Åbne bestemt filtype i bestemt progra
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 28-05-05 15:56

Hej.

Jeg vil gerne have alle mine asp-filer til at åbne i TextWrangler og
ikke i Photoshop, som de af en eller anden grund er sat til at gøre.

Men hvordan gør jeg det? Jeg troede egentlig bare man skulle vælge
"Always Open In", men det gælder åbenbart kun for den enkle fil. Hvordan
ændrer jeg det for hele systemet?

Mvh. Rasmus Nielsen.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 28-05-05 17:56

Rasmus Nielsen <rasmusn@FJERNrasmusn.dk> wrote:

> Jeg vil gerne have alle mine asp-filer til at åbne i TextWrangler og
> ikke i Photoshop, som de af en eller anden grund er sat til at gøre.

1. Tag info på et arkiv (æble i)
2. Vælg "Åbn i:" og rette program
3. Klik på "Ret alle..."

Oversæt selv til udenlandsk

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 28-05-05 20:28

> 1. Tag info på et arkiv (æble i)
> 2. Vælg "Åbn i:" og rette program
> 3. Klik på "Ret alle..."

Det virker fint, men ikke når navnet på programmet er det samme (det har
blot en anden placering) - selvom jeg som du beskriver peger den mod det
rigtige sted fungerer det ikke (jeg er nødt til at bruge "Open With").
Findes der en fil hvor man manuelt kan specificere præcis hvilken
..app-fil en given filtype skal åbnes med?

Mvh. Rasmus Nielsen.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 29-05-05 19:17

> Det virker fint, men ikke når navnet på programmet er det samme (det har
> blot en anden placering)

Er det samme program?
Tidligere skrev du TextWrangler og Photoshop!

> [...]
> Findes der en fil hvor man manuelt kan specificere præcis hvilken
> .app-fil en given filtype skal åbnes med?

Jamen, det _bliver_ rettet v.h.a. omtalte metode.

Din asp-fil, som hidtil har åbnet i Photoshop, vil fremover åbne i
Textwrangler, hvis du følger metoden.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg