Søger gammel spil (M.A.M.E.)
Fra : Laziter [9440]

Dato : 27-05-05 20:31

Hejsa

Jeg søger et spil fra slutningen af 80'erne.
Spillet er for sådan ret simpelt, man flyver rundt i sin fine jet og skyder
løs på sine fjender og dem er der nok af.
Spillet er et ganske alm. shoot'em up, og det jeg husker mest er musikken
der var noget rimeligt godt rock.. Jeg kan kun huske en lille del af teksten
i sangen på første bane; "..gonna bring you down."
Grafikken var også ret god, lidt på højde med Street Fighter..
Ja det var nok ikke lige så mange informationer, men det er virkeligt alt
jeg kan huske omkring spillet.
Hvis nogen (Sune hjælp lige til her) kan huske spillet og ved om det kan fås
til M.A.M.E så giv lige lyd fra jer.. Jeg hungerer

Mvh
Benjamin

Fra : Sune Salminen

Dato : 27-05-05 21:48

Laziter [9440] wrote:
> [...]
> Hvis nogen (Sune hjælp lige til her) kan huske spillet og ved om det
> kan fås til M.A.M.E så giv lige lyd fra jer.. Jeg hungerer

Hvis der ligefrem var sang på, så er det vel ikke så gammelt??
Eller måske har det været et af de der laserdisc-baserede spil.

Fløj du opad, mod højre, eller 'ind i skærmen'?
Var det fremtids-agtigt, 2. verdenskrigs-agtigt.... osv

Prøv at beskrive det nærmere, der kan ikke være ret mange arcade-spil
fra slutfirserne med sang.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Laziter [9440]

Dato : 27-05-05 23:42

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis der ligefrem var sang på, så er det vel ikke så gammelt??
> Eller måske har det været et af de der laserdisc-baserede spil.

Jeg ved ikke lige om det var laserdisc-baseret, men jeg husker at jeg stod
sammen med min fætter og skød løs på alt der gjorde bare den mindste
bevægelse (grillbaren var iøvrigt ret glade for os, aldrig blev der langet
så mange franske hotdogs og cocio over disken), og det var der i slutningen
af 80'erne, nåja det kan da godt være at min hukommelse spiller mig et puds,
men jeg er næsten sikker på at det var omkring 89, måske har det været 90
men heller ikke senere.

> Fløj du opad, mod højre, eller 'ind i skærmen'?
> Var det fremtids-agtigt, 2. verdenskrigs-agtigt.... osv

Det var sådan lidt nutids og lidt fremtidsagtigt, ihvertfald var fjenderne
ikke altid lige noget man forbinder med jordiske.
Sjvh. fløj man rundt i F14 tomcats, men ingen af de spil jeg har søgt på/set
på med F14 har mindet om det spil jeg søger.
Hele spillet foregik i opad gående retning, man kunne "skubbe" skærmen lidt
til siderne.

> Prøv at beskrive det nærmere, der kan ikke være ret mange arcade-spil
> fra slutfirserne med sang.

Jeg kan ikke rigtigt gøre det ret meget bedre nu, det er sikkert et ligeså
stort puzzle for dig som for mig

Mvh
Benjamin

Fra : Sune Salminen

Dato : 28-05-05 01:43

Laziter [9440] wrote:

/snip

> [...]
> på/set på med F14 har mindet om det spil jeg søger.
> Hele spillet foregik i opad gående retning, man kunne "skubbe"

Det kunne godt lyde som Raiden:
http://www.geocities.com/lpittack/vidgames/raiden.png
http://www.emunova.net/img/tests/139.jpg
http://www.gamesx.com/raiden/
http://www.mameworld.net/maws/set/raiden

PC version:
http://www.the-underdogs.org/game.php?gameid=875

Playstation version - "Raiden Project"
http://worldofstuart.excellentcontent.com/rproj.htm

-Sune

Fra : Laziter [9440]

Dato : 28-05-05 09:39

> Laziter [9440] wrote:
>
> /snip

> Det kunne godt lyde som Raiden:

Det minder også om det spil, jeg er bare ikke sikker da Raiden ikke har det
soundtrack som jeg beskrev.
Måske er det Raiden 2? Men det er jo fra 1993 og passer da slet ikke med den
tidsramme min hukommelse har givet mig..
Det kan jeg bare ikke få til at virke med lyd, faktisk kan jeg slet ikke
spille det. Det eneste jeg kan gøre, er at kigge på demoen der spiller så
fint.

Mvh
Benjamin

Fra : Just Johnny

Dato : 28-05-05 09:53

Laziter [9440] posted the following:

> [...]
>der var noget rimeligt godt rock.. Jeg kan kun huske en lille del af teksten
>i sangen på første bane; "..gonna bring you down."

"Waaaaauh! Waaaaauh! Waaaaauh! Gonna bring ya daaaunn!"

Det er fra spillet "Twin Eagle: Revenge Joe's Brother", og det er
(selvfølgelig fristes man til at sige) emuleret i MAME.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 28-05-05 10:10

"Just Johnny" <just.johnny@your.service> skrev i en meddelelse
> Laziter [9440] posted the following:

> "Waaaaauh! Waaaaauh! Waaaaauh! Gonna bring ya daaaunn!"
>
> Det er fra spillet "Twin Eagle: Revenge Joe's Brother", og det er
> (selvfølgelig fristes man til at sige) emuleret i MAME.

YEEEESSS!!!!!
Det er lige nøjagtigt det spil, takker en milliard million gange

Mvh
Benjamin

Fra : Laziter [9440]

Dato : 28-05-05 10:25

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> skrev i en meddelelse

> YEEEESSS!!!!!
> Det er lige nøjagtigt det spil, takker en milliard million gange

Men min hukommelse var så lidt på afveje..
Ingen jet, men en helikopter..
Fjenderne er lidt mere jordiske en jeg husker, men spillet er nøjagtigt det
jeg søgte

Mvh
Benjamin

Fra : Sune Salminen

Dato : 28-05-05 15:32

Just Johnny wrote:
> Laziter [9440] posted the following:

> "Waaaaauh! Waaaaauh! Waaaaauh! Gonna bring ya daaaunn!"
>
> Det er fra spillet "Twin Eagle: Revenge Joe's Brother", og det er
> (selvfølgelig fristes man til at sige) emuleret i MAME.

Du lever altså endnu!

-Sune

Fra : Just Johnny

Dato : 28-05-05 17:30

Sune Salminen posted the following:

>Just Johnny wrote:

(snip)

>Du lever altså endnu!
>
>-Sune

Ja, ja, da. Men jeg kan da godt mærke at jeg er ved at blive ældre.
Det er jo snart så galt, at jeg kan gå ind i en spil-butik og gå igen,
uden at blive fristet til at købe noget overhovedet!!

Fra : Sune Salminen

Dato : 28-05-05 19:08

Just Johnny wrote:
> [...]
> Det er jo snart så galt, at jeg kan gå ind i en spil-butik og gå igen,
> uden at blive fristet til at købe noget overhovedet!!

Du er med andre ord ved at blive rask.

Skål på det!!!

)

-Sune