MS Windows
briani 27239
Autologon to a ftp-server from a script
Fra : Per Münster

Dato : 28-05-05 10:48

Hello,

I thought I knew how to logon to a FTP-server - this way in the script:

ftp server
username
password
put file.txt
bye
exit

But it does not work. How do I then make this? OS is WXP

Regards
Per

Fra : Bertel Brander

Dato : 28-05-05 13:38

Per Münster wrote:
> [...]
> bye
> exit
>
> But it does not work. How do I then make this? OS is WXP

@echo off
echo open server.somewhere.com>%temp%\upl.txt
echo username>>%temp%\upl.txt
echo password>>%temp%\upl.txt

echo put file.txt>>%temp%\upl.txt

echo quit>>%temp%\upl.txt

ftp -s:%temp%\upl.txt
del %temp%\upl.txt

--
Absolutely not the best homepage on the net:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard

Fra : Per Münster

Dato : 28-05-05 15:11

What is in the upl.txt?

And is it vbs - not a batchfile I presume. I belive I have been presented to
something line the case as suggested by me.

I am surpised that the 'echo open server.somewhere.com' should give me a
connection tho the ftp-server.

/PER

Fra : Lars HT

Dato : 28-05-05 16:08

"Per Münster" <nospam@nowhere.com> wrote in message
> [...]
> to something line the case as suggested by me.
>
> I am surpised that the 'echo open server.somewhere.com' should give me a

Det er indholdet i en batch-fil som er skrevet!
Batchfilen genererer en script-fil (alm txt-fil), som så benyttes ved logon
til ftp'en:

Linien "echo open server.somewhere.com>%temp%\upl.txt" opretter en fil
(upl.xt) i temp-direktoriet og skriver linien "open server.somewhere.com"
til den.

Næste linie "echo username>>%temp%\upl.txt" tilføjer linien "username" til
den

osv. med de næste linier.

Tilslut benyttes upl.txt til logon vha. linien i batchfilen
"ftp -s:%temp%\upl.txt", hvorefter upl.txt slette igen!

Du skal så erstatte "server.somewhere.com", "username" og "password" med din
egen tekst!

Om det virker, ved jeg ikke, men sådan fungerer dette råd altså!

Lars

Fra : Bertel Brander

Dato : 28-05-05 16:27

Lars HT wrote:
> [...]
> "ftp -s:%temp%\upl.txt", hvorefter upl.txt slette igen!
>
> Du skal så erstatte "server.somewhere.com", "username" og "password" med din

Altsammen korrekt.

> Om det virker, ved jeg ikke, men sådan fungerer dette råd altså!

Ja, det virker, jeg har en til at ligge i sendto mappen, hvor
file.txt er erstattet af %1, så kan jeg uploade en fil ved at højre
klikke, vælge send to og navnet på bat-filen, så bliver filen uploadet
til min hjemmeside.

Fra : Leif

Dato : 29-05-05 19:38

Bertel, du skal lige ha´ 100 point for det tips. - Lige det jeg manger til
hverdag.

Fra : Per Münster

Dato : 28-05-05 15:22

Ja og hvis man er lidt mere vågen, så opdager man også at det er en dansk
nyhedsgruppe. Men det gik jo meget godt med at få svar alligevel.