iBook med 'turbo lag'
Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 27-05-05 21:32

Hej,

jeg synes min iBook G4 (1,2GHz, 768 MB ram) lider af alvorlig turbo
lag. Jeg har netop reinstalleret Tiger (+ opdateringer), men den tøver
stadig. Det er især når jeg har iPhoto åbent. Lige lidt hjalp det, at
jeg 'skrottede' 6.000 billeder så jeg nu er nede på ca. 3.000. Det er
som om processerne til tider hober sig op i systemet - fx. at bladre
til næste billede i iPhoto, kalde dashboard frem, starte firefox, etc.
Der sker intet - men lige pludselig afvikles alle handlinger jeg har
sat i gang. Jeg kan ikke se noget usædvanligt i Aktivitetsovervågning

Er der andre, der har oplevet noget lignende med Tiger, eller har et
bud, hvad jeg kan gøre?

Mvh Jesper

Fra : Rune Gysbæk

Dato : 27-05-05 21:56

Jesper Møller-Fink wrote:
> Er der andre, der har oplevet noget lignende med Tiger, eller har et
> bud, hvad jeg kan gøre?

Lyder som om, at Spotlight er ved at indeksere harddisken... Du kan
tjekke ved at klikke på ikonet.

Tror bare, at du skal væbne dig med lidt tålmodighed og vente på, at den
bliver færdig.

..oO Rune Oo.