Christiana sælger ikke mere hash, men hvem~
Fra : Allan Riise

Dato : 27-05-05 17:43

Hovedstaden har nu fået masssive problemer, bl.a. ved siden af skoler, og
med hjælp fra elever fra helt små klasser, netop det som Christiana var
modstander af og kæmpede imod.

Staten har skudt sig selv i foden...

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 27-05-05 17:59

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> Hovedstaden har nu fået masssive problemer, bl.a. ved siden af skoler, og
> med hjælp fra elever fra helt små klasser, netop det som Christiana var
> modstander af og kæmpede imod.
>
> Staten har skudt sig selv i foden...

Pis med dig, hashhandlerne har ingensteder så gode forhold som de havde
på Christinia.

Problemet skal løses ved at teste for hashmisbrug i skoler, gymnasier,
universiteter, offentige arbejdspladser mm. og ved at indføre en
minimumsstraf for narkohandel af en sådan størrelse at det ikke er
intereessant at handle. Hvis du ryger ind i 3 eller 5 år for én
hashhandel, så er der mange der ikke vil finde det særligt interessant
at fortsætte i den branche, og dem der ikke han høre de kommer til at
føle!

Fra : Allan Riise

Dato : 27-05-05 18:00

> [...]
> hashhandel, så er der mange der ikke vil finde det særligt interessant
> at fortsætte i den branche, og dem der ikke han høre de kommer til at

Jeg har kun 2 ord til dig!

Se TV-Avis...

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 27-05-05 18:01

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> Jeg har kun 2 ord til dig!
>
> Se TV-Avis...

Har set! What's your point?

Fra : Allan Riise

Dato : 27-05-05 18:10

> Har set! What's your point?

Var de problemer der, da Christiana mere eller mindre stod for Hash salget
Hørte du hvad betjenten sagde?

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 27-05-05 18:19

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> Var de problemer der, da Christiana mere eller mindre stod for Hash salget
> Hørte du hvad betjenten sagde?

Det er at forvente i en overgangsperiode:

Fra : Allan Riise

Dato : 27-05-05 18:24

> Det er at forvente i en overgangsperiode:

Pladder, så var de mange år på Christiana jo en overgangsperiode, der var
endog meget lang

Se nu problemet i øjnene!

Jeg har forøvrigt stillet dig et spørgsmål i tråden, Sagen imod Annmette
Hommel, gider du være mand nok til at svare?

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 27-05-05 19:14

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> Jeg har forøvrigt stillet dig et spørgsmål i tråden, Sagen imod Annmette
> Hommel, gider du være mand nok til at svare?

Svare på hvad Herman? Jeg har slet ikke postet noget i den tråd!

Fra : Jesper

Dato : 27-05-05 19:14

> [...]
>
> Jeg har forøvrigt stillet dig et spørgsmål i tråden, Sagen imod Annmette
> Hommel, gider du være mand nok til at svare?

Jamen du du ved jeg ligesågodt som jeg gør at der ikek var politisk
vilje til at gøre noget ved problemet før den nuværnde regering kom til.
Regeringen Nyrup spændte jo ligefrem ben for politiet.

Fra : Allan Riise

Dato : 27-05-05 18:26

> Det er at forvente i en overgangsperiode:

Og hvad så med dette?

http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=255586

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 27-05-05 19:14

> Og hvad så med dette?
>
> http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=255586

Det er ikke holdebart i det lange løb og det ved du ligesågodt som jeg
gør.

Fra : Jim

Dato : 28-05-05 13:28

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvad så med dette?
>
> http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=255586

Har han en klokke på bilen?
Ding ding..
Hjem-hash!

J.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 28-05-05 09:05

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Var de problemer der, da Christiana mere eller mindre stod for Hash salget
> Hørte du hvad betjenten sagde?

Du kan da ikke mene at staten skal se igennem fingre med åbenlys
kriminalitet??

Selvfølgelig skulle Pusher street lukkes. Den var da en hån mod almindelige
menneskers retsopfattelse, og et slag mod retssikkerheden.

Omvendt så er det da helt urimeligt, og i strid med grundlæggende
menneserettigheder at teste i flæng på skoler og gymnasier, og hårdere
straffe er jo den nemme løsning som den yderste højrefløj altid tyr til, når
de ikke kan overskue problemrne. Der findes ikke en eneste undersøgelse der
viser at højere straffe fører til mindre kriminalitet. Der findes til
gengæld man undersøgelser der viser det modsatte.

Nej løsningen er mere politi. Risikoen for at blive opdaget skal være
tilstrækkelig stor. Det er jo noget ævl hvis politiet siger de ikke kan gøre
noget ved problemet. Med mindre der lige pludselig er dukket en hel flok nye
forhandlere op på markedet (med fiks og færdig distributionskæde og det
hele) så er det jo de samme folk der bare sælger fra et andet sted, så
selvfølgelig kam man gøre noget ved det. Det er et spørgsmål om hvormange
ressourcer man vil bruge på det, og i DEN forbindelse kan det så godt være
at de samlede ressourser er så små at man ikke kan allokere ret mange til
narkotikabekæmpelse, men så er det jo ikke fordi man ikke kan, men fordi
staten ikke vil ofre de nødvendige midler

Peter

Fra : Jesper

Dato : 28-05-05 09:41

Peter K. Nielsen <nixen@bixen.dk> wrote:

> [...]
> viser at højere straffe fører til mindre kriminalitet. Der findes til
> gengæld man undersøgelser der viser det modsatte.

Der er flere måder at se på tests. Jeg vil mene det er som at
sammenligne med folkeundersøgelserne for at komme tuberkulose til livs
efter Anden Verdenskrig.

Og så må det betegnes som en forebyggende indsats og det er da så
absolut at foretrække.

Fra : Kurt Harald Nedergaa~

Dato : 28-05-05 11:04

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mange til narkotikabekæmpelse, men så er det jo ikke fordi man ikke kan,
> men fordi staten ikke vil ofre de nødvendige midler

Det eneste der mangler er viljen til handling.

Kurt

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 27-05-05 22:51

Jesper wrote:

> [...]
> universiteter, offentige arbejdspladser mm. og ved at indføre en
> minimumsstraf for narkohandel af en sådan størrelse at det ikke er

Det sidste kunne virke. Livstid til hashhandlerne. Så ville nok 99
procent af handlen forsvinde øjeblikkeligt.

Men et så effektivt forbud mod hash ville fratage nok en frihedsgrad fra
danskerne. Og det synes jeg ikke, hash er slemt nok til.

Selv om jeg i mange år har været rygende imod hash og gerne så pusherne
slide sig fordærvet i et bornholmsk granitbrud, så er jeg efterhånden
begyndt at gi' op. Der bliver taget for meget frihed fra danskerne.

Så fra og med i dag er min holdning, at hash skal være frit; men at der
skal oplyses og atter oplyses om dets skadevirkninger. Og der skal
forskes i at kunne identificere dem, der dårligst tåler hash. Og der
skal forskes i, hvilke hashtyper, der er mindst skadelige, og hvordan
man kan gøre dem endnu mindre skadelige (uden at fjerne virkningen). Og
der skal forskes i behandling for følgesygdommene.

Alle midler tjent på hashen skal ubeskåret gå til de formål.

Gi' hashen fri!

mvh. Henrik Svendsen

Fra : Jesper

Dato : 28-05-05 05:50

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> [...]
> der skal forskes i behandling for følgesygdommene.
>
> Alle midler tjent på hashen skal ubeskåret gå til de formål.

Gi hashen fri? Og hvad så derefter? Extacy? Det er en glidebane uden
ende og skaber stadigt flere problemer.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-05-05 09:00

Jesper wrote:

> Gi hashen fri? Og hvad så derefter? Extacy? Det er en glidebane uden
> ende og skaber stadigt flere problemer.

Svarer nogenlunde til at sige, at et besøg hos frisøren ender med, at
man bliver skinhead.

Det betyder f.eks. at tobaksrygning er glidebanen til extacymisbrug og
det, der er værre. Når vi så har fundet glidebanen til tobaksrygning, så
har vi også fundet det næste, som skal forbydes osv. til vi til sidst
ender med at forbyde narresutte.

Hvis dit argument skulle holde, måtte vi straks forbyde en masse mellem
himmel og jord, for at undgå vi alle bliver til sodomistiske kannibaler,
der fordærver sig selv ihjel i en pervers hedonisme.

Sådan skabes et forbudsland.

Jeg siger, vi må stole meget mere på hinandens sunde dømmekraft og ikke
kaste forbud efter alt, vi frygter kan lede til ting, som vitterligt er
forfærdelige. Og vi skal ikke bare forbyde f.eks. øl, fordi det for
nogen (mange faktisk) leder til et ødelagt liv. Intentionen er god; men
resultatet er værre end intet forbud.

Fra : Jesper

Dato : 28-05-05 09:41

> [...]

> forfærdelige. Og vi skal ikke bare forbyde f.eks. øl, fordi det for
> nogen (mange faktisk) leder til et ødelagt liv. Intentionen er god; men

Desværre viser alle undersøgelser at misbrugerne af hårde stoffer så
godt som alle rekruteres fra hashrygernes rækker.

Fra : morten sorensen

Dato : 28-05-05 10:33

Jesper wrote:

> Desværre viser alle undersøgelser at misbrugerne af hårde stoffer så
> godt som alle rekruteres fra hashrygernes rækker.

Spørgsmålet er så bare hvad årsagen til det er. Du kunne vel lige så
godt have sagt at hashrygerne også har drukket eller røget cigaretter.
At man påviser en sammenhæng er ikke det samme som at to ting har noget
som helst med hinanden at gøre.

Som det er nu skal hash købes ulovligt af folk der ofte gerne vil sælge
en noget andet. Kunne hash købes på samme måde som alkohol, ville
koblingen til hårde stoffer forsvinde vurderer jeg.

--

morten sorensen

Fra : Jesper

Dato : 28-05-05 10:48

morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> wrote:

> [...]
> en noget andet. Kunne hash købes på samme måde som alkohol, ville
> koblingen til hårde stoffer forsvinde vurderer jeg.

Det er lodret forkert: Der er en stor overhyppighed af hashmisbrugere
blandt rygere, selvom tobak er lovligt og hash ikke er det.

Fra : morten sorensen

Dato : 28-05-05 13:39

Jesper wrote:

> Det er lodret forkert: Der er en stor overhyppighed af hashmisbrugere
> blandt rygere, selvom tobak er lovligt og hash ikke er det.

Overhyppighed?

Hvad er det du vil sige - at de to ikke har noget med hinanden at gøre
eller at de har?

--

morten sorensen

Fra : Jesper

Dato : 28-05-05 14:31

morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> wrote:

> Overhyppighed?
>
> Hvad er det du vil sige - at de to ikke har noget med hinanden at gøre
> eller at de har?

Det er ikke mit problem at du ikke kan forstå dansk.

Fra : morten sorensen

Dato : 28-05-05 14:43

Jesper wrote:

> Det er ikke mit problem at du ikke kan forstå dansk.

Så du vil ikke forklare? Hvorfor i alverden deltager du så i debat?

EOD

--

morten sorensen

Fra : Jesper

Dato : 28-05-05 23:29

> Så du vil ikke forklare? Hvorfor i alverden deltager du så i debat?
>
> EOD

Jamen hvis du ikke ved hvad ovedhyppighed er, så er det virkeligt ikke
mit probleem og så har du ikke noget at gøre her!

Fra : morten sorensen

Dato : 29-05-05 08:49

Jesper wrote:

> Jamen hvis du ikke ved hvad ovedhyppighed er,

Jeg ved hvad hyppighed er - og kan gætte mig til hvad overhyppighed
kunne være. Selv med den definition in mente kan jeg ikke få dit udsagn
til at give mening - så jeg ville såmænd bare have dig til at
omformulere eller uddybe det.

> så er det virkeligt ikke
> mit probleem og så har du ikke noget at gøre her!

Jo - hvis du vil kommunikere noget til mig, er det i høj grad dit
problem. Du ser dog ud til at være ligeglad med om dit budskab kommer frem.

--

morten sorensen

Fra : G B

Dato : 28-05-05 14:02

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev i meddelelsen

> Desværre viser alle undersøgelser at misbrugerne af hårde stoffer så
> godt som alle rekruteres fra hashrygernes rækker.

BÅÅT - forkert! De kommer fra alkoholmisbrugernes rækker i mindst lige så
høj grad.

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : Jesper

Dato : 28-05-05 14:31

G B <nonono@nospam.invalid> wrote:

> spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev i meddelelsen

> BÅÅT - forkert! De kommer fra alkoholmisbrugernes rækker i mindst lige så
> høj grad.

Gør ingen forskel!

Fra : G B

Dato : 28-05-05 15:13

> Gør ingen forskel!

Jesper - du er en flinker fyr, men du vil bare hellere brække en arm på
langs, end du vil indrømme en fejl.

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.
Støt Israel - køb Israelske varer!
GB

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-05-05 14:44

Jesper wrote:

> Desværre viser alle undersøgelser at misbrugerne af hårde stoffer så
> godt som alle rekruteres fra hashrygernes rækker.

Og fra rygernes rækker.

Her skal man se på, hvor stor en del af hashrygerne, som bliver
misbrugere af hårdere stoffer. Hvis det er 10 procent af dem, er
koblingen ikke særlig stor, og vi skal finde årsagen til
selvdestruktionen andre steder.

Jeg tror bestemt ikke, at det er hashen, der er skyldt i den
selvdestruktive adfærd. Jeg tror på, at folk med denne selvdestruktive
adfærd vil komme til at stifte bekendskab med hash og alkohol og sjove
piller og svampe og alt muligt; men at alle disse remedier er symptomer
og ikke årsag.

Som man siger - en alkoholiker er alkoholiker, også selvom han ikke
drikker.

Fra : Croc®

Dato : 28-05-05 16:43

On Sat, 28 May 2005 15:43:55 +0200, "Henrik Svendsen"
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

> [...]
>og ikke årsag.
>
>Som man siger - en alkoholiker er alkoholiker, også selvom han ikke
og en ikke-ryger er ryger selvom han/hun ikke ryger.

Regards Croc®

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 28-05-05 09:09

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> [...]
> der skal forskes i behandling for følgesygdommene.
>
> Alle midler tjent på hashen skal ubeskåret gå til de formål.

HR. Svendsen, nu skuffer DE mig dæleme.

Det du skriver er at hvis tilstrækkeligt mange bryder en lov så skal man
opgive at håndhæve den.

Giv hastigheden fri på landevejene. Og afsæt penge til at forske i hvordan
man kan identificere dårlige bilister der ikke kan håndtere hastigheder over
180Km/t og så skal der forskes i hvilke biler man tager mindst skade af at
køre galt i (unden at sænke hastigheden)

Kan du ikke selv se det

Peter

Fra : Kurt Harald Nedergaa~

Dato : 28-05-05 11:22

> [...]
> over 180Km/t og så skal der forskes i hvilke biler man tager mindst skade
> af at køre galt i (unden at sænke hastigheden)

Der skal startes et sted, taksten på Storebæltsbroen er blevet 40 kr.
billiger pr overfart.

Kurt

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-05-05 14:35

Peter K. Nielsen wrote:

> HR. Svendsen, nu skuffer DE mig dæleme.
>
> Det du skriver er at hvis tilstrækkeligt mange bryder en lov så skal
> man opgive at håndhæve den.

Det ville også være en god grund i mange tilfælde; men det er ikke
baggrunden for min holdningsændring. Det er min modstand mod alle de
mange forbud og reguleringer, der kvæler mere og mere, som har vendt
mig. Hashmisbrug skader ikke mere end alkoholmisbrug. Måske mindre. Og
da jeg ikke kunne drømme om at forbyde alkohol ...

> [...]
> hastigheder over 180Km/t og så skal der forskes i hvilke biler man
> tager mindst skade af at køre galt i (unden at sænke hastigheden)

Du _må_ køre på landevejene. Det er lovligt.

Hvis vi skal ligne det med fartgrænse, så tillad hash; og oprethold
forbuddet mod kokain. Kokain svarer til at køre så hurtigt på
landevejene, at det bliver alt for farligt for sig og andre. Det gør
hash ikke.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 28-05-05 22:48

> [...]
> da jeg ikke kunne drømme om at forbyde alkohol ...

> Du _må_ køre på landevejene. Det er lovligt.

Ja men langt de fleste bilister overtræder hastighedsgrænsen, så hvorfor
ikke afskaffe den???

Peter

Fra : Croc®

Dato : 29-05-05 00:43

On Sat, 28 May 2005 23:48:13 +0200, "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixen.dk> wrote:

>Ja men langt de fleste bilister overtræder hastighedsgrænsen, så hvorfor
>ikke afskaffe den???

Fint med mig da den lov er både latterlig og forkert udformet. Lav
flydende hastighedsgrænser efter trafiktæthed i døgnets løb. Det er
også meningsløst at køre 80km/t på brede midt/nord-jyske veje med
sparsom trafik, mens det giver god mening på Svenborg vejen.

Regards Croc®

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 30-05-05 00:48

Peter K. Nielsen wrote:

> Ja men langt de fleste bilister overtræder hastighedsgrænsen, så
> hvorfor ikke afskaffe den???

Om det er langt de fleste, ved jeg ikke. Og hvis det er langt de fleste,
så virker grænserne ikke, og så kan vi lige så godt fjerne dem.

Men jeg ved ikke rigtigt. Overfor mig virker fartgrænserne i stort
omfang, og så vidt jeg kan se på trafikkulturen, når folk herude på
landet kommer til en mindre by (hvor de nemt kunne fortsætte med samme
fart) så sætter de farten ned. Generelt.

Der er lige en ting mere, når vi nu ligner med fartgrænser.

Da man fornylig besluttede at hæve fartgrænserne , hvor det syntes
forsvarligt, og kombinerede med øget straf ved overskridelse, da faldt
farten. Og dermed ulykkerne hvis man skal tro undersøgelser, der sætter
øget fart lig med flere ulykker.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 30-05-05 21:01

> Om det er langt de fleste, ved jeg ikke. Og hvis det er langt de fleste,
> så virker grænserne ikke, og så kan vi lige så godt fjerne dem.

Det er vi så ikke enige i.

> [...]
> landet kommer til en mindre by (hvor de nemt kunne fortsætte med samme
> fart) så sætter de farten ned. Generelt.

Så kan jeg næsten med sikkerhed sige at du bor på sjælland

> [...]
> forsvarligt, og kombinerede med øget straf ved overskridelse, da faldt
> farten. Og dermed ulykkerne hvis man skal tro undersøgelser, der sætter

Nej "farten" faldt ikke. Gennemsnitsfarten faldt. Når dem der lå og kørte
200 sætter farten ned til 130 så giver det jo et kraftigt fald. Prøv du at
lægge dig i ydersporet med den højest tilladte hastighed, og du vil se et
sandt lysshow bag dig

Peter

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 30-05-05 21:40

Peter K. Nielsen wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Det er vi så ikke enige i.

Love skal laves efter folkets retsbevidsthed. Ellers holder de ikke,
medmindre man regerer folket med terror.

> Så kan jeg næsten med sikkerhed sige at du bor på sjælland

Relativt tæt på. Jeg bor i Lemvig.

> [...]
> kørte 200 sætter farten ned til 130 så giver det jo et kraftigt fald.
> Prøv du at lægge dig i ydersporet med den højest tilladte hastighed,

Altså. Gennemsnitsfarten faldt. Det var der maksimalt to grunde til.

1. At man bragte hastighedsgrænserne mere i overensstemmelse med, hvad
vej og oversigtsforhold gjorde forsvarligt. Sådan noget virker. Folk
hader regler, der er absurde og har lettere ved at rette sig efter
noget, som er fornuftigt.

2. Man øgede straffen ved overtrædelse.

Fra : Jesper

Dato : 30-05-05 22:36

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Love skal laves efter folkets retsbevidsthed. Ellers holder de ikke,
> medmindre man regerer folket med terror.

Man kan jo også forsøge at opdrage på folks retsbevisthed, det går ret
godt når vi taler spritkørsel: For 30 år siden var det almindligt
accepteret at køre bil i en brandert. I dag ringer folk til Politet!

Fra : G B

Dato : 30-05-05 23:14

> Man kan jo også forsøge at opdrage på folks retsbevisthed, det går ret
> godt når vi taler spritkørsel: For 30 år siden var det almindligt
> accepteret at køre bil i en brandert. I dag ringer folk til Politet!

Ja, det ville jeg også gøre, for det går ikke alene ud over en evt.
havarist, men også over andre implicerede og deres familier.

Spritbilisme er at sidestille med uagtsomt manddrab.

GB

Fra : G B

Dato : 30-05-05 23:12

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen news:429b7a1e$0
$164$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Love skal laves efter folkets retsbevidsthed. Ellers holder de ikke,
> medmindre man regerer folket med terror.

OK, så må vi jo hellere se at repatriere alle uden dansk statsborgerskab,
som opholder sig her i Kongeriget. Prompte.

Godt at se, at der er nogen fornuft tilbage i knolden på dig.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 04-06-05 21:03

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Love skal laves efter folkets retsbevidsthed. Ellers holder de ikke,
> medmindre man regerer folket med terror.

Nej love skal laves efter hvad der er bedst for samfundet

> Relativt tæt på. Jeg bor i Lemvig.

og du vil stadig påstå at de overholdes????????

Hvornår har du sidst kørt mopd struer eller harboøre???

> [...]
> vej og oversigtsforhold gjorde forsvarligt. Sådan noget virker. Folk
> hader regler, der er absurde og har lettere ved at rette sig efter

Præcis. og det allervigtigste straffen belv øget der hvor det gjorde
allermest ond. Man sænkede grænsen for hvornår man mister kørekortet

Peter

Fra : Alucard

Dato : 05-06-05 09:18

On Sat, 4 Jun 2005 22:03:08 +0200, "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk>
wrote:

>Nej love skal laves efter hvad der er bedst for samfundet

Hvem er de lige der bestemmer hvad der er bedst for samfundet....?
Er det ikke "folket"...?

Fra : Jesper

Dato : 05-06-05 09:49

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Hvem er de lige der bestemmer hvad der er bedst for samfundet....?
> Er det ikke "folket"...?

...via Folketinget, som du selv har været med til at vælge!

Fra : Alucard

Dato : 05-06-05 10:29

On Sun, 5 Jun 2005 10:49:00 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>..via Folketinget, som du selv har været med til at vælge!

Er "folkets retsbevidsthed" og "samfundets bedste" så egentlig ikke
det samme..:????

Hvis de valgte politikere laver love der ikke er efter "folkets
retsbevidsthed", er der så ikke STOR risiko for at "folket" vælger
nogle andre....?

Fra : Allan Riise

Dato : 05-06-05 10:32

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis de valgte politikere laver love der ikke er efter "folkets
> retsbevidsthed", er der så ikke STOR risiko for at "folket" vælger

Jo men loven er lavet, eller krigen er begået!

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 05-06-05 10:46

On Sun, 5 Jun 2005 11:31:59 +0200, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Jo men loven er lavet, eller krigen er begået!

Love kan da laves om eller fjernes..... Krigen (jeg gætter på at du
mener Irak) var der da flertal for da den startede (hvis der ikke
stadig er det)......

Fra : Allan Riise

Dato : 05-06-05 11:00

> Love kan da laves om eller fjernes.....

Hvilket kan være meget svært, da love som regel er lavet i et samarbejde med
flere partier, og gerne over midten.

> Krigen (jeg gætter på at du
> mener Irak) var der da flertal for da den startede (hvis der ikke
> stadig er det)......

Fordi begrundelsen ikke var sand, om det så var direkte løgn fra Fogh og Co.
her i DK. det bør undersøges, men bliver det nok aldrig.
Og nej, ifølge FN er der ikke krig mere, selvom det kan være svært at se,
for var der det, så ville det blive meget svært at få andre end Regeringen
og DF til at stemme for, og på det grundlag alene, ville det være tåbeligt
at begå den.

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 05-06-05 11:16

On Sun, 5 Jun 2005 11:59:34 +0200, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Hvilket kan være meget svært, da love som regel er lavet i et samarbejde med
>flere partier, og gerne over midten.

Og hvad så...??? Jeg taler om politikere generelt..... Ikke om hvor i
det politiske spektrum de kommer fra....

>Fordi begrundelsen ikke var sand,

Det er altid nemt at være bagklog....

>om det så var direkte løgn fra Fogh og Co.
>her i DK. det bør undersøges, men bliver det nok aldrig.

Det er tydeligt du ikke stemmer liberalt...)

> [...]
>og DF til at stemme for, og på det grundlag alene, ville det være tåbeligt

HVIS du har ret, tror du så ikke at "Fogh & Co" ville få et los i
røven ved næste valg....? (Hvilket bekræfter min teori)...

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 05-06-05 11:16

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> wrote in message

> Er "folkets retsbevidsthed" og "samfundets bedste" så egentlig ikke
> det samme..:????

det kan det være, men er det ikke nødvendigvis

> Hvis de valgte politikere laver love der ikke er efter "folkets
> retsbevidsthed", er der så ikke STOR risiko for at "folket" vælger
> nogle andre....?

det kommer an på tidspunktet. En vælger hukommelse er som bekendt 100 dage.
en viden der ofte udnyttes af politikkere

Peter

Fra : G B

Dato : 28-05-05 14:00

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen news:42979643$0
$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Gi' hashen fri!

Det siger du jo kun fordi hashen dyrkes i islamiske lande, og indtægterne i
engros-leddet går ubeskåret til islamistisk terror, ikke sandt?

Fra : Allan Knaap

Dato : 27-05-05 19:30

> [...]
> Hovedstaden har nu fået masssive problemer, bl.a. ved siden af skoler, og
> med hjælp fra elever fra helt små klasser, netop det som Christiana var

Så den eneste grund til at Christiania vil beholde salget hash er at de
bekymret for alle de små børn ?. Lyder sq' som en historie H.C. Andersen
kunne finde på :)

Men udover det, så må det da efterhånden være på tide at hashen bliver
lovlig.

Det gør dog ikke at min holdning til Christiania er ændret. Med eller uden
hash skulle den såkaldte fri-stad blive ryddet.

Allan Knaap

Fra : Malene P

Dato : 28-05-05 10:56

> [...]
> Hovedstaden har nu fået masssive problemer, bl.a. ved siden af skoler, og
> med hjælp fra elever fra helt små klasser, netop det som Christiana var

Re: Christiana sælger ikke mere hash, men hvem gør så?

Dine venner?

Malene P

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 28-05-05 12:15

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote in message

> Re: Christiana sælger ikke mere hash, men hvem gør så?
>
> Dine venner?
>
> Malene P

flot Malene Flot.

Argumentation på højt niveau

Peter

Fra : Malene P

Dato : 28-05-05 17:17

> flot Malene Flot.
>
> Argumentation på højt niveau

Næh, jeg argumenterede ikke -jeg stillede ligesom Allan Risse et relevant
spørgsmål. Men heller ikke du kan jo være i tvivl om, at de fremmede er ved
at møve sig ind -også på hashmarkedet?

Malene P

Fra : Tina T.

Dato : 28-05-05 17:36

> Næh, jeg argumenterede ikke -jeg stillede ligesom Allan Risse et relevant
> spørgsmål. Men heller ikke du kan jo være i tvivl om, at de fremmede er
> [...]
Er ved?, sammen med HA/Banditos sidder de nok på noget der ligner 95% af
markedet.

Tina T.