Manglende visning af PHP i Mozilla og Oper~
Fra : Dennis Munding

Dato : 27-05-05 22:24

Hej NG!

Så er jeg tilbage!

Har lige et spørgsmål vedr. PHP set i Mozilla og Opera - d.v.s. at jeg ikke
kan se det!??

På denne side: http://www.skovaa-munding.dk/ samt undersiderne, har jeg lagt
lidt PHP ind i bunden af siden (Sidst opdateret...), men det bliver ikke
vist i de 2 andre browsere.
Det underlige ved det er, at jeg godt kan se PHP'en på denne side:
http://www.skovaa-munding.dk/Includes/Test.php

Nogen, som kan give mig en forklaring på, hvad jeg muligvis gør galt - for
jeg går ud fra, at det er mig, der har lavet en fejl, selv om jeg sagtens
kan se det i IE6.0...

På forhånd tak for svar!

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/
http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-05-05 22:26

On Fri, 27 May 2005 23:24:11 +0200, "Dennis Munding"
<mail@invalid.com> wrote:

>Nogen, som kan give mig en forklaring på, hvad jeg muligvis gør galt - for
>jeg går ud fra, at det er mig, der har lavet en fejl, selv om jeg sagtens
>kan se det i IE6.0...

Det er dit stylesheet, den er gal med. Hvis du fx i Firefox slår
stylesheetet fra:

View -> Page Style -> No Style

... så står teksten fint i bunden (sammen med "Webmaster: Dennis
Munding").

Du kan også prøve at gøre teksten større (Ctrl-Plustegn) et par gange
- så kan du også se teksten dukke op i bunden.

--
- Peter Brodersen

Fra : Dennis Munding

Dato : 28-05-05 11:48

Hej Peter!
"Peter Brodersen" <usenet2005@ter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Du kan også prøve at gøre teksten større (Ctrl-Plustegn) et par gange
> - så kan du også se teksten dukke op i bunden.

Så må jeg i gang med at redigere mit stylesheet...

Mange tak for svaret - var lige ved at tro, at det var på "øverste etage",
at det var galt...
Men min formodning holdt stik, kan jeg forstå...

Fra : Jacob Atzen

Dato : 27-05-05 23:26

On 2005-05-27, Dennis Munding <mail@invalid.com> wrote:
> Har lige et spørgsmål vedr. PHP set i Mozilla og Opera - d.v.s. at jeg
> ikke kan se det!??

Man ser aldrig PHP i browseren, med mindre det da er et kodestykke man
vil vise frem. Din PHP kode bliver fortolket på serveren, der sender
resultatet af fortolkningen til browseren. Der er derfor ingen forskel
på, hvad der bliver sendt til forskellige browsere (med mindre man
direkte har kodet det ind).

Når der er forskel på hvad du ser i forskellige browsere, er det altså
ikke et PHP problem, men et problem med den HTML eller CSS (som Peter
har gjort rede for) som din PHP kode genererer,

- Jacob Atzen

Fra : Dennis Munding

Dato : 28-05-05 11:50

Hej Jacob!
"Jacob Atzen" <jacob@aub.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> resultatet af fortolkningen til browseren. Der er derfor ingen forskel
> på, hvad der bliver sendt til forskellige browsere (med mindre man

Nej ved det - men du forstod spørgsmålet alligevel, det er hovedsagen...
Måske jeg engang lærer at formulere mig korrekt...

> Når der er forskel på hvad du ser i forskellige browsere, er det altså
> ikke et PHP problem, men et problem med den HTML eller CSS (som Peter
> har gjort rede for) som din PHP kode genererer,

Og det vil jeg så kigge på...

Tak for svaret.

Fra : Dennis Munding

Dato : 28-05-05 12:40

Hej Alle!

> [...]
> vist i de 2 andre browsere.
> Det underlige ved det er, at jeg godt kan se PHP'en på denne side:

Takket være Peter og Jacob - især Peter - har jeg nu løst ovenstående
problem! Tror jeg nok...

Skulle der sidde en eller anden, som ikke kan se opdaterings-oplysningerne
nederst på siderne på adressen http://www.skovaa-munding.dk/ (samt
undersiderne!), så må vedkommende meget gerne melde tilbage til mig her i
gruppen!

Oplys evt. hvilken browser og hvilket OS du bruger...

Jeg har kigget i flg. browsere:

MSIE6.0.2800.1106
Mozilla/Firefox1.0.4
Opera8.0

OS: Win98

På forhånd mange tak for hjælpen!

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-05-05 13:33

On Sat, 28 May 2005 13:40:07 +0200, Dennis Munding wrote:

> Takket være Peter og Jacob - især Peter - har jeg nu løst ovenstående
> problem! Tror jeg nok...

Der er fejl i din javascript. Hvis du benytter firefox, vil jeg anbefale
dig at installere plugin'en web developer. Den har en ganske glimrende
javascript debugger.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Dennis Munding

Dato : 28-05-05 21:05

Hej Michael!
"Michael Rasmussen" <mir@miras.org> skrev i en meddelelse
> Der er fejl i din javascript. Hvis du benytter firefox, vil jeg anbefale
> dig at installere plugin'en web developer. Den har en ganske glimrende
> javascript debugger.

Med al respekt, så tror jeg, at du tager fejl af Javascript og PHP - se mit
svar til "Dino"...
Ellers må du lige specificere, hvor fejlen er...

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-05-05 22:43

On Sat, 28 May 2005 22:05:08 +0200, Dennis Munding wrote:

> Med al respekt, så tror jeg, at du tager fejl af Javascript og PHP - se
Nej, det er gør jeg ikke Jeg har kodet i PHP siden 1998.
> mit svar til "Dino"...
> Ellers må du lige specificere, hvor fejlen er...
Jeg var lidt for hurtig på aftrækkeren, da jeg havde glemt at rense
JS-konsollen for fejlmeddelelser.

Du har dog stadigvæk en fejl:
<!-- Quirk on -->

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

Ovenstående er ikke korrekt i henhold til W3C. Det første browseren skal
møde er <!DOCTYPE ....>

PS. Det hedder quirks mode

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-05-05 15:45

Michael Rasmussen wrote:

> Du har dog stadigvæk en fejl:
> <!-- Quirk on -->
>
> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
> "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

Det er ikke en fejl. Det er en bevidst indsat kode, der har til formål at få
IE til også at 'forstå' position:fixed:

http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/fixed.asp

> Ovenstående er ikke korrekt i henhold til W3C. Det første browseren
> skal møde er <!DOCTYPE ....>

Ikke desto mindre validerer Dennis' side som xhtml 1.0 strict.

> PS. Det hedder quirks mode

Det er irrelevant i denne sammenhæng, da det blot er en html-kommentar med
ovennævnte formål.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Dino

Dato : 28-05-05 14:10

Den 28-5 2005 skrev Dennis Munding i
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> meget gerne melde tilbage til mig her i gruppen!
>
> Oplys evt. hvilken browser og hvilket OS du bruger...

På alle undersiderne, får jeg 3 fejl i retning af:

Warning: main(update/last_modi.inc): failed to open stream: No such file
or directory in /hsphere/local/home/munding/skovaa-
munding.dk/Includes/Om_os.php on line 128

Warning: main(update/last_modi.inc): failed to open stream: No such file
or directory in /hsphere/local/home/munding/skovaa-
munding.dk/Includes/Om_os.php on line 128

Warning: main(): Failed opening 'update/last_modi.inc' for inclusion
(include_path='.:/usr/local/lib/php') in
/hsphere/local/home/munding/skovaa-munding.dk/Includes/Om_os.php on line
128

WinXP SP2
FF 1.0.4
IE6

Desuden synes jeg det er meget irriterende med alle de scrollbars, der er
på forskellige undersider (flag, links m.v.) i IE6 - men ikke i FF. Selv
om IE er maksimeret/fuldskærm.
<http://www.starcruiser.smorumnet.dk/IE6.png>

Men dejligt, når FF fjerner alle tradedoubler links ;0þ
<http://www.starcruiser.smorumnet.dk/FF.png>

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Dennis Munding

Dato : 28-05-05 21:03

Hej Dino!
"Dino" <no.email.replies@excite.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> (include_path='.:/usr/local/lib/php') in
> /hsphere/local/home/munding/skovaa-munding.dk/Includes/Om_os.php on line

Det er løst nu - det var gået lidt for stærkt med en opdatering
(copy/paste)... :-/
Men tak fordi, du gjorde mig opmærksom på det!

> [...]
> på forskellige undersider (flag, links m.v.) i IE6 - men ikke i FF. Selv

Det skyldtes ovennævnte fejl - nu skulle de vandrette scrollbars være væk -
hader dem selv...

> Men dejligt, når FF fjerner alle tradedoubler links ;0þ
> <http://www.starcruiser.smorumnet.dk/FF.png>

Et sølle forsøg på at tjene lidt ved siden af det almindelig job, men jeg
har overvejet at fjerne dem, da jeg må erkende, at den type links vi
benytter, ikke er de mest indbringende...
Og nej! Vi vil ikke have de "gode" links ind på vores side!

Mange tak for din gennemgang af siden!