gl. tegnefilm fra 80'erne = abekongen
Fra : Cindie Iwersen

Dato : 28-05-05 08:52

Hej

I 80'erne så engang tegnetilmen abekongen og jeg syntes dengang at den var
helt fantastisk. MEn kan man egenligt købe den på DVD.

Jeg har set at man kan købe den hos amaxon.
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B000075BHU/qid=1104106807/sr=8
-2/ref=pd_csp_2/002-3966726-1464023?v=glance&s=video&n=507846
Men det er ikke den udgave jeg leder efter.
Jeg ved at aben havde røde øjne. Sådan noget mere i denne stil. Som jeg
mener er et billede fra filmen:
http://www.china-guide.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=C&P
roduct_Code=vc00swk&Category_Code=V
Er der nogen som kan hjælpe?

mvh Cindie

Fra : Lasse

Dato : 28-05-05 09:02

"Cindie Iwersen" <ciwr@obel.aau.dk> wrote in

> [...]
> http://www.china-guide.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Cod
> e=C&P roduct_Code=vc00swk&Category_Code=V

Jeg kan godt huske de film, og jeg kunne faktisk også godt selv tænke mig
dem på dvd. Jeg mener, at det var en serie man fulgte i flere afsnit, og
Aben var lidt af laban, så der var en person, der kunne få hans krone til
at klemme på hans hoved.

mvh

Lasse

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 28-05-05 09:28

> [...]
> Aben var lidt af laban, så der var en person, der kunne få hans krone til

Jep lige præcis, den ville jeg også gerne gense...

Mvh. Brian

Fra : Cindie Iwersen

Dato : 28-05-05 12:26

Hej

Den tegnefilm jeg tænkerpå er en film, hvor der så kort tid efter blev lavet
en serie om ham også. Men ok, jeg kan ikke huske det præcis.
MEn jeg har søgt lidt og jeg ved ikke helt om jeg har fundet noget.
MEn det er 8 VCD.

Fra : Bo Warming

Dato : 28-05-05 19:23

"Lasse" <faraos_cigar@_hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Aben var lidt af laban, så der var en person, der kunne få hans krone til

Det var en serie på 5, produceret i Kina og DR viste den i Fjernsyn for dig,
og der er lavet bedre ting i både Øst og Vest og den er ikke værd at vende
tilbage til for hverken voksne eller børn. For kina-forskere måske - min
japanske kone, som jeg dengang var forlovet med, undrede over mange
detaljer, idet vi såden i vor private dagpleje for kvarteres børn, hvor vi
havde 5 TV -apparater kørende samtidig -
- hvilket er god ide for både voksne og børn. Man skal koncentrere sig, og
er etteren kedelig så kikker man på toeren..