"Den hænger udenfor, brandslangen"
Fra : Bo Warming

Dato : 28-05-05 07:52

"Den hænger udenfor, brandslangen"

Næppe een dansk ildebrand er blevet slukket med færre tab af menneskeliv,
fordi socialdemokraterne spildte penge på brandhaner i København og dermed
brede brandslanger. Milliardudgifter til vandskader har snarere været
hovedeffekten.

Mit livs eneste skabsbøssecrush var til en smuk spejderkammerat, der også
gik i min klasse på Metropolitanskolen, og som kom fra et PH-inspireret
arbejderhjem med kvaliteter, jeg sugede til mig fra.

Da min splejsede franskgifte, fraskilte dansklektor Busch, stod ved tavlen
og havde glemt at knappe gylpen, råbte min sidekammerat "Den hænger udenfor,
brandslangen" og siden hed lektor Busch "brandslangen".

Jeg er autist i den forstand, at jeg ikke gider øjenkontakt, men går efter
bolden, og da negerpige besigtigede min kvist, kan jeg meget vel have haft
åben gylp.

Når du har set sådan tilknapningsforglemmelse, har du i et ud af 100
tilfælde kunnet øjne penishud? - næppe. Blufærdighedskrænkelse er
bevidst-hallucineret perfid-løgn.

Men min bror(som jeg i triumf emailede) ringer flux til min søn og min
søster om problemet, og foreslår mig stramtsiddende shorts - eller helst
spændetrøje? - for godhedsindustri har ikke sans for trivsel, men er
autoritetstro overfor snerpelove og øjner tvangsindlæggelses-alibi pr
medlidenhed i min afsløren systemet-har-ikke-tøj-på vedr
politi-overreaktionen i forgangne weekend.

Fra : Vidal

Dato : 28-05-05 11:18

Bo Warming wrote:

> Jeg er autist i den forstand, at jeg ikke gider øjenkontakt, men går
> efter bolden, og da negerpige besigtigede min kvist, kan jeg meget vel
> have haft åben gylp.

Og du går uden underbukser, ikke?

Så er det måske forklaringen.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Peter Bang

Dato : 28-05-05 12:13

Bo Warming <bwng@bwng.dk> skrev:
>"Den hænger udenfor, brandslangen"

> [...]

Nej, herregud da. Hvad skal vi med vandforsyning i forbindelse med
ildebrand?

>Mit livs eneste skabsbøssecrush var
> [...]

En lækker lille ulveunge, Bo?

>Da min splejsede franskgifte,
>fraskilte dansklektor Busch, stod ved tavlen
> [...]

De små glæder

> [...]
>åben gylp.
>
>Når du har set sådan
>tilknapningsforglemmelse, har du i et ud af 100

Jeg tror sgu det er en blufærdigskonspiration, Bo. Tror du ikke?

> [...]
>medlidenhed i min afsløren
>systemet-har-ikke-tøj-på vedr
>politi-overreaktionen i forgangne weekend.

Eller også er de bare ved at være trætte af, at være i familie med
en der altid roder sig ud i et eller andet. Var det ulykkesfuglen
der dinglede i det fri?

Fra : Bo Warming

Dato : 28-05-05 13:06

"Peter Bang (slet INOQ5)" <peterbang@INOQ5privat.dk> wrote in message

> Nej, herregud da. Hvad skal vi med vandforsyning i forbindelse med
> ildebrand?

Vand er gavnligt for at undgå at huset udbrænder totalt og EVENTUELT for at
undgå at det spreder sig til naboer.
Men jeg skriver om MENNESKELIV, og de mistes ved brand altid i starten, især
ved at sovende overraskes,. og her er brandmandsfunktionen ene og alene at
hente folk ud.
Iøvrigt er der langt bedre brandsluknings, kvælnings og nedkølings remedier
end vand - fx kultioxid i en af dets tre tilstandsformer eller halogen-kul
forbindelser og skum.
Jeg har set min nabos villa få brandskade for tusind kr men fordi
brandsvæsenet der nok er betalt af håndværkerorgansationerne, så lavedes (
bevidst, tror jeg ) vandskader for mange millioner kroner

> En lækker lille ulveunge, Bo?

Som ulveunge var jeg ret glad for den smukke "Muvin", som jeg havde været
til børnefødselsdag hos på Frederiksundsvej, men denne histories Kjeld
Arnholzt eller noget i den stil var især kvik i replikken og jeg ville
gerne grine i kor med de charmerende. Lissom min mor var jeg venneløs - og
hun fik mig og mine søskende til at stamme, hvilket ikke hjalp.

> De små glæder

Men sjove at huske på, og relevante her.

> Jeg tror sgu det er en blufærdigskonspiration, Bo. Tror du ikke?

Sammensværgelse kræver mange personer. Måske afrikanerinden har handlet
selvstændigt, men på biblioteket har sladder gået om mig i årtier - bl.a.
påfund om sindsyge (som min bror/nevø grundløst udbreder sig om til
taxachafører mm) - fordi jeg har vundet alle klagesager over biblioteket -
og de er extremt antiracistiske. Der har hun nok hørt om at man brød løfte
om boglevering fordi en chafør havde stukket næsen ind i mit hjem for at få
et glimt af bukser der ikke var trukket helt op, og så nægtede han at kommer
her igen.
Så har hun nok tænkt, at hun - med de extremt effektive
påvirkningsmuligheder som smukke unge kvinder har overfor betjente der lige
er kommet ind med firetoget fra Jylland - kunne gøre noget mere
godheds-industri-smukt imod mig ved at opfinde løgnehistorie og få mig buret
inde som sexgalning.

> Eller også er de bare ved at være trætte af, at være i familie med
> en der altid roder sig ud i et eller andet. Var det ulykkesfuglen
> der dinglede i det fri?

Hverken lektor Buschs sjover eller min har vist dinglet andre steder end
over en piskumme.
Da jeg blev berømt på at hjælpe hundredvis af kvinder til at få deres
største ønske opfyldt via et hundredtalligt privatiseret sæddonorkorps over
hele landet - og undertiden hjælpende nordmænd, svenskere og tyske
barnløse - så tog min mor martyrnykker i brug og fik min fætter til at ynke
hende og foreslå, at der skulle lægges pres på mig, for at jeg skulle få
navneforandring, så ikke Warming-navnet plettedes.
Fornylig erfarede jeg at min Far bakkede det op (nytteløst selvfælgeligt) ,
formodentlig halvhjertet. Men da min mor ævlede om sindsyge hos mig, slæbte
han hende til Middelfart hvor vi har en overpsykiater vi er nært i familie
med, og denne fastslog at min aparte politiske indsats selvfølgelig ikke
antydede psykose, neurose eller andet behandlingskrævende.
Desværre sagde han ikke til min mor, at hun var hysterisk.
Man vælger ikke sine slægtninge og de kan ikke ændre på vort DNA-fællesskab.
Men godhedsindustrien får folk til at søge at være indianer i egen
cowboyfilm, og lægge afstand til meningsmodstandere, under medlidenhedens
maske.

" Medlidenhedens forgyldte skede dækker over misundelsens
dolk, Friedrich Nietsche

" Medlidenhed er rettens dyd, og ingen bortset fra tyrannerne anvender
den grusommere. William Shakespeare

" I kærligheden er medlidenheden den blideste form for foragt.
Jean Bernard-Luc

Fra : GreenFrog

Dato : 29-05-05 00:49

<snip>

> Iøvrigt er der langt bedre brandsluknings, kvælnings og nedkølings remedier
> end vand - fx kultioxid i en af dets tre tilstandsformer eller halogen-kul
> forbindelser og skum.

Det er desværre ikke rigtigt - Vand er det mest effektive til køling
og kvælning, selvfølgelig forudsat det benyttes korrekt.

CO2 har stort set ingen kølende effekt, men virker udelukkende
kvælende, hvilket også gælder for halogenerne - som i parantes
bemærket nu er fjernet fra markedet. Begge de sidstnævnte kræver
desuden en vis tæthed i de lokaler de benyttes, da de ellers vil sive
væk og kvælningseffekten forsvinder

Mht skum kan det jo nævnes at hovedbestanddelen er vand ...

> Jeg har set min nabos villa få brandskade for tusind kr men fordi
> brandsvæsenet der nok er betalt af håndværkerorgansationerne, så lavedes (
> bevidst, tror jeg ) vandskader for mange millioner kroner

Jah - det er klart....

Det er jo det pokkers ved vand at det er lidt svært at styre hvor det
løber hen.
Under alle omstændigheder er første prioritet at rede liv - og
derefter værdier.

Fra : Bo Warming

Dato : 29-05-05 09:19

"GreenFrog" <groenfroe@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> væk og kvælningseffekten forsvinder
>
> Mht skum kan det jo nævnes at hovedbestanddelen er vand ...

Sføli - men det sparer vandskade-omfang - og bruges næsten ikke af
Københavns korrupte brandvæsen.

> [...]
> løber hen.
> Under alle omstændigheder er første prioritet at rede liv - og

Og brandvæsenerne er blevet popsmarte dele af godhedsindustrien og lyver om
liv - men liv reddes uden vand. Det er om at vække og hente folk hurtigt.
De mange episoder jeg har hørt om med enorme vandskader, var uden risiko for
mennesker.
Brandscheffjolserne evakuerer ofte urimelig mange, blot for at opnå
PR-fordel og sætte sig i respekt.
Helikoptere kan medbringe enorme mængder vand til slukning - de dyre
brandhaner, hvis røde maling er propagandistisk, er og var en
fejlinvestering.

Hvad om man lavede en stor kølehelikopter(eller fly med opadrejelige
propeller) der udspyede kulsyresne. Dens last er ikke nok til store brande,
men den bliver ved at omdanne CO2 i luften til køle-kvæle-middel og mens den
fra nærmeste flyveplads er igang, kommer andre fra hele EU til, hvis det er
en stor brand?

Ved nogen om en person nogensinde er blevet reddet af brandfolks vand?

Når de hovne brandfolk skal have en slange den korteste vej, er de ikke bleg
for at slå huller i en parkeret personbils vinduer.
De er vist holdt op at kræve brandhaner i ny bebyggelser, men kan de ikke
slutte brandslange til kvarterets husstandes vanhaner - mens udrykning,
ringes til husstande og forklares hvordan de skal gøre klar, låse op. fjerne
hvad står på køkkenbordet osv. - og en kæmpeblæksprutte fordeles ud til
mange små vandhaner og overgår brandhaner i kapacitet.
Hurtighjælp er tidobbelthjælp vedr brand. Kompressor kan sætte fart i
husstandsvand, så det kan nå toppen af World Trade Center
At mobilisere naboer vil være meningsfuldt - demokratisk oveni, men især
efffektivt.
Massetelefonopkald til hundred husstande kan ske ved båndoptager og besked
om at hvis tale skal være engelsk eller arabisk så tast 1 eller 2. Og ønskes
dialog så tast 3.

Fra : kk

Dato : 29-05-05 19:53

> "GreenFrog" <groenfroe@hotmail.com> wrote in message

klip
> [...]
>øvrigt, er af en anden og højere karat end det du ved om helikoptere.
>Skulle det ikke være tilfældet, er der kun underholdningsværdien tilbage.
mvh
kk

Fra : Bo Warming

Dato : 30-05-05 07:29

"kk" <kru@nospammail.dk> wrote in message

> klip

Du behøver ikke tilladelse til at håbe.
Spild ikke vor tid , når du ikke har saglige indvendinger mod min flyvske
helikopter-brainstormings-ide.
Harriet-fly er nok bedre løsning, og de fly jeg så om i Discovery, der kan
vende propellerne opad, har jeg netop læst var en prototype og et flop.Pral
er ofte paseret på planer, som alle eksperter ved er dødfødte - men folk vi
lyves for, lærte USA af HItler, og USA er nu værre.

Væsentligt er at myndighederne ikke gør seriøst forsøg på at forbedre og
hurtiggøre brandslukning, og det er let at forestille sig hvordan det LET
kunne gøres, hvis man ville.
Brandchefer foretrækker at sende kanonføde i døden som ved WTC og
Kolding-fyrværkeribranden. Helte er godt TV-stof, og størst mulig
overlevelse for flest mulig, skider toppen af samfundet på. Måske ikke Fogh,
men har har kun lillebitte magt.

Min tråds hovedpointe .- at vand aldrig har reddet en person ved en
ildebrand - udhentning, springlagener og vækning er ALT - har vist ingen en
kritik af. Så mit gæt er nok velfunderet.

Passer det at de store fly, der henter vand fra søer til at slukke
skovbrande med, får problemer med iltmangel, fordi ilden på jorden har
nedsat O2-% ?
Findes der flybrændstof med NO-forbindelser i, der kan virke når iltmangel?

Fra : Peter Bang

Dato : 29-05-05 22:17

> [...]
>g.google.com...

>Sføli - men det sparer
>vandskade-omfang - og bruges næsten ikke af

korrupte? du ser for meget dårligt tv, Bo.

>Og brandvæsenerne er blevet popsmarte
>dele af godhedsindustrien og lyver om
>liv - men liv reddes uden vand. Det er
>om at vække og hente folk hurtigt.

.... det kan jo være svært, når de er brændt inde !?! har du en ide
om at rigtige mænd løber ind i flammerne uden vand?

>De mange episoder jeg har hørt om med
> [...]

Ja klart. De har en helt anden dagsorden end redning !?!

>Helikoptere kan medbringe enorme
>mængder vand til slukning - de dyre
>brandhaner, hvis røde maling er
>propagandistisk, er og var en
>fejlinvestering.

Bo ... hvor meget vand er det du mener helikoptere kan medbringe?
Den røde farve er valgt fordi den er international standardiseret
farve for brandbekæmpelse. Der ligger ikke en konspiration bag,
hvor usandsynligt det så end lyder.

> [...]
>luften til køle-kvæle-middel og mens den
>fra nærmeste flyveplads er igang,
>kommer andre fra hele EU til, hvis det er

Fra hele EU? *ggggggggggg* ..... og tid er jo ikke en faktor, vel?
Du har jo sikkert en eller anden filosof i baghånden, som ved et
og andet om spredning ...

>Ved nogen om en person nogensinde er
>blevet reddet af brandfolks vand?

Bo, man bliver ikke reddet af vand. Man bliver reddet ved at ilden
afgrænses, bygninger køles, eksplosioner undgåes, flugtveje
etableres. Det lader sig ikke gøre med en Glistrup-Helikopter fra
EU, eller Nietzsche med halon-aggregat.

>Når de hovne brandfolk skal have en
>slange den korteste vej, er de ikke bleg
>for at slå huller i en parkeret
>personbils vinduer.

Det er vist ikke sket. Men det ser godt ud på film. Korteste vej
er under en bil. Og i øvrigt også hurtigste.

> [...]
>husstandes vanhaner - mens udrykning,
>ringes til husstande og forklares
>hvordan de skal gøre klar, låse op. fjerne

Jo, Bo. Du er et logistisk vidunder. Hvorfor har ingen da tænkt på
det før? Vi ansætter da nogle folk, der kan ringe rundt og høre om
nabolaget er hjemme og om de ikke lige kan låse op ... hvilken del
af Afrika var du udstationeret i???

>Hurtighjælp er tidobbelthjælp vedr
>brand. Kompressor kan sætte fart i
>husstandsvand, så det kan nå toppen af
>World Trade Center

Ja, smart. En 0,05 mm stråle skal nok gøre underværker i 400
meters hæjde.

>At mobilisere naboer vil være
>meningsfuldt - demokratisk oveni, men især
>efffektivt.

Effektivt?!? Kan du i grove træk forklare det effektive i, at
rende fra dør til dør og bede folk om at rydde køkkenbordet, mens
genboens hus brænder ned? ... og demokrati er da for alvor
væsentligt, når det hele går op i røg.

>Massetelefonopkald til hundred
>husstande kan ske ved båndoptager og besked
>om at hvis tale skal være engelsk
>eller arabisk så tast 1 eller 2. Og ønskes
>dialog så tast 3.

Du er en fest, Bo.

Kan du selv huske en anden tråd, hvor du argumenterede de lave
antal brandofre i Japan med, at japanerne var utroligt kærlige
mennesker? ... !?!?

I samme tråd var du også inde på den propogandistiske
konspiration, der lå bag statens misinformation om, at man ikke
bør bekæmpe friturebrand med vandplask .... ring-a-bell??