Hvordan laves en bekræftelses email...?
Fra : Kim Gøtche Christens~

Dato : 31-05-01 23:32

Når man har udfyldt en svar-formular sendes man til en bekræftelsesside...!
Så lang så godt... Nu vil jeg gerne lave det sådan at der automatisk sendes
en e-mail til den der udfyldte svar-formularen indeholdende de ting som der
blev indtastet i svar-formularen...

Hvordan gør man dette...?

Kim

Fra : Jakob Andersen

Dato : 31-05-01 23:37

"Kim Gøtche Christensen" <kim.goetche@email.dk> wrote in message
> [...]
sendes
> en e-mail til den der udfyldte svar-formularen indeholdende de ting som

Har du adgang til nogle serverside teknikker som PHP eller ASP, hvis ASP
hvilken mailkomponent bruger du.
--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Kim Gøtche Christens~

Dato : 31-05-01 23:58

Øhhh - jeg forstår ikke helt dit spørgsmål...?

Kim.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 01-06-01 00:01

> Øhhh - jeg forstår ikke helt dit spørgsmål...?

Ok, lad mig spørge på en anden måde hvor ligger din hjemmeside og hvordan
sender du mailen fra hjemmesiden?

Og gider du så ikke også kigge på:
<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>

Fra : Kim Gøtche Christens~

Dato : 01-06-01 00:20

Sorry Hr. Andersen... Man kan lære hele tiden...

Okay - Prøv at gå til www.kiwebdesign.dk/sider/kontakt.htm Når denne
formular
udfyldes kommer du til en bekræftelsesside... resultatet fra kontaktsiden
bliver sendt til mig som e-mail men hvordan sender jeg så også automatisk en
e-mail til indtasteren....

Kim.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 01-06-01 00:19

> Sorry Hr. Andersen... Man kan lære hele tiden...

Bare kald mig Jakob
> [...]
> bliver sendt til mig som e-mail men hvordan sender jeg så også automatisk

Det lugter lidt af at du bruger Frontpage (Extensions) og sender mailen vha.
det, så prøv at spørge i news:dk.edb.internet.webdesign.frontpage der ved de
sikkert en masse om det.

Fra : Stig Holmberg

Dato : 01-06-01 11:04

"Jakob Andersen" <jakob@andersen.as> wrote in message

> [...]
vha.
> det, så prøv at spørge i news:dk.edb.internet.webdesign.frontpage der ved

Hej Jacob jeg er nysgerrig efter svaret, bruger nemlig ikke FP men ganske
alm. html og formmail, mit behov er bare at sende en enkelt bekræftigelse
tilbage til brugeren f.eks. :"Tak fordi du tilmeldte dig nyhedsbrevet"

Mvh. Stig

Fra : CHRistian

Dato : 01-06-01 14:06

"Stig Holmberg" <stig-holmberg@mail.tele.dk>'s posting:

>Hej Jacob jeg er nysgerrig efter svaret, bruger nemlig ikke FP men ganske
>alm. html og formmail, mit behov er bare at sende en enkelt bekræftigelse
>tilbage til brugeren f.eks. :"Tak fordi du tilmeldte dig nyhedsbrevet"

Du får brug for at have adgang til "noget" på serveren, der kan
sende en mail. Dette "noget" kan kaldes mange ting, fx PHP, CGI,
ASP.... Når du har adgang til en formmail, så er det netop vha.
dette "noget", at formailen bliver sendt, men hvis du kun har adgang
til standard scripts (så som formmailen), og ikke til selv at lave
dem, så er det nok ikke helt liiige let at poste det, du vil.

--
Tsktsk....
http://www.theregister.co.uk/content/4/19239.html

Fra : Jakob Andersen

Dato : 01-06-01 14:26

"CHRistian" <nospam@direkte.org> wrote in message
> Du får brug for at have adgang til "noget" på serveren, der kan
> sende en mail. Dette "noget" kan kaldes mange ting, fx PHP, CGI,
> ASP....

Ikke nødvendigvis. Adgangen til et standard FormMail script er nok.

Det kræver dog lidt Javascript krumspring men det kan lade sig gøre

Jeg prøver lige at smække et eksempel sammen med Get2nets formmail senere.

Fra : CHRistian

Dato : 01-06-01 15:00

"Jakob Andersen" <jakob@andersen.as>'s posting:

>Ikke nødvendigvis. Adgangen til et standard FormMail script er nok.
>Det kræver dog lidt Javascript krumspring men det kan lade sig gøre

Ok, men så er det ikke det, jeg ville kalde en sikker metode.

Fra : Henrik Hejbøl Jensen

Dato : 04-06-01 12:01

Hvad er standard formmailscript, hvem er din internet udbyder / Hvem hoster
din hjemmeside / Hvem har du serverplads hos

\Henrik

Fra : Jakob Andersen

Dato : 04-06-01 14:11

"Henrik Hejbøl Jensen" <hhjmusik@get2net.dk> wrote in message
> Hvad er standard formmailscript, hvem er din internet udbyder / Hvem
hoster
> din hjemmeside / Hvem har du serverplads hos

Mig? I dette tilfælde kan man hos Get2net på deres gratisplads fint lave
det.

(PS: Det er svært at se hvem du svarer, hvis det er mig hvilket din citering
tyder på så hvorfor svarer du på christians indlæg?)