni

Fra : Tina

Dato : 31-05-05 10:28

> [...]
> ''at sætte et nyt bordben på'' Har du været ude at lede efter et nyt
> bordben, som helst skulle passe til de tre andre ?

Niks jeg klodsede det op med sten, indtil jeg købte et nyt bord *G*

> Det er muligt at du fandt ud af at plæneklipperen manglede benzin for at
> kunne køre igen, det må da have været en personlig sejr for dig.

ØØHH regner du egentlig kvinder for noget som helst?? Jeg kan sq godt selv
skille det halve af plæneklipperen ad og få den til at virke igen. Bare
fordi man ikke har en lille slimet tisseleif kan man sagtens lære det.

> [...]
overlod
> nogle mere praktiske opgaver til jer, for at I derigennem fik udviklet

Jeg tror seriøst du burde overveje at udvikle din hjerne. Så vidt jeg kan se
igennem alle dine kommentarer er det somregel enten nedgørende eller heppen
på andre. Aldrig nogen egentlige facts, som man kan bruge til noget.

Nu du selv siger værdighed, har mænd overhovedet sådan en??
Er det når i sidder med bukserne nede omkring ballerne fordi i ikke gider
hive dem op?? eller er det når i slår på jeres bodega vom og siger vi
snupper lige en bajer mere med gutterne? eller er det bare når i smider jer
i sofaen og forventer konen serverer maden for jer? Eller er det når i
forsøger at argumentere for hvor meget bedre end kvinderne i er?

Tina

Fra : Jens Bruun

Dato : 31-05-05 10:31

> Bare fordi man ikke har en lille slimet tisseleif kan man
> sagtens lære det.

Ikke alle mænd har en lille, slimet tisseleif, selvom dine personlige
erfaringer antyder det.

--
-Jens B.

Fra : Tina

Dato : 31-05-05 10:49

> "Tina" <tije@tije.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke alle mænd har en lille, slimet tisseleif, selvom dine personlige
> erfaringer antyder det.

LOOOOOOOL Mente nu bare at fordi man ikke er en mand kan man sagtens lære
det men okay den kunne misforståes *GGG*

Tina

Fra : Bo Nielsen

Dato : 31-05-05 22:15

> [...]

heppen
> på andre. Aldrig nogen egentlige facts, som man kan bruge til noget.

Hvad er du selv i fuld gang med ?
Sidder du ikke her og hepper på dine medsøstre, når der skal siges noget
negativt om mændene?
Er det måske ikke facts, at med dine udtalelser, får du det til st se ud som
om du lever i et forhold, med den type mand du beskriver?
Hvis ikke det er nedgørende, hvad er det så ?

> Nu du selv siger værdighed, har mænd overhovedet sådan en??

Det er muligt at din mand har mistet sin værdighed, pga. et herskesyg
brokkehoved som dig, bare synd for ham.

> [...]
> i sofaen og forventer konen serverer maden for jer? Eller er det når i
> forsøger at argumentere for hvor meget bedre end kvinderne i er?

Ja du taler åbenbart af erfaring, så mon ikke det mest er nedture der har
været i det lille hjem ?

Boni

Fra : Anita

Dato : 31-05-05 22:31

Bo Nielsen wrote:
> Ja du taler åbenbart af erfaring, så mon ikke det mest er nedture der
> har været i det lille hjem ?

Tror du ikke, man kan have erfaring med andre personer, end den man på
nuværende tidspunkt er i forhold med?

Venligst Anita

Fra : Bo Nielsen

Dato : 31-05-05 23:44

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> skrev i en meddelelse

> Tror du ikke, man kan have erfaring med andre personer, end den man på
> nuværende tidspunkt er i forhold med?
>
> Venligst Anita

Nå for søren, jeg troede ikke at Tina også var til sidespring.

Boni

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 01-06-05 01:38

On Wed, 1 Jun 2005 00:43:44 +0200, "Bo Nielsen" <boni@nospam.dk>
wrote:

>Nå for søren, jeg troede ikke at Tina også var til sidespring.

hvorfor ikke det ?

Fra : Tina

Dato : 01-06-05 10:12

> hvorfor ikke det ?

LOOOOOL kan da godt lave et lille yndigt sidelæns rejehop (det må da også
være et sidespring *G*) men bolle uden om nej det er ikke lige noget jeg
har lyst til at sætte mit forhold over styr ved.

Tina

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 01-06-05 10:43

On Wed, 1 Jun 2005 11:11:50 +0200, "Tina" <tije@tije.dk> wrote:

>LOOOOOL kan da godt lave et lille yndigt sidelæns rejehop (det må da også
>være et sidespring *G*) men bolle uden om nej det er ikke lige noget jeg
>har lyst til at sætte mit forhold over styr ved.

ja det lyder jo altovervejende fornuftigt ;)

Fra : Mette

Dato : 01-06-05 06:43

> Nå for søren, jeg troede ikke at Tina også var til sidespring.

LOL. Har du hørt om, at det er muligt, at man har været i forhold før, man
møder den der varer ved?

Fra : Tina

Dato : 01-06-05 10:07

> se
> heppen
> >
> Hvad er du selv i fuld gang med ?
> Sidder du ikke her og hepper på dine medsøstre, når der skal siges noget
> negativt om mændene?

Niks du finder ingen beskeder fra mig hvor der står godt sagt mette ...
eller flot anita der fik de den *G*

> Er det måske ikke facts, at med dine udtalelser, får du det til st se ud
som
> om du lever i et forhold, med den type mand du beskriver?

Jeg har på intet tidspunkt sagt at min mand er sådan, det konkluderer du
helt selv. Jeg har skam også haft forhold før ham, og jeg har også mange
veninder med mænd der måske ikke alle er lige heldige

> Det er muligt at din mand har mistet sin værdighed, pga. et herskesyg
> brokkehoved som dig, bare synd for ham.

Jeg er nu hverken herskesyg eller et brokkehoved*G* og havde han hørt til
dem der sad på bodegaen og gik med ballerne halvt hængende ud af bukserne så
var han røget ud for længst.

> jer
> Ja du taler åbenbart af erfaring, så mon ikke det mest er nedture der har
> været i det lille hjem ?

Mit privatliv er ikke til diskution, men mænd og kvinder generelt.

Tina

Fra : Bo Nielsen

Dato : 01-06-05 16:27

"Tina" <tije@tije.dk> skrev i en meddelelse

> "Bo Nielsen" <boni@nospam.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har skam også haft forhold før ham, og jeg har også mange
> veninder med mænd der måske ikke alle er lige heldige

_Netop_, mænd der måske ikke alle er lige heldige.
Det er som at spille i lotteriet, når mænd vælger en kvinde, i håb om at hun
kan leve op til de forventninger manden stiller til kvinden.
Det er som om når først kvinden først har fået foden indenfor, så ændrer hun
fuldstændig karakter.
Jeg kender det fra min vennekreds, men så falder de hurtigt tilbage til
klubben '' De evigglade ungkarle ''

> Jeg er nu hverken herskesyg eller et brokkehoved*G* og havde han hørt til
> dem der sad på bodegaen og gik med ballerne halvt hængende ud af bukserne

> var han røget ud for længst.

Ja, så kan du jo kun håbe, at det er dit navn som står på enten
lejekontrakten eller slutseddel og skøde, for ellers er det dig som ryger
ud.

> gider
>
> Mit privatliv er ikke til diskution, men mænd og kvinder generelt.
>
> Tina

Nej men du har allerede sagt rigeligt.
Hvis det er hvad du har oplevet med mænd, så har du en kedelig omgangskreds.
Du ved '' krage søger mage ''
De steder jeg kommer og får mig en fyraftensøl, er der absolut ingen af den
type mand du der beskriver. Derimod kan der godt sidde nogle snuskede
halvfulde kvindfolk, som sikkert har siddet der det meste af dagen, i håb om
at der faldt en bajer af.

Boni

Fra : nusle nuslesen

Dato : 29-05-05 08:52

> [...]

> at
> skulle _bedes_ om det. Man beder sine børn om at gøre nogle ting og man

Du har så evigt ret, Mette *thumbs up!*

mange hilsner

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-05-05 10:00

> Ja, jeg er faktisk enig. Jeg tror, at en del mænd overlader ansvaret
> til kvinderne fordi det er nemmest - ansvaret for dagligdagen, mens
> de sidder i lænestolen og brummer "mmhh".

Tænk, jeg tror, en del mænd overlader ansvaret for dagligdagen til
kvinderne, fordi den er en del af den stiltiende aftale. Det er også en del
af aftalen, at kvinderne så efterfølgende kan ynke sig selv og hinanden for
at være tvunget til at tage ansvaret for dagligdagen. Kvinder er og bliver
professionelle martyrer.

> Men manglende initiativ fra
> manden er virkeligt noget, der kan slå gløden ihjel - og det gælder
> på alle områder.

Jamen tænk, det samme kan faktisk sige om kvinden.

> Hvis mænd vil være mænd, så må de træde i karakter
> og tage initiativ uden at skulle _bedes_ om det.

Hvis mænd vil være mænd, opfører de sig, som de har lyst til. Hvorfor har du
og dine medsøstre denne evindelige trang til at belære os mænd om, hvordan
vi skal opføre os for at være "rigtige" mænd? Der er vel ingen, der tvinger
dig til at have et forhold til en mand?

> Man beder sine børn
> om at gøre nogle ting og man har ikke brug for endnu et barn...

Ynk, ynk. I har jo brug for mændende. Hvem skal I ellers bebrejde det hele?
Børnene er jo fredet i den sammenhæng.

--
-Jens B.

Fra : Mette

Dato : 29-05-05 10:39

> [...]
for
> at være tvunget til at tage ansvaret for dagligdagen. Kvinder er og bliver

Det er vores lod Spøg til side: hvorfor have "stiltiende aftaler"? Som
regel har manden og kvinden to vidt forskellige holdninger til hvad disse
stiltiende aftaler indebærer - netop fordi de aldrig er blevet verbaliseret.
Hvis man åbnede munden og talte om forventninger i forhold til f.eks. det
praktiske og børnene, så ville man kunne få nogle mundtlige aftaler, der er
langt nemmere at forholde sig til.
ThomasB nævnte eksemplet om det gamle ægtepar, der gav partneren overen
eller underen på rundstykket, fordi de troede, at det var det, han/hun gerne
ville have. I virkeligheden var det omvendt. Men dette vidste det ikke,
fordi det var en "stiltiende aftale".

> [...]
> og dine medsøstre denne evindelige trang til at belære os mænd om, hvordan
> vi skal opføre os for at være "rigtige" mænd? Der er vel ingen, der

Hvis man vil være i et forhold (og det gælder både mænd og kvinder) så gør
man ikke bare som man har lyst til. Men som mand i et forhold, så træder man
i karakter som mand ved at være aktivt handlende i forhold til det hjem og
den familie, han har valgt at skabe og leve i.
Jeg vil ikke have et forhold til en mand, der trækker sig væk og skal bedes
om simple ting, der skal få hjemmet til at køre. Og det har jeg heldigvis
heller ikke. Men jeg har hørt om slagsen.

> Ynk, ynk. I har jo brug for mændende. Hvem skal I ellers bebrejde det
hele?
> Børnene er jo fredet i den sammenhæng.

Næh...jævnfør den anden tråd om mænd på barsel...LOL!
Kvinder er ikke på jagt efter nogle at bebrejde. Men når man vælger et
familieliv, er det vel ikke for meget forlangt at manden tager del i det på
ligefod med kvinden?

Fra : Odense

Dato : 29-05-05 22:32

"Mette" <Mette@dk> wrote in message

> [...]
> Kvinder er ikke på jagt efter nogle at bebrejde. Men når man vælger et
> familieliv, er det vel ikke for meget forlangt at manden tager del i det

Hvordan definerer du det der med "på ligefod". Jeg opfatter på mange måder
mænd og kvinder som forskellige.

Min opfattelse er også, at hvis vi stiller samme krav til mennesker med vidt
forskellige ønsker og forudsætninger, så er det ikke ligestilling men
"ligestillingstyrani".
Der er selvfølgelig opgaver der skal løses for at dagligdagen fungerer og
det er rimeligt at de deles.
Der er bare også mange opgaver der er helt unødvendige og som kun burde
gøres af lyst, som f.eks. at hænge små gule kyllinger op når der står påske
på kalenderen. Jeg har bare set mange kvinder der tager det som noget de
skal stresse over og gerne vil have mandens hjælp til (kyllingerne er kun et
eksempel, julen er et andet meget værre af slagsen)

Det er fint for mig at min kone nyder at lave brombærmarmelade, men hun skal
ikke lave det til et martyrium når jeg lige så gerne vil have den billige
fra Netto. (Det gør hun heller ikke, men hun skulle lige prøve )

--
MVH Per
Ved direkte svar fjern "Box" fra adressen

Fra : Tina

Dato : 29-05-05 10:51

> [...]
for
> at være tvunget til at tage ansvaret for dagligdagen. Kvinder er og bliver

Eller måske er det mændende der er nogle tudefjæs ... Hvis ikke kvinderne
tager ansvaret for dagligdagen, hvor skulle du så få dine rene underbukser
fra?? købmanden?? man kan jo selvfølgelig også bare vende dem og bruge den
anden side. Hvis ikke de praktiske ting bliver gjort sejler det hele jo hen.
Her lader de fleste mænd bare stå til.

> [...]
> og dine medsøstre denne evindelige trang til at belære os mænd om, hvordan
> vi skal opføre os for at være "rigtige" mænd? Der er vel ingen, der

Og hvad vil der så ske hvis kvinderne også gør som de har lyst til?? tror du
det er af lyst vi vasker jeres og ungernes sure sokker? tror du det er af
lyst vi laver mad til jer?

> Ynk, ynk. I har jo brug for mændende. Hvem skal I ellers bebrejde det
hele?
> Børnene er jo fredet i den sammenhæng.

Hvem snakker om at bebrejde, så vidt jeg ved snakker vi om hvorfor kvinder
bliver mere mænd end mændende selv er som det oprindelige spørgsmål gik på.
Hvilket jeg stadig mener er pga at kvinderne må gøre alle opgaverne selv
fordi mændende ikke gider hjælpe i dagligdagen.

Tina

Fra : Anita

Dato : 29-05-05 11:44

Tina wrote:
> [...]
> vende dem og bruge den anden side. Hvis ikke de praktiske ting bliver
> gjort sejler det hele jo hen. Her lader de fleste mænd bare stå til.

Kun fordi vi kvinders tålmodighed på det område ikke er så stor. Jeg
foretrækker at holde vasketøjet i bund, frem for at ende ud med et kæmpe
bjerg og så først vaske tøj når skabet er ved at være tomt. Min mand har det
lige omvendt. Han opdager først nødvendigheden af at få vasket tøj, når han
begynder at mangle rent tøj.

> Hvilket jeg stadig mener er pga at kvinderne må
> gøre alle opgaverne selv fordi mændende ikke gider hjælpe i
> dagligdagen.

De gider godt, men ser ikke støvfnug, opvask, vasketøj osv. med helt samme
optik som "vi" gør. Når vi ser, at det trænger, ser mændene ingenting. Når
vi ser, at det VIRKELIG trænger, så ser mændene, at det snart skal gøres...
osv.

Min mand bidrager - når jeg beder ham om det, når jeg med stor tålmodighed
venter på, at han ta'r det af sig selv, når han har faste opgaver som er
hans ansvar. Det fungerer okay.

Venligst Anita

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 29-05-05 11:57

Tina wrote:

> Hvis ikke kvinderne
> tager ansvaret for dagligdagen, hvor skulle du så få dine rene underbukser
> fra??

Tja, hvad gør vi enlige mænd? Selv skifter jeg underbukser hver dag, og
vasker mindst en gang om ugen. Til gengæld sorterer jeg ikke tøjet, før
jeg vasker det, sådan som de fleste kvinder nok vil forvente og kræve.

> Hvis ikke de praktiske ting bliver gjort sejler det hele jo hen.

Og så? Gør verden under, fordi en tallerken får lov til at stå på bordet
et stykke tid, eller opvasken får lov til at vente?

> Hvilket jeg stadig mener er pga at kvinderne må gøre alle opgaverne selv
> fordi mændende ikke gider hjælpe i dagligdagen.

Det holder ikke efter min mening. Det er ikke længe siden, jeg så en
norsk tv-udsendelse på DR om, hvorfor norske kvinder gerne giftede sig
med cubanske mænd, og for nylig var "Rent hjem" på TV2 på besøg hos en
dansk kvinde, der kaldte sig socialist og feminist, men havde giftet sig
med en spansk mand. Disse kvinder fravalgte mænd fra deres egen kultur,
hvor mænd forventes at tage et medansvar for hjem og familie, til fordel
for mænd fra kulturer, hvor mænd tjener penge og styrer samfundet, mens
kvinderne passer hjem og familie.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 29-05-05 13:07

Boerge Rahbech Jensen wrote:
> [...]
> hvor mænd forventes at tage et medansvar for hjem og familie, til fordel
> for mænd fra kulturer, hvor mænd tjener penge og styrer samfundet, mens

Jeg glemte at omtale en årsag, der blev omtalt i den norske udsendelse,
til, at de norske kvinder giftede sig med cubanske mænd. Noget lignende
er nok også årsagen til f.eks. at danske kvinder gifter sig med tyrkiske
mænd. Kvinderne elsker simpelthen at blive beundret og være genstand for
gammeldags ridderlighed, hvor mænd siger søde ord, køber blomster,
åbner døre, trækker stole ud etc. for kvinderne. Samtidig får følelserne
ofte lov til at bestemme over fornuften, hvorved de nemt lader sig
besnære af de pæne ord og manerer, som hurtigt kan vise sig at være
skuespil.

Mænd, der lever op til de idealer, mange kvinder påstår, de skal leve op
til, må nok typisk nøjes med højest at blive gode venner med kvinder.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Anita

Dato : 29-05-05 13:46

> [...]
> fornuften, hvorved de nemt lader sig besnære af de pæne ord og
> manerer, som hurtigt kan vise sig at være skuespil.

Ikke jeg. Jeg kan slet ikke klare den slags pladder-romantisme. Til stor
ærgelse for min mand, som synes det er frustrerende ikke altid at få
gengældt sine (oprigtigt) søde ord og gerninger.

Venligst Anita

Fra : Henri Gath

Dato : 29-05-05 15:55

> Ikke jeg. Jeg kan slet ikke klare den slags pladder-romantisme. Til stor
> ærgelse for min mand, som synes det er frustrerende ikke altid at få
> gengældt sine (oprigtigt) søde ord og gerninger.

Hvorfor sætter han dig så ikke på plads? Eller måske er han bare homoseksuel
uden at vide det og har derfor giftet sig med dig?

Fra : Per Vadmand

Dato : 29-05-05 17:42

Eller måske er han bare homoseksuel
> uden at vide det og har derfor giftet sig med dig?
Måske er du bare hjernedød og er den eneste, der ikke har opdaget det?

Fra : Henri Gath

Dato : 29-05-05 18:04

> "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message
> Eller måske er han bare homoseksuel
> Måske er du bare hjernedød og er den eneste, der ikke har opdaget det?

Og måske skulle du bare i din fremskredne alder indse, at du burde være en
MAND, og ikke en DRENG?

Fra : Per Vadmand

Dato : 29-05-05 22:54

> Og måske skulle du bare i din fremskredne alder indse, at du burde være en
> MAND, og ikke en DRENG?

Hellere en gammel dreng end en ung narrøv.

Per V

Fra : Anita

Dato : 29-05-05 21:15

Henri Gath wrote:

> Hvorfor sætter han dig så ikke på plads?

Det ville vel kræve, at han skulle ændre enten sin egen eller min
personlighed. Jeg formoder, at han ikke har lyst til nogle af delene.

> Eller måske er han bare
> homoseksuel uden at vide det og har derfor giftet sig med dig?

Det kan ingen af os vide.

/Anita

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 30-05-05 07:59

Anita wrote:

> Det ville vel kræve, at han skulle ændre enten sin egen eller min
> personlighed. Jeg formoder, at han ikke har lyst til nogle af delene.

I så fald mener han sikkert også, du er "på plads".

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Anita

Dato : 30-05-05 08:39

> I så fald mener han sikkert også, du er "på plads".

Det tror jeg faktisk også.

Venligst Anita

Fra : Bo Nielsen

Dato : 29-05-05 22:27

> [...]
homoseksuel
> uden at vide det og har derfor giftet sig med dig?

* LOL *

Boni

Fra : Tina

Dato : 30-05-05 07:50

> [...]
homoseksuel
> uden at vide det og har derfor giftet sig med dig?

Hov skal man pludselig sætte hinanden på plads??? så vidt jeg husker blev
der tidligere i debatten nævnt at man ikke skal sætte hinanden på plads
eller ændre på hinanden, men det gælder måske kun kvinderne??

Tina

Fra : Henri Gath

Dato : 30-05-05 19:13

> Hov skal man pludselig sætte hinanden på plads??? så vidt jeg husker blev
> der tidligere i debatten nævnt at man ikke skal sætte hinanden på plads
> eller ændre på hinanden, men det gælder måske kun kvinderne??

Ja

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 31-05-05 01:50

On Sun, 29 May 2005 14:46:02 +0200, "Anita" <anitaoestX@Xgmail.com>
wrote:

>Jeg kan slet ikke klare den slags pladder-romantisme. Til stor
>ærgelse for min mand, som synes det er frustrerende ikke altid at få
>gengældt sine (oprigtigt) søde ord og gerninger.

hwa vil han da ha ;) ?

Fra : Anita

Dato : 31-05-05 13:21

Bo M Mogensen wrote:

> hwa vil han da ha ;) ?

Ja det er jo nok også min indgroede tanke. Men jeg tror faktisk ikke han vil
så meget andet end at glæde mig, hvor banalt det end må lyde.

Venligst Anita

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 31-05-05 19:09

On Tue, 31 May 2005 14:20:51 +0200, "Anita" <anitaoestX@Xgmail.com>
wrote:

>Ja det er jo nok også min indgroede tanke. Men jeg tror faktisk ikke han vil
>så meget andet end at glæde mig, hvor banalt det end må lyde.

jamen så er det da også fint - men det ligger liegsom i din skrift at
han forventer noget til gengæld ?

Fra : Anita

Dato : 31-05-05 20:39

Bo M Mogensen wrote:
> jamen så er det da også fint - men det ligger liegsom i din skrift at
> han forventer noget til gengæld ?

Jamen, han ønsker vel til gengæld, at jeg modtager hans kærtegn/ros/?,
bliver glad og måske gengælder med nye kærtegn, eller hvad det nu måtte
dreje sig om. Det er mit bedste bud, jeg ved det ikke - og jeg tror heller
ikke altid, at han selv helt ved det.

Venligst Anita

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 01-06-05 00:09

On Tue, 31 May 2005 21:38:42 +0200, "Anita" <anitaoestX@Xgmail.com>
wrote:

> [...]
>dreje sig om. Det er mit bedste bud, jeg ved det ikke - og jeg tror heller

jamen er dte så ikk en noget der skal arbejdes i ???

Fra : Tina

Dato : 01-06-05 10:14

> jamen er dte så ikk en noget der skal arbejdes i ???

Man skal da ikke analysere sit forhold? eller hvad?

Tina

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 01-06-05 10:37

Tina wrote:

> Man skal da ikke analysere sit forhold? eller hvad?

For mig ligner det i hvert fald en rimelig sikker måde at gøre forholdet
mere kompliceret og ødelægge det.
På den anden side har jeg aldrig levet i et forhold, så jeg ved strengt
taget intet om det.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Anita

Dato : 01-06-05 15:18

Bo M Mogensen wrote:
> jamen er dte så ikk en noget der skal arbejdes i ???

Ikke da så længe, det ikke er et problem for nogen af os.

Venligst Anita

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 01-06-05 16:07

On Wed, 1 Jun 2005 16:17:48 +0200, "Anita" <anitaoestX@Xgmail.com>
wrote:

>Ikke da så længe, det ikke er et problem for nogen af os.

Hmm men jeg synes da du bragte emnet på bane at det lå i luften at han
havde nogen uindfriede forventninger ?

Fra : Anita

Dato : 01-06-05 16:24

Bo M Mogensen wrote:

> Hmm men jeg synes da du bragte emnet på bane at det lå i luften at han
> havde nogen uindfriede forventninger ?

Jeg tror han har lært at leve med, at jeg ikke er så romantisk anlagt som
han.

Jeg bragte nu ikke emnet på bane - forklarede blot at ikke alle kvinder
synes at pladder-romantisme er det skønneste i verden. Med mig selv som
eksempel.

Venligst Anita

Fra : Henri Gath

Dato : 29-05-05 15:54

> [...]
>
> Mænd, der lever op til de idealer, mange kvinder påstår, de skal leve op
> til, må nok typisk nøjes med højest at blive gode venner med kvinder.

Så sandt, Børge, så sørgeligt sandt

Fra : nusle nuslesen

Dato : 29-05-05 12:40

"Tina" <tije@tije.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Eller måske er det mændende der er nogle tudefjæs ... Hvis ikke kvinderne
> tager ansvaret for dagligdagen, hvor skulle du så få dine rene underbukser
> fra?? købmanden??

Så må de gå med de beskidte - de er voksne mennesker.

> Og hvad vil der så ske hvis kvinderne også gør som de har lyst til??

Kvinderne vil blive gladere.

> tror du
> det er af lyst vi vasker jeres og ungernes sure sokker? tror du det er af
> lyst vi laver mad til jer?

Man kan lade være. Så gør de det nemlig selv, for de kan godt - børn fra ca.
10-12 år kan også styre tøjvask.

mange hilsner

Fra : Odense

Dato : 29-05-05 22:43

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> wrote in message

> "Tina" <tije@tije.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hej,

> Så må de gå med de beskidte - de er voksne mennesker.

> Kvinderne vil blive gladere.

JA, og er det ikke lige meningen med det hele? Men hvis kvinder (til Tina,
Nusle har for mig at se en lidt anden vinkel på tingene) indrømmede at de
gør tingene af lyst er der jo ikke meget martyrium tilbage.

--
MVH Per
Ved direkte svar fjern "Box" fra adressen

Fra : Tina

Dato : 30-05-05 07:54

> [...]
> Nusle har for mig at se en lidt anden vinkel på tingene) indrømmede at de
> gør tingene af lyst er der jo ikke meget martyrium tilbage.

At vi vasker jeres tøj af lyst?? eller misforstår jeg spørgsmålet??

Det er da ikke ligefrem en fornøjelse at stå med sure sokker og svedte
t.shirts, så tror næppe nogle gør det af lyst, snarer af nødvendighed fordi
man jo ikke så godt kan tage på arbejde uden tøj på.

Fra : Odense

Dato : 30-05-05 10:49

> [...]
> fordi
> man jo ikke så godt kan tage på arbejde uden tøj på.

Nogen ting gør man for at glæde hinanden - af lyst fordi det glæder.
Hvis det er en sur pligt som kun gør dig til et bittert menneske var det
måske bedre at finde en løsning på det. Det kunne være i skulle have hver
sin vasketøjskurv - han ville nok komme til samme konklution som dig - der
er ikke ret mange jobs hvor man kan gå på arbejde uden tøj.
Og så bare lige for at rette en misforståelse - jeg tror ikke det er dig der
vasker mit tøj

--
MVH Per
Ved direkte svar fjern "Box" fra adressen

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 30-05-05 20:06

> [...]
> fordi
> man jo ikke så godt kan tage på arbejde uden tøj på.

Det kunne da ellers være at der blev noget at snakke om på arbejdspladsen,
hvis vi alle dukkede op uden en trævl på... men selvfølgelig kun de første
par dage, så var det jo nok blevet lidt ligesom enhver anden arbejdsdag
igen.

Lars

Fra : Tina

Dato : 31-05-05 10:29

"Lars Wagner Hansen" <l-hansen@REMOVEpost4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> par dage, så var det jo nok blevet lidt ligesom enhver anden arbejdsdag

Hehe ja det kunne være skægt.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 30-05-05 08:08

Odense wrote:

> JA, og er det ikke lige meningen med det hele? Men hvis kvinder (til Tina,
> Nusle har for mig at se en lidt anden vinkel på tingene) indrømmede at de
> gør tingene af lyst er der jo ikke meget martyrium tilbage.

Det er også muligt, mange ting bliver gjort på en anden måde og et andet
tidspunkt, end de ønsker. For eksempel kan det godt være, middagen
kommer til at bestå af fast food, og alt tøj bliver vasket sammen.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 31-05-05 01:48

On Sun, 29 May 2005 13:40:28 +0200, "nusle nuslesen"
<nusle@invalid.com> wrote:

>Kvinderne vil blive gladere.

jamen så er lykken da gjort det står da en hver frit for ta gøre som
de har lyst til !

Fra : Tina

Dato : 31-05-05 10:37

> jamen så er lykken da gjort det står da en hver frit for ta gøre som
> de har lyst til !

Foretager man et valg har det altid en konsekvens.

Beslutter man sig for at hjælpe en gammel dame over vejen = konsekvens damen
bliver glad (forhåbentlig)

Beslutter man sig for at hænge lyserøde plys gardiner op = konsekvens konen
bliver glad manden mukker (måske)

beslutter man sig for at tage på arbejde = konsekvens en arbejdsgiver er
tilfreds, og ens arbejdsplads fungerer.

Beslutter kvinden sig for at niks ikke mere husligt arbejde det er for
kedeligt = konsekvens huset sejler hen i skidt, medmindre manden overtager.

Beslutter kvinden sig til niks ikke mere vasken tøj = konsekvens beskidt
tøj, beskidte børn i sidste ende tvangsfjernelse.

Beslutter den ene partner at være utro = konsekvens skilsmisse

Alt hvad man foretager sig har en konsekvens. Ergo hvis kvinden beslutter at
nu gider hun ikke lave en dyt mere af de sure pligter, kun alt det hun
syntes er sjovt. Hvordan mon manden ville tage det???

Tina

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 31-05-05 14:06

Tina wrote:

> Alt hvad man foretager sig har en konsekvens. Ergo hvis kvinden beslutter at
> nu gider hun ikke lave en dyt mere af de sure pligter, kun alt det hun
> syntes er sjovt. Hvordan mon manden ville tage det???

Hvilken mand? Pertneren er da nok den første, der bliver droppet...

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 31-05-05 19:06

On Tue, 31 May 2005 11:37:14 +0200, "Tina" <tije@tije.dk> wrote:

>Foretager man et valg har det altid en konsekvens.

så afgjort !!!

>Beslutter man sig for at hjælpe en gammel dame over vejen = konsekvens damen
>bliver glad (forhåbentlig)

det må man regne med !

>Beslutter man sig for at hænge lyserøde plys gardiner op = konsekvens konen
>bliver glad manden mukker (måske)

perosneligt ville jeg være ligeglad men lad gå ...

>beslutter man sig for at tage på arbejde = konsekvens en arbejdsgiver er
>tilfreds, og ens arbejdsplads fungerer.

ja dte var straks være

>Beslutter kvinden sig for at niks ikke mere husligt arbejde det er for
>kedeligt = konsekvens huset sejler hen i skidt, medmindre manden overtager.

jamen det gør han well hvis dte bliver ham en plage

>Beslutter kvinden sig til niks ikke mere vasken tøj = konsekvens beskidt
>tøj, beskidte børn i sidste ende tvangsfjernelse.

ja dte er jo så et sprg om hvor meget man sætter pris på sine børn

>Beslutter den ene partner at være utro = konsekvens skilsmisse

ikke ubetinget - var kvinde min mig utro så ville jeg slå ham ned osm
hun var mig utro med også ville hun få et par på lampen bagefter eller
før who knows ?

>Alt hvad man foretager sig har en konsekvens. Ergo hvis kvinden beslutter at
>nu gider hun ikke lave en dyt mere af de sure pligter, kun alt det hun
>syntes er sjovt. Hvordan mon manden ville tage det???

Det kommer selvføligt an på manden personeligt ville det glæde mig

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 31-05-05 19:39

> [...]
> nu gider hun ikke lave en dyt mere af de sure pligter, kun alt det hun
> syntes er sjovt. Hvordan mon manden ville tage det???

Beslutter man at give mange eksempler, risikerer man, at ingen gider læse
indlægget til ende!
Undskyld, det var useriøst.

/K

Fra : Jens Bruun

Dato : 31-05-05 19:59

> Beslutter man at give mange eksempler, risikerer man, at ingen gider
> læse indlægget til ende!
> Undskyld, det var useriøst.

Mudderkast!

--
-Jens B.

Fra : Tina

Dato : 01-06-05 10:17

> Beslutter man at give mange eksempler, risikerer man, at ingen gider læse
> indlægget til ende!
> Undskyld, det var useriøst.

Der er skam heller ingen læsetvang det er ganske frivilligt om man har lyst
at deltage

Tina

Fra : Brian Olesen

Dato : 29-05-05 13:10

Mette Skrev:

Man beder sine børn om at gøre nogle ting og man har
> ikke brug for endnu et barn...
>

>Hej Mette. Du lyder sgu som min kone. lol

Mvh. Brian

Fra : Mette

Dato : 29-05-05 13:30

"Brian Olesen" <ingen-mail-tak@kein-post.dk> skrev i en meddelelse
> Mette Skrev:
>
> Man beder sine børn om at gøre nogle ting og man har

Tja - jeg er bare så heldig, at jeg har en kæreste, der er en mand. Jeg skal
ikke bede ham om at gøre noget som helst. Han er en initiavtager og en
rigtig mand. Derfor respekterer jeg ham og derfor kommer han aldrig under
tøflen.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 29-05-05 19:10

Mette wrote:

> [...]
> ikke bede ham om at gøre noget som helst. Han er en initiavtager og en
> rigtig mand. Derfor respekterer jeg ham og derfor kommer han aldrig under

Ok. Da jeg læste dine tidligere indlæg i denne tråd, fik jeg indtryk af,
at du havde en passiv mand, som aldrig tog selvstændige initiativer.

Mine holdninger bærer nok (lidt for) meget præg af, at jeg sjældent har
fået noget godt ud af selvstændige initiativer og forsøg på at "træde i
karakter". Oftest førte det til uheldige konsekvenser og konflikter, som
jeg ikke havde forudset, og fyldte mig med dårlig samvittighed, som fik
mig til at trække mig tilbage, blive aggressiv, søge professionel hjælp
eller en blanding af de tre reaktioner.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Tina

Dato : 30-05-05 07:55

> [...]
> jeg ikke havde forudset, og fyldte mig med dårlig samvittighed, som fik
> mig til at trække mig tilbage, blive aggressiv, søge professionel hjælp

WOOOUW Børge det var noget en indrømmelse, hatten af for det

Tina

Fra : Per Vadmand

Dato : 30-05-05 09:15

"Tina" <tije@tije.dk> wrote in message

> WOOOUW Børge det var noget en indrømmelse, hatten af for det
>
> Tina

Børge er en af de mest hudløst ærlige deltagere i en gruppe, der ellers i
høj grad er præget af folk - af begge køn - der spiller seje for at afpisse
territorium.

Al respekt for det, selv om hans dårlige erfaringer med kvindekønnet ikke er
mine.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 30-05-05 09:39

Per Vadmand wrote:

> Børge er en af de mest hudløst ærlige deltagere i en gruppe,

Og det er bestemt ikke velset af alle debattører, ligesom det næppe er
den type ærlighed, der hyldes mest. For mange er ærlighed groft sagt
forbundet med at svine andre til med ubehagelige sandheder. For nogle
debattører betragtes den form for ærlighed, som jeg praktiserer nogle
gange som en invitation til angreb.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Bo Nielsen

Dato : 29-05-05 22:30

> [...]
> ikke bede ham om at gøre noget som helst. Han er en initiavtager og en
> rigtig mand. Derfor respekterer jeg ham og derfor kommer han aldrig under

Lad os nu se hvad der sker, når han har fået mod på at flytte sammen dig.

Boni

Fra : Mette

Dato : 30-05-05 05:57

> skal
> >

> Lad os nu se hvad der sker, når han har fået mod på at flytte sammen dig.
>
> Boni

Antager du bare så sådan helt automatisk at årsagen til, at vi endnu ikke
bor sammen handler om mod eller lyst? Så må jeg skuffe dig.
Først når banken vil låne os 2 mio, så vil tingene ændre sig. Men som sagt
går det ikke så længe, jeg er på SU. Så det handler sq nok mere om bankens
mod til at låne mig penge, og ikke om hans mod på at flytte sammen med mig.

Fra : Bo Nielsen

Dato : 30-05-05 22:34

> [...]
mig.

> I kunne sikkert spare lidt penge ved at flytte sammen og kun have een
husleje, men det har I vel regnet på.
Jeg kan bare sige dig, at skal man ud for at låne en masse penge til sin
bolig, så er det en stor fordel hvis man selv har sparet op til
udbetalingen. Man bliver vurderet efter ens evne til at kunne betale
afdragene .
Jeg har selv lige været igennem det hele, og det går fint, men det er også
kun fordi jeg ikke skulle ud at låne til udbetalingen til dyre renter.
Håber at det lykkes for jer en dag : o )

Boni

Fra : Mette

Dato : 31-05-05 06:12

> husleje, men det har I vel regnet på.

Ja, for summen af vores nuværende husleje i vores respektive lejligheder er
kun ca. halvdelen af, hvad det vil koste pr. måned at bo i hus.
Så, ja vi har regnet og regnet og regner stadig

> [...]
> kun fordi jeg ikke skulle ud at låne til udbetalingen til dyre renter.
> Håber at det lykkes for jer en dag : o )

Ja, der er en andelslejlighed, der kan sælges og bruge til udbetalingen. Det
eneste vi mangler, er at jeg kommer i job. (Afslutter min uddannelse om 14
dage!!).

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 31-05-05 06:38

Mette wrote:

> Ja, for summen af vores nuværende husleje i vores respektive lejligheder er
> kun ca. halvdelen af, hvad det vil koste pr. måned at bo i hus.
> Så, ja vi har regnet og regnet og regner stadig

Det ligner en problemstilling, jeg har svært ved at sætte mig ind i fra
min stol i en mellemstor jydsk stationsby. Jeg mindes en gang, jeg mødte
en pige, som havde omkring 1 mio. kr. og søgte en ejerlejlighed i Århus.
Jeg fandt hurtigt ud af, at hun skulle være heldig for at finde en
blot en 2 værelses lejlighed i Århus til den pris, men kunne købe et hus
i Randers samt et årskort til bus og tog mellem de to byer for pengene.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Mette

Dato : 31-05-05 07:23

> Det ligner en problemstilling, jeg har svært ved at sætte mig ind i fra
> min stol i en mellemstor jydsk stationsby.

Ja, men når man har børn og familie som man gerne vil se mere end et par
gange om året, så kan man ikke bare flytte til Jylland

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-05-05 09:52

> Når en kvinde har spurgt 3 gange om han gider hænge den nye hylde op,
> og han stadig ikke har gjort det, er vi jo lige som nødt til at gøre
> det selv.

Har du overvejet, at kvinder kan hænge den nye hylde op uden at spørge
manden først?

Hvis der er noget, der tænder mænd af, er det skøre kvinder, der tigger og
be'r om at få lavet ét eller andet praktisk, de selv uden problemer kan
lave. Endnu værre er de kvinder, der, når de har tigget tilstrækkeligt mange
gange, alligevel gør det selv. Snak lige om manglende stolthed.

--
-Jens B.

Fra : Tina

Dato : 29-05-05 10:30

> "Tina" <tije@tije.dk> skrev i en meddelelse

> Har du overvejet, at kvinder kan hænge den nye hylde op uden at spørge
> manden først?

Jamen jeg snakker ud fra det oprindelige spørgsmål hvorfor bliver kvinder
mere mænd end mændende selv er.

Hvis kvinderne selv hænger den hylde op er det jo netop vi overtager jeres
rolle som det oprindelige spørgsmål gik på

Tina

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 29-05-05 16:12

Tina wrote:
> [...]
-snip-

> [...]
>
> Hvis kvinderne selv hænger den hylde op er det jo netop vi overtager jeres
> rolle som det oprindelige spørgsmål gik på

Problemet er bare at i ikke kan finde ud af den slags. I slår hammeren i
fingeren på jer selv eller hylden hænger skævt osv... LOL

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Tina

Dato : 30-05-05 07:57

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse
> -snip-

> Problemet er bare at i ikke kan finde ud af den slags. I slår hammeren i
> fingeren på jer selv eller hylden hænger skævt osv... LOL

Jeps lige netop derfor vi skal bruge manden til det, problemet er bare at de
fleste mænd ikke gider *G*

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 30-05-05 21:33

Tina wrote:

> "Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse
-snip-

> Jeps lige netop derfor vi skal bruge manden til det, problemet er bare at de
> fleste mænd ikke gider *G*

LOL... Okay... Det er nu morsomt nok at læse sådan en køns-fikseret
generaliserende diskussion indimellem

Fra : Mette

Dato : 29-05-05 10:40

> "Tina" <tije@tije.dk> skrev i en meddelelse

> Har du overvejet, at kvinder kan hænge den nye hylde op uden at spørge
> manden først?

Det kunne være, at hun havde travlt med at ordne hele familiens vasketøj
eller var ved at bade ungerne eller andre ting, der hænger sammen med det at
have en familie.

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-05-05 13:38

> Det kunne være, at hun havde travlt med at ordne hele familiens
> vasketøj eller var ved at bade ungerne eller andre ting, der hænger
> sammen med det at have en familie.

OK, men ikke mere travlt end at hun har energi nok til at rykke manden
gentagne gange for at få en opgave løst, selv løse opgaven, når det ikke
lykkes at få manden til det, og efterfølgende brokke sig over det i
dk.snak.seksualitet eller til veninderne?

Man kan sige meget om kvinder, men jeres proportionssans lader nogle gange
en del tilbage at ønske.

--
-Jens B.

Fra : Mette

Dato : 29-05-05 14:02

> [...]

> lykkes at få manden til det, og efterfølgende brokke sig over det i
> dk.snak.seksualitet eller til veninderne?

Nu er jeg overbevist om, at de eksempler som Anita bl.a. er kommet med er
generelle eksempler, der ikke har tilknytning til et konkret begivenhed i
hendes eget parforhold.
Hvis man i forvejen har travlt og man gerne vil, at manden deltager på
ligefod, så er det da irriterende at skulle bede ham om det, der burde være
en selvfølge. Og hvis han alligevel ikke gør det, så må man jo gøre det
selv. Men det gør jo ikke ligefrem at respekten for manden øges eller at man
har mindre travlt - tværtimod.

> Man kan sige meget om kvinder, men jeres proportionssans lader nogle gange
> en del tilbage at ønske.

Så du mener, at det er ude af proportioner at forvente, at manden tager sin
tørn?

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-05-05 14:15

> Men det gør jo ikke ligefrem at respekten for
> manden øges eller at man har mindre travlt - tværtimod.

Tja. Ingen tvinger kvinder til at leve sammen med mænd, de åbenbart ikke
respekterer. Hvem tror du, vinder mest respekt hos omverden: Manden, der er,
som han er, eller kvinden, der åbenlyst giver udtryk for, hun ikke
respekterer den mand, hun lever sammen med?

> Så du mener, at det er ude af proportioner at forvente, at manden
> tager sin tørn?

Nej. Jeg mener, det er udtryk for mangel på proportionssans, når man kan
gøre det skitserede scenarie til et problem, der angiveligt skulle bunde i
mangel på energi/tid fra kvindens side.

--
-Jens B.

Fra : Mette

Dato : 29-05-05 14:36

> [...]
> som han er, eller kvinden, der åbenlyst giver udtryk for, hun ikke
> respekterer den mand, hun lever sammen med?

Ingen af dem. Kvinder har heller ikke respekt for medsøstre, der forbliver i
forhold, der åbenbart er elendige.

> Nej. Jeg mener, det er udtryk for mangel på proportionssans, når man kan
> gøre det skitserede scenarie til et problem, der angiveligt skulle bunde i
> mangel på energi/tid fra kvindens side.

Nej, det er ikke det, det bunder i. Det bunder i princippet om, at en mand
kan og bør tænke selv og gøre nogle ting uden at man skal bede ham om det
1000 gange. Det er simpelthen for plat - han er jo ikke et barn.
Hvis man f.eks. begge er blevet enige om, at man skal købe en hylde, og også
er blevet enige om, at det er ham, der skal sætte den op, og den så bare
står op ad væggen i 3 mdr., så er det ganske utilfredsstillende. Hvis man så
beder ham gøre det, så føler man sig som sure mor, og han får endnu mindre
lyst, fordi han føler sig degraderet til et barn.
Det er et problem.

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-05-05 15:00

> Det er et problem.

Ikke for manden.

--
-Jens B.

Fra : Per Vadmand

Dato : 29-05-05 14:46

> [...]

> Hvis man i forvejen har travlt og man gerne vil, at manden deltager på
> ligefod, så er det da irriterende at skulle bede ham om det, der burde

Problemet opstår efter min erfaring ofte der, hvor parterne (og det er
uanset køn) har stærkt afvigende normer for, hvad der "burde være en
selvfølge."

Hvis enten kvinden eller manden insisterer på, at den enes norm skal være
enerådende, evt. er "naturlig" eller lignende, er konflikter uundgåelige.

Fra : Bo Nielsen

Dato : 29-05-05 22:41

> [...]
> enerådende, evt. er "naturlig" eller lignende, er konflikter uundgåelige.

Godt brølt Per !
Det lyder næsten som om du har husket at tage din medicin.

Boni

Fra : Bo Nielsen

Dato : 29-05-05 22:34

> [...]
> eller var ved at bade ungerne eller andre ting, der hænger sammen med det

Det kunne jo også være at hun sad på sin fede røv foran fjernsynet hele
dagen og åd kager.

Boni

Fra : Tina

Dato : 30-05-05 07:59

> at
> >

> Det kunne jo også være at hun sad på sin fede røv foran fjernsynet hele
> dagen og åd kager.
>
> Boni

ØH Boni måske du skal overveje at komme med noget seriøst istedet for bare
at heppe på de andre mænd eller komme med noget totalt ukonkret.

Tina

Fra : Bo Nielsen

Dato : 30-05-05 22:01

> [...]
> >

> ØH Boni måske du skal overveje at komme med noget seriøst istedet for bare
> at heppe på de andre mænd eller komme med noget totalt ukonkret.

Seriøst , ukonkret ? I dit lille univers findes der sikkert kun dovne
mænd. Hvis du er så træt af at din mand er doven, hvor skifter du ham så
ikke bare ud, med en rigtig handyman. Fjorten år er da lang tid at være
utilfreds i.
Der findes altså også kvinder der er så luddovne, at selvom de går hjemme
hele dagen , så ligner hjemmet en svinesti når manden kommer træt hjem fra
arbejde.
Om hun har set tv og ædt kager, eller talt i tlf.eller været på venindebesøg
ved jeg ikke, men der er helt sikkert en masse dovne kvinder, som ikke gider
at holde et hjem.

Boni

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 31-05-05 06:09

Bo Nielsen wrote:

> Om hun har set tv og ædt kager, eller talt i tlf.eller været på venindebesøg
> ved jeg ikke, men der er helt sikkert en masse dovne kvinder, som ikke gider
> at holde et hjem.

Ja, i det udsendelser i serien "Rent Hjem", jeg har set, har det vist
været fifty-fifty. Den ene uge blev ryddet op i en mands hjem, den næste
uge i en kvindes hjem og i den tredie uge blev der ryddet op i et pars
hjem, hvor en kvinde havde hentet en mand i Spanien, som ikke ville
hjælpe til.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Tina

Dato : 31-05-05 10:45

> [...]
> mænd. Hvis du er så træt af at din mand er doven, hvor skifter du ham så
> ikke bare ud, med en rigtig handyman. Fjorten år er da lang tid at være

Jeg snakker mænd generelt ikke min mand tro mig havde jeg været
utilfreds var han røget for mange år siden.

> [...]
venindebesøg
> ved jeg ikke, men der er helt sikkert en masse dovne kvinder, som ikke

Helt enig. Men de fleste kvinder er jo nu engang på arbejdsmarkedet idag, og
så mener jeg man skal deles om opgaverne. Kommer begge hjem totalt udkørt må
man hjælpes ad med det der SKAL gøres. Det bliver trælst at skal spise af
paptallerkner fordi der ikke er mere rent porcelæn .

Går konen hjemme eller manden for den sags skyld mens den anden part tjener
penge er det kun rimeligt det er den hjemmegående der klare pligterne.
Der er vi helt enige

Tina

Fra : Mette

Dato : 31-05-05 11:13

> [...]

> man hjælpes ad med det der SKAL gøres. Det bliver trælst at skal spise af
> paptallerkner fordi der ikke er mere rent porcelæn .

Det er bare blevet sådan i mange familier at når konen arbejder ude, så får
hun dobbeltarbejde - både hjemme og ude.

> Går konen hjemme eller manden for den sags skyld mens den anden part
tjener
> penge er det kun rimeligt det er den hjemmegående der klare pligterne.
> Der er vi helt enige

Hvad med når kvinden er på barsel? Er det at tage sig af et spædbarn ikke et
arbejde i sig selv?

Fra : PerX ...

Dato : 03-06-05 15:11

In article <42995ce5$0$257$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, tije@tije.dk
says...

> Er det de lange bukser? for så vil jeg da sige at en høj flot slank kvinde i
> et par jeans er da en flot kvinde.

Ja hvis man kan lide mandekvinder.

> Er det fordi kvinderne kan finde ud af at skrue en skrue i og skifte en
> pære?? hurra for at kvinden ikke er hjælpeløs når de dovne mænd ikke gider
> gøre det for dem.

En kvinde skal være værd at man gider hjælpe hende ved du nok ;)

> Er det fordi kvinden også har noget at skulle have sagt?? hallooo vi lever i
> 2005 hvorfor skal den ene part blive tilbage i 1817 ??

Det er jo naturens orden ;)

> Når en kvinde har spurgt 3 gange om han gider hænge den nye hylde op, og han
> stadig ikke har gjort det, er vi jo lige som nødt til at gøre det selv.
> måske derfor kvinder bliver mere mænd som i siger....

Hun kan jo lade være med at spørge hvis hun ikke kan acceptere svaret.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 29-05-05 08:50

Henri Gath wrote:
> Hvorfor er det gået så galt mellem mænd og kvinder i Danmark?

Det er vel heller ikke gået helt galt, når der stadig indgås parforhold
og fødes børn.

> Er det fordi danske mænd ingen stolthed har,

Sandsynligvis. I mine øjne har det også meget at gøre med, at kvinderne
sjældent gør sig helt klart, hvad de egentlig ønsker. De påstår, de vil
have ligestilling, men flere udsendelser på tv har vist, at de alligevel
falder for mænd, som får kvinderne til at føle sig værdsat, men hurtigt
viser sig at mene, at det er kvindernes opgave at passe hus og børn.

Med andre ord har mange kvinder en klar opfattelse af, hvad de vil have
og ikke vil have, lige indtil deres teoretiske opfattelser skal stå
deres prøve i praksis. Det værste er, at de sjældent er bevidste endsige
ærlige om det.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : nusle nuslesen

Dato : 29-05-05 09:37

> [...]

> ikke vil have, lige indtil deres teoretiske opfattelser skal stå deres
> prøve i praksis. Det værste er, at de sjældent er bevidste endsige ærlige

Når man som jeg dropper en fyr på den konto, da det viser sig han ikke er
det jeg vil have (sådan som du også beskriver det) - så er mænd, du selv
inkl., ret hurtige på aftrækkeren med at påstå, at kvinder som jeg er for
kræsne, for krævende osv. Yup - jeg husker vores tidligere debatter.

Jeg er faktisk også ret ærlig omkring det.

Mon du kan blive enig med dig selv?

1. Skal man som kvinde finde ud af hvem fyren er, og sparke ham ud, når det
viser sig han ikke kan stå distancen ift. hvad man vil have (og det kan man
jo så evt. blive nødt til rigtigt mange gange)?

2. Eller skal man blive sammen med en mand der dybest set ikke kan bidrage
med noget konstruktivt, af alle mulige og umulige årsager, fordi man ikke
vil kaldes kræsen, krævende osv. - eller fordi man ikke vil blive gammel
alene?

Jeg ved skam godt hvad jeg vælger, så det er ikke fordi jeg skal bruge
svaret som sådan.

Synes bare du skulle blive enig med dig selv om hvad du mener - du ved,
blive bevidst om det, og være ærlig omkring det

Mange hilsner

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 29-05-05 11:09

nusle nuslesen wrote:

> [...]
> inkl., ret hurtige på aftrækkeren med at påstå, at kvinder som jeg er for

Og?

> Jeg er faktisk også ret ærlig omkring det.

Ja - i din kritik af mænd. Derimod bliver du meget aggressiv ved enhver
kritik af dig, ligesom du nægter at gå på kompromis med dine holdninger.

De to spørgsmål, du stillede mig, var symptomer på det samme. Mit svar
vil være, at parforhold bør indebære gensidig respekt og vilje til at gå
på kompromis. Hvis man ikke ønsker at gå på kompromis og respektere et
andet menneskes såvel gode som dårlige egenskaber, bør man opgive tanken
om et parforhold. Yderligere mener jeg, det er direkte tåbeligt at gå
ind i et parforhold med en opfattelse af, at partneren er en "usleben
diamant", der skal "slibes til".

Med venlig hilsen
Børge

Fra : nusle nuslesen

Dato : 29-05-05 12:45

"Boerge Rahbech Jensen" <asdfaf@asdfa.ax> skrev i en meddelelse

Hej,

> Og?

Trælst at høre på.

> Ja - i din kritik af mænd. Derimod bliver du meget aggressiv ved enhver
> kritik af dig, ligesom du nægter at gå på kompromis med dine holdninger.

Hmmm...

> De to spørgsmål, du stillede mig, var symptomer på det samme.

Er de?

Eller er det blot din måde at opfatte det på?

> [...]
> til at gå på kompromis. Hvis man ikke ønsker at gå på kompromis og
> respektere et andet menneskes såvel gode som dårlige egenskaber, bør man

Det er jo også det du har gjort, ikke.

Ser du, hvis du læser tilbage i dette forum, så vil du finde masser af
eksempler på ting jeg holder af/elsker ved mænd - inkl. der hvor de
adskiller sig fra kvinder, men du vil finde ingen eller forbavsende få, hvor
du kommer med eksempler på ting du holder af/elsker ved kvinder.

mange hilsner

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 29-05-05 13:17

nusle nuslesen wrote:

> Eller er det blot din måde at opfatte det på?

Angreb - kun angreb. Erkend dog, at du ikke kan andet.

Det, jeg læste i dine spørgsmål, var sort/hvide fremstillinger uden
gråtoner. Den ene mand ville du smide ud, og den anden mand kunne du
ikke lide. Det viser mig, at du simpelthen ikke vil have mænd tæt på.

> Det er jo også det du har gjort, ikke.

Jo.

> Ser du, hvis du læser tilbage i dette forum, så vil du finde masser af
> eksempler på ting jeg holder af/elsker ved mænd

Til gengæld kan jeg ikke erindre nogen tilfælde, hvor du har påtaget dig
noget medansvar for, at noget er gået galt. Det har altid været mændenes
skyld.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-05-05 13:47

> Det viser mig, at du simpelthen ikke vil have mænd tæt på.

Jeg tror, du tager fejl. Nusle Nuslesen(!) vil garanteret give sin højre arm
for at have mænd tæt på, men hun har efterhånden arbejdet sig op i et
hjørne, og bliver derfor nødt til at "falde for" taberne, så hun kan få sine
fordomme om mænd opfyldt. Sådan går det ofte med enlige mødre, der forsøger
at holde fanen højt.

Jeg vil vædde på, Nusle Nuslesen og andre af hendes medsøstre er villige til
at gå på kompromis med alle deres idealer og politisk korrekte holdninger,
den dag manden, der kan holde dem ud og som ikke ligger under for deres
præk, står der. Problemet er, de fleste fornuftige mænd løber skrigende
bort, når de møder tryghedshungrende kvinder, der alligevel altid skal have
det sidste ord.

> Til gengæld kan jeg ikke erindre nogen tilfælde, hvor du har påtaget
> dig noget medansvar for, at noget er gået galt. Det har altid været
> mændenes skyld.

Det kaldes en selvopfyldende profeti.

--
-Jens B.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 29-05-05 19:19

Jens Bruun wrote:

> Jeg tror, du tager fejl. Nusle Nuslesen(!) vil garanteret give sin højre arm
> for at have mænd tæt på,

Det afhænger nok meget af, hvordan vi definerer "tæt på". Hun vil nok
gerne have fysisk nærhed af en mand, så længe han ellers ikke blander
sig i hendes liv og kommer for tæt på følelsesmæssigt.

> [...]
> bort, når de møder tryghedshungrende kvinder, der alligevel altid skal have

Helt enig - hvilket jeg også har prøvet at skrive på forskellige måder.
Dog er jeg også overbevist om, at de altid kan finde en undskyldning for
at smide manden ud, hvis de får lyst til det.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Anita

Dato : 29-05-05 21:17

> [...]
> måder. Dog er jeg også overbevist om, at de altid kan finde en
> undskyldning for at smide manden ud, hvis de får lyst til det.

Behøver man en undskyldning for at gøre det?

Venligst Anita

Fra : nusle nuslesen

Dato : 29-05-05 21:47

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Behøver man en undskyldning for at gøre det?

Selvfølgelig gør man ikke det

Når man ikke gider et menneskes selskab længere, så er man frit stillet til
at undlade at være sammen med det menneske, det være sig mand eller kvinde.

Heldigvis.

mange hilsner

Fra : Paul

Dato : 30-05-05 00:10

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Når man ikke gider et menneskes selskab længere, så er man frit stillet
> til at undlade at være sammen med det menneske, det være sig mand eller
> kvinde.

Hvordan man så kommer frem til at man ikke gider et menneskes selskab
længere, eller hvordan man eventuelt kommunikerer dette til vedkommende er
så en helt anden diskussion, no?

M.v.h.

Paul

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 30-05-05 08:16

Paul wrote:

> Hvordan man så kommer frem til at man ikke gider et menneskes selskab
> længere, eller hvordan man eventuelt kommunikerer dette til vedkommende er
> så en helt anden diskussion, no?

Det er også en helt anden diskussion, hvordan man selv reagerer, når man
selv bliver droppet af andre mennesker.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 30-05-05 08:01

Anita wrote:

> Behøver man en undskyldning for at gøre det?

Ja. Det er nok de færreste, der ønsker at fremstå som et dumt svin.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Anita

Dato : 30-05-05 08:45

Boerge Rahbech Jensen wrote:

> Ja. Det er nok de færreste, der ønsker at fremstå som et dumt svin.

Det er der adskillige mænd, som ikke har noget problem med. Personligt har
jeg altid forsøgt at forklare ved et forholds ophør, hvad der gik galt for
mig. Hvorfor det ikke duede mere. Det er ikke altid, at mænd gør sig den
ulejlighed.

Men ligefrem at finde en undskyldning gider jeg ikke. Enten må man ta'
sandheden som den er, eller undvære.

Venligst Anita

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 30-05-05 08:49

Anita wrote:

> Men ligefrem at finde en undskyldning gider jeg ikke. Enten må man ta'
> sandheden som den er, eller undvære.

Så kalder vi det en forklaring i stedet for en undskyldning. Bemærk
også, at jeg ikke skrev noget om, hvem undskyldningen eller forklaringen
forventes at være rettet mod.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Anita

Dato : 30-05-05 09:00

Boerge Rahbech Jensen wrote:

> Så kalder vi det en forklaring i stedet for en undskyldning. Bemærk
> også, at jeg ikke skrev noget om, hvem undskyldningen eller
> forklaringen forventes at være rettet mod.

Ja okay, jeg antog at det var rettet mod den "droppede".

Venligst Anita

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 30-05-05 09:35

Anita wrote:

> Ja okay, jeg antog at det var rettet mod den "droppede".

Den "droppede" skal jo også have en besked, men ofte er det sværeste at
finde en undskyldning, som man selv kan leve med og kan fortælle sine
venner, når emnet bliver bragt på bane.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Anita

Dato : 30-05-05 10:28

Boerge Rahbech Jensen wrote:
> Den "droppede" skal jo også have en besked, men ofte er det sværeste
> at finde en undskyldning, som man selv kan leve med og kan fortælle
> sine venner, når emnet bliver bragt på bane.

Det kan du have ret i. Hvis man altså føler, man er nødt til at have en
undskyldning. Nogle gange må man også bare gå efter det der føles rigtigst.

Venligst Anita

Fra : nusle nuslesen

Dato : 29-05-05 14:03

> [...]

> Til gengæld kan jeg ikke erindre nogen tilfælde, hvor du har påtaget dig
> noget medansvar for, at noget er gået galt. Det har altid været mændenes

Så har du ikke læst mine indlæg.

mange hilsner

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 31-05-05 01:35

On Sat, 28 May 2005 21:50:40 +0200, "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote:

> [...]
>hører drenge til....
>Er det fordi, at mændene er nogle slatne vatpikke, at kvindrene efterhådnen

Hmm måske .... det er hårde tider ... en veninde af mig fortalte den
anden dag det sidste nye hit var at man fik affarvet sit røvhuld (?)

Fra : PerX ...

Dato : 01-06-05 14:23

In article <4298cb78$0$63625$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
gath@mail.dk says...
> Hvorfor er det gået så galt mellem mænd og kvinder i Danmark?

Hvad er det lige der går galt med dig sinde du bliver ved med dit kæde
spam om folks påklædning? De vil skide på det, sådan er det - kan du
ikke lide det kan du flytte.